Skyrim: inget Dawnguard-släpp till pc, PS3?

Medlem
Skrivet av Xixor:

Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.

http://www.statisticbrain.com/skyrim-the-elder-scrolls-v-stat...
enligt denna sida är det bara 14% som kör på pc


signatur

I haven't been shot in the head nearly enough times to make that sound like a good idea.

Medlem

Vem behöver dawnguard när det finns flera tusen moddar att ladda ner


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Dudlinger:

http://www.statisticbrain.com/skyrim-the-elder-scrolls-v-stat...
enligt denna sida är det bara 14% som kör på pc

Verkar vara grova gissningar. Enligt dem sålde spelet 7 miljoner på en vecka, och sen bara 3 miljoner till på 1 år, trots DLC till 360 under den tiden.

Spelet har legat konstant på Steam topp-10, även om det halkat ner några gånger. Nu ligger det på plats 12, trots att det fortfarande är fullpris på Steam.

Min gissning är över 15 miljoner sålda totalt, och lika stor andel PC som PS3. Störst på 360, men inte lika stor marginal som för Oblivion.

Medlem

Om det är så fuck off! Dem sa ibörjan väl det skulle komma till alla plattformar som SKyrim finns på? Om det är så fallet att dem dissar PC spelarna så kommer dem inte få ett öre av mig iallafall. Varför svika oss PC spelare? Har MS o Sony gått in i nåt för att behålla det på deras konsoler. Vi såg ju hur det var på Alan Wake vi fick väl vänta över 4-5 år på en release.

Medlem

Det gör nog inget om det kommer till ps3/pc eller ej ingen jag träffat som har skyrim ca 10st har klarat skyrim. Eller är nära slutet. Många ligger någonstanns i mitten tror dom. Man kan ju inte klaga på att det finns för få spel i dessa tider

Medlem

Bethesda är tydliga i vad de prioriterar.
Ett kreativt communtiy? Nej.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av izayoi:

Är Skyrim ens spelbart på Xbox och PS3. Kan bara tänka mig att det ser förjävligt ut... utan AA, låg upplösning och <30fps.

Stackare...

ledsen att göra dig besviken, spelet se bra ut på konsolerna (iallafall Xbox)

Nu är det juh så att " se bra ut" kan vara stor skillnad på vad konsol nissar tycker mot för dom som föredrar PC..

Spelet är spelbart och helt OK på konsol tycker jag vad jag har sätt, men jag personligen skulle inte kunna sitta spela det på konsol om jag inte var tvungen, när jag vet gräset är SÅÅÅÅ mycket grönare på andra sidan ^^

Medlem

Natrium, är det så att du måste tycka att du har de bästa grejerna eller ? Är det så jäffla viktigt vad som är bäst och sämst ? Nej ! Det är två olika saker att spela på PC och spela på konsol. Tangentbord och mus eller kontroll, det är två skilda saker och personer väljer vilket som. Det är upp till var och en, det är inget tjafs om saken.

Men sen kommer du som en i mängden och börjar dra upp hur mycket bättre PC'n är jämfört med konsollerna. Jag fattar inte varför folk jämt och ständigt ska gå på allting annat istället för att bara vara nöjd över det dem har !

Sen kommer säkert folk att säga, aa men en dator klarar av högre grafik, min dator kan köra i 120fps blablabla. Who the hell cares, as long as you can play them games and have fun, then it shouldnt matter about the neighbors 360...

SÅÅÅÅ stoppa upp ditt fina lilla skämt där solen inte skiner och ha en jävligt bra dag !!

Medlem

Misledande rubrik, det kommer självklart till pc och ps3 men dom har inte gett nått datum.

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av izayoi:

Är Skyrim ens spelbart på Xbox och PS3. Kan bara tänka mig att det ser förjävligt ut... utan AA, låg upplösning och <30fps.

Stackare...

ledsen att göra dig besviken, spelet se bra ut på konsolerna (iallafall Xbox)

Nu är det juh så att " se bra ut" kan vara stor skillnad på vad konsol nissar tycker mot för dom som föredrar PC..

Spelet är spelbart och helt OK på konsol tycker jag vad jag har sätt, men jag personligen skulle inte kunna sitta spela det på konsol om jag inte var tvungen, när jag vet gräset är SÅÅÅÅ mycket grönare på andra sidan ^^

ja tar min soffa + min 55tum plasma och ett par kalla över pc alla dagar, spelupplevelsen är så mycket fetare! som dag och natt.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Spelet finns iaf till PC (sitter på betan) så det vore väldigt konstigt om de inte släppte det nu, speciellt med tanke på populariteten av PC-versionen av Skyrim.

Man kan väl hoppas att de optimerar det eller nåt så att slutprodukten blir bättre.

Medlem

Hah, way to fuck your fans Bethesda!

Tragiskt att det börjar bli mer och mer sån här "skräp" behandling av fans/kunder på senaste.


signatur

Nämen!

phi
Medlem
Skrivet av Xixor:

Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.

Det tvivlar jag starkt på att det är.

Skrivet av Xixor:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Xixor:

Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.

Tuvär så är jag mer säker på att det är 360 som leder och xbox/360 har vell varit störe på både morrorwind och oblivion så.
men ja jag kan hålla med om att det skulle vara ganska dumt/dålig för dom att inte släppa det på dom andra även om dom inte är lika stora (förmodligen) så är dom tillräkligt stora att dom borde käna på de endå.

Sen till skillnad ifrån diverse andra spel som kommer på Konsol och PC så vill majoriteten kunna modda spelet, något som inte går på konsoll så de köper hellre PC versionen.

Moddare är och har alltid varit en minoritet så jag tvivlar även starkt på att majoriteten av alla som köper spelet vill modda det.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Bryr mig inte ett skit om dem släpper det till PC eller inte, om dem inte släpper det så kommer det säkert en moddare och släpper en mod fast bättre, det ända dåliga är att det kommer att ta ett tag.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

ja tar min soffa + min 55tum plasma och ett par kalla över pc alla dagar, spelupplevelsen är så mycket fetare! som dag och natt.

Provat koppla datorn till TVn? Spelet ser ju bättre ut på PC alla dagar i veckan även utan alla de grafiska moddar som finns.

OT så tycker jag att det är dåligt av Bethesda att först låta Todd Howard säga "det kommer efter 30 dagar"
Och sedan låta Pete Hines säga raka motsatsen.

Medlem

Pete Hines sluta fåna dig. Han är ju som en barnunge; "nä vi har inte lovat något..."
Urfjantigt...

Medlem
Skrivet av Digu21:

Natrium, är det så att du måste tycka att du har de bästa grejerna eller ? Är det så jäffla viktigt vad som är bäst och sämst ? Nej ! Det är två olika saker att spela på PC och spela på konsol. Tangentbord och mus eller kontroll, det är två skilda saker och personer väljer vilket som. Det är upp till var och en, det är inget tjafs om saken.

Men sen kommer du som en i mängden och börjar dra upp hur mycket bättre PC'n är jämfört med konsollerna. Jag fattar inte varför folk jämt och ständigt ska gå på allting annat istället för att bara vara nöjd över det dem har !

Sen kommer säkert folk att säga, aa men en dator klarar av högre grafik, min dator kan köra i 120fps blablabla. Who the hell cares, as long as you can play them games and have fun, then it shouldnt matter about the neighbors 360...

SÅÅÅÅ stoppa upp ditt fina lilla skämt där solen inte skiner och ha en jävligt bra dag !!

vad du än säger så är gräset grönare på andra sidan när det gäller konsol mot för PC, folk kan vara skit nöjd med att sitta på sina konsoller om dom vill, det förändrar inte fakta, hur du än vrider på det.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av izayoi:

Är Skyrim ens spelbart på Xbox och PS3. Kan bara tänka mig att det ser förjävligt ut... utan AA, låg upplösning och <30fps.

Stackare...

ledsen att göra dig besviken, spelet se bra ut på konsolerna (iallafall Xbox)

Nu är det juh så att " se bra ut" kan vara stor skillnad på vad konsol nissar tycker mot för dom som föredrar PC..

Spelet är spelbart och helt OK på konsol tycker jag vad jag har sätt, men jag personligen skulle inte kunna sitta spela det på konsol om jag inte var tvungen, när jag vet gräset är SÅÅÅÅ mycket grönare på andra sidan ^^

ja tar min soffa + min 55tum plasma och ett par kalla över pc alla dagar, spelupplevelsen är så mycket fetare! som dag och natt.

Jaha sedan när vart soffa+ 55tum's TV konsol only? men vänta allt det du nyss sa kan du göra fast du har än dator också, OCH du kan njuta av högre upplösning mer flyt och MODS till det redan underbara du rada upp..

Medlem

Bethesda är jävligt skumma ibland.. =( Man skulle tro att de ville behålla fans speciellt på PC, xbox exclusivitet borde inte ligga till deras fördel?

och, Mods finns, javisst, men ofta är det ostabila och sammarbetar ofta inte så jävla bra med varandra, tar en massa tid att pyssla med när det börjar krångla, (vad ska jag avinstalera, vad orsakade det här felet, etc) varit med om en del korrupta sparfiler tillskrivet moddar oxå och det är inte alltid så kul att börja om från start...


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av izayoi:

Är Skyrim ens spelbart på Xbox och PS3. Kan bara tänka mig att det ser förjävligt ut... utan AA, låg upplösning och <30fps.

Stackare...

ledsen att göra dig besviken, spelet se bra ut på konsolerna (iallafall Xbox)

Nu är det juh så att " se bra ut" kan vara stor skillnad på vad konsol nissar tycker mot för dom som föredrar PC..

Spelet är spelbart och helt OK på konsol tycker jag vad jag har sätt, men jag personligen skulle inte kunna sitta spela det på konsol om jag inte var tvungen, när jag vet gräset är SÅÅÅÅ mycket grönare på andra sidan ^^

ja tar min soffa + min 55tum plasma och ett par kalla över pc alla dagar, spelupplevelsen är så mycket fetare! som dag och natt.

Jaha sedan när vart soffa+ 55tum's TV konsol only? men vänta allt det du nyss sa kan du göra fast du har än dator också, OCH du kan njuta av högre upplösning mer flyt och MODS till det redan underbara du rada upp..

långt ifrån samma känsla.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Xixor:

Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.

Det tvivlar jag starkt på att det är.

Skrivet av Xixor:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Xixor:

Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.

Tuvär så är jag mer säker på att det är 360 som leder och xbox/360 har vell varit störe på både morrorwind och oblivion så.
men ja jag kan hålla med om att det skulle vara ganska dumt/dålig för dom att inte släppa det på dom andra även om dom inte är lika stora (förmodligen) så är dom tillräkligt stora att dom borde käna på de endå.

Sen till skillnad ifrån diverse andra spel som kommer på Konsol och PC så vill majoriteten kunna modda spelet, något som inte går på konsoll så de köper hellre PC versionen.

Moddare är och har alltid varit en minoritet så jag tvivlar även starkt på att majoriteten av alla som köper spelet vill modda det.

Wow, du verkar inte ha riktigt koll på Moddar.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av izayoi:

Är Skyrim ens spelbart på Xbox och PS3. Kan bara tänka mig att det ser förjävligt ut... utan AA, låg upplösning och <30fps.

Stackare...

ledsen att göra dig besviken, spelet se bra ut på konsolerna (iallafall Xbox)

Nu är det juh så att " se bra ut" kan vara stor skillnad på vad konsol nissar tycker mot för dom som föredrar PC..

Spelet är spelbart och helt OK på konsol tycker jag vad jag har sätt, men jag personligen skulle inte kunna sitta spela det på konsol om jag inte var tvungen, när jag vet gräset är SÅÅÅÅ mycket grönare på andra sidan ^^

ja tar min soffa + min 55tum plasma och ett par kalla över pc alla dagar, spelupplevelsen är så mycket fetare! som dag och natt.

Jaha sedan när vart soffa+ 55tum's TV konsol only? men vänta allt det du nyss sa kan du göra fast du har än dator också, OCH du kan njuta av högre upplösning mer flyt och MODS till det redan underbara du rada upp..

långt ifrån samma känsla.

På vilket sätt då?


signatur

Nämen!

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av izayoi:

Är Skyrim ens spelbart på Xbox och PS3. Kan bara tänka mig att det ser förjävligt ut... utan AA, låg upplösning och &lt;30fps.

Stackare...

ledsen att göra dig besviken, spelet se bra ut på konsolerna (iallafall Xbox)

Nu är det juh så att " se bra ut" kan vara stor skillnad på vad konsol nissar tycker mot för dom som föredrar PC..

Spelet är spelbart och helt OK på konsol tycker jag vad jag har sätt, men jag personligen skulle inte kunna sitta spela det på konsol om jag inte var tvungen, när jag vet gräset är SÅÅÅÅ mycket grönare på andra sidan ^^

ja tar min soffa + min 55tum plasma och ett par kalla över pc alla dagar, spelupplevelsen är så mycket fetare! som dag och natt.

Jaha sedan när vart soffa+ 55tum&#039;s TV konsol only? men vänta allt det du nyss sa kan du göra fast du har än dator också, OCH du kan njuta av högre upplösning mer flyt och MODS till det redan underbara du rada upp..

långt ifrån samma känsla.

Lägg till en gamepad istället för tangentbord och mus? Då bör den vara bättre

phi
Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av phi:
Skrivet av Xixor:

Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.

Det tvivlar jag starkt på att det är.

Skrivet av Xixor:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Xixor:

Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.

Tuvär så är jag mer säker på att det är 360 som leder och xbox/360 har vell varit störe på både morrorwind och oblivion så.
men ja jag kan hålla med om att det skulle vara ganska dumt/dålig för dom att inte släppa det på dom andra även om dom inte är lika stora (förmodligen) så är dom tillräkligt stora att dom borde käna på de endå.

Sen till skillnad ifrån diverse andra spel som kommer på Konsol och PC så vill majoriteten kunna modda spelet, något som inte går på konsoll så de köper hellre PC versionen.

Moddare är och har alltid varit en minoritet så jag tvivlar även starkt på att majoriteten av alla som köper spelet vill modda det.

Wow, du verkar inte ha riktigt koll på Moddar.

Wow, du verkar inte riktigt ha koll på vad du läser.

Medlem
Skrivet av Xixor:

Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.

Det spelar ju egentligen ingen roll. Exapansionen är ju färdigutvecklad, jobbet är ju gjort. Släpp skiten bara, allt annat vore ju vansinnigt ur en ekonomiskt synpunkt. Speciellt som bethesda är dom enda i spelvärlden som på något vänster kommer undan med att släppa buggiga spel. Vi accepterar det helt enkelt.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av phi:
Skrivet av Xixor:

Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.

Det tvivlar jag starkt på att det är.

Skrivet av Xixor:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Xixor:

Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.

Tuvär så är jag mer säker på att det är 360 som leder och xbox/360 har vell varit störe på både morrorwind och oblivion så.
men ja jag kan hålla med om att det skulle vara ganska dumt/dålig för dom att inte släppa det på dom andra även om dom inte är lika stora (förmodligen) så är dom tillräkligt stora att dom borde käna på de endå.

Sen till skillnad ifrån diverse andra spel som kommer på Konsol och PC så vill majoriteten kunna modda spelet, något som inte går på konsoll så de köper hellre PC versionen.

Moddare är och har alltid varit en minoritet så jag tvivlar även starkt på att majoriteten av alla som köper spelet vill modda det.

Wow, du verkar inte ha riktigt koll på Moddar.

Wow, du verkar inte riktigt ha koll på vad du läser.

Så vad du menar med:

"Moddare är och har alltid varit en minoritet så jag tvivlar även starkt på att majoriteten av alla som köper spelet vill modda det."

Är att moddare/mods inte är en minoritet, och att folk som köper Elder Scrolls produkter vill Modda det?

För det är inte vad jag läser att du skriver.

Om man skall vara besvärlig så är den största anledningen till att Morrowind, Oblivion etc lever och är såpass stora än idag på PC är tack vare det aktiva modding communityt. Samma sak kommer det vara med Skyrim, och har redan börjat hända.

"Mods have always been important to the Elder Scrolls. From Morrowind to Oblivion, modifications ranging from "Oscuro's Oblivion Overhaul" to the less savory "Better Bodies" nude mod (yeah, seriously) have been a crucial part of the Elder Scrolls experience."

http://www.gameranx.com/updates/id/3337/article/skyrim-won-t-...

Psst! Som en bonus kan du ju kika här!

"Of the "over ten million" players, Howard says that "many million" are playing the game on PC. Based on Steam statistics Bethesda has seen, "the average playtime is 75 hours," "

"The PC version of Skyrim continues to evolve, with the recent release of the Skyrim Creation Kit"

""It's something we'd like to see come to consoles one day," Howard said, adding that giving players the ability to "take and change" the game helps to make the experience unique. To Howard, games are the "ultimate combination of art [and] technology" and allowing the players to become their own "director.""

http://www.joystiq.com/2012/02/08/todd-howard-over-10-million...


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av izayoi:

Är Skyrim ens spelbart på Xbox och PS3. Kan bara tänka mig att det ser förjävligt ut... utan AA, låg upplösning och &lt;30fps.

Stackare...

ledsen att göra dig besviken, spelet se bra ut på konsolerna (iallafall Xbox)

Nu är det juh så att " se bra ut" kan vara stor skillnad på vad konsol nissar tycker mot för dom som föredrar PC..

Spelet är spelbart och helt OK på konsol tycker jag vad jag har sätt, men jag personligen skulle inte kunna sitta spela det på konsol om jag inte var tvungen, när jag vet gräset är SÅÅÅÅ mycket grönare på andra sidan ^^

ja tar min soffa + min 55tum plasma och ett par kalla över pc alla dagar, spelupplevelsen är så mycket fetare! som dag och natt.

Jaha sedan när vart soffa+ 55tum&#039;s TV konsol only? men vänta allt det du nyss sa kan du göra fast du har än dator också, OCH du kan njuta av högre upplösning mer flyt och MODS till det redan underbara du rada upp..

långt ifrån samma känsla.

Handlar bara om att kasta pengar på problemet.

Konsol + sketen TV = billigt, men med dyra spel generellt sett.

Halvdan PC inklusive monitor = också rätt billigt, med möjlighett att köpa väldigt billiga spel.

Det hela är en rätt meningslös debatt. Nån form av PC vill man nog egentligen ha. Man kan iofs köra konsol o surfa/maila på sin mobil, men faktum kvarstår att det är multimedia upplevelsen man är ute efter i alla lägen.

En riktigt bra och rejält stor TV ÄR dyr. En lite mindre skärm till PC är billigare och om man inte skall vara en storfamilj som skall samsas framför den räcker den rätt ok även till att kolla film och sådant.

Bara kör testet med en utsträckt arm med knuten näve och blunda med ena ögat för att se hur stor yta näven täcker.

En lite haltande jämförelse eftersom större nästan alltid är bättre, upp till en viss gräns. Man kan inte bygga en ultra-fet bioanläggning i en 20kvadrats etta kanske, men å andra sidan kan man bygga en fullduglig rätt billigt dock

Nerkokat handlar PC vs konsol om vad man matar sin media-anläggning med. Ungefär som vilken film man slänger på, dvs en ren smaksak.

Själv föredrar jag PC i alla lägen, eftersom känner att jag får mer flexibilitet, men jag hajar dom som gillar konsoll oxo. Jag gillar att spela med handkontroll i vissa spel, vilket jag kan på PC oxo, men ibland är mus bara precis så väldigt mycket bättre, och med PC har jag den möjligheten.

Men i slutändan handlar det bara om att kasta pengar på sitt "system of choice" för att förädla upplevelsen. Konsol måste investera i en bra TV/projektor, och det blir rätt dyrt för att komma upp till samma kvalitet som en billig pc monitor, men å andra sidan får man faktiskt en bra TV man kan glo på vanlig "sket tv". PC kostar en slant att få en vettig maskin, (dock inte så värst dyrt just nu egentligen, men det varierar ju), men å andra sidan får man en maskin man mer eller mindre behöver för bankärenden och surf. Till sin PC kan man dessutom koppla handkontroller och köra ut bilden på sin TV, så en PC funkar som en konsol på sätt o vis.

Till båda skall man dessutom ha en bra ljudanläggning eller kanske ännu hellre riktigt bra hörlurar.

Hursomhaver, det finns egentligen inget riktigt skäl att inte ha båda.

Kasta pengar på det så blir det bra. Riktigt mycket pengar så blir det riktigt bra. Så funkar det, och det är inte lönt att tjöta mycket mer om det

Jag föredrar PC eftersom jag aldrig tittar på vanlig TV merän via webben. Jag har dessutom en playstation som jag varvar upp vid högtidliga tillfällen och spelar lite wipeout eller GT

phi
Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av phi:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av phi:
Skrivet av Xixor:

Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.

Det tvivlar jag starkt på att det är.

Skrivet av Xixor:
Skrivet av morfin91:
Skrivet av Xixor:

Vore extremt dumt av dem att inte släppa det till PC! Har inga siffror eller källor men är ganska säker på att den största delen av spelarbasen har PC versionen.

Tuvär så är jag mer säker på att det är 360 som leder och xbox/360 har vell varit störe på både morrorwind och oblivion så.
men ja jag kan hålla med om att det skulle vara ganska dumt/dålig för dom att inte släppa det på dom andra även om dom inte är lika stora (förmodligen) så är dom tillräkligt stora att dom borde käna på de endå.

Sen till skillnad ifrån diverse andra spel som kommer på Konsol och PC så vill majoriteten kunna modda spelet, något som inte går på konsoll så de köper hellre PC versionen.

Moddare är och har alltid varit en minoritet så jag tvivlar även starkt på att majoriteten av alla som köper spelet vill modda det.

Wow, du verkar inte ha riktigt koll på Moddar.

Wow, du verkar inte riktigt ha koll på vad du läser.

Så vad du menar med:

"Moddare är och har alltid varit en minoritet så jag tvivlar även starkt på att majoriteten av alla som köper spelet vill modda det."

Är att moddare/mods inte är en minoritet, och att folk som köper Elder Scrolls produkter vill Modda det?

För det är inte vad jag läser att du skriver.

Om man skall vara besvärlig så är den största anledningen till att Morrowind, Oblivion etc lever och är såpass stora än idag på PC är tack vare det aktiva modding communityt. Samma sak kommer det vara med Skyrim, och har redan börjat hända.

"Mods have always been important to the Elder Scrolls. From Morrowind to Oblivion, modifications ranging from "Oscuro's Oblivion Overhaul" to the less savory "Better Bodies" nude mod (yeah, seriously) have been a crucial part of the Elder Scrolls experience."

http://www.gameranx.com/updates/id/3337/article/skyrim-won-t-...

Psst! Som en bonus kan du ju kika här!

"Of the "over ten million" players, Howard says that "many million" are playing the game on PC. Based on Steam statistics Bethesda has seen, "the average playtime is 75 hours," "

"The PC version of Skyrim continues to evolve, with the recent release of the Skyrim Creation Kit"

""It's something we'd like to see come to consoles one day," Howard said, adding that giving players the ability to "take and change" the game helps to make the experience unique. To Howard, games are the "ultimate combination of art [and] technology" and allowing the players to become their own "director.""

http://www.joystiq.com/2012/02/08/todd-howard-over-10-million...

Mycket text, dock lite relevans.

Så vad vi har är alltså 10 miljoner skyrim-spelare enligt Todd Howard och "många miljoner" har köpt det till PC. Inga konstigheter med det och ingenting jag säger emot.

Men du verkar fortfarande ha svårt för att förstå vad du läser baserat på dina länkar, eftersom att "många miljoner" är inte detsamma som "majoriteten av PC-spelarna spelar mods till skyrim". Ge mig gärna statistik på hur stor andel av PC-spelarna som faktiskt spelar mods och om det är majoriteten som gör det så äter jag mer än gärna upp mina tvivel och antagande om att så inte är fallet. Jag skulle bara glädjas om det faktiskt vore så. Men som sagt så tvivlar jag starkt på att majoriteten av alla PC-spelare som har köpt skyrim har gjort det med avsikt för att modda eller spela mods.

phi
Medlem
Skrivet av Angwold:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av izayoi:

Är Skyrim ens spelbart på Xbox och PS3. Kan bara tänka mig att det ser förjävligt ut... utan AA, låg upplösning och &lt;30fps.

Stackare...

ledsen att göra dig besviken, spelet se bra ut på konsolerna (iallafall Xbox)

Nu är det juh så att " se bra ut" kan vara stor skillnad på vad konsol nissar tycker mot för dom som föredrar PC..

Spelet är spelbart och helt OK på konsol tycker jag vad jag har sätt, men jag personligen skulle inte kunna sitta spela det på konsol om jag inte var tvungen, när jag vet gräset är SÅÅÅÅ mycket grönare på andra sidan ^^

ja tar min soffa + min 55tum plasma och ett par kalla över pc alla dagar, spelupplevelsen är så mycket fetare! som dag och natt.

Jaha sedan när vart soffa+ 55tum&#039;s TV konsol only? men vänta allt det du nyss sa kan du göra fast du har än dator också, OCH du kan njuta av högre upplösning mer flyt och MODS till det redan underbara du rada upp..

långt ifrån samma känsla.

Handlar bara om att kasta pengar på problemet.

Konsol + sketen TV = billigt, men med dyra spel generellt sett.

Halvdan PC inklusive monitor = också rätt billigt, med möjlighett att köpa väldigt billiga spel.

Det hela är en rätt meningslös debatt. Nån form av PC vill man nog egentligen ha. Man kan iofs köra konsol o surfa/maila på sin mobil, men faktum kvarstår att det är multimedia upplevelsen man är ute efter i alla lägen.

Ett argument som jag absolut inte förstår från PC fanboys är i stil med "PC är bäst för man kan göra så mycket mer på en PC! Konsoler suger för man kan bara spela på dom!"

No shit?

Jag är ganska övertygad om att dom allra flesta som spelar på konsol även har en PC också som dom gör alla dessa "övriga saker" med. Så det där med att man bara kan spela på en konsol och att det är därför konsol suger är enligt mig ett jävligt korkat argument.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Angwold:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av izayoi:

Är Skyrim ens spelbart på Xbox och PS3. Kan bara tänka mig att det ser förjävligt ut... utan AA, låg upplösning och &amp;lt;30fps.

Stackare...

ledsen att göra dig besviken, spelet se bra ut på konsolerna (iallafall Xbox)

Nu är det juh så att " se bra ut" kan vara stor skillnad på vad konsol nissar tycker mot för dom som föredrar PC..

Spelet är spelbart och helt OK på konsol tycker jag vad jag har sätt, men jag personligen skulle inte kunna sitta spela det på konsol om jag inte var tvungen, när jag vet gräset är SÅÅÅÅ mycket grönare på andra sidan ^^

ja tar min soffa + min 55tum plasma och ett par kalla över pc alla dagar, spelupplevelsen är så mycket fetare! som dag och natt.

Jaha sedan när vart soffa+ 55tum&amp;#039;s TV konsol only? men vänta allt det du nyss sa kan du göra fast du har än dator också, OCH du kan njuta av högre upplösning mer flyt och MODS till det redan underbara du rada upp..

långt ifrån samma känsla.

Handlar bara om att kasta pengar på problemet.

Konsol + sketen TV = billigt, men med dyra spel generellt sett.

Halvdan PC inklusive monitor = också rätt billigt, med möjlighett att köpa väldigt billiga spel.

Det hela är en rätt meningslös debatt. Nån form av PC vill man nog egentligen ha. Man kan iofs köra konsol o surfa/maila på sin mobil, men faktum kvarstår att det är multimedia upplevelsen man är ute efter i alla lägen.

Ett argument som jag absolut inte förstår från PC fanboys är i stil med "PC är bäst för man kan göra så mycket mer på en PC! Konsoler suger för man kan bara spela på dom!"

No shit?

Jag är ganska övertygad om att dom allra flesta som spelar på konsol även har en PC också som dom gör alla dessa "övriga saker" med. Så det där med att man bara kan spela på en konsol och att det är därför konsol suger är enligt mig ett jävligt korkat argument.

Japp, håller med även om jag själv förmodligen åtminstonde gränsar till PC fanboy.
Spelade mycket på konsol förr, men kör helt enkelt PC nu, jag gillar många av de mer PC exclusiva titlarna, RTS och MMO´s och sådant.

Det är lite som bil vs motorcykel.
Köpte en bil när man fyllde arton ( ford taunus, beigebrun precis som i Ronnie & Ragge ), men ville egentligen ha en motorcykel eller en "räcerbil".
Sedan jobbade man och fick ihop stålar och köpte en motorcykel, jobbade lite till och köpte en "räcerbil" oxo (efter att man flytta in i storstan sålde man allt för det gick fan inte att hitta parkering ).

Lite så är det med gaming/multimedia hårdvara. Det finns inget rätt eller fel, och man kan lösa det mesta med att kasta pengar på det.

För att gå ontopic; det är fan för jävligt att dom inte släpper till PC. Detta spelet är stort på PC, och funkar så väldigt bra med moddar via steam-workshop.

123
Skriv svar