Arma III spelbart på årets Gamescom

Robot
Arma III spelbart på årets Gamescom

För dig som är sugen på uppföljaren till DayZ-modifikationen Arma 2 bör det vara av intresse att dra ner till Tyskland i augusti.

#bohemia-interactive, #arma-iii, #carrier-command-gaea-mission


Medlem
Arma III spelbart på årets Gamescom

"För dig som är sugen på uppföljaren till DayZ-modifikationen Arma 2 bör det vara av intresse att dra ner till Tyskland i augusti."

Varför måste varenda artikelförfattare hitta någon obskyr anledning till att nämna dayZ även om nyheten handlar om ArmA-serien? Det skulle vara fantastiskt om de istället kunde upplysa om någon av de andra tusen moddarna som folk faktiskt inte känner till. Tänk om de kunde rapportera om något som gemene man inte kände till som omväxling.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Man kan hoppas att det finns fler pvp servrar till arma3 än nu. Hittar ju ingenting. Dom enda servrarna som där är mycket folk på Operation Arrowhead är ju COOP-servrar :/

Medlem

Tipsa gärna om fantastiska

Skrivet av Tybalt:

Varför måste varenda artikelförfattare hitta någon obskyr anledning till att nämna dayZ även om nyheten handlar om ArmA-serien? Det skulle vara fantastiskt om de istället kunde upplysa om någon av de andra tusen moddarna som folk faktiskt inte känner till. Tänk om de kunde rapportera om något som gemene man inte kände till som omväxling.

Tipsa gärna om andra fantastiska moddar som bjuder på något unikt, helst i samband med någon större uppdatering eller släpp, så blir det lättare att skriva om något annat. Du vet, det finns många spel, varav många är modbara, men det är inte alltid man stöter på moddar med gigantiskt nyhetsvärde.

Om någon får för sig att safta ihop ett välskrivet blogginlägg med vettiga modifikationer till Arma II vore det inte omöjligt att vi kan fixa fram en nyhetsartikel om inlägget.:)

Jag förstår vad du tänker, respekterar vad du känner, men har en lite annan synvinkel på det. Hoppas du har en härlig dag.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Cologne heter Köln på svenska (och tyska). Var tvungen att påpeka det, sorry.

Förstår din mening Tybalt, helhjärtat.

Förklaringen kan vara det fantastiska genomslag modden fick, den har blivit ett fenomen, likt MC innan det osv. Något som vi alla som spelar förväntas dela en stolthet och gemenskap med.

Jag undrar vilka förbättringar DayZ 2?kommer skylta med, lite lustigt är det när en mod blivit större? eller lika stort som spelet som nu skyltar med modden som dragplåster.

Och till alla andra som spelar DayZ och mejar ner spelare längs med spawn sträckorna, Lägg av! Jag har ändå inget av värde på mig.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Confuzed:

Cologne heter Köln på svenska (och tyska). Var tvungen att påpeka det, sorry.

Haha, well spotted sir! Ibland kopplar inte synapserna som man tänkt sig!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Tipsa gärna om fantastiska

Skrivet av Tybalt:

Varför måste varenda artikelförfattare hitta någon obskyr anledning till att nämna dayZ även om nyheten handlar om ArmA-serien? Det skulle vara fantastiskt om de istället kunde upplysa om någon av de andra tusen moddarna som folk faktiskt inte känner till. Tänk om de kunde rapportera om något som gemene man inte kände till som omväxling.

Tipsa gärna om andra fantastiska moddar som bjuder på något unikt, helst i samband med någon större uppdatering eller släpp, så blir det lättare att skriva om något annat. Du vet, det finns många spel, varav många är modbara, men det är inte alltid man stöter på moddar med gigantiskt nyhetsvärde.

Om någon får för sig att safta ihop ett välskrivet blogginlägg med vettiga modifikationer till Arma II vore det inte omöjligt att vi kan fixa fram en nyhetsartikel om inlägget.:)

Jag förstår vad du tänker, respekterar vad du känner, men har en lite annan synvinkel på det. Hoppas du har en härlig dag.

... och jag förstår hur du tänker kring begreppet nyhetsvärde och varför skribenter väljer den enkla "bandvagnen" istället för att göra egna undersökningar. Själv tycker jag att ArmAIII på Gamescom står på egna ben i nyhetsvärde utan att nämna en viss modifikation.
Hoppas att du har en härlig dag du också!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Förstår din mening Tybalt, helhjärtat.

Förklaringen kan vara det fantastiska genomslag modden fick, den har blivit ett fenomen, likt MC innan det osv. Något som vi alla som spelar förväntas dela en stolthet och gemenskap med.

Jag undrar vilka förbättringar DayZ 2?kommer skylta med, lite lustigt är det när en mod blivit större? eller lika stort som spelet som nu skyltar med modden som dragplåster.

Och till alla andra som spelar DayZ och mejar ner spelare längs med spawn sträckorna, Lägg av! Jag har ändå inget av värde på mig.

Jag spelar själv dayZ samt en hel del andra moddar till ArmA-serien. Jag vill bara poängtera att jag inte har något emot dayZ, men denna artikel i sambant med en hel del tidigare missvisande rubriker gjorde att det "brast" denna gång. Jag vill att FZ skall hålla en viss nivå helt enkelt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Jag anklagar inget. Förstår helt vad du menade första gången.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"För dig som är sugen på uppföljaren till DayZ-modifikationen Arma 2 bör det vara av intresse att dra ner till Tyskland i augusti."

Varför måste varenda artikelförfattare hitta någon obskyr anledning till att nämna dayZ även om nyheten handlar om ArmA-serien? Det skulle vara fantastiskt om de istället kunde upplysa om någon av de andra tusen moddarna som folk faktiskt inte känner till. Tänk om de kunde rapportera om något som gemene man inte kände till som omväxling.

Jag förstår vad du menar men samtidigt är dayz något som kan öka intresset för "vanliga" arma och det skulle verkligen behövas. Så underbara och säregna spel med utvecklare som inte faller dit för mainstreamrycket förtjänar all uppmärksamhet som kan fås och dayz är ett mycket bra dragplåster!

Förrutom Battlefield där jag äger samtliga tre spel (japp finns bara tre) så är detta den enda spelserie jag har komplett (ofp, arma1,arma2) och jag kommer köpa arma3 så fort det är möjligt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag tror Arma 3 kommer bli riktigt bra!

Medlem

Ser fram emot Gamescom även om jag inte har några planer på att besöka det. Tack vare Internet så behöver jag heller inte göra det för att ta del av alla intressanta lir som de visar där. Arma 3 tror jag kan bli riktigt bra, får väl ta och spela Arma 2 när tid finnes.

Medlem

Jag är så jävla peppad inför release nu! DayZ är skoj, men det kan slänga sig i väggen när det här kommer. Fan va det ska krigas!

Kommer verkligen se fram emot hur Limnos ser ut.

Medlem

Screw DayZ, here comes ARMA3!

Kommer ge mig flera hundra timmars gameplay, det kallar jag valuta för pengarna.

Älskar verkligen Bohemia. Till och med deras buggar vid släpp känns "rätt", eftersom de alltid haft så fantastisk kommunikation med sin community. Man vet att det alltid sitter en tjeck nånstans och jobbar arslet av sig.

Man blir liksom inte sur över att det ska patchas, det blir mer av julafton tycker jag

Dock hoppas jag att de lyckas med ett bra släpp denna gången så alla whiners (som inte förstår sig på riktigt vad det är Bohemia försöker göra ändå...) kan krypa ner under sin sten igen.

För att citera Judge Dredd - "Krig är KUL!"

Medlem
Citat:

För dig som är sugen på uppföljaren till DayZ-modifikationen Arma 2 bör det vara av intresse att dra ner till Tyskland i augusti.

Jag vet att det var ett skämt men jag blev fan flyförbannad...

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Citat:

För dig som är sugen på uppföljaren till DayZ-modifikationen Arma 2 bör det vara av intresse att dra ner till Tyskland i augusti.

Jag vet att det var ett skämt men jag blev fan flyförbannad...

Ja många gånger verkar FZ'a betrakta rubrikerna som ett skämt. Personligen har jag helt slutat "klicka" på artiklar från en viss skribent då han mest förleder eller skämtar i sina rubriker. Saklighet verkar vara underskattat.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

AW8
Medlem
Skrivet av Tybalt:

"För dig som är sugen på uppföljaren till DayZ-modifikationen Arma 2 bör det vara av intresse att dra ner till Tyskland i augusti."

Varför måste varenda artikelförfattare hitta någon obskyr anledning till att nämna dayZ även om nyheten handlar om ArmA-serien?

Därför att DayZ har bidragit till en rejäl försäljninsboost till Arma 2 på gamla dar, och för att roligt att skämta om att DayZ är spelet och Arma 2 modden?


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Harpa:

Tipsa gärna om fantastiska

Skrivet av Tybalt:

Varför måste varenda artikelförfattare hitta någon obskyr anledning till att nämna dayZ även om nyheten handlar om ArmA-serien? Det skulle vara fantastiskt om de istället kunde upplysa om någon av de andra tusen moddarna som folk faktiskt inte känner till. Tänk om de kunde rapportera om något som gemene man inte kände till som omväxling.

Tipsa gärna om andra fantastiska moddar som bjuder på något unikt, helst i samband med någon större uppdatering eller släpp, så blir det lättare att skriva om något annat. Du vet, det finns många spel, varav många är modbara, men det är inte alltid man stöter på moddar med gigantiskt nyhetsvärde.

Om någon får för sig att safta ihop ett välskrivet blogginlägg med vettiga modifikationer till Arma II vore det inte omöjligt att vi kan fixa fram en nyhetsartikel om inlägget.:)

Jag förstår vad du tänker, respekterar vad du känner, men har en lite annan synvinkel på det. Hoppas du har en härlig dag.

... och jag förstår hur du tänker kring begreppet nyhetsvärde och varför skribenter väljer den enkla "bandvagnen" istället för att göra egna undersökningar. Själv tycker jag att ArmAIII på Gamescom står på egna ben i nyhetsvärde utan att nämna en viss modifikation.
Hoppas att du har en härlig dag du också!

Vilken sorts undersökningar när det kommer till Arma tänker du dig? Kom gärna med förslag, jag gillar att djupdyka lite, när tid finnes.

Och ja, att Arma 3 kommer spelas i stor skala på Gamescom är i sanning huvudfokus med nyheten också. Jag måste nog medge att när jag ifrågasätter underrubriken ser jag ingen vidare vinst med att nämna DayZ, även om det är roligt att koppla just för att spelet säljer bättre än, well, någonsin skulle jag våga gissa tack vare just DayZ.

Det är även den enda modden som går att koppla, med tanke på dess oerhörda relevans just nu. Om jag minns rätt har modden just precis nått en miljon unika användare, vilket gör att betydelsen för hela Arma-serien är påtaglig. Det är enda modden som fått ett sådant omfång. Om vi utgår från att en DayZ-koppling någonstans i texten är relevant (vilket definitivt inte är ett måste!) hade det kanske passat bättre med en liten referens i själva nyhetstexten.

Jag tror jag generellt varit rätt saklig när det kommer till rubriker senaste tiden. Faktiskt så var det diskussioner tidigare i år om att jag skämtar lite mycket som fick mig att reflektera och sänka mängden väsentligt.

Tack för bra synpunkter!


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Hoppas dock det kommer vara "spelbart" när det släpps, vilket ArmA II aldrig riktigt var för mig

Medlem
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Harpa:

Tipsa gärna om fantastiska

Skrivet av Tybalt:

Varför måste varenda artikelförfattare hitta någon obskyr anledning till att nämna dayZ även om nyheten handlar om ArmA-serien? Det skulle vara fantastiskt om de istället kunde upplysa om någon av de andra tusen moddarna som folk faktiskt inte känner till. Tänk om de kunde rapportera om något som gemene man inte kände till som omväxling.

Tipsa gärna om andra fantastiska moddar som bjuder på något unikt, helst i samband med någon större uppdatering eller släpp, så blir det lättare att skriva om något annat. Du vet, det finns många spel, varav många är modbara, men det är inte alltid man stöter på moddar med gigantiskt nyhetsvärde.

Om någon får för sig att safta ihop ett välskrivet blogginlägg med vettiga modifikationer till Arma II vore det inte omöjligt att vi kan fixa fram en nyhetsartikel om inlägget.:)

Jag förstår vad du tänker, respekterar vad du känner, men har en lite annan synvinkel på det. Hoppas du har en härlig dag.

... och jag förstår hur du tänker kring begreppet nyhetsvärde och varför skribenter väljer den enkla "bandvagnen" istället för att göra egna undersökningar. Själv tycker jag att ArmAIII på Gamescom står på egna ben i nyhetsvärde utan att nämna en viss modifikation.
Hoppas att du har en härlig dag du också!

Vilken sorts undersökningar när det kommer till Arma tänker du dig? Kom gärna med förslag, jag gillar att djupdyka lite, när tid finnes.

Och ja, att Arma 3 kommer spelas i stor skala på Gamescom är i sanning huvudfokus med nyheten också. Jag måste nog medge att när jag ifrågasätter underrubriken ser jag ingen vidare vinst med att nämna DayZ, även om det är roligt att koppla just för att spelet säljer bättre än, well, någonsin skulle jag våga gissa tack vare just DayZ.

Det är även den enda modden som går att koppla, med tanke på dess oerhörda relevans just nu. Om jag minns rätt har modden just precis nått en miljon unika användare, vilket gör att betydelsen för hela Arma-serien är påtaglig. Det är enda modden som fått ett sådant omfång. Om vi utgår från att en DayZ-koppling någonstans i texten är relevant (vilket definitivt inte är ett måste!) hade det kanske passat bättre med en liten referens i själva nyhetstexten.

Jag tror jag generellt varit rätt saklig när det kommer till rubriker senaste tiden. Faktiskt så var det diskussioner tidigare i år om att jag skämtar lite mycket som fick mig att reflektera och sänka mängden väsentligt.

Tack för bra synpunkter!

Tro mig, jag har inte irriterat mig på dina artiklar. I detta fall var det droppen som fick bägaren att rinna över. Skulle jag få betalt skulle jag lägga ned tid på att göra arbete åt dig. För närvarande kommer jag till FZ för att själv få idéer och tips.

Hur som helst har jag har skapat en liten mod-tråd för skyrim i PC-avdelningen på FZ, Steam-tips samt uppmärksammat moddar till allt ifrån dungeons of dredmor till GTA på FZ-forum.
Jag tipsar då och då om saker men de bedöms för det mesta ha lågt nyhetsvärde. Så det har jag numera tröttnat på.

Varför inte ta en titt på de zombiemoddar till Arma2 som fanns innan dayZ och som fortfarande släpps? Kanske göra moddar till olika spel en stående punkt på FZ? Recensera moddar? Moddarnas historia? Kända moddare, intervjuer? Skriv om Anrop och de gedigna ArmA-moddarna som finns där? Samma gäller för andra spel, t.ex. Skyrim. Det finns säkert hudratals med spel som jag personligen inte moddat som jag mer än gärna vill läsa en välskriven recension/artikel om. Väck intresse för nya saker! Inte bara sådant som redan är en stor framgångssaga.

Till er som får betalt för att skriva: Saklighet är det enda jag önskar, även om det är i rubrikform. OK?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Angående ovanstående inlägg: Skulle fullkomligt ÄLSKA om FZ började skriva lite mer om moddar. Kanske inte fullskaliga recensioner, men små artiklar då och då. Eller varför inte Indie-spel? Kolla t.ex gärna in Overgrowth, där har vi ett indielir under utveckling som är otroligt intressant att följa.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av lolBEEF:
Citat:

För dig som är sugen på uppföljaren till DayZ-modifikationen Arma 2 bör det vara av intresse att dra ner till Tyskland i augusti.

Jag vet att det var ett skämt men jag blev fan flyförbannad...

Ja många gånger verkar FZ'a betrakta rubrikerna som ett skämt. Personligen har jag helt slutat "klicka" på artiklar från en viss skribent då han mest förleder eller skämtar i sina rubriker. Saklighet verkar vara underskattat.

så sant. Det är kul med ett skämt då och då om det passar. Men om man läser en rubrik så vill man att den har något med artikeln att göra.
Det har den iof i detta fallet men det ärn ändå en löjlig rubrik. Jag har kört spelen sedan första Operation Flashpoint och retar mig på att man ger en mod (som faktiskt inte har samma "handling") mer plats när man pratar om en uppföljare.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det ska köpas! I alla fall om det kommer en mod till arma III som chernarus life och dayz, det enda jag spelar just nu, och jag tröttnar inte.

Medlem

FYSIK FUKK YEES! Long overdue för arma

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Harpa:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Harpa:

Tipsa gärna om fantastiska

Skrivet av Tybalt:

Varför måste varenda artikelförfattare hitta någon obskyr anledning till att nämna dayZ även om nyheten handlar om ArmA-serien? Det skulle vara fantastiskt om de istället kunde upplysa om någon av de andra tusen moddarna som folk faktiskt inte känner till. Tänk om de kunde rapportera om något som gemene man inte kände till som omväxling.

Tipsa gärna om andra fantastiska moddar som bjuder på något unikt, helst i samband med någon större uppdatering eller släpp, så blir det lättare att skriva om något annat. Du vet, det finns många spel, varav många är modbara, men det är inte alltid man stöter på moddar med gigantiskt nyhetsvärde.

Om någon får för sig att safta ihop ett välskrivet blogginlägg med vettiga modifikationer till Arma II vore det inte omöjligt att vi kan fixa fram en nyhetsartikel om inlägget.:)

Jag förstår vad du tänker, respekterar vad du känner, men har en lite annan synvinkel på det. Hoppas du har en härlig dag.

... och jag förstår hur du tänker kring begreppet nyhetsvärde och varför skribenter väljer den enkla "bandvagnen" istället för att göra egna undersökningar. Själv tycker jag att ArmAIII på Gamescom står på egna ben i nyhetsvärde utan att nämna en viss modifikation.
Hoppas att du har en härlig dag du också!

Vilken sorts undersökningar när det kommer till Arma tänker du dig? Kom gärna med förslag, jag gillar att djupdyka lite, när tid finnes.

Och ja, att Arma 3 kommer spelas i stor skala på Gamescom är i sanning huvudfokus med nyheten också. Jag måste nog medge att när jag ifrågasätter underrubriken ser jag ingen vidare vinst med att nämna DayZ, även om det är roligt att koppla just för att spelet säljer bättre än, well, någonsin skulle jag våga gissa tack vare just DayZ.

Det är även den enda modden som går att koppla, med tanke på dess oerhörda relevans just nu. Om jag minns rätt har modden just precis nått en miljon unika användare, vilket gör att betydelsen för hela Arma-serien är påtaglig. Det är enda modden som fått ett sådant omfång. Om vi utgår från att en DayZ-koppling någonstans i texten är relevant (vilket definitivt inte är ett måste!) hade det kanske passat bättre med en liten referens i själva nyhetstexten.

Jag tror jag generellt varit rätt saklig när det kommer till rubriker senaste tiden. Faktiskt så var det diskussioner tidigare i år om att jag skämtar lite mycket som fick mig att reflektera och sänka mängden väsentligt.

Tack för bra synpunkter!

Tro mig, jag har inte irriterat mig på dina artiklar. I detta fall var det droppen som fick bägaren att rinna över. Skulle jag få betalt skulle jag lägga ned tid på att göra arbete åt dig. För närvarande kommer jag till FZ för att själv få idéer och tips.

Hur som helst har jag har skapat en liten mod-tråd för skyrim i PC-avdelningen på FZ, Steam-tips samt uppmärksammat moddar till allt ifrån dungeons of dredmor till GTA på FZ-forum.
Jag tipsar då och då om saker men de bedöms för det mesta ha lågt nyhetsvärde. Så det har jag numera tröttnat på.

Varför inte ta en titt på de zombiemoddar till Arma2 som fanns innan dayZ och som fortfarande släpps? Kanske göra moddar till olika spel en stående punkt på FZ? Recensera moddar? Moddarnas historia? Kända moddare, intervjuer? Skriv om Anrop och de gedigna ArmA-moddarna som finns där? Samma gäller för andra spel, t.ex. Skyrim. Det finns säkert hudratals med spel som jag personligen inte moddat som jag mer än gärna vill läsa en välskriven recension/artikel om. Väck intresse för nya saker! Inte bara sådant som redan är en stor framgångssaga.

Till er som får betalt för att skriva: Saklighet är det enda jag önskar, även om det är i rubrikform. OK?

Bra tankar där herrn! Jag tycker själv det vore intressant att läsa om, även om jag som nyhetsskribent inte har så mycket att säga till om när det kommer till det. Väcka intresse för nya saker är dock något jag vill satsa mer på, men det är inte helt lätt att finna allt nytt kring spel, framförallt de jag själv inte spelar.

Jättebra synpunkter. Har du själv skrivit några spelartiklar? Kanske sälja in en idé till FZ och faktiskt få betalt för det?

Det vore skoj att väcka lite strålkastare mot nya tankar, känslor och idéer. Personligen helst innan jag byter till den yrkesinriktning jag utbildar mig till. Jag studerar inte till journalist som flera av mina kollegor.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

DayZ är en ArmA 2-modifikation, inte tvärtom.

Gör om, gör rätt.


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av Reize:

DayZ är en ArmA 2-modifikation, inte tvärtom.

Gör om, gör rätt.

Det vet han redan. Det var ett "skämt"


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

För oss som har spelat serien och dess moddar oavbrutet i 11 år känns det rätt lamt att det enda som är intressant för kidsen bland alla dessa fantastiska möjligheter och upplevelser som Bohemias spel ger är en jäkla zombiemod.

Men visst, kul att Bohemia tjänar pengar på populariteten, så de kan göra ännu bättre spel till oss som uppskattar spelen på allvar.

1
Skriv svar