Max Payne 3 sålde sämre än väntat

Robot
Max Payne 3 sålde sämre än väntat

Inget GTA 5-datum när Take Two redovisade sämre försäljningssiffror än väntat. Men framtiden ska ändå vara ljus.

#take-two-interactive-1, #grand-theft-auto-v, #max-payne-3, #spec-ops-the-line, #borderlands-2, #bioshock-infinite, #rockstar, #red-dead-redemption, #la-noire


Medlem
Max Payne 3 sålde sämre än väntat

Inte konstigt MP3 floppade. Det var den dyraste filmen jag köpt.

Medlem

"Nämligen: Red Dead Redemption 2010, 2011, Max Payne 3 i år."
Glömt att skriva L.A Noire på 2011?

Medlem

Känner mig rädd för GTA V som PC spelare, med tanke hur GTA IV var på optimierings fronten lär knappt en dator kunna starta GTA V :/
Folk laggar på 7900 kort.

Inaktiv

Miljöbytet var väl ok men inte mer. Kändes som att Rockstar gjort det enbart för att flytta Max till sin hemmaplan. Spelet blev ett linjärt GTA imo.

Medlem
Skrivet av SVartstol:

Inte konstigt MP3 floppade. Det var den dyraste filmen jag köpt.

Jag brukar köpa spel för story ? Jag tyckte iallafall att Max Payne 3 leverera en underbar story!! och mycket action gameplay.

Medlem

Bästa delen i Max Payne 3 var i New Jersey. Synd att inte hela spelet kunde vara där, man kan väl hoppas på ett MP 4 som är i New Jersey.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Att spelet var väldigt uppstyrt gav oss istället ett riktigt bra berättande och en tight story, tycker det var ett grymt underhållande spel


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Det är väl ett sundhets tecken att folk tröttnar efter ett antal spel och vill ha något annat.
Mjölkning gör ju ingen glad.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av booNZXTood:
Skrivet av SVartstol:

Inte konstigt MP3 floppade. Det var den dyraste filmen jag köpt.

Jag brukar köpa spel för story ? Jag tyckte iallafall att Max Payne 3 leverera en underbar story!! och mycket action gameplay.

Jag måste hålla med, Max Payne 3 var faktiskt över mina förhoppningar, de var inte höga men jag blev positivt överaskad.


signatur

Nämen!

Medlem

Om jag vill se på film så föredrar jag att gå på bio. Spel spelar jag främst för att det just är ett spel med en rolig spelmekanik. En bra historia skadar inte, men att berätta den med för många "cut scenes" som tar kontrollen från spelaren spelet är en dålig lösning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

MP3 hade förstås knappast en bra story heller. Helt totalt ointressant och opassande för stackars Max. Enda bra delen i hela fucking spelet var första gången man hörde hans röst igen, sen var det bara en totalt supermedioker tredjepersonspangare med en rätt tråkigt skriven huvudplot och flera dåliga försök till att skriva MP-stil monologer.

Jag tror att dom flesta som lirat MP och MP2 innan MP3 saknade Sam Lake och Noirstilen. Vi kan förstås allihop konstatera att folk som sa "HURRRRRRRR TRORU SVART BETYDER NOIR ELLER LOL NOB DU SKA FÅ SE BRASILIEN BLIR FETT YO" hade ungefär så skitfel som man kan ha.

Medlem

Det var ju liksom inte Max Payne öht


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Har för mig att TotalBiscuit klagade enormt på att cutscenes inte gick att skippa? han hade spelet installerat på SSD, i 3 min försökte han skippa, stod bara "loading"
Sedan tog han upp att han hellre glor på film än att spela detta, 1 min action, 5 min cutscenes.

Inaktiv
Skrivet av Ztreek:

Känner mig rädd för GTA V som PC spelare, med tanke hur GTA IV var på optimierings fronten lär knappt en dator kunna starta GTA V :/
Folk laggar på 7900 kort.

mmm samma här :/ om det blir samma som med GTA IV så lär inte världens snabbaste kort räcka till heller, för det var väl sjukt dåligt optimerat? Själv så klarade jag mig undan det o inhandlade en 360 just för GTA, men det var längesedan nu.

GTA V kör jag på PC, men kommer jag få lida mig framåt i 20fps eller nåt?

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ztreek:

Känner mig rädd för GTA V som PC spelare, med tanke hur GTA IV var på optimierings fronten lär knappt en dator kunna starta GTA V :/
Folk laggar på 7900 kort.

mmm samma här :/ om det blir samma som med GTA IV så lär inte världens snabbaste kort räcka till heller, för det var väl sjukt dåligt optimerat? Själv så klarade jag mig undan det o inhandlade en 360 just för GTA, men det var längesedan nu.

GTA V kör jag på PC, men kommer jag få lida mig framåt i 20fps eller nåt?

köpte mitt GTA IV till 360 på release, såg dock på Steam-rean att spelet + exp fanns för ca 80kr, köpte det, förvånad som jag var kunde jag köra på high settings, (max och very high är typ omöjligt..)

Min FPS varierar GROVT mellan 20-80fps, går jag in i en byggnad ligger jag på 120, går jag ut ur byggnaden drar de snabbt ner till 18 fps i 2-3 sec, sen upp till ca 30-40, kommer aldrig upp över 50 utomhus, när jag kör ett fordon kan de drar ner till 25.

Detta är på ett 6950 kort, 2gb, i5 2500k processor samt 8gb RAM, man tycker ju att ett spel som släpptes våren 2008 inte borde vara en match för en dator som denna, kör ju liksom BF3 maxat på 35-40fps :/ maxat kör jag GTA IV med 20-40

P.S stått i kö till Rockstar Support i 3 veckor nu, frågar om det går att få någon hjälp med spelet.

Medlem
Skrivet av SVartstol:

Inte konstigt MP3 floppade. Det var den dyraste filmen jag köpt.

Herregud, fick mig ett riktigt gott skratt.

Medlem

De stortitlarna ni nämnde som Rockstar har släppt under våren, ni glömde det största ju Gta IV släpptes också till våren

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Ztreek:

Känner mig rädd för GTA V som PC spelare, med tanke hur GTA IV var på optimierings fronten lär knappt en dator kunna starta GTA V :/
Folk laggar på 7900 kort.

mmm samma här :/ om det blir samma som med GTA IV så lär inte världens snabbaste kort räcka till heller, för det var väl sjukt dåligt optimerat? Själv så klarade jag mig undan det o inhandlade en 360 just för GTA, men det var längesedan nu.

GTA V kör jag på PC, men kommer jag få lida mig framåt i 20fps eller nåt?

köpte mitt GTA IV till 360 på release, såg dock på Steam-rean att spelet + exp fanns för ca 80kr, köpte det, förvånad som jag var kunde jag köra på high settings, (max och very high är typ omöjligt..)

Min FPS varierar GROVT mellan 20-80fps, går jag in i en byggnad ligger jag på 120, går jag ut ur byggnaden drar de snabbt ner till 18 fps i 2-3 sec, sen upp till ca 30-40, kommer aldrig upp över 50 utomhus, när jag kör ett fordon kan de drar ner till 25.

Detta är på ett 6950 kort, 2gb, i5 2500k processor samt 8gb RAM, man tycker ju att ett spel som släpptes våren 2008 inte borde vara en match för en dator som denna, kör ju liksom BF3 maxat på 35-40fps :/ maxat kör jag GTA IV med 20-40

P.S stått i kö till Rockstar Support i 3 veckor nu, frågar om det går att få någon hjälp med spelet.

Jag hade samma problem med FPSen, hade GTX 460, 8GB ram och en Intel i5 660. Jag bestämde mig för att byta till en Intel i7 3770k och FPSen steg mot taket direkt! Ligger på ungefär 50 hela tiden, dock så har jag inte shadows på very high då grafikkortet inte är det bästa.

Medlem

Är det bara jag som hatar att vi aldrig får ett release datum för GTA V? Visst försöker inte tänka på det så mycket utan sysselsätter mig med andra spel under tiden. Hoppas iallafall att nån dag eller morgon att jag vaknar upp o går in på FZ o får se ett release datum.

Dem kan iallafall släppa lite mer information om GTA V. Men men så är väl Rockstar så det är bara leva med det men en sak är klar iallafall att GTA V kommer bli ett kick ass spel

Medlem

Tycker också att Max Payne 3 var bra, men förstår om folk var skeptiska. Sen har väl inte PB hjälpt till när det gäller sålda spel.

Ps. Däremot håller jag med att Rockstar är sämst på optimera spel till PC, alla deras spel på PC känns så ICKE optimerade att det känns som dom inte ens försöker göra det. Dom låter pc spelarna pina sina datorer till döds istället, så bara dom med monster datorer kan få någorlunda ok prestanda, om ens dom? Riktigt uselt av R*


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Redaktör
Skrivet av WardonE:

De stortitlarna ni nämnde som Rockstar har släppt under våren, ni glömde det största ju Gta IV släpptes också till våren

Jo, men poängen var att de släppt vårspel de tre senaste åren, GTA 4 släpptes våren 2008.


signatur
Medlem
Skrivet av booNZXTood:
Skrivet av SVartstol:

Inte konstigt MP3 floppade. Det var den dyraste filmen jag köpt.

Jag brukar köpa spel för story ? Jag tyckte iallafall att Max Payne 3 leverera en underbar story!! och mycket action gameplay.

Absolut, storyn var helt ok men det jag syftade på var alla cutscenes etc som störde. Jag gillar cutscenes men MP3 är lite väl mycket faktiskt. Inte ens i extra momenten som scoreattack (glömt vad dom kallade det) kommer man undan cutscenes.

Medlem

Mp3 sålde väl runt 3-4miljoner ex..små marginaler


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av SVartstol:

Inte konstigt MP3 floppade. Det var den dyraste filmen jag köpt.

Måste hålla med ! jag gillade gameplayet som fan men jag orka inte spela ut det nåt mer än 1 gång för jag kände inge sug att slå på spelet för man får ju fan aldrig spela spelet !! fattar inte hur de tänkte....

Medlem

VARFÖR i helvete hade de inte ett Horde Mode i MP3? och ett theater mode? som gjort för det för fan...!

Medlem

Jag var väldigt öppen och såg fram emot att spela Max Payne 3. Det som förvånade mig mest var det linjära samt cut scenes. Samt att storyn och replikerna var rätt dåliga och b. Men känslan spelet hade i skjut sekvenserna var suveräna vilket gjorde att man ville spela färdigt spelet.

Medlem
Skrivet av Eddison:

Jag bestämde mig för att byta till en Intel i7 3770k och FPSen steg mot taket direkt! Ligger på ungefär 50 hela tiden

Grejen är.. att det ska räcka med en dualcore processor till ett spel så pass gammalt(en med mycket kraft i dock). i7 processorer är endast användbara om du tillverkar filmer i nuläget. i5 3570k räcker så det blir över även för det absolut mest krävande spelet som finns just nu.

Medlem

Anledningen till varför spelet sålde så dåligt är många. Först beror det på att spelet är nytt för casual spelare. Det är i princip bara Core spelarna som vet vad Max Payne är för spel.

Andra är att spelet borde ha gjorts för Core spelare först o främst. Det är vi som bestämmer ifall ett relativt nytt IP stannar eller inte. Dem behöver inte ösa in miljoner på marknadsföring och 3d parts utveckling.

Tredje är att utgivare måste inse att alla inte är potentiella gamers. Det är aldrig ok att försöka nå varje hörn för att få en försäljning.

Avslutar med ett citat som passar in ganska bra.

"In the fast food and fizzy pop industries, they call their cores 'heavy users'. They are the segment that eats at a particular restaurant every day, or consume more than 8 servings of pop per day. They are a very profitable and reliable market to sell to. But the people who run those industries do not see everyone in the world as potential heavy users, and they do not piss off their heavy users by changing their products to appeal to the 95% who do not eat at fast food outlets everyday or drink >2L of pop/day."


signatur

Idono. That's me!

Medlem

måste säga att jag gillade MP3 starkt, lirade ifos på konsol framför en tv och då kommer cutscenses mer naturligt i sig, då kan man luta sig tillbaka i soffan och ta ett par klunka öl och njuta...kan tänka mig känslan är långt ifrån samma på pc.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

12
Skriv svar