Star Wars: The Old Republic blir free 2 play

Robot
Star Wars: The Old Republic blir free 2 play

Bioware svarar på spelarnas kritik och det stora spelartappet genom att slopa månadsavgiften redan i höst.

#nyhetstips, #bioware, #star-wars-the-old-republic, #electronic-arts


Medlem
Star Wars: The Old Republic blir free 2 play

Kan detta vara vändpunkten för mmo-genren? Är det dags att förnya sig nu?

Medlem

kanske är värt att pröva då


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Ojojoj, troll sa dom, hater sa dom, kommer aldrig gå F2P sa dom, du vet inte vad du pratar om sa dom när man konstaterade att det där spelet kommer sjunka snabbare än en tjockis på häxrättegång.

Men säkert bra, historiens dyraste spel får gå F2P efter knappt ett halvår, troligen exakt vad de planerade.

Medlem

Blir nog att spela det då. Väldigt mycket BioWare storytelling för väldigt lite pengar

Inaktiv

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

Medlem
Medlem

Gött, då kan man lira det lite vid sidan av WoW Inte pigg på dubbla månadsavgifter.

Medlem

Får nog ta och prova det igen när det är dags, har fortfarande en del klasser vars story jag skulle vilja köra klart.

Inaktiv
Skrivet av RiddarKatig:

Kan detta vara vändpunkten för mmo-genren? Är det dags att förnya sig nu?

Fungerar ju för World of Warcraft?

Handlar väl mera om spelutvecklarna behöver använda sig utav communityt som vet vad dom vill ha.

Medlem

Blir till att spela så mycket som möjlig innan detta händer då, lägger ned så fort det går f2p.

Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

Tja nu när du frågar så. Under betan gick de faktiskt ut och sa att folk skulle sluta skicka in förslag för de tänkte inte ta dem i åtanke, så förslag och kritik fanns det och finns säkerligen. Men någon som lyssnar får du svårare att hitta.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

Man hade testare, kritik gavs, problemet låg i att de blatant ignorera den / alternativt inte fick tid att göra om


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

problemet var att dom inte lyssnade på kritiken som kom i betan.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av RiddarKatig:

Kan detta vara vändpunkten för mmo-genren? Är det dags att förnya sig nu?

Fungerar ju för World of Warcraft?

Handlar väl mera om spelutvecklarna behöver använda sig utav communityt som vet vad dom vill ha.

Det handlar nog inte bara om det, WoW var det som fick MMO genren att explodera för några år sedan och peaken för några år sedan är nog den högsta vi kommer få se för ett sub-baserat MMO.

Finns helt enkelt för mycket alternativ nu

Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

Man konsentrerade sig på att spela in röster för ca 200 - 300 miljoner. Han sen inte riktigt med att faktiskt skapa själva spelet.
Maken till felplaserade pengar i ett spel har väl aldrig skådats tidigare ? Kommer inte spela swtor även om det blir fri to play.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

härligt då kan man gibba i väntan på GW2

Medlem

Älskade singelplayer delen.. Men hade riktigt svårt för allt det andra, spelet påminnde tok förmycket på ett annat mmo jag hade svårt för WOW, jag var en av de lite naiva som hoppades på lite nytänk osv men vart tyvärr besviken. OM ett nytt mmo ska lyckas som wow så gäller det att vara först med ett helt nytt koncept, inte sitta och kopiera något som folk faktiskt lite börjar tröttna på.

Medlem

Tragiskt, gillade verkligen spelet. enda som igentligen fattades var communitiet. Tror dom gjorde en gigantisk miss(en av många) med att inte ha addons till spelet. Vet att många är emot det men ett sätt att configurera ditt eget UI hade varit en enorm tillgång för folk om dom bara tagit det på allvar.

Medlem

Jag spelade endast upp en karaktär till lvl 50 och tröttnade relativt fort efter det. För mig handlade det om kombinationen mellan storyberättandet och MMO som inte kändes särskilt lyckad. Det snackades väldigt mycket innan släppet om det verkligen skulle funka, om det gick att korsa ett äventyr i KOTOR-anda med allt vad onlinespelande innebär. Jag hade hellre sett att fokus hade legat på vad man kan göra tillsammans med sina vänner i spelet, inte vad man kan göra som ensam spelare. Man var väldigt engagerad i ens karaktär och de olika dialogvalen ibörjan av spelet, men så fort man upptäckte hur lite ens val påverkade utgången så sjönk intresset för storyn som en sten. Och vad fanns då kvar? Ett ganska plastigt, stelt och väldigt instancierat MMO. Störde mig även väldigt stort på alla onödiga transportsträckor i spelet, när man skulle förflytta sig mellan planeterna. Tog evigheter med alla luftslussar till och från skeppen. Animationerna kändes långt ifrån kompletta, finns en hel drös med MMO:s som har många år på nacken men som ändå har lyckats skapa bättre karaktärsanimationer. Men det är egentligen bara petitesser när det kom till det stora felet i mina ögon PvP:n. De tre Warzones som fanns vid releasen var alla ofantligt tråkiga (har hört att den fjärde som lades till i en patch senare var lite bättre, men inget märkvärdigt). Det fanns oändligt med interrupts, knockbacks och stuns, systemet för hur man fick PvP-gear kändes också väldigt menlös. Har läst att det finns Rated Warzones nu och det är det enda som skulle få mig att prova på spelet igen. Kan inte uttala mig om raidandet tyvärr eftersom jag aldrig hann att prova det.

Medlem

nån som e förvånad?

Medlem

De/dem, om du inte vet vilken du ska använda, kör med 'dom'.

Blir galen på felanvändandet.

Medlem

Jag kommer helt klart spela det igen nu när de går F2P. Spelet är riktigt bra... jag är bara inte beredd att betala en månadskostnad och binda upp mig till ett spel på samma sätt som jag gjorde till WoW får många år sen. Jag har helt enkelt inte tid.

Men seriöst, för er som inte spelat det än, prova det iaf... det är riktigt bra även om man skiter i MMO biten och bara kör det för storyn.

Medlem
Skrivet av Dralle:

Tragiskt, gillade verkligen spelet. enda som igentligen fattades var communitiet. Tror dom gjorde en gigantisk miss(en av många) med att inte ha addons till spelet. Vet att många är emot det men ett sätt att configurera ditt eget UI hade varit en enorm tillgång för folk om dom bara tagit det på allvar.

I 1.2 patchen (tror jag det var) så byggde de till konfigurerbart UI. Den biten blev dessutom bättre än nån mod jag testat hitills. Det enda som fattas är lite bättre raidframes och meters om man nu gillar sånt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Blir till att spela så mycket som möjlig innan detta händer då, lägger ned så fort det går f2p.

Dito

Inaktiv

Biowares glansdagar är förbi om ni frågar mig. De kommer förhoppningsvis att repa sig men vi får se...

gnu
Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Lurid:

De/dem, om du inte vet vilken du ska använda, kör med 'dom'.

Blir galen på felanvändandet.

'Sorry!


signatur
Medlem
Medlem

Ogillar P2P, men även F2P. Föredrar Guild Wars stilen. B2P.
Köp spelet - sen är det bara fritt fram att spela.

Skriv svar