Katastrofspelet Final Fantasy XIV börjar om

Robot
Katastrofspelet Final Fantasy XIV börjar om

Square Enix byter namn och hotar med att släppa version 2.0 "snart".

#final-fantasy-xiv, #square-enix


Medlem
Katastrofspelet Final Fantasy XIV börjar om

Hade helt glömt bort att detta spel existerade.

Medlem

Just de, dom släppte ett nytt MMO ja..... Helt glömt bort :S


signatur

SO SEXY YOU FUCK MY SHADOW

Medlem

mmm för de e verkligen de här spelet folk vill att dom ska göra en remake på

Medlem

Det är ingen remake utan restart.

Men som sagt "gäsp" åt alla final fantasy idag


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Antar att jag är en av dom få som ser fram emot att se hur det blir

Medlem

Nej du är inte ensam, om det blir BÄTTRE så "kanske" jag köper det till mitt ps3 :). Men då måste tid finnas för det gör den inte med 1 barn och fru haha T_T. Jaja man får väl lära fruga tycka om spel så kanske :).

Medlem

Ja, jag kommer ju testa det, men jag har inga höga förhoppningar.. inte efter besvikelsen som var FFXIV..


signatur

BKMN - Triple A Minus

Medlem

Nej fy fan vilken kass "reklamvideo" man hinner fan inte se vad saker och ting är eller vad som det är som händer... Han som gjort denna videosnutt kanske skulle sluta med amfetaminet....

Medlem
Skrivet av slarron:

Nej du är inte ensam, om det blir BÄTTRE så "kanske" jag köper det till mitt ps3 :). Men då måste tid finnas för det gör den inte med 1 barn och fru haha T_T. Jaja man får väl lära fruga tycka om spel så kanske :).

Jo hoppas det blir bättre den här gången, dom borde börja visa gameplay videos snart så att vi får se att dom verkligen lyckats vad dom ville göra med 2.0.

Skrivet av Kasak:

Nej fy fan vilken kass "reklamvideo" man hinner fan inte se vad saker och ting är eller vad som det är som händer... Han som gjort denna videosnutt kanske skulle sluta med amfetaminet....

Jo kan förstå vad du menar, tyckte att det var en cool trailer dock (synd med brist på ingame stuff) mycket av det i trailern har att göra med storyn som har pågått och pågår just nu i FFXIV för att förklara förvandlingen utav världen till vad 2.0 kommer att vara.

Medlem

Dum fråga kanske, men är det en expansion eller en stor patch? Alltså, kommer 2.0 kosta pengar eller inte?

Medlem
Skrivet av zoid:

Dum fråga kanske, men är det en expansion eller en stor patch? Alltså, kommer 2.0 kosta pengar eller inte?

Kort sagt så är det en "patch" som inte kommer kosta något extra och som mer eller mindre kommer/borde förändra spelet ganska enormt enligt utvecklarna.

Om jag inte minns fel så kommer spelet att släppas som beta för PS3 med 2.0 och PC kommer antingen också ha en beta period där alla kan spela (inte helt säker på detta) har dock läst att det är ganska garanterat att det kommer att finnas en trial för spelet för alla som vill prova när 2.0 är släppt.

Här är en länk för information angående 2.0 som släpptes nästan 1 år sen nu. http://wdl.square-enix.com/ffxiv/download/en/FFXIV_2.0_Outlin...

Medlem

Tyckte spelet var ok men inget mer, men att servrarna endast finns i Japan gjorde det hela till en enda stor lagg fest! Och nej, dom kommer inte att ha några servrar i Europa. Så för mig får dom patcha hur mycket dom vill, för utan EU servrar kommer ingen palla att man laggar runt tillsammans med alla andra som oxo laggar.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Eller så börjar man spela Guild Wars 2 och får valuta för pengarna redan från dag ett


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Eller så börjar man spela Guild Wars 2 och får valuta för pengarna redan från dag ett

Jag ser inte var den valutan skulle komma från, i det spelet... spelmekaniken och grafiken ser ut att komma från 2002.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Javas:

Eller så börjar man spela Guild Wars 2 och får valuta för pengarna redan från dag ett

Jag ser inte var den valutan skulle komma från, i det spelet... spelmekaniken och grafiken ser ut att komma från 2002.

Nej då, spelmekaniken är annorlunda och roligare imo och grafiken är mysig. Betan maxade bara medium texturer, så vid release kommer spelet se riktigt fint ut kan jag tänka mig


signatur

Game long and prosper

Medlem

Gjorde de en remake av sjuan så skulle jag köpa den... till PC... Det var ett underbart spel!

1
Skriv svar