BF3 - Syndrom "gröna prickar samt låsning"

Medlem
BF3 - Syndrom "gröna prickar samt låsning"

Hellu!

Då jag inte fann någon tråd med detta fenomen skapar jag en sådan, rätta mig om jag har fel och radera tråden om denne redan existerar!

Kört BF3 MP sen uppstart och har haft konstant problem slumpvis med att spelet hänger sig > gröna prickar > låsning > ctrl+alt+del.

Windows funkar perfekt. Bara att starta om BF3 och köra igen tills det gör samma sak! Ibland händer det direkt, ibland efter 1-3 timmars spelade!

Tankar om lösningar efter en google sökning:

Värmeproblem CPU > Bytt CPU fläkt och denne är nere i 52 grader vid BF3 belastning.
Värmeproblem GPU > Ligger på 62-72 grader i BF3 belastning > för varmt?
Internt ljudkort > Ej testat att avaktivera detta i BIOS > eventuell lösning?

Tanken med tråden är att se om någon fått bukt med detta problem?

Specs :

Corsair Obsidian 650D Midi Tower Svart
Fläktar: 1x 200mm Front, 1x 200mm Topp, 1x Bak 120

Corsair TX V2 650W PSU
ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2-pin

MSI P67A-G45 B3, Socket-1155
ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX, SATA 6Gb/s, U

Intel® Core i7-2600K Processor
Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, 95W, Boxed

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB
Kit w/4X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin

MSI GeForce GTX 580 1536MB PhysX
PCI-Express 2.0,"Twin Frozr II", GDDR5, 2xDVI, nat

Corsair SSD Force Series? 3, 90GB
SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 550MB/500MB/s read/write, S

OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA
SSD 2.5" to 3.5" (Bracket and screws)

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB
SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 32MB Cache, 7200RPM, 3,5"

MS ROYALTY Win Pro 7 Nordic
32/64 bit

Tacksam för svar!

/ Jimmy

Medlem

Överklockat grafikkortet?

Medlem

Hade något liknande, Tog bara bort överklockningen. Bf3 är tydligen väldigt känsligt.

Medlem

Mitt grafikkort har jag inte rört så är helt standard! Skall man dra ner klockningen iaf?

Medlem
Skrivet av paradoxen:

Mitt grafikkort har jag inte rört så är helt standard! Skall man dra ner klockningen iaf?

Tydligen har många problem med gröna artefakter av olika slag. Det verkar vara ett fel hos bf3 och inte datorn. Prova sänka grafikinställningarna till high eller lägre. Verkar ha fungerat för en del.

Medlem

Realtek onboard ljud kan även hänga BF, jag kan ej ha det aktiverat för då hänger sig hela datorn i ett massivt missljud ;/


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem
Skrivet av paradoxen:

Mitt grafikkort har jag inte rört så är helt standard! Skall man dra ner klockningen iaf?

Mitt problem var att mitt grafik kort hade någon automatisk överklocking. Som jag inte visste om, Tog bort det och sen funkade det :3

Medlem

Testade precis att installera nyaste drivrutinern till ljudkortet, lirade på ultra med neddragen shadow kvalite. körde i 45 minuter sen kom de gröna prickarna från helvetet..ska testa att dra ner allt till High!

Medlem

Paradoxen det där med gröna prickar vad jag vet så har spelare på PC versionen haft väl det problemet sen release om jag inte miss minner mig? Kolla runt på google eller battlelog forumet brukar finnas lösningar där

Medlem

Yes har googlat och funnit detsamma, att otroligt många har samma problem! Har testat det mesta som kommit fram som lösningar med, men utan fullgott resultat

Så tänkte eftersom burken är såpass ny (Nov2011) så skickar jag in den till stället den kommer ifrån och utnyttjar garantin, med andra ord ser om det är hårdavarufel eller dylikt!

Medlem
Skrivet av athlOn:

Realtek onboard ljud kan även hänga BF, jag kan ej ha det aktiverat för då hänger sig hela datorn i ett massivt missljud ;/

Fel drivrutiner. Sade upp bekantskaperna med Creative när de vägrade släppa dirvrutiner för vissa kort till Vista 64 / Win 7 64. Allt för att man skulle tvingas köpa ex ett F4tality kort. Så jag började köra med onboard och det funkar fan perfekt i alla lägen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Vilka är rätt drivare då? Jag kör med Audigy nu och min mick funkar inte i TS, vill köra realtek men som sagt var, det bara hänger sig för mig ;/


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem
Skrivet av paradoxen:

Yes har googlat och funnit detsamma, att otroligt många har samma problem! Har testat det mesta som kommit fram som lösningar med, men utan fullgott resultat

Så tänkte eftersom burken är såpass ny (Nov2011) så skickar jag in den till stället den kommer ifrån och utnyttjar garantin, med andra ord ser om det är hårdavarufel eller dylikt!

Jag tror det inte kan vara nå hårdvarufel eller i nåt i den stilen med tanke på att flera har just det problemet. Jag har själv inte problemet med gröna prickar.

Medlem
Skrivet av athlOn:

Vilka är rätt drivare då? Jag kör med Audigy nu och min mick funkar inte i TS, vill köra realtek men som sagt var, det bara hänger sig för mig ;/

Jag drar ner de senaste från Guru3d då och då och testar. Ibland har Realtek drivisarna lite problem med ljudnivåerna så då brukar jag rulla tillbaka till föregående version.

http://www.guru3d.com


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av athlOn:

Vilka är rätt drivare då? Jag kör med Audigy nu och min mick funkar inte i TS, vill köra realtek men som sagt var, det bara hänger sig för mig ;/

Och har ett bra Audigy 2 SE kort som de vägrar släppa drivrutiner till. De rutiner som installeras har latency problem som gör att du får statiska "smällar" hela tiden. Det var detta som gjorde att jag lämnade Creative för gott för jag gillar inte en affärsmodell som tvingar sina kunder.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av athlOn:

Vilka är rätt drivare då? Jag kör med Audigy nu och min mick funkar inte i TS, vill köra realtek men som sagt var, det bara hänger sig för mig ;/

Och har ett bra Audigy 2 SE kort som de vägrar släppa drivrutiner till. De rutiner som installeras har latency problem som gör att du får statiska "smällar" hela tiden. Det var detta som gjorde att jag lämnade Creative för gott för jag gillar inte en affärsmodell som tvingar sina kunder.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar