Skräpdatorerna tar över på Steam

Robot
Skräpdatorerna tar över på Steam

Antalet Steam-användare med gamla pc-burkar ökar – ett tecken på att vi inte behöver mer avancerade spel?

#valve


Medlem
Skräpdatorerna tar över på Steam

Eller ett tecken på att utvecklarna inte vågar chansa på grund av gnället som uppstår för att man inte kan maxa ett spel från dag ett?

Medlem

http://store.steampowered.com/hwsurvey

"Why do many of the Steam Hardware Survey numbers seem to undergo a significant change in April 2012?

There was a bug introduced into Steam's survey code several months ago that caused a bias toward older systems. Specifically, only systems that had run the survey prior to the introduction of the bug would be asked to run the survey again. This caused brand new systems to never run the survey. In March 2012, we caught the bug, causing the survey to be run on a large number of new computers, thus giving us a more accurate survey and causing some of the numbers to vary more than they normally would month-to-month. Some of the most interesting changes revealed by this correction were the increased OS share of Windows 7 (as Vista fell below XP), the rise of Intel as a graphics provider and the overall diversification of Steam worldwide (as seen in the increase of non-English language usage, particularly Russian)."

Där är svaret på frågan.

Edit: Varför kopierar ni från Eurogamer? http://www.eurogamer.net/articles/2012-07-25-steam-hardware-s...

Medlem

what the?

Vad spelar det för roll , folk kanske har två datorer ett där de lirar indiespel och kanske en där de spelar nya spel med bra grafik?

Man ser ju att 37.32% are DX10, 41.35% are DX11 vilket är ganska bra eller?

Ser man på denna bild är det endast 7% av användarna som har 1 core.

http://store.steampowered.com/hwsurvey/cpus/

Medlem

Kanske dags för utvecklare att börja optimera deras spel och skita i att porta rakt av. Hur lat får man lov att vara...

Medlem

Tror det är rätt många som kör på laptops faktiskt.

Medlem

"There was a bug introduced into Steam's survey code several months ago that caused a bias toward older systems."

Så nej, gammla burkar ökar inte i antal.

Hur skulle dom öka i antal förresten? Para dom sig med mobiltelefoner? Producerar någon gammla datorer?

phi
Medlem

Kan bara tala för mig själv men har steam installerat på två av mina laptops samt sambons laptop och det är ju inga spel-laptops vi pratar om.

Medlem

Det är sorgliga är att ungefär nu brukar jag ha upgraderat mitt system. Men det känns otroligt onödigt sen det blir en minimal skillnad, dagens spel har i princip samma krav som HL2 hade, känns det som iallafall...

Att det mesta är dåligt optimerade ports hjälper inte heller..

Medlem

Själv har jag för närvarande tre burkar som jag regelbundet kopplar till Steam. En modern och två gamla datorer.

Förutom buggen i steams mätningar... Kan det vara så att dess fler casualspel och kanske även free to play som finns på steam dess fler äldre maskiner registreras Steam?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Edit: Varför kopierar ni från Eurogamer? http://www.eurogamer.net/articles/2012-07-25-steam-hardware-s...

Du får gärna peka på vad som är kopierat från eurogamer, förutom att nyheten handlar om samma sak.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Alla dessa skräp PC datorer hämmar utvecklingen, det skulle vara så mycket bättre om alla körde konsol.

troll troll

Medlem

Fler spelar nog billigare titlar med lite mer kärlek bakom och inte en 200 man stark studio som ökat antalet plygoner och pixlar med X och utnyttjat de nyaste grafikkorten så pass att man behöver kyla ner dem med flytande kväve för att datorn inte ska bränna genom betongen till grannen under.

Medlem

Det är självklart bara en gissning med uppsvinget av indie-spel kan ju också göra sitt till. Många av dem kräver ingen fet burk att köra.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Undra när foliehattarna kommer och klagar på att Steam söker igenom deras datorer för att sedan sälja vidare informationen till kapitalistiska nazistjudar som använder informationen till att planera världsherravälde.

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Undra när foliehattarna kommer och klagar på att Steam söker igenom deras datorer för att sedan sälja vidare informationen till kapitalistiska nazistjudar som använder informationen till att planera världsherravälde.

Fakta.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Undra när foliehattarna kommer och klagar på att Steam söker igenom deras datorer för att sedan sälja vidare informationen till kapitalistiska nazistjudar som använder informationen till att planera världsherravälde.

Med slutet på Moore's lag i sikte är det skönt att veta att Godwins lag i alla fall verkar hålla ett bra tag till


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av Friberg:

Edit: Varför kopierar ni från Eurogamer? http://www.eurogamer.net/articles/2012-07-25-steam-hardware-s...

Du får gärna peka på vad som är kopierat från eurogamer, förutom att nyheten handlar om samma sak.

Det undrar jag också, vad är det som är kopierat? och Eurogamers sida var helt fruktansvärd

Inaktiv
Skrivet av Svenskalkoholkultur:

Undra när foliehattarna kommer och klagar på att Steam söker igenom deras datorer för att sedan sälja vidare informationen till kapitalistiska nazistjudar som använder informationen till att planera världsherravälde.

Fast man får själv godkänna och gå med på att Steam ska ta informationen. Ingen som tvingar dig!

Medlem

Jag köper oftast ny dator (stationär gaming dator) vart tredje år och bygger den så att den klarar det mesta utan problem för tre år framöver.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Ja vi behöver helt klart stagnerande framför utveckling för att fucking grottmän inte vill gå framåt.

Medlem

Kan ju vara för att många av de spelen som STEAM säljer vidare inte fungerar på nya datorer. Ta till exempel några av GTA-spelen som inte fungerar alls.

Medlem

Många äldre spel har lanserats på steam nyligen, men jag har inte haft problem än med att något av de inte funkar.

Förklaringen till resultaten är ju dock redan presenterad dock.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Eftersom jag försöker se det mest positiva i saker och ting så kanske det är för att spelutvecklare insett att fokus på att göra bättre spel istället för fina grafikdemos är bättre!

Hey, I can wish

edit: Det är klart att man vill att spelutveckligen ska gå framåt, däremot inser jag inte varför det främst skulle utmärkas som utveckling att spel kräver bättre hårdvara, i dagens grafikklimat

Medlem

Folk har nog inte fått sämre datorer, spel som släpps på steam är rätt många gånger indie, vilket inte kräver en speciellt bra dator.

konsolerna bromsar upp utvecklingen = därför behöver man inte köpa nyare pc-grejjer så ofta nuförtiden..
liksom.. jag kan spela call of duty-kalla kriget-spelet på min bärbara dator... det sägerg allt..

Medlem

Känns som att ni bör fixa till artikeln med tanke på att den baseras på en buggig/felaktig survey - FZ?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag tycker att det snarare visar att utvecklarna generellt inte lyckas göra PCspel som utmanar tekniken och spelarna, och därför anser många att de inte behöver uppgradera sig. Om fler högkvalitativa spel med högre krav släpps skulle fler känna sig uppmanade att byta upp sig, naturligt!

Medlem

Hur man kan spela på en laptop har jag aldrig förstått


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Ducci:

Alla dessa skräp PC datorer hämmar utvecklingen, det skulle vara så mycket bättre om alla körde konsol.

troll troll

Skrivet av en som inte fattar hårdvara i en PC.
Konsol visst 7 år gammal. över min döda kropp jag vill ha ögongodis när jag spelar och så behöver spel utvecklarna en fot i röven om att sluta med dessa sunkiga portningar.

Konsoler är för kidds som inte kan sköta en PC.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

12
Skriv svar