Sony också kritiska till Windows 8

Robot
Sony också kritiska till Windows 8

Sonys John Smedley stämmer in i Blizzards och Valves motstånd mot Microsofts kommande operativsystem.

#nyhetstips, #valve, #blizzard, #sony, #microsoft, #planetside-2


Medlem
Sony också kritiska till Windows 8

Så där ja.....
Mer linux åt folket!

Medlem

Man kan ju alltid hoppas att Microsofts enorma tabbe med Windows 8 leder till att Linux kan resa sig ur askan.

Medlem

Nu börjar IT-revolutionen

Medlem

Jag vet inte om jag riktigt fattar..
Kan de inte släppa spel utan att använda sig utav Microsofts "kommande onlinestruktur"?

Medlem

Visste faktiskt inte att Sony ens utvecklade åt PC.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Visste faktiskt inte att Sony ens utvecklade åt PC.

Hört talas om Everquest?

Medlem
Skrivet av FreddeWn:

Jag vet inte om jag riktigt fattar..
Kan de inte släppa spel utan att använda sig utav Microsofts "kommande onlinestruktur"?

Om jag förstått det rätt så är det nästan så. Alltså, för att vara del av Microsofts front-end-system krävs något som dessa stora grabbar blir förbannade på. Min tolkning är att de uppskattar att det i slutändan kan leda till begränsningar för utgivare, utvecklare och användare, inte minst för att vi snackar om det största operativsystemet. Ungefär så.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av FreddeWn:

Jag vet inte om jag riktigt fattar..
Kan de inte släppa spel utan att använda sig utav Microsofts "kommande onlinestruktur"?

Du har nästan rätt.

De kan inte släppa spel till Windows 8 utan att följa licensreglerna. De kan fortfarande släppa spel till öppna plattformar, som t.ex. Win7 och Linux.

Problemet i Windowsfallet kommer när den tekniska utvecklingen tagit sig förbi vad Win7. Det är då Linux potentiellt kommer in i bilden som den nya öppna plattformen (utan licensregler, licenspengar och strikt marknadskontroll).


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av FreddeWn:

Jag vet inte om jag riktigt fattar..
Kan de inte släppa spel utan att använda sig utav Microsofts "kommande onlinestruktur"?

Det är så långt jag kan säkerställa att jag själv förstått rätt. Alltså, för att vara del av Microsofts front-end-system krävs något som dessa stora grabbar blir förbannade på. Min tolkning är att just att det är del av det största operativsystemet, och att det således kan locka in folk att bli "infångade" kan det i slutändan vara väldigt begränsande för utgivare, utvecklare och användare. Ungefär så.

Då tror jag att jag ungefär förstår! På ett ungefär! Tack!

Medlem

Hoppas de fixar till Windows 8 då.
Skulle hellre gå över lik än att använda linux eller något liknande.

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av FreddeWn:

Jag vet inte om jag riktigt fattar..
Kan de inte släppa spel utan att använda sig utav Microsofts "kommande onlinestruktur"?

Det är så långt jag kan säkerställa att jag själv förstått rätt. Alltså, för att vara del av Microsofts front-end-system krävs något som dessa stora grabbar blir förbannade på. Min tolkning är att just att det är del av det största operativsystemet, och att det således kan locka in folk att bli "infångade" kan det i slutändan vara väldigt begränsande för utgivare, utvecklare och användare. Ungefär så.

Klockren förklaring! Helt obegripligt svammel

Krya på dig!

Medlem
Skrivet av fARLIGT:

Hoppas de fixar till Windows 8 då.
Skulle hellre gå över lik än att använda linux eller något liknande.

Snacka om att måla in sig i ett hörn...

Edit: Internet vs Shimo: 1 - 0.
Edit2: Städade undan rant på edit1


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av FreddeWn:

Jag vet inte om jag riktigt fattar..
Kan de inte släppa spel utan att använda sig utav Microsofts "kommande onlinestruktur"?

Du har nästan rätt.

De kan inte släppa spel till Windows 8 utan att följa licensreglerna. De kan fortfarande släppa spel till öppna plattformar, som t.ex. Win7 och Linux.

Problemet i Windowsfallet kommer när den tekniska utvecklingen tagit sig förbi vad Win7. Det är då Linux potentiellt kommer in i bilden som den nya öppna plattformen (utan licensregler, licenspengar och strikt marknadskontroll).

Med tanke på konsolgenerationen som bestämmer när saker och ting ska uppgraderas lär vi inte behöva Windows 9 förrän minst 2020

Medlem

Det finns bara EN anledning till att jag inte har gått över till Linux, och det är ENBART det pissiga stödet för spel.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Det vore ju fantastiskt om det leder till bättre stöd för spel i för Linux.

Medlem
Skrivet av Sandman666:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av FreddeWn:

Jag vet inte om jag riktigt fattar..
Kan de inte släppa spel utan att använda sig utav Microsofts "kommande onlinestruktur"?

Det är så långt jag kan säkerställa att jag själv förstått rätt. Alltså, för att vara del av Microsofts front-end-system krävs något som dessa stora grabbar blir förbannade på. Min tolkning är att just att det är del av det största operativsystemet, och att det således kan locka in folk att bli "infångade" kan det i slutändan vara väldigt begränsande för utgivare, utvecklare och användare. Ungefär så.

Klockren förklaring! Helt obegripligt svammel

Krya på dig!

Haha, vårt system för att redigera är lite lustigt ibland. Redigerade mitt inlägg nästan omgående, men det var först en bra stund därefter som det verkligen uppdaterades. Tror det jag tänkt skriva, det som står där uppe nu, är lite tydligare. Håller med om att det jag skrev först var lite spännande, och kanske inte av helt rätt anledningar.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Med tanke på konsolgenerationen som bestämmer när saker och ting ska uppgraderas lär vi inte behöva Windows 9 förrän minst 2020

Problemet är att med Win8 tar Microsoft steget mot att försöka föra samman hela PCspelmarknaden till "konsolgenerationen". Implikationerna är att de kommer släppa nytt Windows (och "viktigast": DirectX) samtidigt som ny Xbox...


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Jag tar en titt på bilden och ser Bobby Koticks diabloiska léende, eller åtminstånde ett som är väldigt likt.

Hur som helst, Windows 7 är så pass bra att jag inte tänker skaffa W8


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av fARLIGT:

Hoppas de fixar till Windows 8 då.
Skulle hellre gå över lik än att använda linux eller något liknande.

Snacka om att måla in sig i ett hörn...

Edit: Wow. Varför blir jag fortfarande överraskad av att internet delvis befolkas av troll som inte kan tänka med mer än lilltån. "Han förklarar saker opartiskt!? TUMME NEEEER!" "Va, påpekar han att jag är trångsynt?! TUMME NEEEER!" Internet vs Shimo: 1 - 0.

Varför har tummar blivit så viktiga i dagens samhälle? Troll har också tummar!

Medlem
Skrivet av Harpa:

Tror det jag tänkt skriva, det som står där uppe nu, är lite tydligare.

Nä, men det är roligt.

Medlem

VA?!

Så VD'n för en av Microsofts största rivaler på spelmarknaden anser att Microsoft tillhandahåller dåliga produkter?

Inaktiv

Steam kan bygga en Steam-app där de säljer sina spel in-app, men gör de på det viset så måste de betala en procentsats till MS (30% fram tills produkten sålt för ca 175 000 kr, därefter 20%). Detta gör såklart att Steam inte kan sälja genom appen, eftersom det går via MS-Store.

Då finns det en enkel lösning som knappt blir märkbar för kunden. Steam kan skapa en gratis app med en snygg "live tile", där man på ett enkelt sätt kan skapa ett Steam-konto eller bara logga in om du redan har ett.

Väl inloggad på Steam-appen så kan du se alla dina Steam-köpta spel i form av deras omslag och de kan bygga in en filtreringsfunktion för att skapa lite ordning i din spelsamling. Spelen i appen är helt enkelt genvägar till att starta upp dina spel. Under hela vistelsen i appen finns det en bricka i ena hörnet som lyder "Get New Games", eller nåt i den stilen. Klicka på den och du länkas till Steams hemsida och kan handla precis som vanligt. Appen registrerar ditt köp och spelet hamnar i spellistan på din app.

P.S

Vissa bör sluta upp med att ljuga för andra i tråden. Metro-delen i W8 är mer slutet, men det klassiska skrivbordet är lika öppet som i 7:an.

Medlem

Ifall försäljningen av Windows 8 skiter sig och folk börjar sätta sig emot detta hemska OS'et, då hoppas jag verkligen att dem använder sig av hjärnorna som dem förhoppningsvis har kvar och gör ett OS som liknar mer åt Win XP/7 eller att dem börjar titta på Linux eller något och gör ett bra OS som folk kan älska. Istället för att vara hjärndöda och skapa deras egna nederlag !

Jag hoppas att Windows 8 går under, annars ska jag belägra Microsofts kontor med hundratusentals utdöda Egyptier !!

Medlem
Skrivet av DrToker:

Steam kan bygga en Steam-app där de säljer sina spel in-app, men gör de på det viset så måste de betala en procentsats till MS (30% fram tills produkten sålt för ca 175 000 kr, därefter 20%). Detta gör såklart att Steam inte kan sälja genom appen, eftersom det går via MS-Store.

Då finns det en enkel lösning som knappt blir märkbar för kunden. Steam kan skapa en gratis app med en snygg "live tile", där man på ett enkelt sätt kan skapa ett Steam-konto eller bara logga in om du redan har ett.

Väl inloggad på Steam-appen så kan du se alla dina Steam-köpta spel i form av deras omslag och de kan bygga in en filtreringsfunktion för att skapa lite ordning i din spelsamling. Spelen i appen är helt enkelt genvägar till att starta upp dina spel. Under hela vistelsen i appen finns det en bricka i ena hörnet som lyder "Get New Games", eller nåt i den stilen. Klicka på den och du länkas till Steams hemsida och kan handla precis som vanligt. Appen registrerar ditt köp och spelet hamnar i spellistan på din app.

P.S

Vissa bör sluta upp med att ljuga för andra i tråden. Metro-delen i W8 är mer slutet, men det klassiska skrivbordet är lika öppet som i 7:an.

Eller så bygger de ett spel-OS baserat på Linux, och stödjer utvecklingen av OpenGL. Enklare för konsumenten. Och troligtvis billigare. Dessutom: OpenGL ger en öppen (gratis!) plattform för alla som vill programmera spel.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Synd bara att jag måste behålla Windows för gamla rariteter som inte kommer att konverteras till Linux, annars hade jag gått över till Linux helt och hållet. Det är väl bara MS Office och spelen som är orsaken till att jag kör Windows fortfarande. Visst finns det Office på Linux också, men det tar inte MS Office enligt mig


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

Medlem

Mycket sant, Windows 8 fångar in användare, precis som Apple, Xbox och Playstation alla gör.

Medlem

Tycker a Microsoft borde skita i att släppa Windows 8 och köra på Windows 7 för nu förlorar dom bara en massa pengar är också skeptisk till Windows 8 själv så hade jag inte Vista innan utan körde Windows XP sen Windows 7 och har också hört rykten om att microsoft har gått back

Inaktiv
Skrivet av Shimo:
Skrivet av DrToker:

Steam kan bygga en Steam-app där de säljer sina spel in-app, men gör de på det viset så måste de betala en procentsats till MS (30% fram tills produkten sålt för ca 175 000 kr, därefter 20%). Detta gör såklart att Steam inte kan sälja genom appen, eftersom det går via MS-Store.

Då finns det en enkel lösning som knappt blir märkbar för kunden. Steam kan skapa en gratis app med en snygg "live tile", där man på ett enkelt sätt kan skapa ett Steam-konto eller bara logga in om du redan har ett.

Väl inloggad på Steam-appen så kan du se alla dina Steam-köpta spel i form av deras omslag och de kan bygga in en filtreringsfunktion för att skapa lite ordning i din spelsamling. Spelen i appen är helt enkelt genvägar till att starta upp dina spel. Under hela vistelsen i appen finns det en bricka i ena hörnet som lyder "Get New Games", eller nåt i den stilen. Klicka på den och du länkas till Steams hemsida och kan handla precis som vanligt. Appen registrerar ditt köp och spelet hamnar i spellistan på din app.

P.S

Vissa bör sluta upp med att ljuga för andra i tråden. Metro-delen i W8 är mer slutet, men det klassiska skrivbordet är lika öppet som i 7:an.

Eller så bygger de ett spel-OS baserat på Linux, och stödjer utvecklingen av OpenGL. Enklare för konsumenten. Och troligtvis billigare. Dessutom: OpenGL ger en öppen (gratis!) plattform för alla som vill programmera spel.

Jag välkomnar konkurrens, det är bara bra för mig som konsument. Steam har 70% av digitala spelmarknaden, så jag välkomnar att de också får rejäl konkurrens.

Medlem

Om spelutvecklare väljer att inte släppa något på win 8, hur mycket folk kommer de tappa på ett ungefärligt nummer?

Om någon skulle ha en ungefärlig siffra skulle det vara kul o få reda på det.

123
Skriv svar