Sommarrea i Playstation Store

Robot
Sommarrea i Playstation Store

Sony möter Steam- och Xbox 360-reorna med massor av rabatter ända fram till september.

#sony, #fifa-12, #la-noire, #midnight-club-los-angeles


soi
Medlem
Sommarrea i Playstation Store

Bäst att kolla prisjakt innan man köper..
Tex; L.A. Noire 218sek med frakt...

Medlem

LA Noire för €40 och kallar det rea? Steam sålde det för €7.49 under sommarrean. DET kallar jag rea!

Inaktiv

Undra om det blir rabatt på Flower.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Hoppas på rea utav GoW 1&2 då dessa verkar vara väldigt svåra att få tag på.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

LA Noire för €40 och kallar det rea? Steam sålde det för €7.49 under sommarrean. DET kallar jag rea!

Tyvärr är det så det blir med en stängd plattform som konsoler från Sony/MS. Sjuka överpriser.

Rövarpriser. Steam är de enda som håller vettiga priser under sina reor. Där ligger nivån faktiskt UNDER en fysisk skiva. Så otroligt trasigt att man kan plocka upp ett fysiskt ex av ett spel för mindre än vad ett digital kopia kostar.

Då är något väldigt fel.

Pga av detta hoppas jag verkligen att det kommer att gå tokbra för Ouya så att de sätter lite eld i baken på microsoft och sony.

Medlem

Steam i våra hjärtan.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Skrivet av Dunder:

Hoppas på rea utav GoW 1&2 då dessa verkar vara väldigt svåra att få tag på.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/108987-god_... 269 kr

Medlem

Någon som har en lista på vilka spel som finns mellan 1-4e Aug och deras priset? Kan inte logga in föränns ikväll och är sjukt nyfiken

Medlem
Skrivet av marrree:
Skrivet av Newklear:

Hoppas på rea utav GoW 1&2 då dessa verkar vara väldigt svåra att få tag på.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/108987-god_... 269 kr

Galet dyrt med över 300 kr för något så pass gammalt...

Edit: och den finns inte på lager heller


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Dunder:
Skrivet av marrree:
Skrivet av Dunder:

Hoppas på rea utav GoW 1&2 då dessa verkar vara väldigt svåra att få tag på.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/108987-god_... 269 kr

Galet dyrt med över 300 kr för något så pass gammalt...

Edit: och den finns inte på lager heller

Jag tror att det är för att det fortfarande säljer bra

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

LA Noire för €40 och kallar det rea? Steam sålde det för €7.49 under sommarrean. DET kallar jag rea!

Finns säkerligen personer dom köper det för 40 euro också.

Medlem
Skrivet av Mytos:
Skrivet av Bojkott:

LA Noire för €40 och kallar det rea? Steam sålde det för €7.49 under sommarrean. DET kallar jag rea!

Tyvärr är det så det blir med en stängd plattform som konsoler från Sony/MS. Sjuka överpriser.

Ja, tyvärr så har du sant

Något jag tycker är lustigt är att spel kan kosta 700kr på PSN, medan om du köper dom fysiskt så kan du få tag på spel för 4-500kr. Ett exempel är att jag förhandsbokade FIFA 13 för inte så länge sen, gick på strax under 500kr. Har för mig att jag såg BF3 för 699kr på PSN för ett tag sen, kostar 250kr på nätet. Borde det inte i teorin kosta mer om det är något man kan ta på? Där har det ju gått åt pengar att framställa allt från fodral och skiva till manualer och fraktkostnader.

Skum värld vi lever i. Inte konstigt att världsekonomin hänger i en skör tråd.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Bojkott:

LA Noire för €40 och kallar det rea? Steam sålde det för €7.49 under sommarrean. DET kallar jag rea!

Finns säkerligen personer dom köper det för 40 euro också.

Visst gör de det. Såg på ett avsnitt av Pach-Attack där han förklarade att folk med mycket pengar och lite tid hellre lägger ut lite extra på att få det direkt, medan folk med lite pengar och mycket tid jagar dom låga priserna då dom har tid för det.

Medlem

Fis i rymden jämfört med Steam-rean.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

LA Noire för €40 och kallar det rea? Steam sålde det för €7.49 under sommarrean. DET kallar jag rea!

Jäklar, jag köpte LA Noire med alla DLC via PSN för 24€ för ett par månader sedan när de hade specialerbjudande på det. Snålt av Sony att inte sänka det ytterligare under sommarrean.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Samma med Fifa 12. T.o.m SIBA är billigare enligt prisjakt och Fifa 13 kommer om lite drygt 2 månader? Känns ju inte jättehett.

Skrivet av Bojkott:

LA Noire för €40 och kallar det rea? Steam sålde det för €7.49 under sommarrean. DET kallar jag rea!

Jag köpte PS3-versionen (nytt spel) för 79:- i Malmö...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av criticalfailure:

Rövarpriser. Steam är de enda som håller vettiga priser under sina reor. Där ligger nivån faktiskt UNDER en fysisk skiva. Så otroligt trasigt att man kan plocka upp ett fysiskt ex av ett spel för mindre än vad ett digital kopia kostar.

Då är något väldigt fel.

Pga av detta hoppas jag verkligen att det kommer att gå tokbra för Ouya så att de sätter lite eld i baken på microsoft och sony.

Inte alla spel. Skyrim med 33% rea var ändå dyrare på Steam än i butik vid release.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

PSN har iaf betydligt bättre priser än Xbox Marketplace.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

LA Noire för €40 och kallar det rea? Steam sålde det för €7.49 under sommarrean. DET kallar jag rea!

"was €39.99, now €23.99, with an additional 15% off for Plus members"


signatur

The cake is a lie.

Medlem
Skrivet av seravok:
Skrivet av Bojkott:

LA Noire för €40 och kallar det rea? Steam sålde det för €7.49 under sommarrean. DET kallar jag rea!

"was €39.99, now €23.99, with an additional 15% off for Plus members"

+ att det är complete edition.

Medlem
Skrivet av seravok:
Skrivet av Bojkott:

LA Noire för €40 och kallar det rea? Steam sålde det för €7.49 under sommarrean. DET kallar jag rea!

"was €39.99, now €23.99, with an additional 15% off for Plus members"

Aah på så vis. Var lite otydligt det FZ hade skrivit. Jag uppfattade det som att priset var sänkt till €40.

Medlem
Skrivet av soi:

Bäst att kolla prisjakt innan man köper..
Tex; L.A. Noire 218sek med frakt...

Kostar 134kr på PSN store.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av marrree:
Skrivet av Dunder:

Hoppas på rea utav GoW 1&2 då dessa verkar vara väldigt svåra att få tag på.

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_3/108987-god_... 269 kr

Galet dyrt med över 300 kr för något så pass gammalt...

Edit: och den finns inte på lager heller

De hade deal för inte så länge sen har jag för mig, köpte båda Vol.1 och Vol.2 på PSN billigare än fysiskt exemplar i alla fall för någon månad sen!

Medlem
Skrivet av kivi:
Skrivet av seravok:
Skrivet av Bojkott:

LA Noire för €40 och kallar det rea? Steam sålde det för €7.49 under sommarrean. DET kallar jag rea!

"was €39.99, now €23.99, with an additional 15% off for Plus members"

+ att det är complete edition.

Fortfarande dyrt, åtminstone när man jämför mot andra reor. Girigt...

Medlem

Till Tomas Andersson och alla ni andra som undrar över de sju mystiska "Summer Savings"-erbjudandena:

Det står faktiskt, om man läser det sista stycket i blogginlägget, att de startar dessa "summer savings" med FIFA 12. Det är alltså FIFA 12 som är den första dealen, vilken gäller mellan 1-4/8.

Citat från bloggen:
"We’ll be kicking off these savings with FIFA 12 at €29.99/£23.99 (was €69.99/£54.99), while PlayStation Plus members will also get FIFA EURO 2012 DLC with their purchase of FIFA 12."

EDIT: Det står förresten inte att FIFA 12 startar själva rean för att sedan följas av t.ex. Midnight Club.. det står att FIFA startar själva "Summer Savings"-jippot, medan de övriga spel som nämns tillhör den "vanliga" rean och alltså kommer ha reducerat pris under hela augusti. Så står det i alla fall i blogginlägget.


signatur

BKMN - Triple A Minus

Medlem
Skrivet av BKMN:

Till Tomas Andersson och alla ni andra som undrar över de sju mystiska "Summer Savings"-erbjudandena:

Det står faktiskt, om man läser det sista stycket i blogginlägget, att de startar dessa "summer savings" med FIFA 12. Det är alltså FIFA 12 som är den första dealen, vilken gäller mellan 1-4/8.

Citat från bloggen:
"We’ll be kicking off these savings with FIFA 12 at €29.99/£23.99 (was €69.99/£54.99), while PlayStation Plus members will also get FIFA EURO 2012 DLC with their purchase of FIFA 12."

EDIT: Det står förresten inte att FIFA 12 startar själva rean för att sedan följas av t.ex. Midnight Club.. det står att FIFA startar själva "Summer Savings"-jippot, medan de övriga spel som nämns tillhör den "vanliga" rean och alltså kommer ha reducerat pris under hela augusti. Så står det i alla fall i blogginlägget.

det stod när jag kollade att varje deal gäller i 4 dagar och de löser av varandra

Medlem
Skrivet av marrree:
Skrivet av BKMN:

Till Tomas Andersson och alla ni andra som undrar över de sju mystiska "Summer Savings"-erbjudandena:

Det står faktiskt, om man läser det sista stycket i blogginlägget, att de startar dessa "summer savings" med FIFA 12. Det är alltså FIFA 12 som är den första dealen, vilken gäller mellan 1-4/8.

Citat från bloggen:
"We’ll be kicking off these savings with FIFA 12 at €29.99/£23.99 (was €69.99/£54.99), while PlayStation Plus members will also get FIFA EURO 2012 DLC with their purchase of FIFA 12."

EDIT: Det står förresten inte att FIFA 12 startar själva rean för att sedan följas av t.ex. Midnight Club.. det står att FIFA startar själva "Summer Savings"-jippot, medan de övriga spel som nämns tillhör den "vanliga" rean och alltså kommer ha reducerat pris under hela augusti. Så står det i alla fall i blogginlägget.

det stod när jag kollade att varje deal gäller i 4 dagar och de löser av varandra

Ja precis, vad gäller "Summer Savings" ja, men "Summer Savings" är inte hela sommarrean, det är bara en del av den och i den delen är FIFA 12 först ut. "Summer Savings" är specialerbjudanden och är ett tillägg till den "vanliga" rean.


signatur

BKMN - Triple A Minus

12
Skriv svar