I Minecraft är alla hen

Robot
I Minecraft är alla hen

Notch berättar i ett blogg-inlägg att varken människor eller djur har ett kön i Minecraft.

#minecraft


Medlem
I Minecraft är alla hen

FZ goes Aftonbladet

Medlem
Medlem

Allvarligt..? Svårt att bara säga att alla ser likadana ut men ändå är av olika kön? Way to make it more complicated.

Medlem

hen? lågt fz


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

inb4 avpixlat/genusnytt-shitstorm

Medlem

Min karaktär har i alla fall en snopp!

Medlem
Skrivet av Riwl:

Allvarligt..? Svårt att bara säga att alla ser likadana ut men ändå är av olika kön? Way to make it more complicated.

Det är väll mer komplicerat om det finns mer en ett kön, fast alla har samma utseende, en att bara säga: Det finns bara ett kön.


signatur

Rwa?

Ish
Medlem

Någon fick betalt för att rapportera detta.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Riwl:

Allvarligt..? Svårt att bara säga att alla ser likadana ut men ändå är av olika kön? Way to make it more complicated.

Det är väll mer komplicerat om det finns mer en ett kön, fast alla har samma utseende, en att bara säga: Det finns bara ett kön.

Eller så skiter man i att dra in genusfrågor överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Ish:

Någon fick betalt för att rapportera detta.

Ja, jag tror inte att jag skulle jobba på FZ om jag inte fick betalt för att skriva nyheter.

Medlem

Hen? Ja, okej då, jag kan förstå att brynstenar är högst användbara i ett spel som Minecraft.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Ish:

Någon fick betalt för att rapportera detta.

Ja, jag tror inte att jag skulle jobba på FZ om jag inte fick betalt för att skriva nyheter.

Jo absolut! Även om "nyhet" är väl generöst i detta sammanhang

Medlem

Där ser man...man lär sig nåt nytt varje dag.

Medlem

Folk bryr sig på tok för mycket om kön. Människa är man oavsett om man har penis eller vagina. Det där med jämställdhet är inge svårt, gör som i Starship Troopers och ha gemensamma omklädningsrum.

Medlem
Skrivet av Zhin:

Eller så skiter man i att dra in genusfrågor överhuvudtaget.

Helt min åsikt! jäla tjat om kön ditt o datt
Alla är människor..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Droppa hen skiten tack...

Medlem

hen =höna. Varför är alla fågelhonor?

Medlem

Suck, förbannade larvigheter...

Medlem
Skrivet av Zhin:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Ish:

Någon fick betalt för att rapportera detta.

Ja, jag tror inte att jag skulle jobba på FZ om jag inte fick betalt för att skriva nyheter.

Jo absolut! Även om "nyhet" är väl generöst i detta sammanhang

Det är väl mest en rolig grej som säkert kan roa någon. Man behöver inte ta allt så seriöst.

Skrivet av Zhin:

FZ goes Aftonbladet

Knappast, men Marcus vänder kappan efter vinden. Det finns inga könlösa människor. Han som annars verkar stå på sig i allt annat verkar lite förvirrad i det här.

Annars tycker jag artikelförfattarens textrad:

"Som en rolig fakta betyder det att alla karaktärer och djur i Minecraft är homosexuella eftersom det bara finns ett kön att välja mellan. Smaka på DEN, homofober!"

- är ogenomtänkt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Zhin:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Ish:

Någon fick betalt för att rapportera detta.

Ja, jag tror inte att jag skulle jobba på FZ om jag inte fick betalt för att skriva nyheter.

Jo absolut! Även om "nyhet" är väl generöst i detta sammanhang

Det är väl mest en rolig grej som säkert kan roa någon. Man behöver inte ta allt så seriöst.

plus att den här nyheten lär få kommentarer över snittet, vilket är bättre än ingen aktivitet överhuvudtaget. god journalistik kallas det!

Medlem

Att alltid vara politiskt korrekt i spel världen börjar bli väldigt tjatigt!
Är övertygad om att det finns viktigare saker att lägga energin på..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Zhin:

FZ goes Aftonbladet

Knappast, men Marcus vänder kappan efter vinden. Det finns inga könlösa människor. Han som annars verkar stå på sig i allt annat verkar lite förvirrad i det här.

Annars tycker jag artikelförfattarens textrad:

"Som en rolig fakta betyder det att alla karaktärer och djur i Minecraft är homosexuella eftersom det bara finns ett kön att välja mellan. Smaka på DEN, homofober!"

- är ogenomtänkt.

Håller med..
Det skulle väl vara så att alla är två könade för ingen hen är väl det.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Eftersom Minecraft-karaktärer ej existerar så kan de inte ha ett kön. Man kan inte könsbestämma ettor och nollor, så det borde väl ha varit uppenbart för alla från början. Vad sen ni hittar på i erat huvud om er karaktär är en annan sak.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Riwl:

Allvarligt..? Svårt att bara säga att alla ser likadana ut men ändå är av olika kön? Way to make it more complicated.

Det är väll mer komplicerat om det finns mer en ett kön, fast alla har samma utseende, en att bara säga: Det finns bara ett kön.

Blir väldigt svårt att fortplanta sig med bara ett kön.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Zhin:

FZ goes Aftonbladet

Knappast, men Marcus vänder kappan efter vinden. Det finns inga könlösa människor. Han som annars verkar stå på sig i allt annat verkar lite förvirrad i det här.

Annars tycker jag artikelförfattarens textrad:

"Som en rolig fakta betyder det att alla karaktärer och djur i Minecraft är homosexuella eftersom det bara finns ett kön att välja mellan. Smaka på DEN, homofober!"

- är ogenomtänkt.

Varför är det ogenomtänkt att citera vad Marcus säger?

Medlem

Ingen människa i världen har tittat på "Steve" och trott att det var en kvinna, eller att det någonsin skulle varit något annat än en man.

Detta känns mer som Notch är ute och trollar igen.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Knappast, men Marcus vänder kappan efter vinden. Det finns inga könlösa människor. Han som annars verkar stå på sig i allt annat verkar lite förvirrad i det här.

Å andra sidan finns det inga människor i Minecraft heller. En hög pixlar som grovt liknar människor finns det men det är också det närmsta.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Skriv svar