Blizzard ogillar också Windows 8

Robot
Blizzard ogillar också Windows 8

Rob Pardo på Blizzard skriver på Twitter att han håller med Valve. "Windows 8 är inte fantastiskt för oss heller".

#valve, #blizzard-entertainment, #microsoft


Medlem
Blizzard ogillar också Windows 8

Jag sitter så nöjd med mitt w7, och där lär jag nog stanna. W8 ser riktigt irriterande ut enligt mig, och när båda dessa pcgiganter börjar klaga så finns det nog en anledning.

Medlem

Kan någon förklara för någon som inte förstår vad dom ändrar med win8 mot vad som finns i 7an som förstör så mycket?

Medlem

Ingen katastrof men inte heller något som kommer att slå igenom.

Medlem

Tror inte ens att Microsoft gillar Windows 8.

Skrivet av bavver:

Kan någon förklara för någon som inte förstår vad dom ändrar med win8 mot vad som finns i 7an som förstör så mycket?

Lite osäker på vad det är men skulle gissa på app storen som Microsoft introducerar i W8 som inte är bra för Steam.

Medlem

Windows 8 är ett trevligt operativsystem, men det är inget operativsystem som passar en PC. Windows 8 känns helt och hållet uppbyggt för Surface.

Medlem

Ja, Windows 8 förstör PC. Operativsystemet bör enbart finnas tillgängligt till tablets och liknande med touch. Är inte funktionsdugligt på en PC med mus och tangentbord.

Medlem
Skrivet av intro18:

Lite osäker på vad det är men skulle gissa på app storen som Microsoft introducerar i W8 som inte är bra för Steam.

Kan även vara som sådan, att Windows 8's UI (Metro) är anpassat framförallt för datorer/enheter med touchskärm. Inte många hemanvändare/datorspelare som har touch-skärmar såvitt jag vet. Touch är oftast laptops, pads och mobiler.

Jag håller mig till Windows 7 så länge. Duger gott för mig.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av sdgwedgw:

ONLINE STORE

blah blah blah blah

Medlem

Om windows 8 är en katastrof för PC användare så är Blizzard en katastrof för Pc"spelare"

Inaktiv

Oljebolagen upprörda:

-Fusion är en katastrof! Ren och billig energi till hela världen är "bad for business".

Stackars dig Gabe Newell, och stackars dig Rob Pardo, blev livet jobbigt för er nu?

Medlem

Denna artikeln kanske kan förklara lite:
http://www.pcgamesn.com/article/why-windows-8-catastrophe-any...

Kort version: Med win8 så tvingar Microsoft producenterna att göra touch-baserade spel i deras nya utvecklarmiljö "RunTime". Dessutom har de grövre krav på spelen för att de ska få läggas upp på deras app-butik, (IMO) liknande de som Apple har.

Ytterligare så finns det potentiella problem längre fram då Microsoft verkar komma koppla ihop sina PC-tablets med nästa Xbox, och på så vis helt kontrollera vilka PCspel som säljs på deras platform.

I min mening kommer detta bli ett problem först när Win7 börjar bli gammalt. Men tiden går fort...


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv

Men är inte W8 till för plattorna och Surface som kommer nu? Förstår inte riktigt..

Bör väl vara Windows 9 eller 10 som borde vara nästa W7?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Windows 8 är ett trevligt operativsystem, men det är inget operativsystem som passar en PC. Windows 8 känns helt och hållet uppbyggt för Surface.

Kan bero på att det är det


signatur

I drank what?

Medlem

Fan va EPIC det hade varit om alla spelutvecklare började utveckla spel för linux istället


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av NympH:

Fan va EPIC det hade varit om alla spelutvecklare började utveckla spel för linux istället

Skulle tro att Microsoft marknads-andel av Windowsanvändare skulle drastiskt sjunka, om spel fungerade lika bra för Linux OS.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av NympH:

Fan va EPIC det hade varit om alla spelutvecklare började utveckla spel för linux istället

Låser Microsoft ute en massa hårdvarutillverkare med sitt nya plattformstänk, så är det precis det som kan hända!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Shimo:

Denna artikeln kanske kan förklara lite:
http://www.pcgamesn.com/article/why-windows-8-catastrophe-any...

Kort version: Med win8 så tvingar Microsoft producenterna att göra touch-baserade spel i deras nya utvecklarmiljö "RunTime". Dessutom har de grövre krav på spelen för att de ska få läggas upp på deras app-butik, (IMO) liknande de som Apple har.

Ytterligare så finns det potentiella problem längre fram då Microsoft verkar komma koppla ihop sina PC-tablets med nästa Xbox, och på så vis helt kontrollera vilka PCspel som säljs på deras platform.

I min mening kommer detta bli ett problem först när Win7 börjar bli gammalt. Men tiden går fort...

Kraven är grymt bra att ha, det behövs en stor fet kravlista för att öka kvaliten på applikationer, inget ont alls med detta.

Det sagt, det enda dåliga med detta är att installera metro applikationer kommer ENBART gå att göra genom deras appbutik och inget annat sätt, Dvs kommer mycket också att låsas ut.

Men värt värt att nämna i detta fallet är att detta enbart gäller Metro applikationer, alla vanliga applikationer som finns ute nu har inte dessa kraven, och inte kommer de få dem heller, utan som sagt va, det gäller enbart metro, något många värkar missa i detta fallet.

Microsofts mål är heller inte ersätta allt med metro heller utan enbart för de mer enkla applikationerna man brukar använda. T.ex. en applikation som photoshop eller Office paketet kommer inte släppas som metro app, vist de kanske får nerbantade varianter men inte core applikationerna.

Inaktiv

windows 8 lider av personlighetsklyftning.
Tablet... desktop.. touch eller mus.

jag håller mig borta tills microsoft vet i vilken riktning dom vill gå.
just nu så är det bara en soppa.

Medlem

Kan bero på att de har noll koll precis som ni andra som skriver i tråden

Medlem

För er som fortfarande inte fattar vad Windows 8 handlar om:

Det är ett första steg av Microsoft att slussa över PC-användare till Xbox och mobila enheter (Mobiltelefoner, Surfplattor) där de helt kan kontrollera marknaden och där de stora pengarna finns.

MS vill inte att man spelar spel på något annat än deras egna Xbox och allt annat 'hemanvändande' skall man helst använda en mobil enhet med Metro/Windows Phone på.
Alla de som gör spel till PC har all anledning att oroa sig för det skulle vara förödande för PC-spelandet.

Tänk lite: Valve och Blizzard skulle aldrig i livet göra såna här uttalanden om de inte hade en väldigt bra anledning.

Inaktiv

Activision-Blizzard är ju till salu och MS är en möjlig kanditat att köpa dem,
undra vad han kommer tycka eller får tycka om windows 8 om det sker.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Detta uttalande går helt emot Blizzards nuvarande utveckling. Men jag är inte förvånad.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Katastro på en stationär arbetsstation men kan funka på bärbara datorer.

Fast jag har Win 7 och allt är redan kanonbra, och Win 8 innehåller inget "måste ha grej" som inte finns i Win 7 + att det blir jobbigare och fulare med Metro utan Start knappen.

Hade önskat ett Win 8 som såg ut som Win 7 med massa nya drivrutiner och DirectX 12 och kanske mer optimerat.

Det är många som slåss om våra pengar just nu, och jag litar inte på någon av dem. Ingen är objektiv på något sätt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

blir win7 parallellt med ubuntu i framtiden för min del..

Medlem

Förstår inte varför det är en katastrof?
De har släppt en egen butik med kravet programmen skall vara snabb startade som app store?
Och en musik/film tjänst precis som itunes?

Om man inte vill använda deras program så är det väl bara att ta bort dem från metro och bara köra på som vanligt.

Skrivet av Memon:

Förstår inte varför det är en katastrof?
De har släppt en egen butik med kravet programmen skall vara snabb startade som app store?
Och en musik/film tjänst precis som itunes?

Om man inte vill använda deras program så är det väl bara att ta bort dem från metro och bara köra på som vanligt.

Många är nog irriterade på MS för att de försöker ta en del av kakan. Det gör ont i plånboken och riskkapitalisterna måste jobba över på kontoret. en dag i veckan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av MachOne:
Skrivet av sdgwedgw:

ONLINE STORE

blah blah blah blah

http://i.imgur.com/Zdw6y.jpg

Precis..men alltså...säga något till en bot hjälper ju iofs inte


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skriv svar