R.I.P. Windows

Medlem
R.I.P. Windows

Angående windows 8 ... fyfan säger jag bara, jag hör till dom 99,99% som tror det kommer floppa STORT.

Don't get me wrong, gränssnittet ser ut att funka kanon för surfplattor/telefoner etc. när man kan änvända "Touch" så att säga... Men som OS (och nej jag menar inte den där prylen som SVT visar 24/7, vilket jag också skulle vilja gå in lite djupare vad som får människor att bli så hypade på sport just under OS-tider... Men nu spårar jag ur i den här parentesen som börjar bli på tok för lång, åter till sammanhanget: ) på min PC skulle jag inte vilja ha skiten.

Grejen med windows is that when it's varmt ute you öppnar them and kall luft flöds in... Nej vänta nu, vi tar det där en gång till:

Grejen med windows, enligt mig är att det har alltid varit "mellantinget" , låt mig förklara:

Mac är enkelt och snyggt, men man har inte frihet att kunna göra så mycket med själva OS:et (OSt? OS-1? Operativsystemet?, jaja whateva.)

Linux är i princip raka motsatsen, inte särskilt enkelt (jämfört med dom andra) och inte så jättesnyggt heller, men med linux kan man nästan allt. (Förutom att få datorn att förvandlas till en persisk matta... som jag har försökt, som jag har försökt...)

Det är här windows kommer in i bilden:
- Ganska enkelt
- Hyffsat snyggt
- Man kan göra det mesta
- SPEL

Men nu har Microsoft bestämt sig för att dom inte gillar pengar längre, dom vill göra ett mac 2.0 ... eller OSXI om man vill vara exakt. Men varför kommer inte det funka då? Varför kommer inte dom som gillar mac OSX inte köpa W8 ?
... FÖR ATT DOM HAR REDAN MAC OSX!
Så i princip dom enda personerna som kommer köpa fönster 8 är konservativa rödingar på 80 bast:
- "Jag har haft win-dåvs i 27 år och jag tänker inte byta nu heller!"

Så sammanfattningsvis:
- Windows 8 kommer suga
- Valve och Blizzard hatar det
- Konservativa 80 åringar = nej
- När alla företag "pulls the plug" på windows 7 så skaffar jag Linux

Ha en fortsatt trevlig helg så syns vi den 30:e februari!

#blogg

Medlem
R.I.P. Windows

Det här är ett exempel på när jag "spårar" , tycker ni är kul eller vill ni ha seriösare inlägg från mig?

Medlem

Saxar det här från min kommentar på Iegocentric:

De forcerade på många nymodigheter i Windows XP också, och där sa många samma sak, men i efterhand blev det riktigt bra. Windows 8 är det första operativet för touchbaserade enheter, ja, men Microsoft måste börja satsa på det segmentet också. De är ett mjukvaruföretag trots allt, även om de börjar tillverka Microsoft Surface nu. Efterfrågan är hög på plattor, och då måste de kunna erbjuda sina produkter där för att överleva, eller kunna konkurrera med Apple i alla fall.

Grunden i W7 är kvar, det enda som har försvunnit är Aero, som istället ger oss mer minne att använda till tunga applikationer och spel. Utseendet är en sak, de har siktat på att få det så enhetligt som möjligt (som Apple), dels för sin egen skull så att man inte ska behöva lära sig tre olika operativsystem för varje enhet man har som stödjer Windows, och dels för att det blir lättare för utvecklare att utveckla applikationer och spel åt de enheterna.

Dessutom var det efter en omröstning av användarna som de bestämde sig för att skrota startknappen och dess vanliga funktion - majoriteten av användarna ville ha något nytt. Under skalet, så har säkerheten blivit bättre, systemet har blivit snabbare och om ett tag så kommer Microsoft att lansera ett nytt filsystem (ReFS) som ska fasa ut det numera gamla NTFS. All förändring behöver inte vara av ondo.

Om Linux får stöd av Steam, så är det jättebra. Windows är det mest överlägsna spelsystemet nu, för att utvecklarna har bestämt sig för att lägga krut på det, och får bra hjälp av Microsoft att implementera det. Om Linux får samma stöd, så kommer vi att kunna se en intressant utveckling av de olika operativsystemen, bättre konkurrens. Som du sa, så är det Microsoft man tjänar pengar på idag, så det är självklart störst.

Vi slutanvändare får välja vad vi tycker är bäst för våra egna behov och preferenser, och hoppas att det blir en bra balans mellan de olika aktörerna, en monopol på varken Apple eller Microsoft är bra.

Medlem

Problemet med Linux är egentligen inte Linux, utan att det finns mer pengar att tjäna på Windows-plattformen för de som utvecklar spel och mjukvara till hårdvara, som alltid har varit Linux nackdel.

Har kört Windows 8 (CP & RP) nu i några månader, och det funkar bra för det mesta, stör mig inte så mycket längre på Metro-startskärmen, det tar 1 sekund extra att komma till skrivbordet, och där klickar du ändå på ikoner, precis som du gör i "Metro".

Medlem

Jag ser inget problem med att Windows blir lite striktare, bara positivt, gärna lite mer hårdvarukrav också så allt skit som buggar och inte fungerar ihop försvinner. Se på Apple och lär...

Sen är det sorgligt för spelförsäljare att dom får lite krav på sig också, nu tar ju MS efter Apple där med och ser chansen till att tjäna extra pengar på en appstore (vad jag har fått för mig är hela problemet som manhar hängt upp sig på)
Dom som vill pilla själva kan väl skaffa linux, dom som går kvar i samma fotspår skaffar windows och dom som ser ljuset i tunneln fixar en Mac....

Fördelen nu är att MS lär tappa en del av marknaden SPEL och förhoppningsvis öppnar det upp för Mac-användare, dvs mig, och dom som har linux.

Medlem
Skrivet av MakkeK:

Jag ser inget problem med att Windows blir lite striktare, bara positivt, gärna lite mer hårdvarukrav också så allt skit som buggar och inte fungerar ihop försvinner. Se på Apple och lär...

Sen är det sorgligt för spelförsäljare att dom får lite krav på sig också, nu tar ju MS efter Apple där med och ser chansen till att tjäna extra pengar på en appstore (vad jag har fått för mig är hela problemet som manhar hängt upp sig på)
Dom som vill pilla själva kan väl skaffa linux, dom som går kvar i samma fotspår skaffar windows och dom som ser ljuset i tunneln fixar en Mac....

Fördelen nu är att MS lär tappa en del av marknaden SPEL och förhoppningsvis öppnar det upp för Mac-användare, dvs mig, och dom som har linux.

En mac användare på FZ !? Vad i hela friden ... Nej, skämt åsido, det är sant det du säger, Microsoft tar ju bara efter Apple ...

Tror dock inte att spelmarknaden öppnar sig mer mot mac, iaf inte "hardcore" - spel , det kommer nog bli mer fokus på linux om det visar sig att windows 8 inte blir bra kompis med spelutvecklare.

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av MakkeK:

Jag ser inget problem med att Windows blir lite striktare, bara positivt, gärna lite mer hårdvarukrav också så allt skit som buggar och inte fungerar ihop försvinner. Se på Apple och lär...

Sen är det sorgligt för spelförsäljare att dom får lite krav på sig också, nu tar ju MS efter Apple där med och ser chansen till att tjäna extra pengar på en appstore (vad jag har fått för mig är hela problemet som manhar hängt upp sig på)
Dom som vill pilla själva kan väl skaffa linux, dom som går kvar i samma fotspår skaffar windows och dom som ser ljuset i tunneln fixar en Mac....

Fördelen nu är att MS lär tappa en del av marknaden SPEL och förhoppningsvis öppnar det upp för Mac-användare, dvs mig, och dom som har linux.

En mac användare på FZ !? Vad i hela friden ... Nej, skämt åsido, det är sant det du säger, Microsoft tar ju bara efter Apple ...

Tror dock inte att spelmarknaden öppnar sig mer mot mac, iaf inte "hardcore" - spel , det kommer nog bli mer fokus på linux om det visar sig att windows 8 inte blir bra kompis med spelutvecklare.

Man kan ju alltid hoppas, som Appleist...
Jag vet att jag svär lite i kyrkan här men jag spelar inte mycket spel alls på varken Mac eller min gamla Asus hemma. Är konsolspelare...

Att Win8 skulle vara dåligt för spelutvecklare tror jag inte på alls, snarare tvärt om. Det ser ut att kunna bli betydligt lättare att släppa indiespel till Win8. Däremot är det utgivare som kan förlora.
Se bara vad AppStore har gett oss........ fan, backfire....

Tror ändå att det kan öppna sig för alla, varken mac eller linux är stora nog att helhjärtat rikta spel mot så mer multiformat lär komma. Personligen bryr jag mig inte speciellt mycket om var jag spelar mina spel då grafiken inte är viktig för mig. Kontroll och story kan man ha på en 8-bitars NES...

Medlem

Tror nog de flesta som gnäller på Windows 8 är samma som gnällde på Windows 7, och Vista, troligen sitter de fortfarande och kör Windows XP då det är "bäst" aka var nytt och coolt när de var unga och har sedan inte vågat/kunnat hänga med i utvecklingen och testa något nytt. Kanske en för grov generallisering, men jag har (tyvärr) sett folk på sweclockers som skryter om sin nya dator för 25lax medan de kör Windows XP och vägrar uppgradera ^^
Själv är jag tvärt om, så fort jag hör ordet beta/ny version ska jag hårdtesta den, och då jag försöker hålla min hårdvara i trim på datorfronten så hade jag inga problem med Windows Vista, inte ens under beta (jämfört med XP iaf).

Win 7 var också bra och efter att ha kört Win 8 så säger jag nog att jag gillar det. Visst, att inte ha en "vanlig" startmeny känns konstigt och abstrakt i början, men så var det att lira FPS med mus istället för bara tangentbord en gång i tiden ^^
Efter att ha testat någon månad kan jag knappast påstå att jag saknar startmenyn, vet att det är lätt att få tillbaka den men nu när jag är van Win 8 så behövs det inte för mig.

Att Valve/Blizzard är rädda är väl knappast förvånande, de har var sin DRM lösning som de gärna stänger in sina kunder i, och som på var sitt sätt har markanta marknadsandelar. Då de släpper få egna spel utan lever mest på sidoinkomster (prenumeration, reklam, försäljning av andras spel, auktioner etc) så är konkurrens ett direkt hot mot deras företagsverksamhet.
MS tidigare försök att integrera spel/DRM på PC har varit löjligt dåliga, men denna gång verkar de iaf tänka sig göra ett seriöst försök. Visst kommer folk att gnälla och klaga, ett tag, men inom några månader kommer de klart flesta ha vant sig vid att ha en "marknadsplats" från MS som komplement/konkurrens till Steam/Battlenet/Origins/wtf. Precis som att många som klagade högt på Origins nu använder det dagligen i tystnad, folk orkar inte klaga länge utan följer minsta motståndets lag, kör ett extra DRM/program om det så behövs, enkelt. Att tumma ett inlägg/"like" för goda syften gör alla med glädje, skänka 5kr till välgörenhet, 5 minuters ideellt arbete eller ens låta datorn folda i 5min för ett gott syfte, ställer ytterst få upp på...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tror nog de flesta som gnäller på Windows 8 är samma som gnällde på Windows 7, och Vista, troligen sitter de fortfarande och kör Windows XP då det är "bäst" aka var nytt och coolt när de var unga och har sedan inte vågat/kunnat hänga med i utvecklingen och testa något nytt.

Funny story om det där, jag var faktiskt astaggad på windows vista, var väldigt tidig med att ha det som OS på datorn... Men det tog inte länge innan jag avinstallerade skiten.
Sen när windows 7 kom så tänkte jag att jag aldrig i mitt liv ville byta från XP, sen snackade polarna om hur bra det var och det resulterade i till att jag skaffade det... Och jag är asnöjd .
Så rent tekniskt sett så borde jag väl gilla w8 om jag är lika defensiv mot det (om inte mer) som jag var mot windows 7 ... hmm, ja jag får väl vänta tills det släpps och tycka till då jag har fått chansen att testa det. Men ta inte blogginlägget alltför seriöst, jag försökte klämma in så mycket humor jag kunde samtidigt som jag försökte förmedla min åsikt

Medlem
Skrivet av MakkeK:
Skrivet av luftman:
Skrivet av MakkeK:

Jag ser inget problem med att Windows blir lite striktare, bara positivt, gärna lite mer hårdvarukrav också så allt skit som buggar och inte fungerar ihop försvinner. Se på Apple och lär...

Sen är det sorgligt för spelförsäljare att dom får lite krav på sig också, nu tar ju MS efter Apple där med och ser chansen till att tjäna extra pengar på en appstore (vad jag har fått för mig är hela problemet som manhar hängt upp sig på)
Dom som vill pilla själva kan väl skaffa linux, dom som går kvar i samma fotspår skaffar windows och dom som ser ljuset i tunneln fixar en Mac....

Fördelen nu är att MS lär tappa en del av marknaden SPEL och förhoppningsvis öppnar det upp för Mac-användare, dvs mig, och dom som har linux.

En mac användare på FZ !? Vad i hela friden ... Nej, skämt åsido, det är sant det du säger, Microsoft tar ju bara efter Apple ...

Tror dock inte att spelmarknaden öppnar sig mer mot mac, iaf inte "hardcore" - spel , det kommer nog bli mer fokus på linux om det visar sig att windows 8 inte blir bra kompis med spelutvecklare.

Man kan ju alltid hoppas, som Appleist...
Jag vet att jag svär lite i kyrkan här men jag spelar inte mycket spel alls på varken Mac eller min gamla Asus hemma. Är konsolspelare...

Att Win8 skulle vara dåligt för spelutvecklare tror jag inte på alls, snarare tvärt om. Det ser ut att kunna bli betydligt lättare att släppa indiespel till Win8. Däremot är det utgivare som kan förlora.
Se bara vad AppStore har gett oss........ fan, backfire....

Tror ändå att det kan öppna sig för alla, varken mac eller linux är stora nog att helhjärtat rikta spel mot så mer multiformat lär komma. Personligen bryr jag mig inte speciellt mycket om var jag spelar mina spel då grafiken inte är viktig för mig. Kontroll och story kan man ha på en 8-bitars NES...

Bäst vore ju om alla spelutvecklare bara "Äh fuck it" och börjar göra spel till NES istället, bara för att göra revolt mot alla moderna konsoler och datorer xD ...

Medlem

Här kommer en svindlande tanke:

Prova Windows 8 först, låt det gå en tid och se vad som faktiskt HÄNDER med spel etc och döm EFTER det!

Jag vet, totalt utflippat och helt galet.

SE

Medlem
Skrivet av luftman:
Skrivet av Grumbledock:

Tror nog de flesta som gnäller på Windows 8 är samma som gnällde på Windows 7, och Vista, troligen sitter de fortfarande och kör Windows XP då det är "bäst" aka var nytt och coolt när de var unga och har sedan inte vågat/kunnat hänga med i utvecklingen och testa något nytt.

Funny story om det där, jag var faktiskt astaggad på windows vista, var väldigt tidig med att ha det som OS på datorn... Men det tog inte länge innan jag avinstallerade skiten.
Sen när windows 7 kom så tänkte jag att jag aldrig i mitt liv ville byta från XP, sen snackade polarna om hur bra det var och det resulterade i till att jag skaffade det... Och jag är asnöjd .
Så rent tekniskt sett så borde jag väl gilla w8 om jag är lika defensiv mot det (om inte mer) som jag var mot windows 7 ... hmm, ja jag får väl vänta tills det släpps och tycka till då jag har fått chansen att testa det. Men ta inte blogginlägget alltför seriöst, jag försökte klämma in så mycket humor jag kunde samtidigt som jag försökte förmedla min åsikt

Sanningen är att alla som kör windows vet att vid ny släpp fungerar det dåligt så jag förstår att du avinstallerade det.
Men jag köpte vista ultimate 1 år efter släppet och då hade de flesta 3 part uppdaterat sina driver så mitt vista fungerade fel fritt. MS fick mycket skit för att driver inte fungerade men ärligt det var inte deras jobb.
Är du lyckligare på mac så ok för dig. Men generalisera inte oss andra som får win att fungera bra. Har kört mac plattfor i 2 omgångar och som kontors nisse så är det bra men win ger mer frihet och tror inte hårdvaru begränsningar är lösningen.
Väldigt många vill ha det enkelt och där är faktiskt win bäst i dag.
Så jag tänker ge win8 en rejäl chans då det finns mycket under huven som är bra. Men då MS är beroende av att 3part uppdaterar sina drivers så kanske det tyvärr ta ca 1år innan flytet kommer. Det blir en fet win platta då mitt IOS är för begränsat för mina behov.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

Sanningen är att alla som kör windows vet att vid ny släpp fungerar det dåligt så jag förstår att du avinstallerade det.
Men jag köpte vista ultimate 1 år efter släppet och då hade de flesta 3 part uppdaterat sina driver så mitt vista fungerade fel fritt. MS fick mycket skit för att driver inte fungerade men ärligt det var inte deras jobb.
Är du lyckligare på mac så ok för dig. Men generalisera inte oss andra som får win att fungera bra. Har kört mac plattfor i 2 omgångar och som kontors nisse så är det bra men win ger mer frihet och tror inte hårdvaru begränsningar är lösningen.
Väldigt många vill ha det enkelt och där är faktiskt win bäst i dag.
Så jag tänker ge win8 en rejäl chans då det finns mycket under huven som är bra. Men då MS är beroende av att 3part uppdaterar sina drivers så kanske det tyvärr ta ca 1år innan flytet kommer. Det blir en fet win platta då mitt IOS är för begränsat för mina behov.

Du är inkonsekvent när du själv skriver;

"Sanningen är att alla som kör windows vet att vid ny släpp fungerar det dåligt..."

"Väldigt många vill ha det enkelt och där är faktiskt win bäst i dag."

Alla vet inte att det vid släpp fungerar dåligt. Varför är Windows enklast? När är Windows enklast? Det går inte generalisera och säga att ett operativsystem är bäst, enkelt är en subjektivitet.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av chopper:

Sanningen är att alla som kör windows vet att vid ny släpp fungerar det dåligt så jag förstår att du avinstallerade det.
Men jag köpte vista ultimate 1 år efter släppet och då hade de flesta 3 part uppdaterat sina driver så mitt vista fungerade fel fritt. MS fick mycket skit för att driver inte fungerade men ärligt det var inte deras jobb.
Är du lyckligare på mac så ok för dig. Men generalisera inte oss andra som får win att fungera bra. Har kört mac plattfor i 2 omgångar och som kontors nisse så är det bra men win ger mer frihet och tror inte hårdvaru begränsningar är lösningen.
Väldigt många vill ha det enkelt och där är faktiskt win bäst i dag.
Så jag tänker ge win8 en rejäl chans då det finns mycket under huven som är bra. Men då MS är beroende av att 3part uppdaterar sina drivers så kanske det tyvärr ta ca 1år innan flytet kommer. Det blir en fet win platta då mitt IOS är för begränsat för mina behov.

Du är inkonsekvent när du själv skriver;

"Sanningen är att alla som kör windows vet att vid ny släpp fungerar det dåligt..."

"Väldigt många vill ha det enkelt och där är faktiskt win bäst i dag."

Alla vet inte att det vid släpp fungerar dåligt. Varför är Windows enklast? När är Windows enklast? Det går inte generalisera och säga att ett operativsystem är bäst, enkelt är en subjektivitet.

Menade att det är bäst för de som vill ha det enkelt. installera o kör. Och tycker jag att win är bäst för mig och många som inte gillar att pula i operativ så är det inte en generalisering utan enkla fakta för den bekväma användaren. Jag bygde min första dator 1984 såhar varit med ett tag och med det sagt vet jag inte bäst men ganska mycket. O visst har tex IOS samt linux fördelar (och jag använder båda men i huvudsak win) men totalt så är win enklast för de flesta i dag.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av chopper:

Sanningen är att alla som kör windows vet att vid ny släpp fungerar det dåligt så jag förstår att du avinstallerade det.
Men jag köpte vista ultimate 1 år efter släppet och då hade de flesta 3 part uppdaterat sina driver så mitt vista fungerade fel fritt. MS fick mycket skit för att driver inte fungerade men ärligt det var inte deras jobb.
Är du lyckligare på mac så ok för dig. Men generalisera inte oss andra som får win att fungera bra. Har kört mac plattfor i 2 omgångar och som kontors nisse så är det bra men win ger mer frihet och tror inte hårdvaru begränsningar är lösningen.
Väldigt många vill ha det enkelt och där är faktiskt win bäst i dag.
Så jag tänker ge win8 en rejäl chans då det finns mycket under huven som är bra. Men då MS är beroende av att 3part uppdaterar sina drivers så kanske det tyvärr ta ca 1år innan flytet kommer. Det blir en fet win platta då mitt IOS är för begränsat för mina behov.

Du är inkonsekvent när du själv skriver;

"Sanningen är att alla som kör windows vet att vid ny släpp fungerar det dåligt..."

"Väldigt många vill ha det enkelt och där är faktiskt win bäst i dag."

Alla vet inte att det vid släpp fungerar dåligt. Varför är Windows enklast? När är Windows enklast? Det går inte generalisera och säga att ett operativsystem är bäst, enkelt är en subjektivitet.

Menade att det är bäst för de som vill ha det enkelt. installera o kör. Och tycker jag att win är bäst för mig och många som inte gillar att pula i operativ så är det inte en generalisering utan enkla fakta för den bekväma användaren. Jag bygde min första dator 1984 såhar varit med ett tag och med det sagt vet jag inte bäst men ganska mycket. O visst har tex IOS samt linux fördelar (och jag använder båda men i huvudsak win) men totalt så är win enklast för de flesta i dag.

OS X är också bara "installera och kör", så jag förstår inte riktigt i detalj vad som gör Windows "det enklaste" operativsystemet. Jag tror att du svarade på det själv när du sa "bäst för mig".

Det du skrev var inte enkel fakta, utan ett subjektivt påstående. 1+1=2 är ett faktum (utan några andra premisser). Att Windows är bäst för att, för dig och "många som inte gillar att pula i operativsystem" är inte ett faktum.

Medlem

OS X är också bara "installera och kör", så jag förstår inte riktigt i detalj vad som gör Windows "det enklaste" operativsystemet. Jag tror att du svarade på det själv när du sa "bäst för mig".

Det du skrev var inte enkel fakta, utan ett subjektivt påstående. 1+1=2 är ett faktum (utan några andra premisser). Att Windows är bäst för att, för dig och "många som inte gillar att pula i operativsystem" är inte ett faktum. :)[/quote]

Jo det är väl så att oftast ser man begränsningarna utifrån sin kontakt grupp och användar del. Windows har ju så många mer användare som gör det enklare att fungera med många andra användare världen över.
O viss är mac lätt att installera o köra direkt men begränsas av mängden användare så win har en fördel där..

" Att Windows är bäst för att, för dig och "många som inte gillar att pula i operativsystem" är inte ett faktum. :)" Nej kanske men oftast en bra anledning att välja win då man når fler användare vilket förenklar kommunikationen för mindre Operativ pulande användare.
Och att dissekera mina inlägg gör det inte anorlunda jag gillar inte linux o mac os så bra att jag vill byta ut det då jag får mindre än mad win i dag. Det är fakta.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:

OS X är också bara "installera och kör", så jag förstår inte riktigt i detalj vad som gör Windows "det enklaste" operativsystemet. Jag tror att du svarade på det själv när du sa "bäst för mig".

Det du skrev var inte enkel fakta, utan ett subjektivt påstående. 1+1=2 är ett faktum (utan några andra premisser). Att Windows är bäst för att, för dig och "många som inte gillar att pula i operativsystem" är inte ett faktum.

Jo det är väl så att oftast ser man begränsningarna utifrån sin kontakt grupp och användar del. Windows har ju så många mer användare som gör det enklare att fungera med många andra användare världen över.
O viss är mac lätt att installera o köra direkt men begränsas av mängden användare så win har en fördel där..

" Att Windows är bäst för att, för dig och "många som inte gillar att pula i operativsystem" är inte ett faktum. :)" Nej kanske men oftast en bra anledning att välja win då man når fler användare vilket förenklar kommunikationen för mindre Operativ pulande användare.
Och att dissekera mina inlägg gör det inte anorlunda jag gillar inte linux o mac os så bra att jag vill byta ut det då jag får mindre än mad win i dag. Det är fakta. :)[/quote]

Jag tror att Mac-användarna tänker precis likadant. Jag dissikerar inte dina inlägg för att håna dig, utan för att visa hjälpa dig se faktafel och förstå vad du menar.

Medlem

Vilken het diskussion det blev av ett hyffsat oseriöst inlägg

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av chopper:

OS X är också bara "installera och kör", så jag förstår inte riktigt i detalj vad som gör Windows "det enklaste" operativsystemet. Jag tror att du svarade på det själv när du sa "bäst för mig".

Det du skrev var inte enkel fakta, utan ett subjektivt påstående. 1+1=2 är ett faktum (utan några andra premisser). Att Windows är bäst för att, för dig och "många som inte gillar att pula i operativsystem" är inte ett faktum.

Jo det är väl så att oftast ser man begränsningarna utifrån sin kontakt grupp och användar del. Windows har ju så många mer användare som gör det enklare att fungera med många andra användare världen över.
O viss är mac lätt att installera o köra direkt men begränsas av mängden användare så win har en fördel där..

" Att Windows är bäst för att, för dig och "många som inte gillar att pula i operativsystem" är inte ett faktum. :)" Nej kanske men oftast en bra anledning att välja win då man når fler användare vilket förenklar kommunikationen för mindre Operativ pulande användare.
Och att dissekera mina inlägg gör det inte anorlunda jag gillar inte linux o mac os så bra att jag vill byta ut det då jag får mindre än mad win i dag. Det är fakta.

Jag tror att Mac-användarna tänker precis likadant. Jag dissikerar inte dina inlägg för att håna dig, utan för att visa hjälpa dig se faktafel och förstå vad du menar. :)[/quote]

Antar att vi är från var sitt läger he he O ska fixa mig en mac för o hantera mina foton där mac programmen är suveränt bra.
Har ett evernot konto som är mitt favorit program online synkar allt till min android och iphone mob samt alla datorer.Så jag är inte helt anti bara bekväm med windows i dag.
Men man blir lite bekväm med åren så win är det som ger mest för mig och min bekantskapskrets.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av chopper:
Skrivet av chopper:

OS X är också bara "installera och kör", så jag förstår inte riktigt i detalj vad som gör Windows "det enklaste" operativsystemet. Jag tror att du svarade på det själv när du sa "bäst för mig".

Det du skrev var inte enkel fakta, utan ett subjektivt påstående. 1+1=2 är ett faktum (utan några andra premisser). Att Windows är bäst för att, för dig och "många som inte gillar att pula i operativsystem" är inte ett faktum.

Jo det är väl så att oftast ser man begränsningarna utifrån sin kontakt grupp och användar del. Windows har ju så många mer användare som gör det enklare att fungera med många andra användare världen över.
O viss är mac lätt att installera o köra direkt men begränsas av mängden användare så win har en fördel där..

" Att Windows är bäst för att, för dig och "många som inte gillar att pula i operativsystem" är inte ett faktum. :)" Nej kanske men oftast en bra anledning att välja win då man når fler användare vilket förenklar kommunikationen för mindre Operativ pulande användare.
Och att dissekera mina inlägg gör det inte anorlunda jag gillar inte linux o mac os så bra att jag vill byta ut det då jag får mindre än mad win i dag. Det är fakta.

Jag tror att Mac-användarna tänker precis likadant. Jag dissikerar inte dina inlägg för att håna dig, utan för att visa hjälpa dig se faktafel och förstå vad du menar.

Antar att vi är från var sitt läger he he O ska fixa mig en mac för o hantera mina foton där mac programmen är suveränt bra.
Har ett evernot konto som är mitt favorit program online synkar allt till min android och iphone mob samt alla datorer.Så jag är inte helt anti bara bekväm med windows i dag.
Men man blir lite bekväm med åren så win är det som ger mest för mig och min bekantskapskrets.

Det, min vän, är fakta.

1
Skriv svar