2K-chef: Action och shooters är vad som passar konsoler

Robot
2K-chef: Action och shooters är vad som passar konsoler

Men inte för alltid! När grafiken blir fotorealistisk och den ultimata konsolen är släppt anser Christoph Hartmann att det är dags att utforska nya genrer.

#2k-games, #heavy-rain, #journey


Medlem
2K-chef: Action och shooters är vad som passar konsoler

är det inte lite tidigt att prata om den Ultimata Konsollen? kanske om 1000 år...

Medlem

Varför kämpa mot filmindustrin? Varför inte bara låta dem existera sida vid sida? Varför måste det tvunget till fotorealistiska spel? Bli lite kreativa istället...

Medlem

Ah, så de är därför t.ex. Journey på ps3 gick så bra, för att de var en action-shooter.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

shooters är bäst på PC, inte konsol...

Medlem

Inga spel passar på konsol, vill man spela i TV-soffan och ha kontroller så har man en TV-dator med en Xbox-kontroller, punkt slut.

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Inga spel passar på konsol, vill man spela i TV-soffan och ha kontroller så har man en TV-dator med en Xbox-kontroller, punkt slut.

Men du, det där var väl lite enkelspårigt? Prova att formulera dig lite mer i jag-form, så låter det inte så giftigt för andra som inte håller med.

"Jag tycker inte att några spel passar på konsol, för om jag vill spela i tv-soffan och ha kontroller så är det bara att använda Xbox-kontroller till en tv-dator."

Jag tror nog det är bra att alla försöker utgå från sig själva när de skriver, och uttrycker sig på sätt som tyddliggör att sanningen är subjektiv. Det blir troligtvis ett bättre diskussionsklimat på så sätt


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

De behöver se över sina vanor när de anställer chefer ;), bara för p12 endast har x360 kan man inte utesluta PC...

Låter som en massa återanvänt material, Mr Cristoph Hartmann.

Vad vi fick läsa där har vi hört flera gånger förr, och är det något som bevisas om och om igen så är det att realistisk grafik inte är ett krav på att forsera känslor på spelaren.
"...saker som för filmerna framåt,.." hur jag än vänder på det argument han för, så faller det på eget begrepp.

Woffen har en poäng med hur lönlöst det är att försöka tävla mot film/fotografi. Och enligt mig något som görs bäst i att undvikas helt, vill helst att det skall bli enklare att skilja spel från film.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Atlas Redscale:

Inga spel passar på konsol, vill man spela i TV-soffan och ha kontroller så har man en TV-dator med en Xbox-kontroller, punkt slut.

Fast nu spelar jag hellre mitt gamla Super Mario World 3 på ett NES än på datorn.

Medlem

Jag ger upp med detta aftonblad skit.
"sådana passar konsolerna vi har idag. "
Är inte i samma sak som "2K-chef: Action och shooters är vad som passar konsoler"
Ni får det att låta som om han tycker shooter ska spelas på konsol, vilket inte alls är vad han säger.


signatur

Rwa?

Medlem

Vilken jävla idiotiskt kommentar, jag har då blivit "känslosam" av många olika spel under alla dessa år, allt från rollspel till shooters. Idioti att tro att det krävs fotorealism för det.

Medlem

Tänk så mycket fel 2K-chefen har. FPS spel ska spelas på PC inte någon konsol.

Medlem

Racing är bäst på konsol dock. Sitta med en stor TV, ratt och pedal, och bara ösa på med view från förarsätet.

Resten skall upplevas på PC tycker jag.

Medlem

Så mycket skitsnack. Det finns massa olika spel som inte är action/shooters på consoler som är fenomenalt bra på consoler. Dock ska shooters spelas på PC där det hör hemma. Mycket mer djup och inlevelse ifall det är gjort som ett ordentligt PC spel.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv
Skrivet av WulffX03:

Racing är bäst på konsol dock. Sitta med en stor TV, ratt och pedal, och bara ösa på med view från förarsätet.

Resten skall upplevas på PC tycker jag.

Jag har en ratt som jag kopplar till min dator och kan inte tänka mig att upplevelsen blir bättre om den vore kopplad till en konsol.

Medlem

Witcher 2 har en dramatisk story med både kärlek och konflikter.

Enligt mig måste det inte vara fotorealistiskt eller sådär filmatriskt. Jag vill ha ett spel för att det är ett spel och vill se på film för att det är film. Låt dem vara som dem är !

Medlem

Undra om man ska koka lite sylt, i brist på annat

Medlem

Skitsnack, killen yrar i nattmössan och bör ta och lägga sig.
Om ett spel inte är känslosamt så är det spelskaparna som helt enkelt misslyckats att göra det så.
Och den enda typ av spel som för tillfället gör sig illa på konsoler är RTS

Medlem

FPS/Action spel = PC
Racing spel = Konsol o PC.
Vet många stunder man har testat BF3 eller CoD eller tja ja andra FPS / Action spel på konsol går fan knappt att spela med en kontroll i handen.

Medlem

PC + ratt + pedaler + stor TV äger!

Konsol fungerar det med, men med sämre grafik och färre detaljer med samma FPS.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Annanaz:

Jag ger upp med detta aftonblad skit.
"sådana passar konsolerna vi har idag. "
Är inte i samma sak som "2K-chef: Action och shooters är vad som passar konsoler"
Ni får det att låta som om han tycker shooter ska spelas på konsol, vilket inte alls är vad han säger.

Fast, underrubriken skönjer väl att det är inte allt det handlar om? Det var åtminstone det som var tanken med själva rubrikvalet. Jag tolkar inte rubriken som att shooters ska spelas på konsol, utan att de utvecklar shooters och action-titlar för att det är vad som säljer och kan skapas bra.

Men jag kanske läste in lite för mycket på grund av att jag kände till artikeln innan, samt att den kan vara lite väl lockande för folk att läsa in just det du menar.

Många gånger blir det bara kommentarer i stil med "FZbladet" eller dylikt, tack för att du utvecklar hur du gör den kopplingen


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Alla målningar som har en historia eller legend kring sig, är ju de som är fotorealistiska.

Dålig parallell?

Medlem

InB "shooter ska spelas på PC"...
To late!

Shooters och Actionspel ska spelas på såväl konsol som PC, allt beror på vad man föredrar, hur mycket man vill investera och främst vilken plattform man har sina polare på.

Bäst är att ha både PC och konsol, då´kan man lira allt med alla samt missar inga grymma exklusiva, det är bara dumt att bli fanboy och begränsa sig till en plattform.

Medlem

Jag vill ju hellre spela "local co-op" spel på konsol, typ Castle Crashers, New Super Mario Bros Wii och Rayman Origins.
Så jädrarns skoj med 4 polare i samma soffa ... Shooters och annat kan jag ha på datorn istället

Inaktiv
Skrivet av GurkaN021:

FPS/Action spel = PC
Racing spel = Konsol o PC.
Vet många stunder man har testat BF3 eller CoD eller tja ja andra FPS / Action spel på konsol går fan knappt att spela med en kontroll i handen.

Psst, jag har svaret på det där.... det kallas att du är ovan! Tror du man blir riktigt duktig så fort man går från pc till att spela på konsoll eller?
Visst shooters / action ska hållas till pc, det säger jag inget annat om.

Medlem
Skrivet av GurkaN021:

FPS/Action spel = PC
Racing spel = Konsol o PC.
Vet många stunder man har testat BF3 eller CoD eller tja ja andra FPS / Action spel på konsol går fan knappt att spela med en kontroll i handen.

att du inte kan med hankontrollen är väll inte konsolernas fel? jag kan inte träffa bredsidan på en ladugård med mus+tangentbord men inte beskyller jag dem för att vara värdelösa

Medlem

Vilka typer spel som inte funkar bäst på konsol:
-Sport spel
-Party Spel
Vilka typer spel som funkar bäst på pc (mus/tagentbord):
-RTS
-FPS
Alla andra typ funkar vilket som ungefär lika bra.
mmo,moba och arpg funkar bättre på pc pga att utväklarna är dumma i huvudet typ på att utväkla kontroller mm till konsol för domma spelen.

(deta är en personlig smaksak men detta anser jag xD)


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

De tror att fotorealism krävs för att kunna göra känslosamma berättelse till spel? Wow. Korkat.
De vågar helt enkelt inte bara för att det inte är lika poppis och inte är en säker deal att inte satsa på en annorlunda genre än shooter/action-spel.

Edit: Och vad är grejjen att det måste försöka mäta sig med film-branschen? Kolla folk spelar spel för att det är interaktiva inte för att sitta o titta på cutscenes i 20 minuter.(Nog för att vissa gillar det också, no offense)

Medlem

När jag såg rubriken tänkte jag också att shooters som FPS inte alls är bäst på konsoll, de bara säljer bäst där. Jag märkte dock att rubriken var missvisande och min irritation över att läsa vad jag trodde var ytterligare ett idiotiskt uttalande för att kunna sälja mera spel förbyttes till respekt över ett vad jag tycker är ett insiktsfullt uttalande. Självklart kommmer folk försöka kasta Journey i ansiktet på honom men han har rätt ändå.

Han säger inte att det är omöjligt att skapa spel som väcker känslor, han säger att spelindustrin inte kan konkurrera med filmindustrin på detta område. Och det kan dom inte. Tänk på den film som väckt mest känslor du sett och det spel som väckt mest känslor och jämför dom. Om man anser att spelet gjorde detta bättre så har man sett för lite film.

Skrivet av rewoX:

Undra om man ska koka lite sylt, i brist på annat

Jag köpte blåbärssylt på Kiviks musteri när jag var där. Dom säljer bara det i butiken så det är Limited Edition


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

12
Skriv svar