Sony bjuder på nya verb

Flakmonkey
Sony bjuder på nya verb

På något sätt kan jag acceptera att googla har blivit ett verb som vi alla använder men instagramma? Känns som att det här kan vara ett tydligt tecken på att jag inte är målgruppen för sonys mobiler och börjar bli gammal

#blogg

Sony bjuder på nya verb

Åh fy tusan. De ska ge f-n i svenska språket!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Antikvitet

Äh, farfar, var inte så förändringskänslig. Jag har sagt "jag ska insta" och "har du instagrammat" flera gånger och jag är en veritabel språknazi när det kommer till kritan.

Har du aldrig sagt "facebooka"? "Twittra"? "Mejla"? "Torrenta"? Såklart du har.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Flakmonkey

Förmodligen beror det på att jag inte använder instagram själv... Men jag ser ju hellre att irca får högre status ^^

Skrivet av John:

Äh, farfar, var inte så förändringskänslig. Jag har sagt "jag ska insta" och "har du instagrammat" flera gånger och jag är en veritabel språknazi när det kommer till kritan.

Har du aldrig sagt "facebooka"? "Twittra"? "Mejla"? "Torrenta"? Såklart du har.

Farfar här

Nej, jag "instagrammar" inte, jag använder Android-enhet och vill gärna ha bilder som kan se vad de föreställer.

Jag har aldrig "facebookat", men jag har skickat "mail", "torrenta" låter som en könssjukdom från Spanien. Jag har "tweetat", men aldrig "twittrat". Mycket ska man höra i den här världen, men "instagramma" går jag inte med på.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu kanske det låter som att jag bor under en sten i den östgötska urskogen, men vad är instagram?

Skrivet av Jozo:

Nu kanske det låter som att jag bor under en sten i den östgötska urskogen, men vad är instagram?

Det är en app som förstör bilder i din smartphone


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Aha, så det är som 99% av telefonernas appar: totalt onödiga

Medlem

Jag kanske bott under grannstenen till Jozo, men jag reagera på den andra skylten i taket. "Re-pinna i poolen".

Re-pinna, va fan ska det betyda då?
Låter som nå snusk

Nej, jag instagrammar inte, använder inte instagram. Men jag facebookar, taggar, ircar och mailar, men aldrig twittrat i hela mitt liv.


signatur
Medlem

Jag var en Sony-konsument tills att jag fick en Samsung Galaxy S3. Jag saknar Qwerty-slide men i övrigt så slår Samsung Sony med hästlängder.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Nu kanske det låter som att jag bor under en sten i den östgötska urskogen, men vad är instagram?

Instagram är en form av "djup-fotograf" simulator , där fjortisar kan, med sina iPhones, ta bilder sedan lägga på fula filter (som förövrigt ser likadana ut allihopa) och lägga upp dom på en slags fotoblogg. Där kan dom sedan skriva massa meningslösa hashtags, t.ex. gamla klassiker som "#fest", "#sommar" och "#Analklåda" . Sen kan man automatiskt lägga upp dessa på facebook så att såna som jag blir kräkless på att se massviss med närbilder på Fötter och Drinkglas. (självfallet i något fult filter) Hoppas det svarar på din fråga ... Och ja, jag hatar instagram

Medlem
Skrivet av Ramrod:

Jag kanske bott under grannstenen till Jozo, men jag reagera på den andra skylten i taket. "Re-pinna i poolen".

Re-pinna, va fan ska det betyda då?
Låter som nå snusk

Nej, jag instagrammar inte, använder inte instagram. Men jag facebookar, taggar, ircar och mailar, men aldrig twittrat i hela mitt liv.

Hehe, ja du. Jag undrar också vad tusan Re-pinna betyder. Man hänger tydligen inte med de "hippa" trenderna längre

Skrivet av luftman:
Skrivet av Jozo:

Nu kanske det låter som att jag bor under en sten i den östgötska urskogen, men vad är instagram?

Instagram är en form av "djup-fotograf" simulator , där fjortisar kan, med sina iPhones, ta bilder sedan lägga på fula filter (som förövrigt ser likadana ut allihopa) och lägga upp dom på en slags fotoblogg. Där kan dom sedan skriva massa meningslösa hashtags, t.ex. gamla klassiker som "#fest", "#sommar" och "#Analklåda" . Sen kan man automatiskt lägga upp dessa på facebook så att såna som jag blir kräkless på att se massviss med närbilder på Fötter och Drinkglas. (självfallet i något fult filter) Hoppas det svarar på din fråga ... Och ja, jag hatar instagram

Haha, Herr Positiv är här ser jag =D

Medlem

Har aldrig heller hört re-pinna, därför gjorde jag lite forskning på mobilen. Man pinnar och re-pinnar på [pinterest.com/ pinterest]. Man pinnar bilder på saker och sedan kan andra re-pinna och kommentera.

Medlem
Skrivet av Siken:

Har aldrig heller hört re-pinna, därför gjorde jag lite forskning på mobilen. Man pinnar och re-pinnar på [pinterest.com/ pinterest]. Man pinnar bilder på saker och sedan kan andra re-pinna och kommentera.

Vadå "Pinnar bilder på saker"?

Flakmonkey
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Siken:

Har aldrig heller hört re-pinna, därför gjorde jag lite forskning på mobilen. Man pinnar och re-pinnar på [pinterest.com/ pinterest]. Man pinnar bilder på saker och sedan kan andra re-pinna och kommentera.

Vadå "Pinnar bilder på saker"?

"Pinterest lets you organize and share all the beautiful things you find on the web. People use pinboards to plan their weddings, decorate their homes, and organize their favorite recipes.

Best of all, you can browse pinboards created by other people. Browsing pinboards is a fun way to discover new things and get inspiration from people who share your interests. To get started, request an invite."

http://pinterest.com/

Hade faktiskt inte hört talas om det heller

1
Skriv svar