WRC 3 – naturskön rally-åkning i La España

Robot
WRC 3 – naturskön rally-åkning i La España

Är detta det snyggaste rallyspelet hittills?

#wrc-3


Medlem
WRC 3 – naturskön rally-åkning i La España

Miljön ser ju ut som en kuliss

Jag vill ha ett nytt Rallisport Challenge!

Medlem

Varför insisterar man på att enbart visa upp i rear view på racing spel för? För sjutton gubbar, jag vill ha first person view!

Medlem

+1 på morganrone93!

Mer first person, "Real view"!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Snyggaste rallyspelet? Ja det är ju subjektivt. Personligen är jag mer intresserad av bilarnas köregenskaper. Bilfysiken.

Här är en Dirt3-film så man kan jämföra med artikeln:


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av coolhwip:

Miljön ser ju ut som en kuliss :p...

Ja miljön var inte imponerande.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Skulle gärna vela sett hur det ser ut på PS vita.

Medlem

Ska det vara så svårt att göra ett rallyspel som är både snyggt och har bra fysik i bilarna? Det verkar vara antingen eller i varenda titel. Och detta var ju bara snygga bilar, vad gör det för körkänslan? NADA.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Är skribenten ironisk?

Medlem

Såg verkligen inte bra ut, bilens fysik verkar ju vara hämtad ifrån tidigt 90-tal

Medlem

Tråkiga miljöer och en bil som verkar rätt plastig.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Fanns bättre och även snyggare rallyspel 2006, om inte tidigare.. waow.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Såg inte bra ut.
Stelt och tråkigt, samt generisk grafik.

Medlem

Vackert, ptja, det duger. Men ett spel ska inte bara vara vackert. Det måste vara kul också.

Med största säkerhet så är Richard Burns Rally fortfarande kungen på rallyspelstronen efter att detta släppts...

Medlem

Ingen som helst uppvisning av eventuell skademodell heller - riktigt trist och intetsägande trailer. Ljudet var dock rätt okej - avgassmällarna exempelvis lät förvånansvärt karakteristiska.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Tråkiga miljöer och en bil som verkar rätt plastig.

Då blir du nog förvånad när jag skriver att inga paneler på sportbilar är gjorda av metall, utan snarare plast. (Generellt.)

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

Varför insisterar man på att enbart visa upp i rear view på racing spel för? För sjutton gubbar, jag vill ha first person view!

Agreed. Har aldrig kört bakifrån just för att man får inte lika snabba reaktioner, och för att det känns inte riktigt.


signatur

Trust is for fools...

Inaktiv

Måste hålla med 90% av vad folk skriver i denna tråd, är riktigt bilintresserad och detta var det värsta jag sett på riktigt länge. Jag kollar främst efter bra fysik och detta spel hade 0% fysik. Grafiken kan man inte ens tala om... och ljudet? Låter som att man poppar popcorn.

http://www.youtube.com/watch?v=Hw0VqLX9bOY

Medlem

Var det någon mer än jag som upplevde att de hade problem med ljudkortet under uppspelning av denna video?
Skall det låta såhär?
Grafiken var ok men skall man spela spelet med hörselkåpor på eller muta ljudet?

ELF
Medlem

Första kommentaren på videon säger allt "ok ... trackmania has got better driving physics!"

Skrivet av Insanity:
Skrivet av Morganrone93:

Varför insisterar man på att enbart visa upp i rear view på racing spel för? För sjutton gubbar, jag vill ha first person view!

Agreed. Har aldrig kört bakifrån just för att man får inte lika snabba reaktioner, och för att det känns inte riktigt.

Säger detsamma. Jag spyr lite lätt i munnen när jag ser någon köra ett rallyspel i annat läge än first person vyn (bakom ratten). Men sen sväljer jag och tänker, "Inte mitt problem att du missar halva spelkänslan"......


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ugh.. Pallade bara kolla en halvminut.. Såg ju verkligen uruselt ut!

Medlem

Naturen var det väl inge fel på men fysiken är ju forfarande helt åt helvete....

Medlem

Verkar som det kommer bli som andra WRC 1 o 2 till PC

Medlem

Blev imponerad av ljuset i gameplay videon. Grafiken antar jag är som alla andra bilspel nuförtiden. Lika bra. För min del är alla bilracing-spel samma nuförtiden.


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem

Riktigt duktiga rally-sim-programmerare är det ont om nu för tiden. Verkar som man sätter ihop halvfabrikat överallt nu för tiden, som att äta en djupfryst pizza. Får hålla sig till RBR, och inte mig emot - det förblir nog oslagbart i 2 decennier till

Medlem

Jag är ledsen men rallybilar låter inte så. Dom låter definitivt inte så när dom växlar. Omg vilket hemskt ljud.

Medlem
Skrivet av eMp_:

Såg verkligen inte bra ut, bilens fysik verkar ju vara hämtad ifrån tidigt 90-tal

Ja, detta förde tankarna tillbaka till gamla V-Rally till PS

Medlem
Skrivet av Insanity:

Agreed. Har aldrig kört bakifrån just för att man får inte lika snabba reaktioner, och för att det känns inte riktigt.

"That's what she said..."


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Både Dirt 2 och Dirt 3 knäcker ju WRC många ggr om.

Jag ogillade grafikmotorn i WRC 2, vet inte av denna videon om den är bytt/uppgraderad i 3an.

Sedan instämmer jag i detta att man skall göra videor från förarplatsen. Vem tusan kör i bakifrånvyn - det ger noll känsla och ryggmärgen kan inte agera på samma sätt och finjustera rattrörelser.

Medlem

Dirt 2 & 3 med ratt och hela köret knäcker alla rallyspel.

Nuff said!

12
Skriv svar