Betatestningen av Internet Explorer till Xbox igång

Robot
Betatestningen av Internet Explorer till Xbox igång

Microsofts webbläsare invaderar Xbox Live i och med en publik beta som drar igång idag.

#microsoft


Medlem
Betatestningen av Internet Explorer till Xbox igång

Wow... :/

Medlem

Så de gör datorerna till konsoler och konsolerna till datorer?

Microsoft har en vettig logik...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så de gör datorerna till konsoler och konsolerna till datorer?

Microsoft har en vettig logik...

Ja, nu när jag tänker på det, liknar W8 och 360 varann ganska mycket... Antar att jag är sen att komma på det.

Medlem

Kanske är en bra sak, då kanske dom hottar upp skiten så det faktist går att använda

Medlem

Antar att man måste betala för Live! för att kunna surfa på nätet med sin 360. Den funktionen har funnits i evigheter till PS3, jag önskar att Microsoft slutade vara så amerikanska och icke-demokratiska och icke-frihetstänkande.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Medlem

Är förvånad att detta inte hände tidigare, Microsoft har länge ogillat att det finns PC spelare över huvudtaget, de vill att folk ska komma till konsol hela tiden.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Är förvånad att detta inte hände tidigare, Microsoft har länge ogillat att det finns PC spelare över huvudtaget, de vill att folk ska komma till konsol hela tiden.

Och PC spelare gillar inte Microsoft särskilt mycket.

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Ztreek:

Är förvånad att detta inte hände tidigare, Microsoft har länge ogillat att det finns PC spelare över huvudtaget, de vill att folk ska komma till konsol hela tiden.

Och PC spelare gillar inte Microsoft särskilt mycket.

Jo det gör vi väl. Synd bara att det inte är ömsesidigt. De lägger (nästan) allt sitt gamerkrut på fel produkt.

Medlem

Microsoft gillar inte PC spelare så dom konverterar allas system till något KONSOL liknande.. Snart har man inget val längre för att en konsol kommer bli en slim version utav en riktig dator när dom är klar med att förstöra datorn med dumma operativsystem med mera

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Så de gör datorerna till konsoler och konsolerna till datorer?

Microsoft har en vettig logik...

ps3 har webläsare, Wii har webläsare, så varför inte xbox 360,

om man vill använda den eller inte är ju valfitt, så varför klaga.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Blir kanske dags att gå över till Linux när väl merparten av spelen på Steam stödjer det.

Inaktiv
Skrivet av fisk:

Antar att man måste betala för Live! för att kunna surfa på nätet med sin 360. Den funktionen har funnits i evigheter till PS3, jag önskar att Microsoft slutade vara så amerikanska och icke-demokratiska och icke-frihetstänkande.

Det är ganska lustigt att det är så många som hellre betalar för att lira på Xbox, än att spela gratis på ps3.
Varför lyckas inte ps3 ta över helt ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Har inget emot att kunna surfa på boxen.

Men kommer dom dragandes med krav på LIVE Gold så skiter jag i det. Drygt att man fortfarande måste betala för att kunna köra multiplay. Jag struntar blankt i allt övrigt krafs dom har bakat in i Gold.

Medlem
Skrivet av StraxDax:
Skrivet av fisk:

Antar att man måste betala för Live! för att kunna surfa på nätet med sin 360. Den funktionen har funnits i evigheter till PS3, jag önskar att Microsoft slutade vara så amerikanska och icke-demokratiska och icke-frihetstänkande.

Det är ganska lustigt att det är så många som hellre betalar för att lira på Xbox, än att spela gratis på ps3.
Varför lyckas inte ps3 ta över helt ?

Många hävdar att 360 har bättre kontroller, det är lättare att göra spel till 360, bättre exklusiva titlar samt att titlarna kommer nån vecka tidigare till 360.

Det enda jag håller med om är att 360 har bättre kontroll.

Inaktiv
Skrivet av Samurai237:

Blir kanske dags att gå över till Linux när väl merparten av spelen på Steam stödjer det.

Vad fan har det med nyheten att göra? Jävla troll!

Inaktiv
Skrivet av bavver:

Kanske är en bra sak, då kanske dom hottar upp skiten så det faktist går att använda

Varför tumma ner detta, killen har ju rätt. Just nu är UI:n på Xboxen alldeles för klottrig och oorganiserad. Jag gillar Metro-gränssnittet, men även det kan göras på ett dåligt sätt och det har det gjorts på Xboxen.

Medlem

Ser ut som Microsoft försöker smälta ihop världarna. Snart blir det väl som du sa, fast datoerna blir sämre och inte uppdateras lika ofta. Microsoft kommer nog inte ha en ljus framtid om dom fortsätter.


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

Medlem
Skrivet av fisk:

Antar att man måste betala för Live! för att kunna surfa på nätet med sin 360. Den funktionen har funnits i evigheter till PS3, jag önskar att Microsoft slutade vara så amerikanska och icke-demokratiska och icke-frihetstänkande.

säga vad man vill om microsoft,,men deras xbox live fungerar.
min åsikt är iaf att xbox live är överlägset playstation network. det är ju tex bara att jämföra hur mycket playstation network legat nere vs xbox live...

det som är till sonys fördel här är ju att man inte måste betala för deras online tjänst, och då bortser många från att sony haft stora stora problem med sin tjänst,. hade jag haft en ps3 och betalat en extra summa varje månad för att spela med vänner och sen inte det fungerat, då hade det genast blivit en reklamation och en xbox 360 istället

Inaktiv
Skrivet av Samurai237:

Blir kanske dags att gå över till Linux när väl merparten av spelen på Steam stödjer det.

Ok. Det är bara att gå över!

Skrivet av fisk:

Antar att man måste betala för Live! för att kunna surfa på nätet med sin 360. Den funktionen har funnits i evigheter till PS3, jag önskar att Microsoft slutade vara så amerikanska och icke-demokratiska och icke-frihetstänkande.

Men vänta nu? PSN.. hackat och nedstängt i över en månad. Väljer att släppa en betalversion precis som Xbox Live gör dom också.

Vill man utnyttja allt på xboxen så betalar man 250-300 kronor.

Medlem

Det är som att kissa på en bajskorv!

Inaktiv
Skrivet av Samurai237:

Blir kanske dags att gå över till Linux när väl merparten av spelen på Steam stödjer det.

Då får du vänta..

1
Skriv svar