Microsoft svar på Ipad släpps samtidigt som Windows 8

Robot
Microsoft svar på Ipad släpps samtidigt som Windows 8

Är Microsoft Surface surfplattan du alltid väntat på? I slutet av oktober släpps den vanliga utgåvan i samband med Windows 8-släppet, medan Pro-utgåvan släpps 90 dagar senare.

#microsoft


Microsoft svar på Ipad släpps samtidigt som Windows 8

Ska bli intressant att se vad det är för mojäng.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

givet köp! äntligen en platta med windows


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Produktspecificationen var ju inget annat än värdelös.

Medlem

det var ju klart det skulle vara dubstep också....

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Produktspecificationen var ju inget annat än värdelös.

I jämförelse med vadå som väger 672 g?

Medlem
Inaktiv

Är grymt sugen på den!
Dock så kommer jag säkert vänta och se till Surface 2 kommer ut eller en starkare version.

Medlem

från vad jag sett av den, så verkar den en rätt intressant pryl, sedan så tror jag att priset på den kommer vara i klass med ipad (om inte dyrare) och utifrån det avgöra hur mycket man egentligen kommer behöva den

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Är grymt sugen på den!
Dock så kommer jag säkert vänta och se till Surface 2 kommer ut eller en starkare version.

En Surface 2 med Intel Haswell gör mig varm i ljumsken.

Inaktiv
Skrivet av DrToker:
Skrivet av Segas:

Produktspecificationen var ju inget annat än värdelös.

I jämförelse med vadå som väger 672 g?

I jämförelse med hur en specifikation utöver en vikt kan framställas. Det finns lite mer än vikt och vilket minneskort som kan petas in i surfplattan, som kan vara intressant i en specifikation.

Inaktiv
Skrivet av Segas:
Skrivet av DrToker:
Skrivet av Segas:

Produktspecificationen var ju inget annat än värdelös.

I jämförelse med vadå som väger 672 g?

I jämförelse med hur en specifikation utöver en vikt kan framställas. Det finns lite mer än vikt och vilket minneskort som kan petas in i surfplattan, som kan vara intressant i en specifikation.

...och då kvarstår min fråga, vad jämför du med? Jämför du med en iPad eller en desktop?

Edit

Ok, nu förstår jag. Du menar att det är lite info i specen som FZ länkar till? Nvidia tegra 3 ska det vara i RT-plattan har de sagt, men hur mycket minne har inte sagts.

Inaktiv
Skrivet av DrToker:
Skrivet av Segas:
Skrivet av DrToker:
Skrivet av Segas:

Produktspecificationen var ju inget annat än värdelös.

I jämförelse med vadå som väger 672 g?

I jämförelse med hur en specifikation utöver en vikt kan framställas. Det finns lite mer än vikt och vilket minneskort som kan petas in i surfplattan, som kan vara intressant i en specifikation.

...och då kvarstår min fråga, vad jämför du med? Jämför du med en iPad eller en desktop?

Edit

Ok, nu förstår jag. Du menar att det är lite info i specen som FZ länkar till? Nvidia tegra 3 ska det vara i RT-plattan har de sagt, men hur mycket minne har inte sagts.

Nu hängde du med. ...och tack för ett komplement.

Medlem

Hoppas den blir bra, alltid bra med en bra konkurrent till apples ipad.

plattorna med android har sån jkla skärm lagg så det är inte ens roligt, ev blir det bättre med android versionen som kommer till hösten, vet att nexus ska få eller har redan fått och verkar bättre där so far.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

phi
Medlem

Ännu en "iPad-dödare" som bara känns som en blek och dålig kopia av en iPad? Det återstår att se.

Skrivet av emil2796:

det var ju klart det skulle vara dubstep också....

Kan glädja dig med att det inte alls var dubstep du hörde. Känns det bättre nu?

Inaktiv

Jaha vad har det här med spel att göra då.


signatur

knarka loss era hungriga

Medlem
Skrivet av deathlord:

Jaha vad har det här med spel att göra då.

Rätt mycket skulle jag kunna tro

Medlem

Surprise? Näe, inte direkt. W8 är ju gjort för tablets.

Medlem
Skrivet av TheGreatHydra:

från vad jag sett av den, så verkar den en rätt intressant pryl, sedan så tror jag att priset på den kommer vara i klass med ipad (om inte dyrare) och utifrån det avgöra hur mycket man egentligen kommer behöva den

Priset ja, känns som att Webhallens förbokning som varit uppe ett tag så ligger lite väl högt (vilket iof inte är ovanligt innan de fått de riktiga priserna). Pro 128Gb på 15k, medan den billigaste RT ligger på 7K...

Klart intresserad men får se vad det blir för pris på dem ^^

Medlem
Skrivet av björnkungen:
Skrivet av deathlord:

Jaha vad har det här med spel att göra då.

Rätt mycket skulle jag kunna tro

Med tanke på att Pro skall köra ett "riktigt" windows /8 i sig så skall du kunna installera och köra alla spel som windows 8 på en desktop kan.
furutom att spec kanske hindrar dig men hej du kan köra wow eller ja you name it på den


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Är grymt sugen på den!
Dock så kommer jag säkert vänta och se till Surface 2 kommer ut eller en starkare version.

Vad är det för mupp som har tummat ned det här inlägget? Blir ni cranky av det blotta faktum att någon gillar Windows?

Medlem

Alltid bra med konkurrenter till iToys. Har varit lite orolig på sista tiden utav deras dominans, inte minst pga att det är ett slutet system.

Ironiskt att jag skriver det via en ipod touch men nåväl

Medlem

Är den billig, så blir det nog en liten mediaplatta till mig själv

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:

Alltid bra med konkurrenter till iToys. Har varit lite orolig på sista tiden utav deras dominans, inte minst pga att det är ett slutet system.

Ironiskt att jag skriver det via en ipod touch men nåväl

Jag håller med. Samtidigt så kan jag inte förneka att jag tycker att iPad fortfarande är den surfplatta som funkar bäst för sitt syfte, den känns på något vis "mjukare" än de andra även om det haglar in höga betyg för somliga konkurrenter.
Kolla in presskonferensen på Surface, jag tycker det för första gången känns som att jag skulle kunna tänka mig att skaffa en "surfplatta".

http://www.youtube.com/watch?v=jozTK-MqEXQ

Skrivet av 73mpl4R:

Är den billig, så blir det nog en liten mediaplatta till mig själv

Då blir det nog ingen för dig.. vi kan hoppas att detta inte är korrekt men enligt webhallens preliminärsiffror kommer den ligga på mellan 7 och 15 (gulp!) laxar!

http://www.webhallen.com/se-sv/sok/?Change=1&Text=Microsoft+S...

Medlem

Microsoft är grymma, andra gången detta året de försöker uppfinna något som redan finns,

En uppgraderingsbar konsoll, och nu en surfplatta med windows8 och tangentbord... Det är en sådan jag skriver på nu, Bärbar dator kallas det. min är lite tjockare och kör windows 7 starter edition...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av FreddeWn:

Då blir det nog ingen för dig.. vi kan hoppas att detta inte är korrekt men enligt webhallens preliminärsiffror kommer den ligga på mellan 7 och 15 (gulp!) laxar!

http://www.webhallen.com/se-sv/sok/?Change=1&Text=Microsoft+S...

Ouch! Om priserna håller i sig, så klarar jag mig mycket bättre utan den isåfall.

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av FreddeWn:

Då blir det nog ingen för dig.. vi kan hoppas att detta inte är korrekt men enligt webhallens preliminärsiffror kommer den ligga på mellan 7 och 15 (gulp!) laxar!

http://www.webhallen.com/se-sv/sok/?Change=1&Text=Microso...

Ouch! Om priserna håller i sig, så klarar jag mig mycket bättre utan den isåfall.

Du kan också förboka Xbox 720 för 7000 kr. Priserna stämmer uppenbarligen inte, utan har satts där tills vidare.

Medlem
Skrivet av DrToker:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av FreddeWn:

Då blir det nog ingen för dig.. vi kan hoppas att detta inte är korrekt men enligt webhallens preliminärsiffror kommer den ligga på mellan 7 och 15 (gulp!) laxar!

http://www.webhallen.com/se-sv/sok/?Change=1&Text=Microso...

Ouch! Om priserna håller i sig, så klarar jag mig mycket bättre utan den isåfall.

Du kan också förboka Xbox 720 för

Nu lugnar vi oss! Har inget behov av en konsol.

Inaktiv
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av DrToker:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av FreddeWn:

Då blir det nog ingen för dig.. vi kan hoppas att detta inte är korrekt men enligt webhallens preliminärsiffror kommer den ligga på mellan 7 och 15 (gulp!) laxar!

http://www.webhallen.com/se-sv/sok/?Change=1&Text=Mic...

Ouch! Om priserna håller i sig, så klarar jag mig mycket bättre utan den isåfall.

Du kan också förboka Xbox 720 för

Nu lugnar vi oss! Har inget behov av en konsol.

Jag råkade komma åt skicka, så jag hann inte skriva färdigt. Vänta på att skitsidan uppdaterar min redigering.

Medlem
Skrivet av DrToker:
Skrivet av Segas:

Produktspecificationen var ju inget annat än värdelös.

I jämförelse med vadå som väger 672 g?

Och sen när är 672g något bra om skiten inte kan prestera?

12
Skriv svar