Rykte: Bethesda har köpt S.T.A.L.K.E.R.-licensen

Visst vill jag se ett STALKER 2, och bethesda är skickliga. Däremot så undrar jag om dem skulle lyckas återskapa den tunga atmosfären i stalker, sen så hoppas jag att dem inte skulle försöka göra att spelet går hem hos den breda massan(dvs simplifiera hela spelet som texväldigt strömlinjeformat inventory och att spelet håller en i handen utan att utmana en)

Det jag gillade(gillar) med stalker är att spelet är svårt och att det krävs att man tänker lite om man vill överleva.

Om bethesda gör kommande stalker spel så hoppas jag att de får använda loren som redan finns, tex ha fiender som har funnits i tidigare spel(ett stalker spel utan bloodsuckers är inget stalker, däremot trenchcoats-dvärgarna klarar jag mig utan).

Medlem

Om det är sant hoppas dem tar efter rötterna från förgående spelen älskade spelen! Fanns inget som kunde fixa den där känslan när man vandrade runt under natten o hör mutanterna ca 100-500meter ifrån dig eller ekot. Sen när man väl kom i strid så finns det inget som slår panik känslan när vapnet jammar när man får ladda om 2-3 gånger när man har en grupp mutanter attackerandes.

Hoppas inte bara Bethseda förstör serien o låter det vara PC exklusivt då serien ska tillhöra PC. Menar vill inte köra en konsol skadad version på PC o hoppas dem lyssnar på fansen som fortfarande spelar stalker. O dem låter den där kusliga känslan få finnas kvar o inte nå upplysta nätter som i Skyrim/Oblivion/Fallout utan bevara mörka nätterna som man får använda nightvision till.

Medlem

Hellre att bethesda gör det än att spelet är dött för gott så sluta gnäll så mycket det kan bli väl bra.

Medlem

så länge dom håller samma själ som cop och clear sky så ger ge fan i om det är betshada eller inte

Medlem

Eftersom det är nedlagt kan det inte bli värre. Väntar spänt

Medlem
Medlem
Medlem

"Bethseda Softworks"

ja ha då blir det att pirata det när det kommer, dom jävlarna tänker jag inte stödja

Medlem

Trist för utvecklarna men antar författaren är glad.

Inaktiv

Happ, då var det slut på den spänningsfulla känsla som man fick av s.t.a.l.k.e.r när man spelade.

12
Skriv svar