Rykte: Bethesda har köpt S.T.A.L.K.E.R.-licensen

Robot
Rykte: Bethesda har köpt S.T.A.L.K.E.R.-licensen

Samma källa som röjde att S.T.A.L.K.E.R. 2 inte skulle bli av menar att Bethesda köpt licensrättigheter från GSC-ägaren Sergei Grigorovich.

#stalker-2, #bethesda-softworks, #vostok-games, #survarium


Medlem
Rykte: Bethesda har köpt S.T.A.L.K.E.R.-licensen

Så Fallout fast i Ukraina blir nästa spel från Bethesda

Medlem

Jag står först i kön att köpa S.T.A.L.K.E.R. 2

Medlem

Tja, det är väl bättre att någon med stålar har hand om serien och kan se till att det kommer nya spel än att serien försvinner helt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag vet inte hur jag känner angående detta. Jag har inget värst emot Bethesda, fast om vi känner dom rätt, jag vet inte exakt, men jag är rädd för att de kommer använda en dålig motor som inte riktigt kan få till den där känslan STALKER hade.

För ljusa nätter, inget mäktigt stormväder, regn som går genom tak... (och mer såklart)

Och självklart multiplatform, eller mer specifikt X360 som högsta fokus. Vem vet, tidsexklusivt kanske?

Såklart är det bara rädslan som talar, det kan bli bra om det stämmer att Bethesda köpt licensen, men jag förblir skeptisk...

Medlem

Hoppas på ett S.T.A.L.K.E.R. 2.
O fet dator för o köra det tunga spelet har jag


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Hoppas på ett S.T.A.L.K.E.R. 2.
O fet dator för o köra det tunga spelet har jag

Man har inte behövt en 'fet dator' för deras tidigare spel. Eller snarare, man har behövt det pga dålig optimering. Igen - skeptisk! Jag blir hur glad som helst över ett nytt STALKER men även grymt besviken om det visar sig att de förvandlat det till något HELT annat.

Medlem

Fallout spel med stämning vore sköj.

Nej. Fallout-spelen är urtråkiga och Bethesda kommer ALDRIG att kunna skapa känslan som de tidigare utvecklarna åstadkom. Glömde påpeka hur dåligt The Elder Scrolls och Skyrim är.

Medlem

Bethesda har redan Fallout och köper upp en licens till ett annat post-apokalyptiskt rollspel, köper de upp konkurrensen?

Medlem

Hoppas starkt för en 2:a då jag gillade föregångarna starkt.
Bäst för Bethesda att de inte missbrukar denna licens och förstör chansen för en bra uppföljare.

Spelar för stunden igenom serien ännu en gång men denna gången med mods (Är på Clear Sky atm, använder modsen Complete + Faction Commander (2.5.1 patch) vilket fungerar ganska bra).

Som sagt, hoppas starkt på en uppföljare värdig namnet och gärna med en förbättrad Faction War med mer kontroller (Som Faction Commander lägger till t.ex.).

Medlem

" but apparently Bethesda could now make a game based on the property with their own technology." (Från RockPaperShotgun)

...Bethesdas egen programvara alltså. Nej... Nej! Inte som den är just nu i alla fall!

Medlem

I used to like bethesda, but then they favourised 360...

:S hmm lite tveksam, om detta ryktet är sant så hoppas jag VERKLIGEN att Bethesda INTE använder sin fallout spel motor.

Stalker motorn kanske är buggig men fan i mig mycket snyggare och roligare att spela i än senaste Bethesda motorn

Medlem

Tror tyvärr de kommer göra samma sak med denna IP som med Fallout. Tror mer på kommande uppföljaren till Metro 2033, skulle dock gärna se att jag hade fel och att Bethesda lyckas leverera en värdig uppföljare men tror det som sagt var inte.

Medlem

Låter inte bra O.o men så länge Bethesda själv inte rör utvecklingen så kan de bli bra men IMO så kan Bethesda helt enkelt inte göra bra o roliga spel, fast de kan ha en del bra ideér.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Kan de inte anställa det riktiga Stalker-gänget med så vi får en riktig uppföljare?

Medlem

Jag kommer ihåg hur många grät ut på nätet när Bethesda gick ut med att de skulle skapa ett nytt Fallout.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Låter bra. Får hoppas på en uppdaterad version av Creation Engine i så fall så moddarna känner sig hemma direkt. Finns ingen större eller mer kreativ modding community än Bethesdas.


signatur
Medlem
Skrivet av Thane:

Kan de inte anställa det riktiga Stalker-gänget med så vi får en riktig uppföljare?

Dom jobbar väl det på det nya spelet som är likt stalker, kommer dock inte ihåg vad det heter.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gör de S.T.A.L.K.E.R mainstream och plastigt som allt annat där ute så blir jag riktigt ledsen. Känslan i S.T.A.L.K.E.R-spelen är svårgreppad och jag vet inte om Bethesda kan låta bli att pilla för mycket så att den går förlorad. Håller tummarna dock.

Som någon sa. Hoppas de anställer skaparna av orginalen så vi får en riktig uppföljare.

Medlem

Låt isåfall Obsidian göra det..

Medlem

Hoppas dom börjar jobba på Stalker 2 DIREKT!

Medlem

I use to like Fallout but then I tok an arrow in the kne

Medlem

Given buggfest

Medlem
Skrivet av Friberg:

Låt isåfall Obsidian göra det..

Nej! För bövelen! Hehe. Obsidian har ju tummen mitt i handen. Jag tror fan inte jag spelat nåt spel som dom gjort som inte var helt jävla ospelbart när det släpptes. Jo jag vet att det finns duktigt folk där men dom existerar ju endast som en sequel-farm åt andra utvecklare. Och när dom ger sig på att göra nåt eget så blir det ju... mindre lyckat. *host*AlphaProtocol*harkel*

Nä... ge Stalker licensen till Bethesda eller möjligen ID.


signatur
Medlem

Skall väl nämnas här att ID Software, Arkane Studios och Splash Damage mycket väl kan stå för både teknologi och utveckling då det bara nämns som "Bethesda".

Eller någon annan utvecklare osv som Bethesda/Zenimax äger.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Gött! Blev riktigt besviken när STALKER 2 lades ner.


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem
Skrivet av Preed:

Skall väl nämnas här att ID Software, Arkane Studios och Splash Damage mycket väl kan stå för både teknologi och utveckling då det bara nämns som "Bethesda".

Eller någon annan utvecklare osv som Bethesda/Zenimax äger.

Arkane skulle jag kunna tänka mig, fan. Nu när Dishonored börjar närma sig färdig-status.


signatur
Inaktiv

Hoppas på att de tar in det gamla teamet älskade stalker känslan, men även fallout 3 känslan.

Så hoppas det blir.

Fallout 4
Stalker 2


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

12
Skriv svar