Hitman: Absolution
Io Interactive tog sig vatten över huvudet när de försökte göra en grindhousig Tarantino-trailer till Hitman: Absolution. Vi ser bortom effektsökeriet och provspelar en ringrostig lönnmördares svåra återkomst.
#hitman-blood-money, #io-interactive, #mini-ninjas, #rocksteady-studios
Står att testplattformen var på alla plattformar, stämmer detta?
om så hur är skillnaden mellan PC versionen & konsollerna, är det bara omgjorda kontroller till PC versionen eller är det "egen"
Vill helst spela på PC, men pallar inte med "rippade" kontroller. Då får det bli på PS3an istället.
Bra skrivet Michael.
"trailer där den renrakade blåste livet ur ett gäng lack och läder-nunnor" den älskar jag, såg om den flera gånger första gången den släpptes.
"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets
What you don't learn with wisdom, you learn with pain.
Jag hade önskat att dom fokuserade lite mer på att komma undan, det borde känna lika farligt och utmanande att fly från platsen som det är att ta sig till sitt mål.
Kollade live när dom visade på GDC, AI poliserna där verkade inte särskilt smarta, du kunde t.ex. sakta promenera från en explosion medan poliserna stod runt omkring dig med dragna vapen och såg dumma ut. Alltså om dom inte såg dig direkt utföra något så var du inte ens misstänkt för det.
Men men kan nog bli rätt skoj ändå.
Jag hade önskat att dom fokuserade lite mer på att komma undan, det borde känna lika farligt och utmanande att fly från platsen som det är att ta sig till sitt mål.
Kollade live när dom visade på GDC, AI poliserna där verkade inte särskilt smarta, du kunde t.ex. sakta promenera från en explosion medan poliserna stod runt omkring dig med dragna vapen och såg dumma ut. Alltså om dom inte såg dig direkt utföra något så var du inte ens misstänkt för det.
Men men kan nog bli rätt skoj ändå.
Detta har ju iofs alltid varit ett problem i Hitman-spelen, med mycket suspekt vakt-AI som man lätt kan utnyttja om man vet hur. Som tur är så är spelen kul som fan ändå
Jag hade önskat att dom fokuserade lite mer på att komma undan, det borde känna lika farligt och utmanande att fly från platsen som det är att ta sig till sitt mål.
Kollade live när dom visade på GDC, AI poliserna där verkade inte särskilt smarta, du kunde t.ex. sakta promenera från en explosion medan poliserna stod runt omkring dig med dragna vapen och såg dumma ut. Alltså om dom inte såg dig direkt utföra något så var du inte ens misstänkt för det.
Men men kan nog bli rätt skoj ändå.
Detta har ju iofs alltid varit ett problem i Hitman-spelen, med mycket suspekt vakt-AI som man lätt kan utnyttja om man vet hur. Som tur är så är spelen kul som fan ändå
Finns inget spel med vettig AI. Var ju likadant i Assassin's Creed.
Jag hade önskat att dom fokuserade lite mer på att komma undan, det borde känna lika farligt och utmanande att fly från platsen som det är att ta sig till sitt mål.
Kollade live när dom visade på GDC, AI poliserna där verkade inte särskilt smarta, du kunde t.ex. sakta promenera från en explosion medan poliserna stod runt omkring dig med dragna vapen och såg dumma ut. Alltså om dom inte såg dig direkt utföra något så var du inte ens misstänkt för det.
Men men kan nog bli rätt skoj ändå.
Detta har ju iofs alltid varit ett problem i Hitman-spelen, med mycket suspekt vakt-AI som man lätt kan utnyttja om man vet hur. Som tur är så är spelen kul som fan ändå
Finns inget spel med vettig AI. Var ju likadant i Assassin's Creed.
Half-Life hade bra AI för sin tid. AI som försökte överlista dig tex omringa dig, för att sedan kasta in en granat till dig och tvinga ut dig i korseld.
I drank what?
Jag hade önskat att dom fokuserade lite mer på att komma undan, det borde känna lika farligt och utmanande att fly från platsen som det är att ta sig till sitt mål.
Kollade live när dom visade på GDC, AI poliserna där verkade inte särskilt smarta, du kunde t.ex. sakta promenera från en explosion medan poliserna stod runt omkring dig med dragna vapen och såg dumma ut. Alltså om dom inte såg dig direkt utföra något så var du inte ens misstänkt för det.
Men men kan nog bli rätt skoj ändå.
Detta har ju iofs alltid varit ett problem i Hitman-spelen, med mycket suspekt vakt-AI som man lätt kan utnyttja om man vet hur. Som tur är så är spelen kul som fan ändå
Finns inget spel med vettig AI. Var ju likadant i Assassin's Creed.
Half-Life hade bra AI för sin tid. AI som försökte överlista dig tex omringa dig, för att sedan kasta in en granat till dig och tvinga ut dig i korseld.
Ja, Half-Life hade iaf bra "illusion" av AI. Fast den byggde ju på att kartskaparen lagt ut tillräckligt många och väl placerade noder som AI kunde använda sig av. Så ingen riktig "sandbox" AI liksom. Men funkade mycket väl i spelets väldesignade banor.
På tal om AI... jag längtar fortfarande efter den dära taktiska shooterna där AI:n kan reagera om du råkar trampa snett på en knarrande planka..
Det finns redan en sådan AI där ljudet röjer dig om du väsnas...
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.