Gränsöverskridande co-op i nya Baldur's Gate

Robot
Gränsöverskridande co-op i nya Baldur's Gate

Föredrar du pc eller Mac medan din bästa kompis planerar rädda världen över Ios eller Android? Samtidigt som ni vill spela tillsammans? Räds icke!

#baldurs-gate-enhanced-edition


Medlem
Gränsöverskridande co-op i nya Baldur's Gate

Jovisst blir det att skaffa detta till PC. Detta är för mig den första vettiga anledningen till att möjligen skaffa en Ipad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Vore ju kalas med syncade saves också, så att man kan lira på das pc hemma, o sen fortsätta med telefonen när man nu sitter på ett tåg eller whatnot.

Medlem
Skrivet av Aresz:

Vore ju kalas med syncade saves också, så att man kan lira på das pc hemma, o sen fortsätta med telefonen när man nu sitter på ett tåg eller whatnot.

Det kommer, du kan redan nu göra det via open source implementationen av Infinity engine (BG1-2, IWD och några titlar till).

http://www.gemrb.org/wiki/doku.php?id=start

Edit

Medlem

Inte till iOS eller android iaf, blir det nåt så blir det till pc.

Inaktiv

Det ser ju riktigt roligt ut: Surfplatta med BG.

Medlem

Nice med Co-op , & att dom gör det till flera typer av enheter. Hoppas bara på att dom gör det lite som Dibbe 2. Önsketänkande, men endå

Medlem

Ser fram emot att få spela om BG1 på PC med förhoppningsvis förbättrad upplösning. Spelade aldrig klart det när det begav sig, och varje gång jag har försökt igen på senare år har den låga upplösningen skrämt bort mig.

Medlem

Detta och remaken på Ufo:enemy unknown,mmmm,spel kvaliteten var så mycket bättre förr!!


signatur

More COOP for the masses

Medlem

Blir lätt att skaffa på android

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Ser fram emot att få spela om BG1 på PC med förhoppningsvis förbättrad upplösning. Spelade aldrig klart det när det begav sig, och varje gång jag har försökt igen på senare år har den låga upplösningen skrämt bort mig.

Finns iofs redan resolution fixes till original BG så det hade du redan kunnat göra Finns även en hel del fixar och moddar som gör spelet betydligt bättre

Medlem

Kommer absolut att köpa PC versionen, ska bli kul att spela detta igen, och hoppas de gör en remake av Throne of Bhaal också.

Medlem

Enter dålig telefonport, pc-spelare förena eder, detta är värre än konsolsjukan!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Vackert att det går att spela tillsammans oavsett vad man köpte det till. Otroligt bra gjort!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Måste man skaffa flera exemplar om man vill spela det på både datorn och surfplattan? Om så är fallet så får det väl bli ett ex till surfplattan och sedan köra originalet med BG2 motorn på datorn som vanligt.

Medlem

Redan förbokat till PC


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Avstängd

Med co-op och detta så är det ett garanterat köp!

Medlem

givetvis förbokat på pc hoppas på BG3 oxå

Medlem

Skall skaffa Nexus 7 när den kommer och lira Baldurs Gate på den.

Tror ni 7 tum räcker till spelet eller vill man gå på 10 tum?

Medlem

Blir att skaffa till PC. Trevligt dock att de stödjer mac och andra format också, bara de gör samtliga rätt

Medlem

Har orginalen men kommer skaffa detta, till PC såklart.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Skulle vara kul om de fick detta att funka, den multiplayer som fanns var ju rejält buggig när det gäller nätkod och sync. Spelbar men inte så mycket mer

Medlem

Så där ska det låta! Kommer klart bli ett köp till Plattan

phi
Medlem

Ett solklart köp till paddan. Kan knappt vänta!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Jovisst blir det att skaffa detta till PC. Detta är för mig den första vettiga anledningen till att möjligen skaffa en Ipad.

Correctamundo! Precis vad jag tänkte. Äntligen ett användningsområde för iPad som jag förstår och sympatiserar med

Medlem

My life is complete...


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

1
Skriv svar