Ubisoft om säkerhetshålet – uppdatera Uplay

Medlem
Ubisoft om säkerhetshålet – uppdatera Uplay

Hur skiljer sig uplay från blizzards bnet? Inte ett jävla skit..

Inaktiv

Kan inte uppdatera Uplay eftersom mitt Eset tog bort det.

Virus!

Origin också!

Steam är bäst!

Medlem

Jag tycker det är bra att man slipper söla med skivor. Har hittills inte haft några problem med deras DRM som jag haft med GFWL.


signatur

Det var detta...

Medlem

Om man tagit bort spelet på steam, ligger uplay kvar då? För jag kan inte hitta det på datorn så antar att det är lungt

Medlem
Skrivet av wastaah:

Om man tagit bort spelet på steam, ligger uplay kvar då? För jag kan inte hitta det på datorn så antar att det är lungt

Vet inte hur det är med Uplay men tidigare DRM som Ubisoft använt sig av har krävt mer än så (som att man var tvungen att ladda ner ett speciellt program för att bli av med skiten). Man får väl hoppas att de inte använder ett DRM som kräver samma sak.

Om det inte finns kvar efter att du tagit bort spelet så har det nog tagits bort. Denna länk kanske kan vara av intresse http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?p=320295....

Medlem

Gillart DRM oerhört mycket. Pirater ska inte få gratis spel. Tack ubisoft <3


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av kill455:

Gillart DRM oerhört mycket. Pirater ska inte få gratis spel. Tack ubisoft <3

Och du tror på fullaste allvar att detta hjälper mot piratkopiering? Vad dessa DRM handlar om är inget annat än kontroll av begagnatmarknaden, piratkopieringen är bara en bonus. För mig innebär den här formen av DRM att jag inte kommer betala fullpris eller ens köpa spelet överhuvudtaget då detta skydd är något som gör att produkten (enligt mig) är mindre värd.

Hade denna form av skydd inneburit att jag som köpare inte drabbats medan de som valt att ladda ner gratis gjorde det så hade jag nog inte haft några större invändningar mot det men så sker inte. Hade de låtit mig lagligen drar ner en "bättre" kopia så hade jag heller inte brytt mig lika mycket.

Nej tacka vet jag GoG, där får man spel utan dessa pestsmittade skydd, betalar till och med hellre för spel jag redan äger än att ge detta företag mer av mina pengar.

Inaktiv

Vad är detta Uplay grejs? Jag har Revelations installerat på datorn(har fysiskt exemplar) och det enda jag har är klienten som man måste starta för att lira spelet.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av kill455:

Gillart DRM oerhört mycket. Pirater ska inte få gratis spel. Tack ubisoft &lt;3

Och du tror på fullaste allvar att detta hjälper mot piratkopiering? Vad dessa DRM handlar om är inget annat än kontroll av begagnatmarknaden, piratkopieringen är bara en bonus. För mig innebär den här formen av DRM att jag inte kommer betala fullpris eller ens köpa spelet överhuvudtaget då detta skydd är något som gör att produkten (enligt mig) är mindre värd.

Hade denna form av skydd inneburit att jag som köpare inte drabbats medan de som valt att ladda ner gratis gjorde det så hade jag nog inte haft några större invändningar mot det men så sker inte. Hade de låtit mig lagligen drar ner en "bättre" kopia så hade jag heller inte brytt mig lika mycket.

Nej tacka vet jag GoG, där får man spel utan dessa pestsmittade skydd, betalar till och med hellre för spel jag redan äger än att ge detta företag mer av mina pengar.

Det må kanske inte sätta fulltstop för saker och ting, men så här ligger det till.

DRM kan inte hindra piraterna från att ta sig förbi DRM'en och spela spelet. Men det som är taget från servern, så som Settler 7's pathfinding till exempel. Det ända piraterna kan göra är att dem skapar en egen pathfinding som dem själva kodar och den är troligtvis inte bättre än när ett dev team jobbar på det. Då får piraterna kass pathfinding och annat som plockas ständigt från Ubisofts egna server som måste kodas självt. Så att cracka spelet låser inte upp det riktiga spelet och det kan vara så att vissa grejer som är kasst i den crackade versionen men inte i den riktiga versionen.

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av kill455:

Gillart DRM oerhört mycket. Pirater ska inte få gratis spel. Tack ubisoft &lt;3

Och du tror på fullaste allvar att detta hjälper mot piratkopiering? Vad dessa DRM handlar om är inget annat än kontroll av begagnatmarknaden, piratkopieringen är bara en bonus. För mig innebär den här formen av DRM att jag inte kommer betala fullpris eller ens köpa spelet överhuvudtaget då detta skydd är något som gör att produkten (enligt mig) är mindre värd.

Hade denna form av skydd inneburit att jag som köpare inte drabbats medan de som valt att ladda ner gratis gjorde det så hade jag nog inte haft några större invändningar mot det men så sker inte. Hade de låtit mig lagligen drar ner en "bättre" kopia så hade jag heller inte brytt mig lika mycket.

Nej tacka vet jag GoG, där får man spel utan dessa pestsmittade skydd, betalar till och med hellre för spel jag redan äger än att ge detta företag mer av mina pengar.

Det må kanske inte sätta fulltstop för saker och ting, men så här ligger det till.

DRM kan inte hindra piraterna från att ta sig förbi DRM'en och spela spelet. Men det som är taget från servern, så som Settler 7's pathfinding till exempel. Det ända piraterna kan göra är att dem skapar en egen pathfinding som dem själva kodar och den är troligtvis inte bättre än när ett dev team jobbar på det. Då får piraterna kass pathfinding och annat som plockas ständigt från Ubisofts egna server som måste kodas självt. Så att cracka spelet låser inte upp det riktiga spelet och det kan vara så att vissa grejer som är kasst i den crackade versionen men inte i den riktiga versionen.

Något som även CD Projekt angav som anledning till att inte ha DRM då detta snarare får folk att avstå från köp än att köpa spelet. Det är nog bara en tidsfråga innan de fixar ett spel som funkar, får väl hoppas att det var värt det för jag skulle då inte köpa ett spel som är så kraftigt beroende av en server. Skulle nog inte ens köpa ett spel som det står Ubisoft på för ens 50 kr, så illa tycker jag om deras DRM.

Medlem

Hur blir det om Ubisoft skulle konka eller bli uppköpta och lägger ner sina servrar? Inte troligt men om det hände.? Och om det hände Steam?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av stormense:

Hur blir det om Ubisoft skulle konka eller bli uppköpta och lägger ner sina servrar? Inte troligt men om det hände.? Och om det hände Steam?

Allt beror då på hur de väljer att gå vidare, företagen har gång på gång lovat dyrt och hederligt att om det otänkbara skulle ske så skulle de låsa upp spelen. Om de däremot inte låser upp dom eller om vi tar ett spel som Diablo 3 (som verkar vara väldigt beroende av en server) så är det nog rätt så kört.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av kill455:

Gillart DRM oerhört mycket. Pirater ska inte få gratis spel. Tack ubisoft &lt;3

Och du tror på fullaste allvar att detta hjälper mot piratkopiering? Vad dessa DRM handlar om är inget annat än kontroll av begagnatmarknaden, piratkopieringen är bara en bonus. För mig innebär den här formen av DRM att jag inte kommer betala fullpris eller ens köpa spelet överhuvudtaget då detta skydd är något som gör att produkten (enligt mig) är mindre värd.

Hade denna form av skydd inneburit att jag som köpare inte drabbats medan de som valt att ladda ner gratis gjorde det så hade jag nog inte haft några större invändningar mot det men så sker inte. Hade de låtit mig lagligen drar ner en "bättre" kopia så hade jag heller inte brytt mig lika mycket.

Nej tacka vet jag GoG, där får man spel utan dessa pestsmittade skydd, betalar till och med hellre för spel jag redan äger än att ge detta företag mer av mina pengar.

Såg bara sarkasmen i det där, förstår inte inte du kan flyga i taket så enkelt

1
Skriv svar