Bethesdas Stalker-köp dementeras

Robot
Bethesdas Stalker-köp dementeras

Men den påstådda köparen lämnar inga kommentarer.

#bethesda, #gsc-game-world, #vostok-games, #survarium


Medlem
Bethesdas Stalker-köp dementeras

Vi får hoppas, har då längtat att de skall komma ett ST2

Medlem

Det vore som peanut-butter chocolate!!

Inaktiv

Bethesda förnekar, men i själva verket är dom en stalker och ligger å luras dom busarna.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Nog för att man vill se ett stalker 2 hoppas bara det hamnar i goda händer, så spelet behåller sin underbara stämning.

Medlem

Ser hellre att Stalker får vila i frid än att Bethesda lägger vantarna på serien.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Jag håller tummarna på att survarium blir grymt istället!
Dock släpps det väll inte på ett bra tag, så möjligt att DayZ fixar alla buggar och gör ett grymt spel före. Men är inte fel med lite konkurens!

Medlem

alltså kommer ett sådant här rykte fram och ett företag Inte har köpt det, då lär dom svara snabbt på det. men inte vilket bara bevisar att dom faktist har köpt det.

Bara att dom vill hålla det hemligt, Atta köpa det pga konkurens vore r'ätt dumt, då nya ideer kommer i dunno, men nästan 100% säker dom har köpt detta ifall man tittar hur dom har agerat med svar att dementera det, och man vet man hur företag fungerar så vet man även att svara på sådana här frågor alltid ageras på samma jädras byråkrati sätt kan läsa dom som en bok mer eller mindre

Så antingen har dom ej prioriterat att ge svar på detta vilket är fail för ett stort företag som detta eller så har dom köpt det.

Medlem

Ledsen, det är inte svårt att säga nej om så var fallet, och vem var det som dementerar nyheten egentligen? Uppenbarligen inte Bethesda, utan någon på Facebook. Jag tror att Bethesda köpte eller ska köpa stalker, även om jag inte bryr mig så mkt.

Medlem

Måste nog säga att ag är lite kluven över det hela. Visst, det är bra om nu någon har plockat upp licensen men sen är det Bethesda som gjort det så vet jag inte om det är så bra. Jag älskar Stalker spelen och har har jag vill inget hellre än att se serien fortsätta. Det lär väl visa sig så småningom.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

För de som gillar spelen kan jag berätta att i september släpps en riktigt fet mod, som varit under utveckling i många år, till S.T.A.L.K.E.R. SoC med namnet Lost Alpha.
Vi kommer att få se alla levlar som plockats bort och mer story + sidequests.

http://www.moddb.com/mods/lost-alpha

Det finns INGET i spelväg som jag är mer intresserad av att spela

Inaktiv

Om Bethesda får Stalker licensen vet vi vad vi ska förvänta oss: Man vaknar inne någonstans där ljuset inte når, tar sig ut, blir bländad av ljuset... Ni vet hur det går till, i slutändan så har vi en skitkopia på Fallout.

Medlem

Och så var STALKER världen räddad från att bli en "bättre" plats! Säkerligen skulle Bethesda göra världen allt vänligare än vad den ska vara?

Medlem

Den enda motorn, och utvecklare, som jag kan tänka mig göra ett STALKER 2 är 4A Games med deras motor till Metro 2033. De har rätt atmosfär, men frågan är om det kan göra ett bra öppet spel som STALKER

EDIT: Eller att det får vila i frid.

Medlem

Om det stämmer så tycker inte jag att det nödvändigtvis är bra. STALKER var bra för att det var annorlunda och vågade behålla en hel del bra saker som räknas som old school.
Bethesdas mentalitet med att förenkla det inre och lägga allt krut på det yttre garanterar nog nästan att de gamla spelen i serien kommer att förbli de enda värda namnet.

Medlem
Skrivet av WulffX03:

Den enda motorn, och utvecklare, som jag kan tänka mig göra ett STALKER 2 är 4A Games med deras motor till Metro 2033. De har rätt atmosfär, men frågan är om det kan göra ett bra öppet spel som STALKER

är av samma åsikt, tror att 4A är de jag litar mest på i att bevara STALKER-arvet.

FM-guru
F.d. Sisyr

Vet inte om det här är en uppfattning allmänheten delar, men jag hade gärna sett CD Projekt ta sig an Stalker. Nu inser jag förstås att det inte lär hända med tanke på att de redan utvecklar två AAA-rpg:s, men likväl vore det en önskan.

1
Skriv svar