Password Recovery - Mozilla firefox

Medlem
Password Recovery - Mozilla firefox

Glömt av mitt lösenord till en site, Mitt mozilla Firefox har det sparat och loggar in automatiskt...

Problemet är att jag ska formatera om datorn och jag har kan inte komma på vad jag hade för lösenord.

Så vad finns det för bra lösningar att få fram lösenordet ?

Medlem
Skrivet av Wolfbane:

Glömt av mitt lösenord till en site, Mitt mozilla Firefox har det sparat och loggar in automatiskt...

Problemet är att jag ska formatera om datorn och jag har kan inte komma på vad jag hade för lösenord.

Så vad finns det för bra lösningar att få fram lösenordet ?

Går du in på "Inställningar" och sedan "Säkerhet" så kan du trycka på "Sparade Lösenord".
Sedan finns en knapp som heter "Visa Lösenord". Trycker du på den så får du se lösenordet i ren text okrypterat.

Formaterade om datorn igår och var i samma situation som du. Dock kunde jag inte se något sätt att få allt i en textfil eller liknande (som export/import av bookmarks) så jag tog printscreens av mina lösenord och sparade dem som JPG filer med paint (förde över till annan dator). Kunde säkert användt ett textdokument också men då måste man ändå klippa in vardera lösenord separat.

Känns inte så säkert att lösenorden sparas utan kryptering på det sättet, speciellt för mig som hade en 30-40 sidor sparade. Det borde i alla fall varit lösenordskyddat (som är krypterat i sig) som man får ställa in när man första gången ber Firefox att spara anv. och lösen.

Hoppas du hittar rätt

Medlem

Oj tack så hemskt mycket, precis köpt ny hårddisk och ska också formatera om, roliga är att jag bara gick hit av en slump


signatur

Rwa?

Medlem

Du kan även använda sync funktionen som finns inbyggt i firefox numera, bara logga in där så synkas det du vill (history, öppna tabbar lösenord, bookmarks m.m.)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

TACK SOM FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN ;O)

Medlem

Fixar du Lastpass tillägget så blir livet ännu enklare.

Den dagen du kommer ihåg lösenorden

1
Skriv svar