Senaste.... WOOOOOWWWW!!! Känslan för spel ni hade?

Medlem
Senaste.... WOOOOOWWWW!!! Känslan för spel ni hade?

Hej!

Det är sommar och sol och därför perfekt att sitta och skriva på forum Satt och lyssnade på spelmusik på Spotify och kom och tänka på att mitt senaste "epic wow" moment inom spel var när launchern för Dragon Age döck upp och den där episka musiken spelade. Det kändes redan då att det här är något som kan bli stort!

Vad är era senaste "epic wow" moment?


signatur

<Djupt i din buk med mina knivar>

Medlem

Starcraft 2, Battlefield 3 och Dragon Age Origin gav mig en riktig fin känsla när dom släpptes. När jag skaffade dragon age så trodde jag inte det skulle va så bra som alla sa, men när jag började spela det blev jag helt förälskad.

Bästa spel soundtracket är nog metal gear solid 2 http://www.youtube.com/watch?v=JP840zH8UQo


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Batman Arkham City. Man har verkligen lyckats på många sätt och förbättrat från första spelet genom att göra det mindre linjärt. Röstskådespel av absolut toppklass, bra miljöer, välskrivet, väldesignat och väldigt bra med variation i vad man ska göra.

Dessutom så är Catwoman det sexigaste som finns i spel miljö, inte för att jag normatl bryr mig.

Absolut senaste, set som skedde nyligen, var i ett litet spel som heter Ghostbusters: The video game.
Wow känslan berodde på hur otroligt bra de lyckats förmedla Ghostbusters som känsla. Man känner igen sig från såväl Filmerna och den tecknade tv-serien. Sitter och studsar av glädje, ren glädje! och bara slänger ur sig "Åh det där är ju ifrån" och skrattar högt utan att det för den skull skall vara lustigt eller komisk precis då.

Innan Ghostbusters så var det i "Legends of Grimrock", kom på mig själv efter flera timmar att jag inte hade en aning om vad klockan var, jag var helt enkelt så inne i spelet.

Sen har ju Skyrim bjudit på ett smörgårdsbord av mumsiga upplevelser. Dawnguard är värt det, vill bara att de ändrar på en liten, liten, väldigt liten detalj som skulle göra det så mycket bättre. Får hoppas på att de lyssnar, för jag är då inte ensam om den lilla detaljen/önskan.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Åh, svår fråga. Tycker den där episka känslan händer alldeles för sällan nu får tiden och de var dessutom fetare förr. Jag antar att man blir mer och mer kräsen med tiden.

Men senaste blir nog när jag såg Skyrim-trailern för första gången. Eller trailern till Starwars: The Old republic. Vilken som nu kom ut senast. De båda var så att man fick gåshud.

Annars är ju första gången man startade Rome: Total War eller första gången man spelade Half-Life, Deus Ex, eller när Shodan tillkänna ger sig i System Shock 2 fina minnen även om det kanske är ett "oh shit moment". Eller när man såg The Lucifer i Free Space för första gången.
Kommer inte på fler just nu men det finns en hel del. Fan va spel är en bra hobby!

Medlem

Spec Ops The Line och Alan Wake.

Spec Ops: The Line är väl inte världens bästa spel, då det använder en redan uttjatad spelmekanik men storyn fick mig att smälla av. Ungefär i mitten av spelet

När gruppen upptäcker att dom bombat en stor grupp civila med vit pfosforus och får panik över det

samt scenen som följde slutstriden på sista uppdraget och självklart slutet själv var spelets stora WOOOW faktor för min del.

Jag uppskattar mörka historier i spel men spelets story låg nästan på gränsen till och med för mig, vet inte om jag börjar bli mjuk eller om manusförfattarna har slagit huvudet på spiken.

Alan Wake är det senaste spelet jag verkligen tänkt WOW, det här är verkligen underbart över. Sitter och spelar det just nu, försöker klämma ett kapitel per sittning. Det känns verkligen som att spela en riktigt bra Stephen King skräckis, spelmekaniken är skön och Remedy har t om lyckats att göra collectibles roliga, då manussidorna man samlar har en egen story bakom sig och man hela tiden vill veta mer.

Vi får se om Guild Wars 2 lyckas fånga en WOWIWOWA känsla när det släpps, första beta intrycket för alla dessa månader sedan lyckades imponera riktigt ordentligt på mig, så vi får se om spelet lyckas bjuda på dessa moment någon mer gång i framtiden


signatur

Game long and prosper

Medlem

Senaste gången jag kände ett riktigt epic wow var i slutet av Journey. Hur jävla känslofyllt och grymt som helst

Medlem

När jag hade korsat floden till Mexiko i Red Dead Redemption och red mot solnedgången i en helt öde vildmark och låten "Far away" startade upp. Då lutade jag mig tillbaka och tänkte "wow"...

Mest stämningsfulla spelet den här generationen!

Medlem
Skrivet av Kaleid:

Batman Arkham City. Man har verkligen lyckats på många sätt och förbättrat från första spelet genom att göra det mindre linjärt. Röstskådespel av absolut toppklass, bra miljöer, välskrivet, väldesignat och väldigt bra med variation i vad man ska göra.

Dessutom så är Catwoman det sexigaste som finns i spel miljö, inte för att jag normatl bryr mig.

Kör precis New Game Plus på Arkham City, första gången ett spel fått mig att "börja om" direkt efter första genomspelningen. Alla ni som missat B:AC, bossfighten mot Mr. Freeze på svåraste är en upplevelse

Tyckte delarna man körde med Catwoman var inte lika roliga dock, mest för att man var så van med Batman att striderna blev med svårare med en annan karaktär med annat arsenal.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Kaleid:

Batman Arkham City. Man har verkligen lyckats på många sätt och förbättrat från första spelet genom att göra det mindre linjärt. Röstskådespel av absolut toppklass, bra miljöer, välskrivet, väldesignat och väldigt bra med variation i vad man ska göra.

Dessutom så är Catwoman det sexigaste som finns i spel miljö, inte för att jag normatl bryr mig.

Kör precis New Game Plus på Arkham City, första gången ett spel fått mig att "börja om" direkt efter första genomspelningen. Alla ni som missat B:AC, bossfighten mot Mr. Freeze på svåraste är en upplevelse

Tyckte delarna man körde med Catwoman var inte lika roliga dock, mest för att man var så van med Batman att striderna blev med svårare med en annan karaktär med annat arsenal.

Tjena

Testa challenge modes... då blir det enklare med catwoman eftersom hon är så oerhört mycket snabbare. För tankarna till Chun Li (hette hon va?) i Street Fighter II på SNES:en.

Mr Freeze är en mycket bra boss ja, här får man verkligen testa vad man har läst sig. Det är något sådant här förväntade sig i senaste Deus Ex liret men icke..

Medlem

Dark Souls. ett mer engagerande spel blir nog svårt att hitta.

Inaktiv

När jag startade Halo 3 för första gången.. kommer aldrig glömma!

Medlem

Senaste nämnda känsla var ett tag sen. Tack Valve för Portal:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Jag tror faktiskt att det måste ha varit när jag spelade Sword & Sworcery för första gången, även om det var ett mer subtilt wow-ögonblick. Det är svårt att peka på vad exakt i den upplevelsen som grabbade tag i mig men efter bara en dryg halvtimme var jag helt insugen på ett sätt som få spel har lyckats med. Hela spelupplevelsen var totalt olikt något jag känt tidigare, trots att det är så vansinnigt linjärt och derivativt.

Medlem

DayZ, satt 19 timmar utan paus med det då jag började. Före det var det Dragon Age: Origins, riktigt bra story.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Igår faktiskt. Jag testade Chronicles of Riddick Escape from Butcher Bay (2004) och det spelet var riktigt, riktigt roligt och ser bra ut också. Sen börade det krasha vid start och jag måste lägga timmar på att felsöka. Det känns bittert för jag blev astaggad på ett sätt jag inte varit på länge


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skrivet av Rocky Dennis:

Jag tror faktiskt att det måste ha varit när jag spelade Sword & Sworcery för första gången, även om det var ett mer subtilt wow-ögonblick. Det är svårt att peka på vad exakt i den upplevelsen som grabbade tag i mig men efter bara en dryg halvtimme var jag helt insugen på ett sätt som få spel har lyckats med. Hela spelupplevelsen var totalt olikt något jag känt tidigare, trots att det är så vansinnigt linjärt och derivativt.

Där måste jag hålla med dig. För mig blev helhetsintrycket större då det samtidigt var första gången jag prövade en Ipad. Så både spel och "ny konsol" kännsla samarbetade likt den första gång jag prövade Donkey Kong Country till min (då) nyköpta Super Nes.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

2001, när jag spelade Dark Age of Camelot för första gången. Sedan dess har inget spel lyckats framkalla en "wow!" känsla. Det har kommit många bra spel, men inget "Wow!" spel.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Rocky Dennis:

Jag tror faktiskt att det måste ha varit när jag spelade Sword & Sworcery för första gången, även om det var ett mer subtilt wow-ögonblick. Det är svårt att peka på vad exakt i den upplevelsen som grabbade tag i mig men efter bara en dryg halvtimme var jag helt insugen på ett sätt som få spel har lyckats med. Hela spelupplevelsen var totalt olikt något jag känt tidigare, trots att det är så vansinnigt linjärt och derivativt.

Där måste jag hålla med dig. För mig blev helhetsintrycket större då det samtidigt var första gången jag prövade en Ipad. Så både spel och "ny konsol" kännsla samarbetade likt den första gång jag prövade Donkey Kong Country till min (då) nyköpta Super Nes.

Sjukt nog har jag inte spelat det på en Ipad ännu. Det räckte med min sketna Touch för att njuta fullt ut. Jag spelade tillsammans med min flickvän tack vare en splitter så vi bägge kunde njuta av musiken och alla ljudeffekter. Totalrekommenderas.

Medlem

Bf badcompany 2 när jag o en polare satt bakom en liten stenmur och höll hela fiende laget från att desarmera bomben

Medlem

När jag var liten grabb och spelade The Legend of Zelda: Ocarina of Time en regnig helg på N64, kommer aldrig att uppleva den känslan med ett spel igen. Half-Life 2 och Heroes of Might & Magic III har varit väldigt nära, likaså Mass Effect och Dragon Age, men inget kommer att triumfera över min uppväxt i Hyrule.

Medlem

Dragon Age: Origins, men mest av allt, helt klart Half-Life 2.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Klorgas:

Hej!

Det är sommar och sol och därför perfekt att sitta och skriva på forum Satt och lyssnade på spelmusik på Spotify och kom och tänka på att mitt senaste "epic wow" moment inom spel var när launchern för Dragon Age döck upp och den där episka musiken spelade. Det kändes redan då att det här är något som kan bli stort!

Vad är era senaste "epic wow" moment?

är epic ett ord? och om det är,, vad betyder det isåfall?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Måste faktiskt säga Dear Esther. Liknar inte något spel jag tidigare spelat. Någonsin. Finns på steam för en billig peng, typ 6 euros eller ngt sånt.

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Klorgas:

Hej!

Det är sommar och sol och därför perfekt att sitta och skriva på forum Satt och lyssnade på spelmusik på Spotify och kom och tänka på att mitt senaste "epic wow" moment inom spel var när launchern för Dragon Age döck upp och den där episka musiken spelade. Det kändes redan då att det här är något som kan bli stort!

Vad är era senaste "epic wow" moment?

är epic ett ord? och om det är,, vad betyder det isåfall?

epic = engelska. Betyder "episk, episkt".


signatur

I drank what?

"Uncharted 2" - när Nate med tillhörande fruntimmer skulle fly undan lite fula fiskar och hela huset brakar ihop. Istället för att spelet går över till en cutscene, får man själva avgöra vad man ska göra, och självfallet hoppar man då in i farans käftar.

Ett riktigt "wow moment", jag inte hade upplevt i spelvärldar på flera, flera år.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Half Life 2, The Witcher 2, Metal Gear Solid 4
Alla de spelen var wow!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Mirage:

epic = engelska. Betyder "episk, episkt".

Helt rätt, dock används ordet väldigt ofta helt fel. Den betydelse som är korrekt är
Episk = Berättande

Så ja, visst..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av Mirage:

epic = engelska. Betyder "episk, episkt".

Helt rätt, dock används ordet väldigt ofta helt fel. Den betydelse som är korrekt är
Episk = Berättande

Så ja, visst..

Det var som fan. Ja, jag har själv varit helt fel ute på betydelsen. Tack för infon


signatur

I drank what?

Medlem

Hah, det är ett väldigt vanligt missförstånd idag..

Citat:

Epik är detsamma som berättande litteratur, till skillnad från lyrik, som är en enskild människas subjektiva beskrivning av något, och dramatik som är avsedd att framföras av skådespelare snarare än att återberättas ordagrant eller läsas i enskildhet. Till epiken hör romaner och noveller.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

12
Skriv svar