Se nya utvecklardagboken från Aliens: Colonial Marines

Robot
Se nya utvecklardagboken från Aliens: Colonial Marines

Första delen i en ny serie utvecklarinblickar har skrämt slag på nätet. Bli påverkad du också.

#aliens-colonial-marines, #sega, #gearbox-software


Inaktiv
Se nya utvecklardagboken från Aliens: Colonial Marines

FPS-spel ska spelas på datorer - punkt!

Medlem

Vid 1:35 ungefär: "We take this very seriously... hardcore fans..." och då ser man hur de testkör på ett Xbox360.

Man ska inte ha förutfattade meningar, men jag hoppas verkligen att de åtminstone får till FOV:en rätt till PC sen. Den här typen av spel vägrar jag köra på en konsol!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Göra en skitskraj? Det hoppas jag verkligen. Det är ju trots allt Alien vi pratar om. Blir man inte skrämd någon enda gång under spelet, så är det inte värt pengarna.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ser mest ut som de försöker sälja en kass konsollshooter till fjortisar med den välbeprövade TV-shopmetoden.

Trodde att man skulle göra nåt vettigt av Alien-licensen med det här spelet för några år sen men efter att ha sett det här klippet lägger jag ned de förhoppningarna helt.

Medlem

...för jävligt att man inte har någon kvinnlig karaktär att spela. Jag brukar inte direkt bry mig om det, men nu snackar vi trotts allt Alien där huvudpersonen är en av filmhistoriens största action kvinnor.

Edit: För det var väl så i detta fallet? Får väl reservera mig för eventuellt fullständigt fel i denna frågan haha!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

...för jävligt att man inte har någon kvinnlig karaktär att spela. Jag brukar inte direkt bry mig om det, men nu snackar vi trotts allt Alien där huvudpersonen är en av filmhistoriens största action kvinnor.

Edit: För det var väl så i detta fallet? Får väl reservera mig för eventuellt fullständigt fel i denna frågan haha!

jag vet inte allt dem har gjort, men såg du inte deras "modeller" av kvinnor som fanns med där också?

Medlem
Skrivet av farfadern:
Skrivet av Ankh:

...för jävligt att man inte har någon kvinnlig karaktär att spela. Jag brukar inte direkt bry mig om det, men nu snackar vi trotts allt Alien där huvudpersonen är en av filmhistoriens största action kvinnor.

Edit: För det var väl så i detta fallet? Får väl reservera mig för eventuellt fullständigt fel i denna frågan haha!

jag vet inte allt dem har gjort, men såg du inte deras "modeller" av kvinnor som fanns med där också?

Jag syftade på spelbara. Jag har för mig att de inte hade några såna.

http://www.vg247.com/2012/07/04/lack-of-females-in-colonial-m...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Pansarknekt

Jag tycker det verkar häftigt trots att dom kör det på en XBOX :). Mycket från de snuttar med gameplay som fanns ser dock exakt ut som CoD. Det där krysset som indikerar träff och nån text över hela skärmen som berättar för dig att du låst upp en ny färg till dina kalsonger.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Jag tittar in i kristallkulan och ser....

Konsolport. "Press start to begin"

FOV, Alldeles för låg. Samt att vapnet kommer ta upp 1/4 av bilden. Går inte att ändra.

Kontrollproblem:
-Vissa knappar kommer inte gå att binda på tangentbordet.
-Musknapparna utöver vänster och höger kan ni glömma.
-Alt-tab crashar spelet
-Negativ musacceleration och andra mouse sense problem.

Grafik:
Directx 9c
Grafikinställningar, ON or OFF

Herpa derp derp!

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Jag tittar in i kristallkulan och ser....

Konsolport. "Press start to begin"

FOV, Alldeles för låg. Samt att vapnet kommer ta upp 1/4 av bilden. Går inte att ändra.

Kontrollproblem:
-Vissa knappar kommer inte gå att binda på tangentbordet.
-Musknapparna utöver vänster och höger kan ni glömma.
-Alt-tab crashar spelet
-Negativ musacceleration och andra mouse sense problem.

Grafik:
Directx 9c
Grafikinställningar, ON or OFF

Herpa derp derp!

Tyvärr känns det precis som detta lär bli verkligheten... och ett Aliens: Call of Duty. Fan, sluta följ CoD-formeln! Jag har tröttnat så oerhört på den typen av FPS-spel som "stjäl" kontrollern ifrån dig och ska visa dig "OMG KOLLA VAD COOLT!"-moments när du själv inte ens får styra. Jag vill hellre skapa mina egna OMFG-moments. Luktar flopp

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Jag tittar in i kristallkulan och ser....

Konsolport. "Press start to begin"

FOV, Alldeles för låg. Samt att vapnet kommer ta upp 1/4 av bilden. Går inte att ändra.

Kontrollproblem:
-Vissa knappar kommer inte gå att binda på tangentbordet.
-Musknapparna utöver vänster och höger kan ni glömma.
-Alt-tab crashar spelet
-Negativ musacceleration och andra mouse sense problem.

Grafik:
Directx 9c
Grafikinställningar, ON or OFF

Herpa derp derp!

Haha, så sjukt att utvecklarna aldrig kan lära sig utav detta. Det är ju fan exakt dessa problem som gör spel ospelbara på PC. FOV och negativ musacceleration är de allra mest kritiska problemen. Sedan så är dagens spel också jobbiga pga. som Penumbra utvecklarna sa, att när det kmr scener där man tappar kontrollen över karaktären, alltså typ där du inte får gå själv utan gubben går o titta själv o så kommer ett event där du får klicka en knapp för att göra en handling o så, men du får inte göra allt själv. Sjukt löjligt.

Det här med kvinnliga karaktärer, inte för att ja har problem med om det enbart är män eller kvinnor man kan vara i spel, men när man väl tänker på det.. så är man nog fan alltid man och får aldrig välja kvinna. Fan va dumt.

Medlem
Skrivet av axer:
Skrivet av KnäckeHäxan:

Jag tittar in i kristallkulan och ser....

Konsolport. "Press start to begin"

FOV, Alldeles för låg. Samt att vapnet kommer ta upp 1/4 av bilden. Går inte att ändra.

Kontrollproblem:
-Vissa knappar kommer inte gå att binda på tangentbordet.
-Musknapparna utöver vänster och höger kan ni glömma.
-Alt-tab crashar spelet
-Negativ musacceleration och andra mouse sense problem.

Grafik:
Directx 9c
Grafikinställningar, ON or OFF

Herpa derp derp!

Tyvärr känns det precis som detta lär bli verkligheten... och ett Aliens: Call of Duty. Fan, sluta följ CoD-formeln! Jag har tröttnat så oerhört på den typen av FPS-spel som "stjäl" kontrollern ifrån dig och ska visa dig "OMG KOLLA VAD COOLT!"-moments när du själv inte ens får styra. Jag vill hellre skapa mina egna OMFG-moments. Luktar flopp

Haha, läste inte ditt inlägg innan ja skrev mitt, så ja skrev ungefär samma som du xD Men ja, när man inte får kontrollera gubben själv, det hatar jag. Vill ha den gamla spelstilen tillbaka, där man får lösa problem o leva stunderna själv.

Så jävla casual idag... >.<

1
Skriv svar