Gör Minecraft vackrare

Robot
Gör Minecraft vackrare

Få vackert vatten och snygg ljussättning med modden Sonic Ether's Unbelievable Shaders.

#minecraft


Medlem
Gör Minecraft vackrare

Helt sjukt snyggt.

Medlem

Nog är det riktigt snyggt, men man älskar samtidigt charmen med orginalgrafiken


signatur

Game long and prosper

Medlem

Nyhetstorka?

denna mod och en annan mod som tillför andra visuella saker har ju funnits ute jag vet inte hur länge


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Lyckas inte få vattnet att se så snyggt ut :/


signatur

Rwa?

Inaktiv
Skrivet av Dinskugga:

Nyhetstorka?

denna mod och en annan mod som tillför andra visuella saker har ju funnits ute jag vet inte hur länge

Precis, denna mod har funnits ett jäkla bra tag. Så detta är nyhetstorka.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Helt sjukt snyggt.

Intressant när man säger att ett blockspel är sjukt snyggt.


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

Oh trevligt, har jag velat ha länge! Har dessvärre inte spelat Minecraft på flera månader, kanske är dags igen
Så snyggt med häftiga effekter till ett så grafiskt simpelt spel!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

De där med Hen totalt dödade spelet ... Sån trams vi svenskar kan vara! Han har en snopp och Hon har en slida, då undrar jag vad har en Hen? haha komisk!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Serkish:

De där med Hen totalt dödade spelet ... Sån trams vi svenskar kan vara! Han har en snopp och Hon har en slida, då undrar jag vad har en Hen? haha komisk!

Hur kan det döda spelet? Ändrades hela spelkonceptet helt plötsligt? Är kön viktigt i detta spel, nej det anser inte jag. Så då faller det naturligt att de är hen.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av qun0:
Skrivet av Dinskugga:

Nyhetstorka?

denna mod och en annan mod som tillför andra visuella saker har ju funnits ute jag vet inte hur länge

Precis, denna mod har funnits ett jäkla bra tag. Så detta är nyhetstorka.

Nu riktar sig dock FZ till fler personer än de som faktiskt har koll på modscenen.

Medlem
Skrivet av SkullJoke:
Skrivet av Rasmous:

Helt sjukt snyggt.

Intressant när man säger att ett blockspel är sjukt snyggt.

Lite trångsynt min bästa herre? Grafik betyder inte bara hur "Runt" ett spel är. ^^


signatur

Rwa?

Medlem

Det nya är väl att det gå få snyggt vatten samtidigt som man kör Sonic Ether's Unbelievable Shaders nu.

Medlem

Som när quake gick till glquake Härligt fick en liten backflash där.


signatur

IDKFA

Moderator | Testpilot

Tycker ni Minecraft geeks borde kika in den här, mycket fin

http://www.youtube.com/watch?v=STsKFiDWd_0&feature=related


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hm, synd att jag föredrar att bygga med riktigt Lego, annars hade jag testat modden direkt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Såg nyss att Fz.se har fått detta från PC Gamer som i sådan tur har fått artikeln kopierad till Kotaku och vidare haha.

PC Gamer
http://www.pcgamer.com/2012/07/30/minecraft-mod-adds-beautifu...

Kotaku
http://kotaku.com/5930339/how-to-make-minecraft-look-like-an-...


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Dinskugga:

Nyhetstorka?

denna mod och en annan mod som tillför andra visuella saker har ju funnits ute jag vet inte hur länge

Precis, denna mod har funnits ett jäkla bra tag. Så detta är nyhetstorka.

Håller med, mycket pseudo nyheter på sistone för i huvudtaget t ex nyheter om att nyheter kommer komma (skyrim), musik från humble bundle (trodde detta var en spel sida), och vad fan var den där tråden om minecrafts karaktärers kön.

Å andra sidan, så är det väll kanske tråkigt med en helt död sida, så vad vet jag.

Inaktiv
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av qun0:
Skrivet av Dinskugga:

Nyhetstorka?

denna mod och en annan mod som tillför andra visuella saker har ju funnits ute jag vet inte hur länge

Precis, denna mod har funnits ett jäkla bra tag. Så detta är nyhetstorka.

Håller med, mycket pseudo nyheter på sistone för i huvudtaget t ex nyheter om att nyheter kommer komma (skyrim), musik från humble bundle (trodde detta var en spel sida), och vad fan var den där tråden om minecrafts karaktärers kön.

Å andra sidan, så är det väll kanske tråkigt med en helt död sida, så vad vet jag.

Har inget emot att dom skriver om andra saker, men det känns en anings nyhetstorka att nu skriva om detta som funnits bra mycket längre.
Vill man informera folket som inte har en större koll kanske man ska skriva om såna här saker lite tidigare.

Medlem

"Hitta bästa pris på Minecraft (Xbox 360-spel)
Total Games 607 kr "

ಠ_ಠ


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Trevligt, använde modden för hundra år sedan. Då fick man bl.a. se solljuset i underjorden vid upp- och nedgång. Modden ser ju ut att ha kommit ljusår framåt!

Medlem

Är som att vi har backat tillbaka i tiden och ska ha en grund på extremt ful grafik och försöka förbättra den. Känns ju som att det går framåt verkligen.

Tycker spel inte ska se ut som lego med grafik som går att skapa på ett par veckor, forsätt utveckla snygga spel som använder sig av avacerade spelmotorer (Frostbite, Unreal Engine[...]). Helt otroligt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Hmm fick lust att köpa minecraft nu när jag såg det här.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Är som att vi har backat tillbaka i tiden och ska ha en grund på extremt ful grafik och försöka förbättra den. Känns ju som att det går framåt verkligen.

Tycker spel inte ska se ut som lego med grafik som går att skapa på ett par veckor, forsätt utveckla snygga spel som använder sig av avacerade spelmotorer (Frostbite, Unreal Engine[...]). Helt otroligt.

Men lägg av! Finns ju andra spel att spela om man vill ha en annan typ av grafik. Det är ju en del av minecrafts charm att det ser ut som det gör. Alla spel måste inte se ut som alla andra. Det bevisar ju detta med tanke på framgången.
Man kör ju t.ex inte Europa Universalis för att det har fantatisk grafik, men det gör ju inte det till ett dåligt spel...eller hur?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Serkish:

De där med Hen totalt dödade spelet ... Sån trams vi svenskar kan vara! Han har en snopp och Hon har en slida, då undrar jag vad har en Hen? haha komisk!

Hur kan det döda spelet? Ändrades hela spelkonceptet helt plötsligt? Är kön viktigt i detta spel, nej det anser inte jag. Så då faller det naturligt att de är hen.

Nä poängen är att vi i Sverige har fastnat för något onödig sak s.k HEN!!! riktigt idiotisk om du frågar mig. Seriöst! Sen ska det placeras i spel också, räcker det inte att man ska tramsa med barnaspsyket ? Där det finns sådana dagis. USCH! Våra framtida barn kommer ha allvarliga psykiska problem! Mycket att handskas med i framtiden! Så jag är totalt emot HEN principen!


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Serkish:
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Serkish:

De där med Hen totalt dödade spelet ... Sån trams vi svenskar kan vara! Han har en snopp och Hon har en slida, då undrar jag vad har en Hen? haha komisk!

Hur kan det döda spelet? Ändrades hela spelkonceptet helt plötsligt? Är kön viktigt i detta spel, nej det anser inte jag. Så då faller det naturligt att de är hen.

Nä poängen är att vi i Sverige har fastnat för något onödig sak s.k HEN!!! riktigt idiotisk om du frågar mig. Seriöst! Sen ska det placeras i spel också, räcker det inte att man ska tramsa med barnaspsyket ? Där det finns sådana dagis. USCH! Våra framtida barn kommer ha allvarliga psykiska problem! Mycket att handskas med i framtiden! Så jag är totalt emot HEN principen!

Hen nämns iofs första gången 1966 i SAOL eller nått sånt, 1994 ansåg språkforskare att man borde använda ordet flitigare. Så knappast något nytt. Om du inte gillar det så använd det inte. Men jag ser i alla fall praktiska användningsområden istället för att skriva han/hon el det.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av mosoloa1:

Är som att vi har backat tillbaka i tiden och ska ha en grund på extremt ful grafik och försöka förbättra den. Känns ju som att det går framåt verkligen.

Tycker spel inte ska se ut som lego med grafik som går att skapa på ett par veckor, forsätt utveckla snygga spel som använder sig av avacerade spelmotorer (Frostbite, Unreal Engine[...]). Helt otroligt.

Men lägg av! Finns ju andra spel att spela om man vill ha en annan typ av grafik. Det är ju en del av minecrafts charm att det ser ut som det gör. Alla spel måste inte se ut som alla andra. Det bevisar ju detta med tanke på framgången.
Man kör ju t.ex inte Europa Universalis för att det har fantatisk grafik, men det gör ju inte det till ett dåligt spel...eller hur?

Sant
Kommer nog inte skada spelutvecklingen för mycket med några få speciella utstickande mindre "snygga" spel. Du har rätt, det är bra med lite blandning. Men jag är mest rädd att de ska ta över p.g.a. succén/trenden, men som sagt, det är nog ganska osannolikt.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

AAAhh jag får damp fattar inte hur man fixar detta texture pack!!!!! ;((((((((

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Såg nyss att Fz.se har fått detta från PC Gamer som i sådan tur har fått artikeln kopierad till Kotaku och vidare haha.

PC Gamer
http://www.pcgamer.com/2012/07/30/minecraft-mod-adds-beautifu...

Kotaku
http://kotaku.com/5930339/how-to-make-minecraft-look-like-an-...

Är inte PC Gamer & FZ kopplade till varandra på nått sätt, har sett nått sånt i profilinställningarna.


signatur

I am a Psychonaut, a sailor of the soul.

1
Skriv svar