Skyrim: inget Dawnguard-släpp till pc, PS3?

Robot
Skyrim: inget Dawnguard-släpp till pc, PS3?

Bethesda vägrar kommentera DLC-paketets öde, trots att 30-dagarsexklusiviteten till Xbox 360 är över.

#the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda


Medlem
Skyrim: inget Dawnguard-släpp till pc, PS3?

Kommer gör det ju nästan garanterat, men man hade ju hoppats mer på förr än senare

Medlem

Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.

Inaktiv

Pc spelare är världens bästa whiners, det är nog inte i deras intresse att jävlas med dem. Speciellt nu när ett utmärkt community är igång.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

snacka om perfekt sätt att förlora spelare och tillit till ett företag =/ längtar själv till dawnguard till PC men efter detta så ogillar jag hur de uppför sig mot deras PC och PS3 spelare, mycket dåligt gjort

Medlem
Skrivet av Xixor:

Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.

Tuvär så är jag mer säker på att det är 360 som leder och xbox/360 har vell varit störe på både morrorwind och oblivion så.
men ja jag kan hålla med om att det skulle vara ganska dumt/dålig för dom att inte släppa det på dom andra även om dom inte är lika stora (förmodligen) så är dom tillräkligt stora att dom borde käna på de endå.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

Det kommer. De har väl stött på något problem som de måste fixa innan de släpper det.

Medlem

Vore bra dåligt om det INTE kom. Vill ha det, nu.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Hoppas Dawnguard släpps snart.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Skulle vara korkat ifall det inte kom till PC. Är helt övertygad om att TES communityn fortfarande är PC-baserad, mest pga hela modkulturen kring dessa spel. Känner inget inbitet fan i serien som tycker varken Oblivion eller Skyrim är tillräckligt bra utan moddar för att spela det på annan platform.

Medlem
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Xixor:

Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.

Tuvär så är jag mer säker på att det är 360 som leder och xbox/360 har vell varit störe på både morrorwind och oblivion så.
men ja jag kan hålla med om att det skulle vara ganska dumt/dålig för dom att inte släppa det på dom andra även om dom inte är lika stora (förmodligen) så är dom tillräkligt stora att dom borde käna på de endå.

Omöjligt säga då Steam t.ex inte släpper siffror på hur mycket som sålts av deras spel förutom till utvecklarna. Sen till skillnad ifrån diverse andra spel som kommer på Konsol och PC så vill majoriteten kunna modda spelet, något som inte går på konsoll så de köper hellre PC versionen.

Medlem

Alla nyheter om Skyrim gör att jag vill plocka upp det och lira igen!

Medlem

inte värsta som hänt PC vi har något som stackars konsoll nissarna inte har,, MODDAR!

Medlem

Jag tror att det är bethesda som har skitit i det blå skåpet, om inte dawnguard kommer till PC och PS3 inom en väldigt snar framtid.

Medlem

Klart att det blir ett släpp... Microsoft har bara mutat dem att hålla inne på de nyheterna tills att så många som möjligt köpt xbox-varianten.

Fattar väl vem som helst, eller?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Pc spelare är världens bästa whiners, det är nog inte i deras intresse att jävlas med dem. Speciellt nu när ett utmärkt community är igång.

Får väl du fixa en ordentlig klag-film då, du har ju ganska många följare på tuben!

Inaktiv

Ifall dom inte får tummen ur och släpper Dawnguard till PC snart så var Skyrim mitt sista Bethesda spel.

Tycker dom borde börja sätta varningsmeddelanden på PC spelen nuförtiden: "OBS! Utvecklaren kan komma att när som helst, utan varning, släppa all support och fokusera helt på konsol versionerna. För att vara säker på att ha framtida support så köp spelet på Xbox360."

Inaktiv
Skrivet av robineng:

Ifall dom inte får tummen ur och släpper Dawnguard till PC snart så var Skyrim mitt sista Bethesda spel.

Tycker dom borde börja sätta varningsmeddelanden på PC spelen nuförtiden: "OBS! Utvecklaren kan komma att när som helst, utan varning, släppa all support och fokusera helt på konsol versionerna. För att vara säker på att ha framtida support så köp spelet på Xbox360."

Fast nu handlar det inte om support utan om en expansion. Om man läser igenom dom långa avtalen så står det säkerligen något om att expansioner kan släppas till enskilda konsoler/PC.

Medlem

Hur kan man som "marknadsföringsanställd" (whatever that means, antar att han har något med ekonomin att göra) göra ett sånt uttalande, det är ju helt absurt.

Well good sir, your "marknadsföring" just caused loss of revenue *slow applause*

Medlem

Det kommer garanterat att komma, går man in på fliken "General Stats" i spelet så finns "Dawnguard Quests" under rubriken "Quests".

Men just nu vet jag inte vem jag är argast på: Microsoft för att dom mutar Bethesda, eller Bethesda som tar mutor...

Ähh vafan ingen idé att snåla, här finns det hat så det räcker till bägge två!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Är Skyrim ens spelbart på Xbox och PS3. Kan bara tänka mig att det ser förjävligt ut... utan AA, låg upplösning och <30fps.

Stackare...

Medlem

Vi PC spelare har i alla fall mods and roa oss med men har inget emot ett Dawnguard till PC


signatur

May the force be with you.

Medlem
Medlem

Procedur:
1. Släpp inte till övriga format,
2. Få det verka som det inte ska komma senare ens
3. Invänta klagande på olika forum
4. Släpp ut det
5. Profit

Nästan så att det här verkar vara ett sätt att marknadsföra..

Medlem

Jag ser ingen logisk anledning att inte släppa Dawnguard till åtminstone PS3.
Att skippa spel till PC verkar ju vara normen nu för tiden så om det är sant så är det väl väntat, men PS3? Förstår inte det isåfall.

Medlem
Skrivet av izayoi:

Är Skyrim ens spelbart på Xbox och PS3. Kan bara tänka mig att det ser förjävligt ut... utan AA, låg upplösning och <30fps.

Stackare...

ledsen att göra dig besviken, spelet se bra ut på konsolerna (iallafall Xbox)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Nästan garanterat något tekniskt problem de stötte på. Trots allt de lovade aldrig någonting och återigen så går folk och bygger upp förväntningar . De släpper det när de släpper det. Om de ville jävlas med PC-communityn hade de knappast alls släppt creation kit öht

Medlem

Tja två kan köra det sättet vi pc spelare får helt enkelt sluta beta testa Skyrim patchar

Medlem

kan det ha hänt någon komplikation med de båda versionerna? att man hittat ett stort och svårfixat bugg vilket drar ut på tiden?

Medlem

Fyfan vad dåligt.


signatur

Meep!

123
Skriv svar