Star Wars: The Old Republic blir free 2 play

Medlem
Skrivet av firsov:
Skrivet av Msiden:

Dom som skapade SW:TOR trodde att det skulle räcka med att spelet heter STARWARS och kopiera lite andra spel fast med sjukt mycket mindre innehåll.. Spelet är väl kul några dagar eller någon vecka tills man står där och inte har något roligt att göra

Det som fick mig att aldrig köpa SW:TOR var att lightsabers inte högg av kroppsdelar, Man står och slår med den som om det vore ett baseboll trä. Sen skjuter man laser som gör lika ont som pellets pistoler.. Känns som vilket annat mmorpg som helst fast med sjukt svaga framtids vapen

Så du menar bara för att det är framtid bör alla vapen vara så kraftiga så man one hitar varenda mobb i hela spelet?
Ja det blir säkerligen mycket bättre så...

Svåraste bossen död efter 1 slag då det träffade honom på mitten. Så klart! Rolig raid osv..

Lägg märke till min sarkasm här och tänk lite nästa gång innan du skriver något.

Så bara för att det är ett spel så ska man ignorera allt som finns i filmerna och skapa en wow klon med sw grafik i stället för att skapa något unikt?

Raider kunde bestå utav sjukt mycket fiender och inte bara några enstaka gubbar du ska skjuta 846 skott på för att han ska dö. Dom kan ha gubbar med olika armors som gör att dom kan ta lite mer stryk än andra

Bossar måste väl inte dö på ett slag, Finns nog mycket intressant man kan hitta på i stället för att slå på en enstaka gubbe i flera minuter

Gulligt att du skriver om din sarkasm men tänker inte efter själv när du skriver.
Använd din fantasi lite. För det gjorde dom verkligen inte när dom skapade spelet

Medlem
Skrivet av Msiden:
Skrivet av firsov:
Skrivet av Msiden:

Dom som skapade SW:TOR trodde att det skulle räcka med att spelet heter STARWARS och kopiera lite andra spel fast med sjukt mycket mindre innehåll.. Spelet är väl kul några dagar eller någon vecka tills man står där och inte har något roligt att göra

Det som fick mig att aldrig köpa SW:TOR var att lightsabers inte högg av kroppsdelar, Man står och slår med den som om det vore ett baseboll trä. Sen skjuter man laser som gör lika ont som pellets pistoler.. Känns som vilket annat mmorpg som helst fast med sjukt svaga framtids vapen

Så du menar bara för att det är framtid bör alla vapen vara så kraftiga så man one hitar varenda mobb i hela spelet?
Ja det blir säkerligen mycket bättre så...

Svåraste bossen död efter 1 slag då det träffade honom på mitten. Så klart! Rolig raid osv..

Lägg märke till min sarkasm här och tänk lite nästa gång innan du skriver något.

Så bara för att det är ett spel så ska man ignorera allt som finns i filmerna och skapa en wow klon med sw grafik i stället för att skapa något unikt?

Raider kunde bestå utav sjukt mycket fiender och inte bara några enstaka gubbar du ska skjuta 846 skott på för att han ska dö. Dom kan ha gubbar med olika armors som gör att dom kan ta lite mer stryk än andra

Bossar måste väl inte dö på ett slag, Finns nog mycket intressant man kan hitta på i stället för att slå på en enstaka gubbe i flera minuter

Gulligt att du skriver om din sarkasm men tänker inte efter själv när du skriver.
Använd din fantasi lite. För det gjorde dom verkligen inte när dom skapade spelet

Faktiskt, kom just och tänka på en utav cinematicsen där en jedi blockerar ett lasersvärd med händerna och använder säkerligen kraften för att inte bli skadad, en del bossar skulle säker kunnat haft sådanna krafter men heltäckande och sen hade man kunnat slänga in olika boss event där man blir stormad av ett X antal fiender, skulle ju varit jätte häftigt.

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

Tja nu när du frågar så. Under betan gick de faktiskt ut och sa att folk skulle sluta skicka in förslag för de tänkte inte ta dem i åtanke, så förslag och kritik fanns det och finns säkerligen. Men någon som lyssnar får du svårare att hitta.

Trollet Bronko slår till med ännu mer trams. Var du ens med i den riktiga slutna SWTOR betan eller hittar du bara på...som vanligt?

Jag var med den i slutna SWTOR betan under ganska lång tid innan launch.

Du får det att låta som att de påstod att de skulle ignorera förslag eller kritik under betan även då feedback hade ett praktiskt syfte, vilket är ren och skär lögn.

Det var i slutfasen av betan som de sade att det var för sent att ändra eller göra om vissa saker...och det är väl ganska naturligt att man vid någon punkt måste sluta ta feedback och faktiskt släppa spelet i det skick det är?

SE

Medlem
Skrivet av PerfectCrime:
Skrivet av Lurid:

De/dem, om du inte vet vilken du ska använda, kör med 'dom'.

Blir galen på felanvändandet.

Håller med dig x 1000.
FZ:s forum är av någon anledning översvämmat av ovan nämnda styggelse. För att inte tala om alla förbannade särskrivningar som gör att man vill klösa ögonen ur sig.

Förresten, väl skrivet av *bloodflowers* ! Både innehåll och språk

/ Språkpolisen

Instämmer helt.

Verkar som att någon lär ut katastrofalt fel i skolorna för jag får intrycket av att det kanske är lite av en generationsfråga?

Det ironiska i sammanhanget, är att folk medvetet verkar försöka undvika att skriva "dom" för att påvisa sina goda skriv- och språkkunskaper, men så skriver de helt galet "dem" istället för "de" och så blir det bara ännu värre.

Håller dessutom helt med om att om man osäker så är det tusen gånger bättre att skriva "dom" istället för att felaktigt använda "dem" när det ska vara "de".

SE

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:

...
Det ironiska i sammanhanget, är att folk medvetet verkar försöka undvika att skriva "dom" för att påvisa sina goda skriv- och språkkunskaper, men så skriver de helt galet "dem" istället för "de" och så blir det bara ännu värre.
...

Exakt så är det.
En tröst i den relativa misären är att man inte är ensam om att störa sig på detta.
Tillsammans kanske vi kan rädda det svenska språket. Kanske...

On topic nu..? Absolut inte, detta kändes mer angeläget


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Medlem

Kan bara säga "Vad var det jag sa?" i förra nyheten om att de inte tjänade några pengar så sa jag att de måste göra det gratis! Men jag fick mycket kritik mot det men nu hade jag ändå rätt


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Luciphear:

Läser mycket om folk som klagar på att spel blir Free to Play, och hotar då med att sluta spela om de inte får betala för att sedan hoppa tillbaka till World of Warcraft.

Vadå? Förväntar dom sig att de ska träffa på bättre spelare i World of Warcraft bara för att man betalar för det? Oddsen att SWToR har bättre spelare även när det blir Free to Play är fortfarande högre...

Från vad jag upplevt så är World of Warcraft fullt av idioter. Idioter som betalar.

Anledningen till att jag inte gillar F2P är att det OFTA blir P2W särskilt när EA är inblandat och då finner jag det bättre och mer pålitligt att ha en fast månadskostnad istället för att kanske betala lite mindre men någon gång ibland, t.ex så betalar man 150 kr i månaden eller så finns det en store med grejer i som är lite billigare och så tänker man sig inte för eller blir mer eller mindre tvingad att köpa saker ifrån storen för att hålla måttet i PvE/PvP och det kan bli farligt mycket dyrare än 150kr i månaden om t.ex ett item kostar 50 kr och man tänkte "Det kostar inte så mycket jag kan köpa det" tänker man så 4 gånger på en månad så är man uppe i 200 kr.

Min åsikt är helt enkelt att jag hellre ger 150 kr och får tillgång till allt än att ge 150 kr i månaden och måste köpa vissa saker eller måste köpa allt utan någon månadskostnad. Hoppas ni förstår min wall of text och som sagt, jag har ingenting emot F2P men det blir lätt P2W och då är det inte kul längre.

Det är lätt att identifiera P2W spel och därefter hålla sig ifrån dem. Allt det kommer ner till är om det finns något eller några föremål som man enbart kan införskaffa med riktiga pengar och som gör en starkare än vad man annars kan bli.
Det bästa exemplet på F2P är fortfarande LoL. Allting som är penga-exklusivt är kosmetiska skins. Allting som är direkta stats-boosts är in-game currency-exklusivt. Så det ska vara imo

I övrigt så tror jag att folk borde skaffa sig lite medvetenhet och bli vettiga konsumenter, då undviker man att inse efter en månad "oj jag spenderade visst 300kr på det här spelet igenom 6 olika inköp"

Medlem
Skrivet av Zyndrome:
Skrivet av Tobblish:

Så går det när man använder en motor som inte på långa vägar är klar!

Sen att man copy pastar WoW och lägger på SW tema på det.
+ 500miljoner dollar på Voice Acting.

Motorn är ju helt OK om du har ett litet team/indie och vill framföra en idé för ett MMO. Men när man vill använda motorn i mångmiljon-projekt, då blir man tveksam, speciellt då utvecklarna för motorn även påpekade att den var knappast färdig då EA/Bioware gav dem checken. Eftersom de har licens på Unreal-motorn, så kunde de kanske ha använt den istället, i en miljö dom är vana vid.

Och ja, det känns knappast som en innovation när spelet i grund och botten är ett bedrövligt försök att kopiera WoW med ett annat tema. Jag har spelat SW:TOR, och redan efter nån timme börjar man hamra på mellanslags-knappen som en vilde för att skippa alla dialoger och gå direkt till "Accept" och "Deny" valen, när spelet ändå visar vart du ska gå och göra vad när du accepterar en quest ... eh mission. Ja, alla pengar på röstskådespelare kunde nog ha gått till annat...

Dem gjorde precis samma sak med KOTOR2, spelet var inte ens färdigt när det släpptes. Man kanske borde börja undvika allt med EA och LucasArts loggan?

Medlem

Spelet var inte bra innan och lär knappast bli bättre av F2P...innebär att mindre resurser kommer arbeta med spelet.

Tror många känt av MMO spelens baksida och MMO måste förnya sig rejält för att komma vidare. Att de har med F2P att göra tror jag dock inte på.

Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

Tja nu när du frågar så. Under betan gick de faktiskt ut och sa att folk skulle sluta skicka in förslag för de tänkte inte ta dem i åtanke, så förslag och kritik fanns det och finns säkerligen. Men någon som lyssnar får du svårare att hitta.

Trollet Bronko slår till med ännu mer trams. Var du ens med i den riktiga slutna SWTOR betan eller hittar du bara på...som vanligt?

Jag var med den i slutna SWTOR betan under ganska lång tid innan launch.

Du får det att låta som att de påstod att de skulle ignorera förslag eller kritik under betan även då feedback hade ett praktiskt syfte, vilket är ren och skär lögn.

Det var i slutfasen av betan som de sade att det var för sent att ändra eller göra om vissa saker...och det är väl ganska naturligt att man vid någon punkt måste sluta ta feedback och faktiskt släppa spelet i det skick det är?

SE

Går ju och vara en biodrone som du också förstås, de gick specifikt ut och sa att folk var i princip bara med i betan för att förse dem med metrics. Men visst du är välkommen att visa hur jag "trollar", vilket iofs engligt biowares rövslickare överlag defineras som att säga sanning. De har ju verkligen visat sig villiga att tala med spelarbasen och ta förslag efter spelets release, eller ja, att agera som en tyst stenvägg är väl snarare att beskriva sanningen med tanke på hur arga folk har varit på deras totala brist på kommunikation och och vilja att lyssna.

Men visst, tro att jag "trollar" för jag säger saker du inte gillar att höra, gör det.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

Ett MMO är svårt att bara testa över en helg. Jag tyckte spelet var kul i början. Gillade WoW och det var väldigt likt. Men de har misslyckats totalt med end-game och PVP.

Medlem
Skrivet av Skjuludde1:
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Luciphear:

Läser mycket om folk som klagar på att spel blir Free to Play, och hotar då med att sluta spela om de inte får betala för att sedan hoppa tillbaka till World of Warcraft.

Vadå? Förväntar dom sig att de ska träffa på bättre spelare i World of Warcraft bara för att man betalar för det? Oddsen att SWToR har bättre spelare även när det blir Free to Play är fortfarande högre...

Från vad jag upplevt så är World of Warcraft fullt av idioter. Idioter som betalar.

Anledningen till att jag inte gillar F2P är att det OFTA blir P2W särskilt när EA är inblandat och då finner jag det bättre och mer pålitligt att ha en fast månadskostnad istället för att kanske betala lite mindre men någon gång ibland, t.ex så betalar man 150 kr i månaden eller så finns det en store med grejer i som är lite billigare och så tänker man sig inte för eller blir mer eller mindre tvingad att köpa saker ifrån storen för att hålla måttet i PvE/PvP och det kan bli farligt mycket dyrare än 150kr i månaden om t.ex ett item kostar 50 kr och man tänkte "Det kostar inte så mycket jag kan köpa det" tänker man så 4 gånger på en månad så är man uppe i 200 kr.

Min åsikt är helt enkelt att jag hellre ger 150 kr och får tillgång till allt än att ge 150 kr i månaden och måste köpa vissa saker eller måste köpa allt utan någon månadskostnad. Hoppas ni förstår min wall of text och som sagt, jag har ingenting emot F2P men det blir lätt P2W och då är det inte kul längre.

Det är lätt att identifiera P2W spel och därefter hålla sig ifrån dem. Allt det kommer ner till är om det finns något eller några föremål som man enbart kan införskaffa med riktiga pengar och som gör en starkare än vad man annars kan bli.
Det bästa exemplet på F2P är fortfarande LoL. Allting som är penga-exklusivt är kosmetiska skins. Allting som är direkta stats-boosts är in-game currency-exklusivt. Så det ska vara imo

I övrigt så tror jag att folk borde skaffa sig lite medvetenhet och bli vettiga konsumenter, då undviker man att inse efter en månad "oj jag spenderade visst 300kr på det här spelet igenom 6 olika inköp"

Och som sagt så vet vi alla att EA 'r penga kåta och kommer antagligen försöka pumpa ut vartenda öre från spelet så det brjar nog med cosmetics och går över väldigt snabbt till P2W

Medlem
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av Bronko den arga hästen:
Skrivet av showerguy:

Hur kunde det gå så snett frågar jag mig fortfarande?

Hade man inga testare som gav kritik osv osv? Släpptes spelet för fort eller vad hände egentligen?

Tja nu när du frågar så. Under betan gick de faktiskt ut och sa att folk skulle sluta skicka in förslag för de tänkte inte ta dem i åtanke, så förslag och kritik fanns det och finns säkerligen. Men någon som lyssnar får du svårare att hitta.

Trollet Bronko slår till med ännu mer trams. Var du ens med i den riktiga slutna SWTOR betan eller hittar du bara på...som vanligt?

Jag var med den i slutna SWTOR betan under ganska lång tid innan launch.

Du får det att låta som att de påstod att de skulle ignorera förslag eller kritik under betan även då feedback hade ett praktiskt syfte, vilket är ren och skär lögn.

Det var i slutfasen av betan som de sade att det var för sent att ändra eller göra om vissa saker...och det är väl ganska naturligt att man vid någon punkt måste sluta ta feedback och faktiskt släppa spelet i det skick det är?

SE

Går ju och vara en biodrone som du också förstås, de gick specifikt ut och sa att folk var i princip bara med i betan för att förse dem med metrics. Men visst du är välkommen att visa hur jag "trollar", vilket iofs engligt biowares rövslickare överlag defineras som att säga sanning.

Lol.

Du har uppenbarligen (återigen) ingen som helst aning om vad du snackar om. Personligen så struntar jag fullkomligt i om det gäller BioWare eller vilket företag som helst, du sprider felaktig information i syfte att reta upp folk, vilket gör dig till ett litet troll.

Skrivet av Bronko den arga hästen:

De har ju verkligen visat sig villiga att tala med spelarbasen och ta förslag efter spelets release, eller ja, att agera som en tyst stenvägg är väl snarare att beskriva sanningen med tanke på hur arga folk har varit på deras totala brist på kommunikation och och vilja att lyssna.

Som någon som faktiskt varit med ett tag i den slutna betan, så kan jag intyga att de faktiskt lyssnade en hel del på de som testade och gjorde en mängd förändringar av spelet p.g.a. detta.

Problemet (som jag ser det), är att de tyvärr mest lyssnade på "fel" (enligt min åsikt) grupp av människor. IMO fick de uppenbara WoW-kidsen (vilka oftast var de som skrek högst) för stort gehör och man lyssnade inte lika mycket på de "riktiga" Star Wars fansen som ville ha ett lite mer unikt spel som passade SW universum bättre. Detta är naturligtvis min personliga åsikt, men jag tror att de uppenbara WoW-influenserna i spelet kanske talar för sig själva i detta fallet.

Skrivet av Bronko den arga hästen:

Men visst, tro att jag "trollar" för jag säger saker du inte gillar att höra, gör det.

Jag tror ingenting, jag vet att du trollar. Det enda jag inte "gillar" att höra är lögner...och det är oavsett ämne.

SE

Skrivet av ShavedEwok:

Lol.

Du har uppenbarligen (återigen) ingen som helst aning om vad du snackar om. Personligen så struntar jag fullkomligt i om det gäller BioWare eller vilket företag som helst, du sprider felaktig information i syfte att reta upp folk, vilket gör dig till ett litet troll.

Helt korrekt information faktiskt, förneka det allt vad du vill biodrone, men det var så det var och deras beteende efter betan återspeglar det i allra högsta grad.

Skrivet av ShavedEwok:

Som någon som faktiskt varit med ett tag i den slutna betan, så kan jag intyga att de faktiskt lyssnade en hel del på de som testade och gjorde en mängd förändringar av spelet p.g.a. detta.

Oh ja eller hur, de tog bort massa saker som folk gillade och sen sågs det aldrig mer.

Skrivet av ShavedEwok:

Problemet (som jag ser det), är att de tyvärr mest lyssnade på "fel" (enligt min åsikt) grupp av människor. IMO fick de uppenbara WoW-kidsen (vilka oftast var de som skrek högst) för stort gehör och man lyssnade inte lika mycket på de "riktiga" Star Wars fansen som ville ha ett lite mer unikt spel som passade SW universum bättre. Detta är naturligtvis min personliga åsikt, men jag tror att de uppenbara WoW-influenserna i spelet kanske talar för sig själva i detta fallet.

Wow influensen fanns där sedan dag 1, men du har rätt i en sak, om de lyssnade så lyssnade de på fel människor, rumpslickande fanboys som skyllde allt på spelarna och sa att spelet var perfekt. Sanningen är nog att de bara delade deras uppfattning om att deras spel var så jävla bra, lyssnade gjorde de nog knappast.

Skrivet av ShavedEwok:

Jag tror ingenting, jag vet att du trollar. Det enda jag inte "gillar" att höra är lögner...och det är oavsett ämne.

SE

Det inte du inte gillar och höra det är sanningen lilla biodrone, och nu får bioware och EA betala för sin totala inkompetens, och tänk att spelet sjönk som en sten i en period där WoW hade svagt med content och inga andra MMO utmanare släpptes. F2P kommer inte rädda det, spelet problem kvarstår fortfarande.

FML
Medlem

Varför gå de inte bara att sänka månadskostnaden? Har någon gjort de? Känns som de är $15 eller F2P. Ligger väl nån baktanke varför de är så. men har någon ens testat innan de hoppat till F2P? Från $15 till $5 borde väl göra skillnad tycker man.

Medlem

gillar sällan konceptet av F2P oftast behöver man punga ut mer än "standard" månadsavgiften för att ens få en hyffsad upplevelse av spelet.

Jag gillade verkligen SWTOR starkt när det kom ut, om dem bara hade lagt in mer saker och i en snabbare takt så hade spelet gått att rädda!

synd men MMO genren har verkligen spårat ur på senaste


signatur

Suup homie

Medlem

YES! Äntligen!

Moderator | Testpilot

Trevligt när jag nyss köpte spelet.. Hm, kanske jag får några förmåner då istället.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Drumel:

Jag tyckte spelet var riktigt bra det som ja störde mig på var att de gjort ett knöligt socialt interface.

De skulle haft något sätt att lägga til vänner med typ real id.
Att behöva lägga till varje kompis alla karaktärer på alla sina egna karaktärer gjorde att man ofta inte såg vilka som var online och det känndes därför tomt online.

Nu kan man i alla fall lägga till folk även om de råkar vara offline

Skriv svar