Hitman: Absolution

Robot
Hitman: Absolution

Io Interactive tog sig vatten över huvudet när de försökte göra en grindhousig Tarantino-trailer till Hitman: Absolution. Vi ser bortom effektsökeriet och provspelar en ringrostig lönnmördares svåra återkomst.

#hitman-blood-money, #io-interactive, #mini-ninjas, #rocksteady-studios


Medlem
Hitman: Absolution

Åh, vill ha!

Medlem

Står att testplattformen var på alla plattformar, stämmer detta?
om så hur är skillnaden mellan PC versionen & konsollerna, är det bara omgjorda kontroller till PC versionen eller är det "egen"

Vill helst spela på PC, men pallar inte med "rippade" kontroller. Då får det bli på PS3an istället.

Medlem


signatur

- A quarantine zone for a plague that kills turians. Why don't we ever go anywhere nice? /Garrus Vakarian

Medlem
Medlem

Hitman har alltid varit en av mina favortserier, trots alla buggar. Men som Gummii sa, testade ni på PC?
Om detta spel är en dålig port kommer detta bli det första Hitmanspelet jag inte köper.

Medlem

Bra skrivet Michael.
"trailer där den renrakade blåste livet ur ett gäng lack och läder-nunnor" den älskar jag, såg om den flera gånger första gången den släpptes.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Jag hade önskat att dom fokuserade lite mer på att komma undan, det borde känna lika farligt och utmanande att fly från platsen som det är att ta sig till sitt mål.

Kollade live när dom visade på GDC, AI poliserna där verkade inte särskilt smarta, du kunde t.ex. sakta promenera från en explosion medan poliserna stod runt omkring dig med dragna vapen och såg dumma ut. Alltså om dom inte såg dig direkt utföra något så var du inte ens misstänkt för det.

Men men kan nog bli rätt skoj ändå.

Medlem
Skrivet av Floppydick:

Jag hade önskat att dom fokuserade lite mer på att komma undan, det borde känna lika farligt och utmanande att fly från platsen som det är att ta sig till sitt mål.

Kollade live när dom visade på GDC, AI poliserna där verkade inte särskilt smarta, du kunde t.ex. sakta promenera från en explosion medan poliserna stod runt omkring dig med dragna vapen och såg dumma ut. Alltså om dom inte såg dig direkt utföra något så var du inte ens misstänkt för det.

Men men kan nog bli rätt skoj ändå.

Detta har ju iofs alltid varit ett problem i Hitman-spelen, med mycket suspekt vakt-AI som man lätt kan utnyttja om man vet hur. Som tur är så är spelen kul som fan ändå

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Floppydick:

Jag hade önskat att dom fokuserade lite mer på att komma undan, det borde känna lika farligt och utmanande att fly från platsen som det är att ta sig till sitt mål.

Kollade live när dom visade på GDC, AI poliserna där verkade inte särskilt smarta, du kunde t.ex. sakta promenera från en explosion medan poliserna stod runt omkring dig med dragna vapen och såg dumma ut. Alltså om dom inte såg dig direkt utföra något så var du inte ens misstänkt för det.

Men men kan nog bli rätt skoj ändå.

Detta har ju iofs alltid varit ett problem i Hitman-spelen, med mycket suspekt vakt-AI som man lätt kan utnyttja om man vet hur. Som tur är så är spelen kul som fan ändå

Finns inget spel med vettig AI. Var ju likadant i Assassin's Creed.

Medlem

Åh detta och nya Thief ska bli kul som fan att få plocka upp. Can't wait!


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Floppydick:

Jag hade önskat att dom fokuserade lite mer på att komma undan, det borde känna lika farligt och utmanande att fly från platsen som det är att ta sig till sitt mål.

Kollade live när dom visade på GDC, AI poliserna där verkade inte särskilt smarta, du kunde t.ex. sakta promenera från en explosion medan poliserna stod runt omkring dig med dragna vapen och såg dumma ut. Alltså om dom inte såg dig direkt utföra något så var du inte ens misstänkt för det.

Men men kan nog bli rätt skoj ändå.

Detta har ju iofs alltid varit ett problem i Hitman-spelen, med mycket suspekt vakt-AI som man lätt kan utnyttja om man vet hur. Som tur är så är spelen kul som fan ändå

Finns inget spel med vettig AI. Var ju likadant i Assassin's Creed.

Half-Life hade bra AI för sin tid. AI som försökte överlista dig tex omringa dig, för att sedan kasta in en granat till dig och tvinga ut dig i korseld.


signatur

I drank what?

Medlem

På tal om AI... jag längtar fortfarande efter den dära taktiska shooterna där AI:n kan reagera om du råkar trampa snett på en knarrande planka..

Medlem

Ska beställa Professional edition idag!

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Valpnos:
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Floppydick:

Jag hade önskat att dom fokuserade lite mer på att komma undan, det borde känna lika farligt och utmanande att fly från platsen som det är att ta sig till sitt mål.

Kollade live när dom visade på GDC, AI poliserna där verkade inte särskilt smarta, du kunde t.ex. sakta promenera från en explosion medan poliserna stod runt omkring dig med dragna vapen och såg dumma ut. Alltså om dom inte såg dig direkt utföra något så var du inte ens misstänkt för det.

Men men kan nog bli rätt skoj ändå.

Detta har ju iofs alltid varit ett problem i Hitman-spelen, med mycket suspekt vakt-AI som man lätt kan utnyttja om man vet hur. Som tur är så är spelen kul som fan ändå

Finns inget spel med vettig AI. Var ju likadant i Assassin's Creed.

Half-Life hade bra AI för sin tid. AI som försökte överlista dig tex omringa dig, för att sedan kasta in en granat till dig och tvinga ut dig i korseld.

Ja, Half-Life hade iaf bra "illusion" av AI. Fast den byggde ju på att kartskaparen lagt ut tillräckligt många och väl placerade noder som AI kunde använda sig av. Så ingen riktig "sandbox" AI liksom. Men funkade mycket väl i spelets väldesignade banor.

Medlem

Ugh, spamreklam i kommentarerna i varje nyhet.

Medlem

vad äre för spamreklam egentligen? lol....

Skribenten: Du behöver inte försvara dig för att du gillar digitala mord


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skrivet av Augustus:

Ska beställa Professional edition idag!

Är det:Making of dvd + booklet + 3 ingame vapen?

Skulle hellre ha en staty eller nåt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Intuiz:

vad äre för spamreklam egentligen? lol....

Den 2 poster ovanför min.

Medlem
Skrivet av Morganrone93:

På tal om AI... jag längtar fortfarande efter den dära taktiska shooterna där AI:n kan reagera om du råkar trampa snett på en knarrande planka..

Det finns redan en sådan AI där ljudet röjer dig om du väsnas...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

B-B-B-Banänäbrääken

Jag har ingen plats för den typen av nördaltare. Gillar mera fiction och information.

Ish
Medlem

Antingen testar man alla platformer, eller bara en. Att det "även finns" till X och Y säger ju absolut ingenting. Det hade ju inte varit det första dåliga konsolportningen direkt.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Hitman har alltid varit en av mina favortserier, trots alla buggar. Men som Gummii sa, testade ni på PC?
Om detta spel är en dålig port kommer detta bli det första Hitmanspelet jag inte köper.

Oroa dig inte, Hitman har alltid varit bra på PC

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Intuiz:

vad äre för spamreklam egentligen? lol....

Den 2 poster ovanför min.

Försökte du va rolig nu?

Klart jag såg spamposten. :>

1
Skriv svar