Hur många spel har ni på Steam?

Medlem
Hur många spel har ni på Steam?

Jag är nyfiken på hur många spel folk har på Steam. Julrea, sommarrea, helgrea mm. Jag har 35 betalda spel och skulle tro att det är väldigt lite.

Hur många har du?
Hur många är med i +100 klubben?]


signatur

Det var detta...

Medlem

Jag är uppe i 108, men då har jag ganska nyligen börjat köpa spel på steam.
Blev ganska mycket nu på sommarrean! Jag var faktiskt inte ens med i +100-klubben innan sommarn, men frestelsen blev för stor.
Har väl spelat drygt hälften av alla spelen

Medlem

85, spelat de flesta utom alla 16 x Sam & Max spel som bara ligger.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Är uppe i 172 än så länge. Antalet brukar ju öka med en sisådär 6 månaders mellanrum.

Inaktiv
Medlem

Innan julrean förra året låg jag på runt 20-30 spel. Men nu efter sommarrean så har den siffran ökat til 284 spel. Helt sjukt va många spel jag köp de senaste 7 månaderna.

Dock har jag spelat de flesta spel så kan inte direkt säga att det är bortkastade pengar

Medlem

105 om jag inte minns fel. 102-110 iaf.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Alldeles för många


signatur

Videomupp

Medlem

lol, jag har bara 44... Och då är en Non Steam Game

Medlem
Medlem

207 st just nu

Skribent

Skulle behövts ytterligare alternativ än bara 100+. Finns ju tusentals spel på Steam så åtminstone 200+ och 300+ hade ju kunnat fått vara med, kanske t.o.m 500+ bara för sakens skull. Blir inte bra statistik om alternativet 100+ som är det högsta man kan välja har 52% av rösterna. Snittet kan vara 101 eller 567, det vet vi inte.

La min röst på 100+ men hade blivit 200+ om det alternativet hade funnits.

Medlem

"View and search all 543 games"

Men på "all games" så har jag 344 spel, vilket jag finner mer troligt.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Skulle behövts ytterligare alternativ än bara 100+. Finns ju tusentals spel på Steam så åtminstone 200+ och 300+ hade ju kunnat fått vara med, kanske t.o.m 500+ bara för sakens skull. Blir inte bra statistik om alternativet 100+ som är det högsta man kan välja har 52% av rösterna. Snittet kan vara 101 eller 567, det vet vi inte.

La min röst på 100+ men hade blivit 200+ om det alternativet hade funnits.

Försökte ändra raden +100 till 100-300
och lägga till +300
men det gick inte. Kanske moderator kan?


signatur

Det var detta...

Skribent
Skrivet av stormense:
Skrivet av Shadee:

Skulle behövts ytterligare alternativ än bara 100+. Finns ju tusentals spel på Steam så åtminstone 200+ och 300+ hade ju kunnat fått vara med, kanske t.o.m 500+ bara för sakens skull. Blir inte bra statistik om alternativet 100+ som är det högsta man kan välja har 52% av rösterna. Snittet kan vara 101 eller 567, det vet vi inte.

La min röst på 100+ men hade blivit 200+ om det alternativet hade funnits.

Försökte ändra raden +100 till 100-300
och lägga till +300
men det gick inte. Kanske moderator kan?

Ähh, skit i det. Se det som en undersökning av hur många som har mer än 100 Steamspel istället. Personligen tror jag snittet (av FZ:s medlemmar alltså inte över hela världen) ligger på ~150 spel. Har man haft ett Steamkonto ett par år har man avverkat ett antal superreor och ett antal Humble Bundles plus många impulsköp. Dessutom ska man inte underskatta samlingsfaktorn, roligt att samla på något även om det inte är en fysisk produkt utan "endast" digitala spel :).

För att tillägga, jag har kanske spelat ca 33% av mina Steamspel. Många många köp bara för att det varit billigt samt för att "det kanske kan vara kul att spela någon gång".

Medlem

Någonstans mellan 70-80 spel.

Medlem

Jag tänkte klick i 10-49 för det var ett säkert spann tyckte jag men sen kollade jag för säkerhets skull och landade på 59 (steam säger 62 men där ligger 3 betor och det räknas ju inte).


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Slår mig in på +100-klubben med gränsande 104 spel. Tack sommarrean! Har spelat varenda spel minst en gång i alla fall. Men vissa spel man fått med i t.ex. Humble Bundle eller som man fick under julrean har bara spelats i några minuter då dom inte var mycket att ha.

Medlem

Efter en något godtycklig inventering (räknade inte med expansioner o dyl) kom jag fram till att jag har 239 spel på Steam. Enligt Steam har jag 494, men där räknas ju DLC och sånt med. Av dessa (239) har jag spelat 81, ej medräknat spel som jag startade men inte gav någon ordentlig chans. Sen har jag kanske 100-200 på GG, GOG och retail också. Det är kul att samla! Steam har blivit något av ett tvångsbeteende för mig, där jag måste kolla deals varje dag osv. Köpte f.ö. mitt första digitala spel i september.

Skribent
Skrivet av Fevolas:

Efter en något godtycklig inventering (räknade inte med expansioner o dyl) kom jag fram till att jag har 239 spel på Steam. Enligt Steam har jag 494, men där räknas ju DLC och sånt med. Av dessa (239) har jag spelat 81, ej medräknat spel som jag startade men inte gav någon ordentlig chans. Sen har jag kanske 100-200 på GG, GOG och retail också. Det är kul att samla! Steam har blivit något av ett tvångsbeteende för mig, där jag måste kolla deals varje dag osv. Köpte f.ö. mitt första digitala spel i september.

Steam är som Pokemon, Gotta catch 'em all!

Medlem

Jag smyger mig in på blygsamma 30 spel på steam. Jag har dock väldigt många fler.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

inK
Medlem

4 st.


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Jag har 2 spel på steam... Känner mig utanför..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Vym
Medlem

45 spel har jag på steam

Medlem

37 spel... trodde det var mindre, men blev tusan mer när man räknade det

Medlem

jag har 49st i listan.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

52st. Och du är två tredjedeler del av något paket jag köpte förra året. Håller fortfarande på att arbeta mig igenom det.

Medlem

Jag vet att jag är med i 100- men inte i 200-klubben.

Har något enstaka spel från senaste rean jag inte testat ännu. Betydligt fler som jag bara spelat någon timme. Å andra sidan, betalar man 20 kronor så har man väl fått valuta för pengarna efter någon timme.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av andreashal91:

Jag har 2 spel på steam... Känner mig utanför..

Mjåh! Gruppkram!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

23 spel om jag räknade rätt.

EDIT: Räknas spelen som man har själv lagt in så att säga syftar nu på "non-steam games"

12
Skriv svar