Hotmail snart ett minne blått

Medlem
Hotmail snart ett minne blått

Yepp surfade in på aftonbladet fast vet inte nu hur mycket man ska lita på dem men kom över denna artikel
http://www.svd.se/naringsliv/digitalt/hotmail-snart-ett-minne...-
Vad anser ni om detta? Bra eller anus? Skulle hellre vilja behålla hotmail har haft det sen jag skaffade msn då var det säkert för 5-10 år sen. Känns inte så bra att byta till outlook har inte ens användt det överhuvudet.

Medlem

Fick direkt byta via en tråd på sweclockers, blev ett nytt UI (Metro) och några nya funktioner men det ser i grunden ut, och fungerar, som gamla hotmail. Bara anpassat för Win 8, och oss emellan så behövde hotmail ett lyft i utseende, dock återstår det att se om detta är nog eller om det ska finslipas ytterligare.
Alltid svårt att vänja sig med något nytt, speciellt visuella skillnader, men funktionellt är det iaf

KoP
Medlem

Så dom ska bara uppgradera tjänsten och man får behålla sin gamla hotmail adress (haft min i 12-13 år)? Ser inget problem med detta om dom gör det hela bättre. Kör i vind.

Medlem

Jag tycker att det är jättebra, om Hotmail får lite av funktionerna som erbjuds av Office 365 och dess webbgränssnitt så blir det en mycket kompetentare maillösning. Gillas!

phi
Medlem

Att folk alls använder hotmail idag är för mig lite av ett mysterium.

Ser jag dessutom en hotmailadress i vår HR-inbox så raderas mailet direkt utan att ha läst det

Medlem
Skrivet av phi:

Att folk alls använder hotmail idag är för mig lite av ett mysterium.

Ser jag dessutom en hotmailadress i vår HR-inbox så raderas mailet direkt utan att ha läst det

det verkar ju vettigt.... känns en aning elitistiskt och korkat

phi
Medlem
Skrivet av cordylus:
Skrivet av phi:

Att folk alls använder hotmail idag är för mig lite av ett mysterium.

Ser jag dessutom en hotmailadress i vår HR-inbox så raderas mailet direkt utan att ha läst det

det verkar ju vettigt.... känns en aning elitistiskt och korkat

Absolut inte. Utan att gå in på vad jag gör eller för vem jag jobbar för så kan jag säga att folk som söker jobb hos oss med en hotmailadress är ingenting vi är intresserade av i 99 av 100 fall. Dvs fullkomligt bortkastad tid och energi.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av cordylus:
Skrivet av phi:

Att folk alls använder hotmail idag är för mig lite av ett mysterium.

Ser jag dessutom en hotmailadress i vår HR-inbox så raderas mailet direkt utan att ha läst det

det verkar ju vettigt.... känns en aning elitistiskt och korkat

Absolut inte. Utan att gå in på vad jag gör eller för vem jag jobbar för så kan jag säga att folk som söker jobb hos oss med en hotmailadress är ingenting vi är intresserade av i 99 av 100 fall. Dvs fullkomligt bortkastad tid och energi.

det är lite som att säga att folk med röda skor är så jäkla dåliga på matte. och har man grov skäggväxt så är man givetvis duktig på att köra bil.

KoP
Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av cordylus:
Skrivet av phi:

Att folk alls använder hotmail idag är för mig lite av ett mysterium.

Ser jag dessutom en hotmailadress i vår HR-inbox så raderas mailet direkt utan att ha läst det

det verkar ju vettigt.... känns en aning elitistiskt och korkat

Absolut inte. Utan att gå in på vad jag gör eller för vem jag jobbar för så kan jag säga att folk som söker jobb hos oss med en hotmailadress är ingenting vi är intresserade av i 99 av 100 fall. Dvs fullkomligt bortkastad tid och energi.

Och handskrivna brev hamnar i bränntunnan?

Medlem

Artikel på IDG.se om varför Outlook.com är bättre än Hotmail.

http://www.idg.se/2.1085/1.459150/darfor-ar-outlookcom-battre...

Medlem

Mejladersser, kontakter, historik och mejl kommer inte att försvinna utan det är bara gränssnittet som vi snart går över till.

Redan nu går det att prova på att använda sin hotmail fast med outlook-gränssnitt. Man kan lätt switcha tillbaka. www.outlook.com

det är också valfritt att skapa ett extra alias, dvs en fejk-mejladress där mejlen istället hamnar i din vanliga hotmail-inkorg (du behåller självklart din vanliga adress som fortsätter funka). Mer info finns om man går in på outlook.com

phi
Medlem
Skrivet av cordylus:
Skrivet av phi:
Skrivet av cordylus:
Skrivet av phi:

Att folk alls använder hotmail idag är för mig lite av ett mysterium.

Ser jag dessutom en hotmailadress i vår HR-inbox så raderas mailet direkt utan att ha läst det

det verkar ju vettigt.... känns en aning elitistiskt och korkat

Absolut inte. Utan att gå in på vad jag gör eller för vem jag jobbar för så kan jag säga att folk som söker jobb hos oss med en hotmailadress är ingenting vi är intresserade av i 99 av 100 fall. Dvs fullkomligt bortkastad tid och energi.

det är lite som att säga att folk med röda skor är så jäkla dåliga på matte. och har man grov skäggväxt så är man givetvis duktig på att köra bil.

Nu är du bara fånig. Folk med gula skor är dåliga på matte och man bör ha lite skäggstubb men definitivt inte grov skäggväxt för att vara bra på att köra bil. Det vet ju alla!

phi
Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av phi:
Skrivet av cordylus:
Skrivet av phi:

Att folk alls använder hotmail idag är för mig lite av ett mysterium.

Ser jag dessutom en hotmailadress i vår HR-inbox så raderas mailet direkt utan att ha läst det

det verkar ju vettigt.... känns en aning elitistiskt och korkat

Absolut inte. Utan att gå in på vad jag gör eller för vem jag jobbar för så kan jag säga att folk som söker jobb hos oss med en hotmailadress är ingenting vi är intresserade av i 99 av 100 fall. Dvs fullkomligt bortkastad tid och energi.

Och handskrivna brev hamnar i bränntunnan?

Nej då, handskriva brev torkar vi oss i röven med.

KoP
Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av KoP:
Skrivet av phi:
Skrivet av cordylus:
Skrivet av phi:

Att folk alls använder hotmail idag är för mig lite av ett mysterium.

Ser jag dessutom en hotmailadress i vår HR-inbox så raderas mailet direkt utan att ha läst det

det verkar ju vettigt.... känns en aning elitistiskt och korkat

Absolut inte. Utan att gå in på vad jag gör eller för vem jag jobbar för så kan jag säga att folk som söker jobb hos oss med en hotmailadress är ingenting vi är intresserade av i 99 av 100 fall. Dvs fullkomligt bortkastad tid och energi.

Och handskrivna brev hamnar i bränntunnan?

Nej då, handskriva brev torkar vi oss i röven med.

Hahaha!

Medlem

jag kan faktiskt tänka mig byta till hotmail bara för att få outlook gränssnittet, gmail är skitjobbigt.

Ang MSN, de fuckar upp det lite grann med regelbundna uppdateringar då den gamla versionen slutar fungera. De som inte kan uppdatera blir utan och väljer andra alternativ. Dessa alternativ är konkurrenter och man väljer att hålla kontakten på andra sätt utöver de som faktiskt redan använder konkurrenternas alternativ. Jag ger msn två år innan MS medger att det är dags att lägga ner.


signatur

thank you, come again

Medlem

Så jag kommer fortfarande ha kvar min @hotmail.com-adress och kan fortsätta använda den via thunderbird? Har jag förstått rätt?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så jag kommer fortfarande ha kvar min @hotmail.com-adress och kan fortsätta använda den via thunderbird? Har jag förstått rätt?

Helt rätt.

"Ett minne blått"?

Hotmail är bra att ha i vissa sammanhang, typ om man vill ha reklam av något företag. Annars använder jag själv mest Gmail till kontakt med omvärlden.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Ett minne blått"?

Hotmail är bra att ha i vissa sammanhang, typ om man vill ha reklam av något företag. Annars använder jag själv mest Gmail till kontakt med omvärlden.

Jag förstår inte varför alla klagar på Hotmail. Jag har haft Hotmail i över 10 år och har bara fått något enstaka spam- eller reklammail under hela den tiden...

Jag förstår inte varför det skulle vara någon skillnad jämte G-mail.

Skrivet av Jozo:
Skrivet av walter_iego:

"Ett minne blått"?

Hotmail är bra att ha i vissa sammanhang, typ om man vill ha reklam av något företag. Annars använder jag själv mest Gmail till kontakt med omvärlden.

Jag förstår inte varför alla klagar på Hotmail. Jag har haft Hotmail i över 10 år och har bara fått något enstaka spam- eller reklammail under hela den tiden...

Jag förstår inte varför det skulle vara någon skillnad jämte G-mail.

För mig är det ingen större skillnad, det är väl bara det att Android och Gmail funkar så bra, vilket är själva meningen. Jag har också haft min Hotmail väldigt, väldigt länge, och kanske fått 10, 20 spam-mails under hela den tiden. Antagligen är deras spamfilter väldigt bra, eller så är det ingen som bryr sig om att skicka reklam till fattiga skåningar. Om de bara visste hur det låg till


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar