Stugkonsol, vilken blir det?

Flakmonkey
Stugkonsol, vilken blir det?

Varesig man vill det eller inte så är det ju bara att inse att sommaren börjat sjunga på sista versen men det är inte nödvändigtvis något dåligt. Visst försvinner ljuset och värmen men å andra sidan hösten är härlig, julen kul och med mörkret och kylan blir det också helt okej att sitta inne och spel TV- och/eller dataspel. Nu är det ju inte så att det är något fult att göra det på sommaren men det känns ändå som att man utnyttja det härliga vädret när det trots allt finns där.

Hursom så är tanken den att jag ska spendera en hel del tid ute vid stugan under det här mörka halvåret och det är där rubriken kommer in. Nu är ju inte tanken att jag bara ska sitta där ute och spela TV-spel (det kommer nog inte tillåtas även om jag skulle vilja ) utan det ska ju mysas, ätas, renoveras, pusslas, etc etc men tid för spelande blir det garanterat. Det ska inte bli i all min ensamhet heller utan planen är ju att man ibland ska kunna spela med kompisar under någon gaminghelg och risken är nog stor att det även blir en del fester där det kan vara trevligt att ha lite partyspel.

Så det är mot den bakgrunden som jag nu ska välja vilken konsol som jag ska ha ute på ön. Wii går bort direkt så egentligen står valet enbart mellan Playstation 3 och Xbox 360. Har ju båda två hemma så ur den aspekten spelar det ingen roll. Onlinespelande är inget direkt alternativ som det är nu eftersom vi inte har något annat än 3G-lina via någon mobil där i dagsläget. Så det blir lokalt spelande för hela slanten. Xbox 360 är ju billigare och har Kinect vilket kan vara rejält kul ur partysynpynkt, även om den då inte längre är billigare.

Playstation 3 har de i mina ögon bättre exklusiva titlarna men kostar i standardutförandet lite mer. Kinect finns ju inte heller men finns ju andra partyalternativ med Move, Buzz och kanske framförallt Singstar. Multiplattformsspelen är det ju hugget som stugget med i mina ögon, den skillnaden som fanns förut är i princip utsuddad ändå. Något som också talar för PS3 är att det är en bra DVD och BR-spelare. Kidsen som är på besök kommer ju vilja se sina filmer på den också.

I-landsproblem såklart men likväl ett lite knepigt beslut, men vilken tycker ni att jag ska lägga pengarna på?

#blogg

Medlem
Stugkonsol, vilken blir det?

Ps3 så får du även en DVD/Bluray-spelare ifall du blir sugen på att kolla på film en regnig höstdag

Medlem

Jag skulle också säga Playstation 3.
Köp dig ett exemplar av LittleBigPlanet 2 och ni kommer ha roligt hela den kalla vintern.

Inaktiv

Skulle köpa 360 med Kinect och lite roliga spel.

Medlem

Ute i en stuga skulle jag nog välja PS3 på grund av filmmöjligheterna med den.

Annars skulle jag nog valt 360, eftersom den är billigare och de flesta spel jag tycker är roliga finns till den. Är inte speciellt imponerad av spelutbudet till PS3 och dess exklusiva titlar.


signatur

Väljer Xboxen, billigare, DVD och stort utbud av spel samt XboxLive via sladden. Mer party än alternativet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Flakmonkey

Lutar år en 360 nu. Frågan är ju nu om man behöver en stor hdd till den eller om det räcker med 4gb-versionen?

Medlem

Tycker PS3 är en roligare konsol, men 360 har en skönare handkontroll!

EDIT:
Ska du köpa en 360 så kör den med hårddisk. 250 gb för 350kr mer jämfört med 4 gb är lätt värt det.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Väljer Xboxen, billigare, DVD och stort utbud av spel samt XboxLive via sladden. Mer party än alternativet.

Mer party än LBP2 till Playstation 3 kan det inte bli.

1
Skriv svar