I Minecraft är alla hen

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Annars tycker jag artikelförfattarens textrad:

"Som en rolig fakta betyder det att alla karaktärer och djur i Minecraft är homosexuella eftersom det bara finns ett kön att välja mellan. Smaka på DEN, homofober!"

- är ogenomtänkt.

Inte bara ogenomtänkt. De är snarare hermafroditer!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Roligt att det är så
Den påhittade frasen hen driver mig till vansinne "suck"

Youtuber
Skrivet av chopper:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av Riwl:

Allvarligt..? Svårt att bara säga att alla ser likadana ut men ändå är av olika kön? Way to make it more complicated.

Det är väll mer komplicerat om det finns mer en ett kön, fast alla har samma utseende, en att bara säga: Det finns bara ett kön.

Blir väldigt svårt att fortplanta sig med bara ett kön.

Du har inte läst biologi va?

http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6nl%C3%B6s_reproduktion


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Suck, genusfrågor... hur kom det här ens upp?

Medlem
Medlem

Gah... hatar ordet Hen med passion... Han, hon, den!

Medlem

Inte ens klossbyggandet är beskonat från könsfrågor..

*suck*


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Zhin:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Ish:

Någon fick betalt för att rapportera detta.

Ja, jag tror inte att jag skulle jobba på FZ om jag inte fick betalt för att skriva nyheter.

Jo absolut! Även om "nyhet" är väl generöst i detta sammanhang

Det är väl mest en rolig grej som säkert kan roa någon. Man behöver inte ta allt så seriöst.

Folk måste ha något att hata på annars kan dom inte leva


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av walter_iego:

Annars tycker jag artikelförfattarens textrad:

"Som en rolig fakta betyder det att alla karaktärer och djur i Minecraft är homosexuella eftersom det bara finns ett kön att välja mellan. Smaka på DEN, homofober!"

- är ogenomtänkt.

Inte bara ogenomtänkt. De är snarare hermafroditer!

En hermafrodit är en två kön:ad individ, minecraft karaktärerna har inget kön. Så nej, dem är inte hermafroditer.


signatur

Rwa?

Medlem

Fortplantning utan kön känns svårt, de borde vara tvekönade.

Medlem

Jag skulle påstå att kritiken till hans uttalande är ganska löjligt. Har inte mints att han sagt annorlunda någongång och det finns alltid människor som klagar över könsfrågor. Vad är det för fel att klargöra på den punkten hur han hade tänkt sig det?

AW8
Medlem

Det är uppenbart att Notch ställer sig bakom den homosexuella agendan, som vill utrota all heterosexualism till varje pris!

Hen är säkert en sionistisk, islamistisk, kristen, vänstervriden, PK-nazist också.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Jag vill spela en gubbe som liknar arnold schwarzenegger

Medlem

Allt i Minecraft är könlöst, alla djur kan para sej med varandra...??? Många fel i den meningen, druckit lite mycke rödvin den gode notch?:-)


signatur

Styret upp och däcken ner

Inaktiv

Är det bara jag som tänkte att Notch är för lat för att lägga in hon/han versioner av alla djur?

Låter som mer jobb än han klarar av med sitt semester schema :).

Avstängd

De enda som är hen här är nog FZ redaktionen.

Medlem

En fånig artikel om en fånig sak.

MineCraft är tillräckligt overkligt både till utseendet och upplägget så jag har inte ens tänkt på vilket kön människorna har.

Föressten så är det väl inte nödvändigtsvis nya modeller som behövs, utan det räcker väl med annan textur? Det är inte alla kvinnor som har Lara Croft-boobs och breda höfter..

Om man nu skall ta det seriöst så kan man ställa frågan om alla verkligen är homosexuella om det bara finns ett kön, då begreppet baseras på att det finns två kön men att man istället för att dras till det motsatta dras till det egna.

Som en fotnot så kan inte två av samma kön fortplanta sig. De måste i så fall ha båda könen, vara en hemafrodit, annars kan dom inte bli befruktade.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av walter_iego:

Annars tycker jag artikelförfattarens textrad:

"Som en rolig fakta betyder det att alla karaktärer och djur i Minecraft är homosexuella eftersom det bara finns ett kön att välja mellan. Smaka på DEN, homofober!"

- är ogenomtänkt.

Inte bara ogenomtänkt. De är snarare hermafroditer!

Om man följer @notch på Twitter så svarade han på det där påståendet och han är medveten om det, själva orden att alla är homosexuella var menat som ett tankeprovocerande skämt för att jävlas med homofoberna. Sen var väl FZ inte sen med att lägga in saker de inte förstår, med att använda "hen" i rubriken. Hen har ingenting med det här att göra, det är bara någon på redaktionen som ville ha lite liv i kommentarerna. Och det funkade tydligen.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Äh, nu börjar jag tröttna på politiska artiklar på FZ, Jag vill läsa om spel och inte huruvida blockgubbarna (just det) i Minecraft är homosexuella hens!

Medlem

Hen?

Jag som trodde att det bara fanns 2 kön lol.

Varför blanda in feministisk marxism på en spelsida?

Medlem
Skrivet av conthox:

Som en fotnot så kan inte två av samma kön fortplanta sig. De måste i så fall ha båda könen, vara en hemafrodit, annars kan dom inte bli befruktade.

http://en.wikipedia.org/wiki/Parthenogenesis


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Inaktiv

Jaha, nu när denna fråga är utredd så kan vi kanske gå över till viktigare ämnen, exempelvis rastillhörigheten hos Steve. Jag tycker han onekligen ser väldigt svartmuskig ut men samtidigt noterar jag två blå pixlar vid ögonen och breda axlar värda en viking. Är han månne en korsavling mellan högresta vikingar och sydlänningar eller vad har Notch för spännande tankar kring detta?

PaZ
Medlem

Eftersom "hen" har etablerat sig som könlöst pronomen så är det väl väldigt passande i det här sammanhanget? Förstår inte hur folk kan bli så himla upprörda över ett ord som inte avslöjar könet på individen det syftar på.

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av jonis:
Skrivet av walter_iego:

Annars tycker jag artikelförfattarens textrad:

"Som en rolig fakta betyder det att alla karaktärer och djur i Minecraft är homosexuella eftersom det bara finns ett kön att välja mellan. Smaka på DEN, homofober!"

- är ogenomtänkt.

Inte bara ogenomtänkt. De är snarare hermafroditer!

Om man följer @notch på Twitter så svarade han på det där påståendet och han är medveten om det, själva orden att alla är homosexuella var menat som ett tankeprovocerande skämt för att jävlas med homofoberna. Sen var väl FZ inte sen med att lägga in saker de inte förstår, med att använda "hen" i rubriken. Hen har ingenting med det här att göra, det är bara någon på redaktionen som ville ha lite liv i kommentarerna. Och det funkade tydligen.

Medlem
Medlem

Waaaaaaaaah cry much.

Ni kanske bordegöra något ni tycker är roligt istället för att sitta här och lipa?

Medlem
Skrivet av North:

Äh, nu börjar jag tröttna på politiska artiklar på FZ, Jag vill läsa om spel och inte huruvida blockgubbarna (just det) i Minecraft är homosexuella hens!

Minecraft är ett spel.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Zhin:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Ish:

Någon fick betalt för att rapportera detta.

Ja, jag tror inte att jag skulle jobba på FZ om jag inte fick betalt för att skriva nyheter.

Jo absolut! Även om "nyhet" är väl generöst i detta sammanhang

Det är väl mest en rolig grej som säkert kan roa någon. Man behöver inte ta allt så seriöst.

Förhoppningsvis får du underkänt på ditt sommarjobbarbetyg pga. detta.

Medlem
Skrivet av North:

Äh, nu börjar jag tröttna på politiska artiklar på FZ, Jag vill läsa om spel och inte huruvida blockgubbarna (just det) i Minecraft är homosexuella hens!

Håller med. Efter recensionen av lollipop chainsaw fick man nån sorts heads up att "vänta det kan finnas ett politiskt budskap här" i alla artiklar man läser på fz.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av conthox:

Som en fotnot så kan inte två av samma kön fortplanta sig. De måste i så fall ha båda könen, vara en hemafrodit, annars kan dom inte bli befruktade.

http://en.wikipedia.org/wiki/Parthenogenesis

Jovisst, men om man ser på de arter som det handlade om så tillhör dom inte de arter som kan fortplanta sig genom parthenogenesis. Som det t ex står om man går in på den svenska versionen så står det "Hos däggdjur finns det inga observationer av fenomenet i naturen, även om det finns fall där det lyckats induceras hos vissa däggdjur laborativt." vilket i princip utesluter den typen av fortplantning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av conthox:

Som en fotnot så kan inte två av samma kön fortplanta sig. De måste i så fall ha båda könen, vara en hemafrodit, annars kan dom inte bli befruktade.

http://en.wikipedia.org/wiki/Parthenogenesis

Jovisst, men om man ser på de arter som det handlade om så tillhör dom inte de arter som kan fortplanta sig genom parthenogenesis. Som det t ex står om man går in på den svenska versionen så står det "Hos däggdjur finns det inga observationer av fenomenet i naturen, även om det finns fall där det lyckats induceras hos vissa däggdjur laborativt." vilket i princip utesluter den typen av fortplantning.

Vad det egentligen handlade om från början var väl en stor pixel... hur fortplantar dom sig?

Skriv svar