Ubisofts DRM hade seriös säkerhetsbrist

Robot
Ubisofts DRM hade seriös säkerhetsbrist

Uplay installerade osäkert webbläsarplugin som potentiellt möjliggjorde för utomstående att få in trojaner och manipulera din data. Du med Uplay bör uppdatera omgående.

#nyhetstips, #ubisoft, #assassins-creed-revelations


Medlem
Ubisofts DRM hade seriös säkerhetsbrist

Uplay i sig är virus


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Tur att vi pirater slipp.... Det var inget!

Medlem

Köpte HoMM VI och startade spelet en gång och avinstallerade det sedan då Uplay buggade ur hela tiden.

Medlem

What complete and utter bastards.

Medlem

Kan dom inte bara skippa skiten helt och hållet? Uplay är knäckt sen långt tillbaka. AssCreed, ANNO, GR: Future Soldier, ja i stort sätt alla deras spel har blivit crackade. Så varför envisas dom med att behålla detta vidunder?

Medlem

Dem lovade att inte använda DRM på GRFS...... -.-!

Medlem

Vad var det jag sa häromdagen nu igen? Just det, "Ubisofts DRM är en stor barriär".

Finns det oseriösa säkerhetsbrister förresten?


signatur

Burn in the light.

Medlem

Steam, Origin och UPlay. Snart har jag en fin samlig virus på datorn.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Åhh, vad förvånande att Ubisoft misslyckas med något, det har ju aldrig hänt förut......................


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Ja jag har inte köpt ett Ubisoft spel sen Tomb Raider.

Visst, synd för mig men då jag slipper en del spel men jag tycker hellre företagen ska förstå att vi är kunder, inte pirater.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Steam, Origin och UPlay. Snart har jag en fin samlig virus på datorn.

Steam är dock betydligt bättre än både Origin och Uplay. Origin scannar igenom det mesta, Uplay skapar kryphål. Steam frågar snällt om de får scanna vilken hårdvara du har.

Medlem

Uplay uppdaterar väl sig självt, när man startar ett spel, som använder det?

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Steam, Origin och UPlay. Snart har jag en fin samlig virus på datorn.

Virus är fel ord. Malware är bättre. eller kanske bloatware. Jag kallar de två senare irriterande skit. (Steam har ju faktiskt sina trevliga reor)

Medlem
Skrivet av Kharif:

Ja jag har inte köpt ett Ubisoft spel sen Tomb Raider.

Visst, synd för mig men då jag slipper en del spel men jag tycker hellre företagen ska förstå att vi är kunder, inte pirater.

Det är Edios som är utgivaren till Tomb Raider, inte Ubisoft

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av marcus8958:

Steam, Origin och UPlay. Snart har jag en fin samlig virus på datorn.

Steam är dock betydligt bättre än både Origin och Uplay. Origin scannar igenom det mesta, Uplay skapar kryphål. Steam frågar snällt om de får scanna vilken hårdvara du har.

Har du funderat på vad som händer om du svarar nej !
Tips: Jag svarade nej och gissa...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av marcus8958:

Steam, Origin och UPlay. Snart har jag en fin samlig virus på datorn.

Steam är dock betydligt bättre än både Origin och Uplay. Origin scannar igenom det mesta, Uplay skapar kryphål. Steam frågar snällt om de får scanna vilken hårdvara du har.

Har du funderat på vad som händer om du svarar nej !
Tips: Jag svarade nej och gissa...

Inte mycket hände när jag provade

Inaktiv

Uplay och Origin är virus!

Medlem

Sad but true

Medlem

Uplay= you don't play, only pay

Saknas bara att gamestop startar sin egen steam/origin à la uplay så har vi the four axis of evil.

Inaktiv

Och hur uppdaterar man Uplay??? tack för ingenting FZ!

firefox sa precis att jag borde inaktivera uplay i en dialogruta och det gjorde jag men ändå.


signatur

knarka loss era hungriga

Medlem

deathlord, FZ är inte din mamma eller pappa. Lär dig använda sökmotorer.


signatur

I drank what?

Medlem

Det är bara att starta ett spel med Uplay så uppdateras det automatiskt. Stäng ned eventuella browserfönster först.
Jag startade Might and Magic Heroes VI. Hela proceduren tog 30 sekunder.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Återigen visar Ubisoft fördelarna med deras DRM och varför jag skyr skiten som pesten.

Medlem

Seriös säkerhetsbrist? Säker på att det inte är allvarlig säkerhetsbrist?

Medlem

Det är dock en skillnad på deras DRM och Uplay, vissa spel använder Uplay utan DRM-skyddet.

(säger ingenting om själva DRMet, men de är inte samma sak)

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Det är dock en skillnad på deras DRM och Uplay, vissa spel använder Uplay utan DRM-skyddet.

(säger ingenting om själva DRMet, men de är inte samma sak)

Om ett spel kräver någon form av uppkoppling så är det DRM, Steam är DRM även om spelen som finns där inte har DRM.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av rudeboystig:

Det är dock en skillnad på deras DRM och Uplay, vissa spel använder Uplay utan DRM-skyddet.

(säger ingenting om själva DRMet, men de är inte samma sak)

Om ett spel kräver någon form av uppkoppling så är det DRM, Steam är DRM även om spelen som finns där inte har DRM.

Sant, men jag uppfattade det som FZ menade deras "always online"-DRM och vissa av Uplay spelen kräver inte det.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av rudeboystig:

Det är dock en skillnad på deras DRM och Uplay, vissa spel använder Uplay utan DRM-skyddet.

(säger ingenting om själva DRMet, men de är inte samma sak)

Om ett spel kräver någon form av uppkoppling så är det DRM, Steam är DRM även om spelen som finns där inte har DRM.

Sant, men jag uppfattade det som FZ menade deras "always online"-DRM och vissa av Uplay spelen kräver inte det.

Ja t.ex. Might and Magic Heroes VI går utmärkt att spela helt utan internetuppkoppling. Är nätet igång så sparas achievement och annat via uplay antar jag. (iofs bryr jag mig inte om virtuella guldstjärnor)

Ifjol så bodde jag på ett ställe utan internet en månad, då spelade jag många Steam-spel i "offline mode".


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av rudeboystig:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av rudeboystig:

Det är dock en skillnad på deras DRM och Uplay, vissa spel använder Uplay utan DRM-skyddet.

(säger ingenting om själva DRMet, men de är inte samma sak)

Om ett spel kräver någon form av uppkoppling så är det DRM, Steam är DRM även om spelen som finns där inte har DRM.

Sant, men jag uppfattade det som FZ menade deras "always online"-DRM och vissa av Uplay spelen kräver inte det.

Ja t.ex. Might and Magic Heroes VI går utmärkt att spela helt utan internetuppkoppling. Är nätet igång så sparas achievement och annat via uplay antar jag. (iofs bryr jag mig inte om virtuella guldstjärnor)

Ifjol så bodde jag på ett ställe utan internet en månad, då spelade jag många Steam-spel i "offline mode".

Har själv kört ett par spel i "offline mode" (Portal till exempel) och det funkar utan några som helst problem och även om jag anser att Steam är ett DRM (som sagt) så har jag inte längre samma inställning till det som när HL 2 släpptes (dock kan jag med lätthet betala mer för ett spel på GoG än på Steam tack vare DRM).

Känner inte till så mycket om Uplay då jag sedan en tid tillbaks inte kört några Ubisoft spel, senaste spelet jag körde var nog AC på Xbox 360 och GRAW på PC.

1
Skriv svar