Origin - Lurade mig på pengar?

Medlem
Origin - Lurade mig på pengar?

Jag köpte Battlefield 3, använde koden på mitt Origin konto, sedan disablade de mitt spel utan varning eller att jag sa åt dem och nu går det inte att få tillbaka, så om jag vill spela spelet måste jag köpa ett nytt. Är det så här EA har tänkt att tjäna pengar?

Medlem

Vad säger deras support då ?


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Vad hade de för skäl till att disabla det? Tvivlar på att de går och gör sånt för skojs skull bara.

Var det pga fusk och/eller idiotiskt fjortisbeteende online så gör de helt rätt i mitt tycke, men om du inte gjort nåt dumt är det såklart tråkigt och fel av EA.

Medlem
Skrivet av Scourged:

...sedan disablade de mitt spel utan varning...

Hade du gjort något som du tycker förtjänade en varning först innan avstängning?

Medlem
Skrivet av McBeaver:
Skrivet av Scourged:

...sedan disablade de mitt spel utan varning...

Hade du gjort något som du tycker förtjänade en varning först innan avstängning?

Jag han inte ens spela något

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Vad hade de för skäl till att disabla det? Tvivlar på att de går och gör sånt för skojs skull bara.

Var det pga fusk och/eller idiotiskt fjortisbeteende online så gör de helt rätt i mitt tycke, men om du inte gjort nåt dumt är det såklart tråkigt och fel av EA.

Det hade ingen anledningn forutom att de sa att jag hade bett om de, men de hade jag inte.

Medlem
Skrivet av Parzec:

Vad säger deras support då ?

De sa att de inte kunde göra något åt saken och att det var jag som hade bett om att disabla det, men det har jag inte gjort.

Medlem
Skrivet av Scourged:
Skrivet av Parzec:

Vad säger deras support då ?

De sa att de inte kunde göra något åt saken och att det var jag som hade bett om att disabla det, men det har jag inte gjort.

Det var inte bra... Ja, vem vänder man sig till i en sådan situation? Någon som vet?

Medlem

Varför i hela friden skulle man be om att få sitt spel avstängt över huvud taget ? Släng iväg ett mail till dem och säg åt dem att sätta igång det igen då.. verkar ju bra skumt men om de av någon märklig anledning har stängt av spelet borde de kunna sätta igång det igen.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av seven8nine:
Skrivet av Scourged:
Skrivet av Parzec:

Vad säger deras support då ?

De sa att de inte kunde göra något åt saken och att det var jag som hade bett om att disabla det, men det har jag inte gjort.

Det var inte bra... Ja, vem vänder man sig till i en sådan situation? Någon som vet?

Rent spontant kan man ju tycka att Ea support vore rätt plats att vända sig till. Dessvärre bedriver inte EA support.

Medlem
Skrivet av Parzec:

Varför i hela friden skulle man be om att få sitt spel avstängt över huvud taget ? Släng iväg ett mail till dem och säg åt dem att sätta igång det igen då.. verkar ju bra skumt men om de av någon märklig anledning har stängt av spelet borde de kunna sätta igång det igen.

Enligt EA är det omöjligt att sätta igång det igen?

Medlem

Sämsta ursäkten någonsin från deras support.
Fråga vart du bett om det, om de har bevis som mailhistorik eller liknande?
Eller säg bara att någon annan hackat ditt konto och bett dem om det, då borde de ersätta dig.

Dessa DRM skit saker är anledningen att det enda jag spelar på PC är DRM-fritt, då kan ingen stänga av mig "bara för att de kände för det". Steam, Origins, same shit då du som spelare/köpare helt ger upp dina rättigheter helt utan anledning

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av seven8nine:
Skrivet av Scourged:
Skrivet av Parzec:

Vad säger deras support då ?

De sa att de inte kunde göra något åt saken och att det var jag som hade bett om att disabla det, men det har jag inte gjort.

Det var inte bra... Ja, vem vänder man sig till i en sådan situation? Någon som vet?

Rent spontant kan man ju tycka att Ea support vore rätt plats att vända sig till. Dessvärre bedriver inte EA support.

Håller med! EA har aldrig haft en support!

Säkert kan det ha blivit som det händer med Steam spel ibland.

Tidigare när folk hade två av samma cd nycklar så blev spelet "disablat" och man var tvungen att kontakta Steam support för hjälp.

Tror inte att EA / Origin har lurat dig utan att det bara har blivit något fel.

Medlem
Skrivet av Scourged:
Skrivet av Parzec:

Vad säger deras support då ?

De sa att de inte kunde göra något åt saken och att det var jag som hade bett om att disabla det, men det har jag inte gjort.

Kräv bevis på att Du har bett om detta, som t.ex. IP-nummer, mailadress, en kopia på uppsägningen. Fråga även hur detta varit möjligt, har dom inga som helst ID-kontroller när det gäller såna här viktiga saker? Det känns ju jävligt dumt om vem som helst bara kan maila dom och be om att få ett konto avstängt.

nj
Medlem
Skrivet av Scourged:

Jag köpte Battlefield 3, använde koden på mitt Origin konto, sedan disablade de mitt spel utan varning eller att jag sa åt dem och nu går det inte att få tillbaka, så om jag vill spela spelet måste jag köpa ett nytt. Är det så här EA har tänkt att tjäna pengar?

Vart köpte du spelet, direkt från EA/Origin, annan digital affär, fysisk kopia eller via en keystore?

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Be om bevis om du inte fortfarande får något så kan du gå till konsumentverket eller ARN.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Som nj frågar, var köpte du spelet?

Och att du ens tror att EA har gjort det med flit gör att jag facepalmar rätt hårt. Snälla, tänk efter lite.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

har aldrig gillat origin.. använd steam ist!:D


signatur

Mannen myten legenden

Medlem

Kontakta deras support?

Medlem

Okej har nog lösningen på din fråga. Först och främst hur gammal är du? Min syssling var ca 15 när han skaffade han kunde spela ett tag. Sen nästa dag när han skulle spela så var spelet borta från hans Origin konto. Jag hjälpte han med supporten vi gjorde det via chatten då det går snabbare.

Han/hon i chatten sa att han inte hade riktigt åldern inne för att spela BF3 utan sa att han skulle göra nytt konto med ny ålder alltså han skulle fejka sin ålder. Vi gjorde som supporten sa efter det så fick han en ny produkt nyckel direkt av han/hon i supporten med BF3 Limited Edition som han hade köpt dagen innan.

Då fick han tillbaka spelet fast på sitt nya konto. Så om du inte har åldern inne så har dem döljt spelet för dig. Detta har inte med saken att göra nu men jag hade fått mail på mail från EA supporten om att jag hade fått "Bad content in your profile" att nåt var fel på min battlelog profil kontaktade supporten printade mailet o skickade över bilden via chatten till dem.

Dem kunde inte komma fram till nånting att jag inte har gjort nåt som är otillåtet eller fuskat nåt så dem sa bara att jag inte behövde oroa mig. Så det du kan göra är att kontakta deras chatt support.

Inaktiv

ea trollar nog sina kunder medvetet för att utbilda supportpersonal.
Glöm inte att ALLT är en konspiration

1
Skriv svar