The Secret World firas med gratishelg

Robot
The Secret World firas med gratishelg

Den massiva online-världen där alla sagor och myter kommer till liv kan spelas gratis nästa helg. Funcom firar att spelet har varit ute i en månad.

#the-secret-world, #funcom


Medlem
The Secret World firas med gratishelg

"Från och med fredag eftermiddag den tredje augusti kan vem som helst till och med måndag morgon den sjätte oktober besöka Funcoms massiva online-värld."

Långhelg?

Moderator | Testpilot

Trevligt, verkligen sugen på det här spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Testade betan lite men hann inte med å lira särskilt mycket, så man kanske ska göra ett nytt försök nu då

Medlem

Tror de firar 1.1 släppet då?

Medlem

Antar att TSW också har svårt att få ihop prenumeranter, vilket förmodligen är anledningen till detta lockerbjudande.

Undrar när utveklarna ska inse att månadsprenumeration är utagerad som betalningsmodell?

IMO är det bara en tidsfråga innan SWTOR går F2P, och jag gissar att TSW kommer bli tvungna att göra detsamma rätt snart.

Ska man kunna motivera en månadskostnad så måste man ha REJÄLT med högkvalitativt content som släpps regelbundet och ofta, något som de flesta har misslyckats med än så länge.

Det kommer dessutom för många AAA-titlar som är F2P, vilket gör det svårt att övertyga folk att betala en prenumerationskostnad för något som inte är betydligt bättre, eller kanske bara lika bra.

Sade upp min prenumeration på SWTOR, och jag kan säga att det kommer att krävas någonting EXTREMT bra och långt utöver det vanliga för att få mig att någonsin betala en månadsvis avgift för ett spel igen.

Kanske kan TSW locka några nya prenumeranter med hjälp av gratishelgen, men jag tror fortfarande att de kommer att gå F2P snarare än man kanske anar.

SE

zsm
Medlem

inb4 "lolol f2p soon!"

Medlem

Kan bara hålla med SE här.

Skrivet av ShavedEwok:

Antar att TSW också har svårt att få ihop prenumeranter, vilket förmodligen är anledningen till detta lockerbjudande.

Undrar när utveklarna ska inse att månadsprenumeration är utagerad som betalningsmodell?

IMO är det bara en tidsfråga innan SWTOR går F2P, och jag gissar att TSW kommer bli tvungna att göra detsamma rätt snart.

Ska man kunna motivera en månadskostnad så måste man ha REJÄLT med högkvalitativt content som släpps regelbundet och ofta, något som de flesta har misslyckats med än så länge.

Det kommer dessutom för många AAA-titlar som är F2P, vilket gör det svårt att övertyga folk att betala en prenumerationskostnad för något som inte är betydligt bättre, eller kanske bara lika bra.

Sade upp min prenumeration på SWTOR, och jag kan säga att det kommer att krävas någonting EXTREMT bra och långt utöver det vanliga för att få mig att någonsin betala en månadsvis avgift för ett spel igen.

Kanske kan TSW locka några nya prenumeranter med hjälp av gratishelgen, men jag tror fortfarande att de kommer att gå F2P snarare än man kanske anar.

SE

EvE online kör ju att man kan betala månadskostnaden med ingame isk. En betalningsmodell som fungerar utmärkt.

SWTOR Hystade man ju upp typ 700 spänn för att komma igång med de första 3 månaderna.

Kollade på Teral Online, Samma där. 700 spänn ungefär för att komma igång med boxen och en timecard.. Visst det går att hitta billigare digitalt, men månadskostnad för MMO (som ju börjar bli jävligt utjatade, och knappast innovativa.) Känns som det inte är värt pengarna , med tanke vad som faktiskt levereras bakom allt fluff och flashig marknadsföring...

Medlem

Det sämsta Funcom har gjort i det här spelet är att låta Kingsmouth vara startzonen. Den är överlägset den mest tråkiga, grafiskt sett, av alla som jag varit i. Satan vilket bra spel detta är och, ja, jag är en fanboi

Edit: stavfel


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

zsm
Medlem
Skrivet av ShavedEwok:

Antar att TSW också har svårt att få ihop prenumeranter, vilket förmodligen är anledningen till detta lockerbjudande.

Undrar när utveklarna ska inse att månadsprenumeration är utagerad som betalningsmodell?

IMO är det bara en tidsfråga innan SWTOR går F2P, och jag gissar att TSW kommer bli tvungna att göra detsamma rätt snart.

Ska man kunna motivera en månadskostnad så måste man ha REJÄLT med högkvalitativt content som släpps regelbundet och ofta, något som de flesta har misslyckats med än så länge.

Det kommer dessutom för många AAA-titlar som är F2P, vilket gör det svårt att övertyga folk att betala en prenumerationskostnad för något som inte är betydligt bättre, eller kanske bara lika bra.

Sade upp min prenumeration på SWTOR, och jag kan säga att det kommer att krävas någonting EXTREMT bra och långt utöver det vanliga för att få mig att någonsin betala en månadsvis avgift för ett spel igen.

Kanske kan TSW locka några nya prenumeranter med hjälp av gratishelgen, men jag tror fortfarande att de kommer att gå F2P snarare än man kanske anar.

SE

Lite försäljningssiffror/prenumerationssiffror för att backa upp det här vore trevligt, annars är det bara som bäst spekulation. Att du drar paralleller till SWTOR kan jag förstå, men det är knappast rättvist då Bioware riktade sig åt den stora massan med sitt spel, medan TSW riktar sig mer åt en äldre spelarbas med ett mer nischat tema.

Ska jag vara petig så är allting en tisdfråga, men menar du att TSW går free-to-play inom kommande 6 månader så tror jag att du kommer få äta upp hatten. Inte ens SWTOR som verkligen tappat otroliga mängder spelare har gått Free-to-play ännu. Det finns ingenting som pekar ut TSW som ett "misslyckande" där f2p-modellen är rättfärdigad än.

Medlem

Förstår inte varför dom inte vågar ha mer trials överlag till MMORPGs. Kan det vara att dom är rädda att om man inte gillar det från start så kommer man inte köpa startboxen för 400-600 spänn? Anser att om man fick pröva fler mmos så hade man säkert fastnat för något annat än säg World of Warcraft.

Blir att pröva det nästa helg då, och om det inte faller en i smaken har man iaf GW2 om ungefär en månad.


signatur
Medlem

Trevligt. Ännu nåt att göra innan GW2 releasen. Denna helgen är det ju PoE open beta.

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av ShavedEwok:

Antar att TSW också har svårt att få ihop prenumeranter, vilket förmodligen är anledningen till detta lockerbjudande.

Undrar när utveklarna ska inse att månadsprenumeration är utagerad som betalningsmodell?

IMO är det bara en tidsfråga innan SWTOR går F2P, och jag gissar att TSW kommer bli tvungna att göra detsamma rätt snart.

Ska man kunna motivera en månadskostnad så måste man ha REJÄLT med högkvalitativt content som släpps regelbundet och ofta, något som de flesta har misslyckats med än så länge.

Det kommer dessutom för många AAA-titlar som är F2P, vilket gör det svårt att övertyga folk att betala en prenumerationskostnad för något som inte är betydligt bättre, eller kanske bara lika bra.

Sade upp min prenumeration på SWTOR, och jag kan säga att det kommer att krävas någonting EXTREMT bra och långt utöver det vanliga för att få mig att någonsin betala en månadsvis avgift för ett spel igen.

Kanske kan TSW locka några nya prenumeranter med hjälp av gratishelgen, men jag tror fortfarande att de kommer att gå F2P snarare än man kanske anar.

SE

Lite försäljningssiffror/prenumerationssiffror för att backa upp det här vore trevligt, annars är det bara som bäst spekulation. Att du drar paralleller till SWTOR kan jag förstå, men det är knappast rättvist då Bioware riktade sig åt den stora massan med sitt spel, medan TSW riktar sig mer åt en äldre spelarbas med ett mer nischat tema.

Ska jag vara petig så är allting en tisdfråga, men menar du att TSW går free-to-play inom kommande 6 månader så tror jag att du kommer få äta upp hatten. Inte ens SWTOR som verkligen tappat otroliga mängder spelare har gått Free-to-play ännu. Det finns ingenting som pekar ut TSW som ett "misslyckande" där f2p-modellen är rättfärdigad än.

Jag skrev klart och tydligt att det bara var mitt personliga antagande, du kanske missade det?

Snarare är det däremot du, som skriver att SWTOR "tappat otroliga mängder spelare" som bör bör backa upp det med siffror...då din kommentar snarare är ett konstaterande mer än någonting annat.

Personligen så tycker jag att ditt inlägg luktar lite för mycket TSW fanboy och SWTOR hater för att kunna ta det på fullaste allvar.

Tyvärr är det nog fortfarande så att MMO's med prenumeration generellt sett har det svårare att slå sig in på marknaden, och detta gäller naturligtvis även TSW.

Min kommentar var inte riktad mot någon specific MMO, utan snarare mot prenumerationsmodellen som sådan...ledsen om jag sårade dina känslor genom att indirekt kritisera TSW eller ens insinuera att de kanske jagar prenumerationer för att de behöver det.

Återigen: Jag gjorde ett personligt antagande/gissning och angav detta klart och tydligt...du gjorde däremot mer än så och jag ser därför fram emot att se DIG lägga fram konkreta siffror på vad "otroliga mängder" i termer av spelarbortfall för SWTOR exakt innebär.

Tack på förhand,

SE

zsm
Medlem
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av zsm:
Skrivet av ShavedEwok:

Antar att TSW också har svårt att få ihop prenumeranter, vilket förmodligen är anledningen till detta lockerbjudande.

Undrar när utveklarna ska inse att månadsprenumeration är utagerad som betalningsmodell?

IMO är det bara en tidsfråga innan SWTOR går F2P, och jag gissar att TSW kommer bli tvungna att göra detsamma rätt snart.

Ska man kunna motivera en månadskostnad så måste man ha REJÄLT med högkvalitativt content som släpps regelbundet och ofta, något som de flesta har misslyckats med än så länge.

Det kommer dessutom för många AAA-titlar som är F2P, vilket gör det svårt att övertyga folk att betala en prenumerationskostnad för något som inte är betydligt bättre, eller kanske bara lika bra.

Sade upp min prenumeration på SWTOR, och jag kan säga att det kommer att krävas någonting EXTREMT bra och långt utöver det vanliga för att få mig att någonsin betala en månadsvis avgift för ett spel igen.

Kanske kan TSW locka några nya prenumeranter med hjälp av gratishelgen, men jag tror fortfarande att de kommer att gå F2P snarare än man kanske anar.

SE

Lite försäljningssiffror/prenumerationssiffror för att backa upp det här vore trevligt, annars är det bara som bäst spekulation. Att du drar paralleller till SWTOR kan jag förstå, men det är knappast rättvist då Bioware riktade sig åt den stora massan med sitt spel, medan TSW riktar sig mer åt en äldre spelarbas med ett mer nischat tema.

Ska jag vara petig så är allting en tisdfråga, men menar du att TSW går free-to-play inom kommande 6 månader så tror jag att du kommer få äta upp hatten. Inte ens SWTOR som verkligen tappat otroliga mängder spelare har gått Free-to-play ännu. Det finns ingenting som pekar ut TSW som ett "misslyckande" där f2p-modellen är rättfärdigad än.

Jag skrev klart och tydligt att det bara var mitt personliga antagande, du kanske missade det?

Snarare är det däremot du, som skriver att SWTOR "tappat otroliga mängder spelare" som bör bör backa upp det med siffror...då din kommentar snarare är ett konstaterande mer än någonting annat.

Personligen så tycker jag att ditt inlägg luktar lite för mycket TSW fanboy och SWTOR hater för att kunna ta det på fullaste allvar.

Tyvärr är det nog fortfarande så att MMO's med prenumeration generellt sett har det svårare att slå sig in på marknaden, och detta gäller naturligtvis även TSW.

Min kommentar var inte riktad mot någon specific MMO, utan snarare mot prenumerationsmodellen som sådan...ledsen om jag sårade dina känslor genom att indirekt kritisera TSW eller ens insinuera att de kanske jagar prenumerationer för att de behöver det.

Återigen: Jag gjorde ett personligt antagande/gissning och nagav detta klart och tydligt...du gjorde däremot mer än så och jag ser därför fram emot att se DIG lägga fram konkreta siffror på vad "otroliga mängder" i termer av spelarbortfall för SWTOR exakt innebär.

Tack på förhand,

SE

Jag är varken fanboi eller hater. Det är ett faktum att SWTOR tappade jättemånga spelare [http://kotaku.com/5908338/star-wars-the-old-republic-loses-40...]. Även om det är ditt "personliga antagande" så ifrågasätter jag den. Det räcker inte med att bara ha en åsikt, du ska kunna försvara den också, utan tramsiga påhopp.

Mina känslor är fullkomligt orubbade, det är knappast något du behöver oroa dig för.

F2P is coming.

Fler kommer säkert testa när de skippar månadsbetalningen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av zsm:

Ska jag vara petig så är allting en tisdfråga, men menar du att TSW går free-to-play inom kommande 6 månader så tror jag att du kommer få äta upp hatten. Inte ens SWTOR som verkligen tappat otroliga mängder spelare har gått Free-to-play ännu. Det finns ingenting som pekar ut TSW som ett "misslyckande" där f2p-modellen är rättfärdigad än.

Svara på detta separat...

Kan naturligtvis bara gissa, men TSW kanske går F2P 6 till 12 månader från nu?

Du har naturligtvis helt rätt i att det inte går att jämföra TSW med SWTOR på just det sättet. Som du själv säger så är TSW betydligt smalare i sin målgrupp medan SWTOR var bredare...vilket i sin tur också betyder ett större antal prenumeranter.

Så om SWTOR funderar på F2P redan nu, så är det i alla fall i min mening sannolikt att TSW inte kommer göra det senare i sin livscykel än SWTOR, utan snarare snabbare än så....eftersom de har mindre antal prenumeranter att ta ifrån (vilket ju också i princip är kontentan av det du sa).

SE

Medlem
Skrivet av zsm:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av zsm:
Skrivet av ShavedEwok:

Antar att TSW också har svårt att få ihop prenumeranter, vilket förmodligen är anledningen till detta lockerbjudande.

Undrar när utveklarna ska inse att månadsprenumeration är utagerad som betalningsmodell?

IMO är det bara en tidsfråga innan SWTOR går F2P, och jag gissar att TSW kommer bli tvungna att göra detsamma rätt snart.

Ska man kunna motivera en månadskostnad så måste man ha REJÄLT med högkvalitativt content som släpps regelbundet och ofta, något som de flesta har misslyckats med än så länge.

Det kommer dessutom för många AAA-titlar som är F2P, vilket gör det svårt att övertyga folk att betala en prenumerationskostnad för något som inte är betydligt bättre, eller kanske bara lika bra.

Sade upp min prenumeration på SWTOR, och jag kan säga att det kommer att krävas någonting EXTREMT bra och långt utöver det vanliga för att få mig att någonsin betala en månadsvis avgift för ett spel igen.

Kanske kan TSW locka några nya prenumeranter med hjälp av gratishelgen, men jag tror fortfarande att de kommer att gå F2P snarare än man kanske anar.

SE

Lite försäljningssiffror/prenumerationssiffror för att backa upp det här vore trevligt, annars är det bara som bäst spekulation. Att du drar paralleller till SWTOR kan jag förstå, men det är knappast rättvist då Bioware riktade sig åt den stora massan med sitt spel, medan TSW riktar sig mer åt en äldre spelarbas med ett mer nischat tema.

Ska jag vara petig så är allting en tisdfråga, men menar du att TSW går free-to-play inom kommande 6 månader så tror jag att du kommer få äta upp hatten. Inte ens SWTOR som verkligen tappat otroliga mängder spelare har gått Free-to-play ännu. Det finns ingenting som pekar ut TSW som ett "misslyckande" där f2p-modellen är rättfärdigad än.

Jag skrev klart och tydligt att det bara var mitt personliga antagande, du kanske missade det?

Snarare är det däremot du, som skriver att SWTOR "tappat otroliga mängder spelare" som bör bör backa upp det med siffror...då din kommentar snarare är ett konstaterande mer än någonting annat.

Personligen så tycker jag att ditt inlägg luktar lite för mycket TSW fanboy och SWTOR hater för att kunna ta det på fullaste allvar.

Tyvärr är det nog fortfarande så att MMO's med prenumeration generellt sett har det svårare att slå sig in på marknaden, och detta gäller naturligtvis även TSW.

Min kommentar var inte riktad mot någon specific MMO, utan snarare mot prenumerationsmodellen som sådan...ledsen om jag sårade dina känslor genom att indirekt kritisera TSW eller ens insinuera att de kanske jagar prenumerationer för att de behöver det.

Återigen: Jag gjorde ett personligt antagande/gissning och nagav detta klart och tydligt...du gjorde däremot mer än så och jag ser därför fram emot att se DIG lägga fram konkreta siffror på vad "otroliga mängder" i termer av spelarbortfall för SWTOR exakt innebär.

Tack på förhand,

SE

Jag är varken fanboi eller hater. Det är ett faktum att SWTOR tappade jättemånga spelare [http://kotaku.com/5908338/star-wars-the-old-republic-loses-40...]. Även om det är ditt "personliga antagande" så ifrågasätter jag den. Det räcker inte med att bara ha en åsikt, du ska kunna försvara den också, utan tramsiga påhopp.

Mina känslor är fullkomligt orubbade, det är knappast något du behöver oroa dig för.

Sorry, men jag behöver verkligen inte "försvara" min åsikt.

Och jag har redan angett mer än tillräckligt med rimliga förklaringar till mitt antagande och du har inte kunnat påvisa någonting som kan motbevisa det.

Istället bör du kanske försöka att inte ta det så personligt (vilket du uppenbarligen gör) då MMO-branschen är tuff och utvecklarna måste jaga prenumeranter på alla tänkbara sätt. SWTOR har också gjort detta lite då och då.

Du sa själv att TSW är smalare än SWTOR, vilket i sin tur betyder en mindre pool av prenumeranter...så det är inte alls en orimligt gissning att TSW måste ta till alla knep för att få det att gå runt.

Ja, SWTOR har tappat prenumeranter...men hur många hade TSW vid launch och hur många har de nu jämfört med SWTOR? Just det.

Tyck vad du vill, så gör jag detsamma...ok?

SE

Medlem

Måste testas

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:

Sorry, men jag behöver verkligen inte "försvara" min åsikt.

Och jag har redan angett mer än tillräckligt med rimliga förklaringar till mitt antagande och du har inte kunnat påvisa någonting som kan motbevisa det.

Istället bör du kanske försöka att inte ta det så personligt (vilket du uppenbarligen gör) då MMO-branschen är tuff och utvecklarna måste jaga prenumeranter på alla tänkbara sätt. SWTOR har också gjort detta lite då och då.

Du sa själv att TSW är smalare än SWTOR, vilket i sin tur betyder en mindre pool av prenumeranter...så det är inte alls en orimligt gissning att TSW måste ta till alla knep för att få det att gå runt.

Ja, SWTOR har tappat prenumeranter...men hur många hade TSW vid launch och hur många har de nu jämfört med SWTOR? Just det.

Tyck vad du vill, så gör jag detsamma...ok?

SE

Med en utvecklingskostnad på 50 miljoner för TSW så går det inte riktigt att jämföra varken budget eller antalet subs som behövs för att det ska gå runt eller göras vinst.

Funcom har själva skrivit att de är ytterst nöjda om de har 500 000 subs. Då flera servrar/dimensions är fulla och att de har fått sätta upp en ny så skulle jag tippa på att det gick lite bättre än väntat gällande sålda kopior. Hurvida dessa väljer att förlänga sina subs är omöjligt för oss att säga.

Medlem

har velat testa detta länge.

offtopic: Lirat SWTOR sen pre-releasen och har tyvärr lite känslan av att spelet blivit "dummare" och enklare. Jag är för tillgänglighet och tutorials etc men när enkelheten går ända till endgame blir det tråkigt. Finns tex INGEN speciell anledning att ha skype/ventrilo/mumble. Alla grejer som måste samordnas görs antingen automatiskt eller med server spam meddelanden. Det är inte så att jag vill ha en koreansk farm festival men lite svårare instanser speciellt endgame med vettig gear.

Medlem

Det gick snabbt, måste vara något sorts rekord. Gissar på F2p inom 1 år.

Medlem

TSW är redan från början ett nischspel och jag kan inte tänka mig att Funcom har räknat med att tilltala några massor, det kommer att funka utmärkt när bara 'rätt publik' är kvar och faktum är att den delen av spelarna bara sitter och väntar på att alla fjortisar som lockades av hypen skall filtreras bort. Innehållet kommer att uppdateras varje månad och den första månadens uppdatering är redan utannonserad (Det har inte gått en månad än).

Om man sen vill dissa chansen att prova spelet gratis så får man naturligvis göra det men det finns ingen brist på folk som gillar spelet. Personligen har jag precis lika kul nu som när jag spelade i beta.
'Firandet' handlar om att ge folk som missade beta en chans att testa gratis lika mycket som att ge befintliga spelare en bonus innan man sätter igång faktureringen.

Allt snack om f2p mm. börjar bli riktigt gammalt, har hört det sen beta, det kommer mest från folk som ändå aldrig tänkt spela det men som ändå behöver hävda sig.
För väldigt många är det här spelet det bästa MMO som har släpps sedan EverQuest och vi gamlingar har inga problem att betala för oss.

Medlem
Skrivet av Ahris:

TSW är redan från början ett nischspel bla bla bla...

Det sade dom om age of conan också och det är f2p nu, TSW är ett skitspel.

Medlem
Medlem

Är det verkligen ett firande? Låter mer som ett desperat försök att få mer subscribers innan GW2 och MOP släpps för väldigt många kommer att spela dom spelen

Inaktiv

Sluta säga att allt blir f2p, Warhammer är inte f2p.

Reggade mig och tankar nu, ska bli kul.


signatur

knarka loss era hungriga

Medlem

Eller så kan man göra free trails för att locka fler folk / göra reklam för spelet, då det är nytt.

Måste det vara antingen eller?

Medlem

Helt klart värt att prova!
Bästa MMO:et på länge imo

Medlem
Skrivet av Droppz:

Eller så kan man göra free trails för att locka fler folk / göra reklam för spelet, då det är nytt.

Måste det vara antingen eller?

Håller med, varför ska alla vara så dryga och säga att alla spel blir f2p knappt en månad efter spelet har släppts, jag har testat TSW och jag tyckte det var ganska kul, tyvärr så spelar jag redan EVE-online och har inga planer på att övergå till en subscription, men jag tror TSW kan komma långt, det är verkligen intressant gameplay och storyn är ganska djup och intressant så långt som jag har spelat ialafall.

Bör tilläggas att jag spelade SWTOR från release och två månader frammåt, SWTOR var också ett bra spel till en början, problemet var bara att som många sagt tidigare (kanske inte i denna tråd) men att de försökte kopiera wow aldeless för mycket, och det håller jag med om, jag körde swtor i level 50 i ca två månader och redan första månaden hade jag och den guild jag var med i rensat allt utom Sista bossen i eternity vault på nightmare eftersom att den buggade sönder vid det tillfället.... och då blev ju spelet sjukt tråkigt och det fanns inget att göra. SWTOR är inte f2p ännu och har varit ute i snart ett år (om 5 månader exakt) och jag tror inte bioware kommer göra SWTOR f2p innan de släpper expansionen som de annonserade på E3 2012...

TLDR; Sluta trycka ner alla MMO som inte är wow och GW (personligen hatar jag GW, du kunde ju för fan inte ens hoppa i 1:an!)


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

Kanske spelet blir free to play men forsätter det gå jätte bra för Funcom / Ea med spelet så då forsätter dom ju att ha spelet Pay monthly men jag längtar tills man får testa det här
THE SECRET WORLD FTW <3

12
Skriv svar