Battlefield 3: Armored Kill visas i kväll

Robot
Battlefield 3: Armored Kill visas i kväll
Medlem
Battlefield 3: Armored Kill visas i kväll

"Miniexpansion", "minimod"? Vad gör att detta inte förtjänar att kallas expansion?

Redaktör
Skrivet av widL:

"Miniexpansion", "minimod"? Vad gör att detta inte förtjänar att kallas expansion?

Storleksmässigt ligger det nånstans mellan dlc och expansion.


signatur
Inaktiv

Ge hit något om Red Orchestra 2 istället. Någon söt liten expansion till det hade varit trevligare. Har gett up allt om bf3 nu då jag bland annat fått disconnected server EA (1) konstant.

Sedan är RO 2 bra mycket roligare på alla fronter.

Medlem

Då måste man titta

Medlem
Skrivet av qun0:

Ge hit något om Red Orchestra 2 istället. Någon söt liten expansion till det hade varit trevligare. Har gett up allt om bf3 nu då jag bland annat fått disconnected server EA (1) konstant.

Sedan är RO 2 bra mycket roligare på alla fronter.

RO2 sög, det floppade totalt och det tog med sig RO1 med sig i graven. tråkigt när sådant händer...
Förhoppningsvis kommer rising storm återuppliva RO2.

RO1 for life <3

Medlem
Skrivet av qun0:

Ge hit något om Red Orchestra 2 istället. Någon söt liten expansion till det hade varit trevligare. Har gett up allt om bf3 nu då jag bland annat fått disconnected server EA (1) konstant.

Sedan är RO 2 bra mycket roligare på alla fronter.

En efterlängtad Coop patch kanske? Det lovades ju från start..

Vad det gäller Armored Kill så ska det bli riktigt kul, dock är jag lite orolig över att man tydligen ska kunna dra med fordons unlocks från dess kartor till de andra kartorna. Tycker redan nu att fordonen är brutalt bra imellanåt pgr av overpowered gadgets. Men det blir säkert bra (hoppas jag!)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Miniexpansion som borde vara gratis och följa med i spelet man redan har betalat.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av widL:

"Miniexpansion", "minimod"? Vad gör att detta inte förtjänar att kallas expansion?

Storleksmässigt ligger det nånstans mellan dlc och expansion.

Okej, miniexpansion kan jag väl gå med på, med viss tveksamhet. Det är däremot definitivt ingen mod.

Redaktör
Skrivet av widL:

Okej, miniexpansion kan jag väl gå med på, med viss tveksamhet. Det är däremot definitivt ingen mod.

Hjärnsläpp... Fixat.


signatur
Medlem

För sent! Detta skulle varit med från början. Men BF3 ligger bra på hyllan och där stannar det. Men bra att intresserade kan få en glimt..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv
Skrivet av showerguy:

Miniexpansion som borde vara gratis och följa med i spelet man redan har betalat.

Tid är pengar, folk jobbar inte gratis.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem
Skrivet av Vapendragaren:
Skrivet av showerguy:

Miniexpansion som borde vara gratis och följa med i spelet man redan har betalat.

Tid är pengar, folk jobbar inte gratis.

Pengar har dem fan så det räcker. Dem kan iaf fixa spelet i god tid istället för att spotta ut ännu mer buggad mekanik...


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv
Skrivet av Idono:

Pengar har dem fan så det räcker. Dem kan iaf fixa spelet i god tid istället för att spotta ut ännu mer buggad mekanik...

Även om man har pengar så jobbar man inte gratis, det skulle iaf inte jag göra. Sen är det såklart frivilligt att betala för DLC. På buggfronten har jag inte stött på mer än lite ljudbuggar, men det beror väl på vilken plattform man spelar på.


signatur

Spel är som sex, man skryter inte om hur snabbt man klarar det.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Miniexpansion som borde vara gratis och följa med i spelet man redan har betalat.

Spelet du har betalat för slutar inte fungera om du väljer att avstå från expansionerna. Du väljer själv att betala för dem eller inte. Glöm inte att spelutveckling är ett jobb där man tjänar pengar för att kunna försörja sin familj eller sig själv.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

MiniExpansion? Är nu dumma eller? Jämför man det Dice släpper som DLC med Call of duty teamen gör så är ju alla Expansioner Dice gör nästan helt nya spel! Kalla det fan inte "Mini Expansion"

Medlem
Skrivet av muvoTX:

MiniExpansion? Är nu dumma eller? Jämför man det Dice släpper som DLC med Call of duty teamen gör så är ju alla Expansioner Dice gör nästan helt nya spel! Kalla det fan inte "Mini Expansion"

Då har du aldrig sett en expansion. Vad har CoD med detta att göra? Jag minns när expansion betyde nytt content, inte content dem hade uteslutit från orginalspelet. Kolla bara på BF2...

Medlem
Skrivet av muvoTX:

MiniExpansion? Är nu dumma eller? Jämför man det Dice släpper som DLC med Call of duty teamen gör så är ju alla Expansioner Dice gör nästan helt nya spel! Kalla det fan inte "Mini Expansion"

Om man jämför med vad en expansion var på den gamla goda tiden, eller vad en expansion egentligen borde vara så är detta inte mycket att hurra för! Miniexpansion fungerar som ett utmärkt uttryck.


signatur

I want to play a game.

Redaktör
Skrivet av muvoTX:

MiniExpansion? Är nu dumma eller? Jämför man det Dice släpper som DLC med Call of duty teamen gör så är ju alla Expansioner Dice gör nästan helt nya spel! Kalla det fan inte "Mini Expansion"

Det här är en definitionsfråga, du behöver inte dumförklara någon för att du tycker annorlunda.

Jag (och många andra, vågar jag tro - annars hade jag inte skrivit som jag gjorde) ser "dlc" som en liten uppdatering, som kan innehålla t.ex. någon karta, någon ny spelform, ett par nya fordon eller så. "Expansioner" är dyrare och innehåller mer material, kanske även nya storydelar. Battlefield 3-tilläggen är något mittemellan: innehållsrika men dyra (150 kr/st) för att vara dlc, innehållsfattiga men billiga för att vara expansion. Därför kallade jag dem miniexpansioner.


signatur
Medlem

Litet...? NAAAHHHH jag säger nog inte liten expansion :s

BATTLEFIELDS STÖRSTA MAP KOMMER JU

Medlem

detta är jag bara sugen på från BF3s alla dlc släpp... resten är skit... detta verkar kul iaf

Medlem
Skrivet av Vapendragaren:
Skrivet av Idono:

Pengar har dem fan så det räcker. Dem kan iaf fixa spelet i god tid istället för att spotta ut ännu mer buggad mekanik...

Även om man har pengar så jobbar man inte gratis, det skulle iaf inte jag göra. Sen är det såklart frivilligt att betala för DLC. På buggfronten har jag inte stött på mer än lite ljudbuggar, men det beror väl på vilken plattform man spelar på.

Ne jag hade inte heller jobbat gratis. Men så pass buggigt som spelet är och har varit så borde folk som äger BF3 få 1-2 gratis DLC för att varit så snälla och hållit ut med att beta testa skräpet efter release.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av qun0:

Ge hit något om Red Orchestra 2 istället. Någon söt liten expansion till det hade varit trevligare. Har gett up allt om bf3 nu då jag bland annat fått disconnected server EA (1) konstant.

Sedan är RO 2 bra mycket roligare på alla fronter.

RO2 sög, det floppade totalt och det tog med sig RO1 med sig i graven. tråkigt när sådant händer...
Förhoppningsvis kommer rising storm återuppliva RO2.

RO1 for life &lt;3

Död i graven? Vad jag vet spelar fortfarande massor med folk ro2 dagligen - inklusive jag själv

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av krythorian:
Skrivet av qun0:

Ge hit något om Red Orchestra 2 istället. Någon söt liten expansion till det hade varit trevligare. Har gett up allt om bf3 nu då jag bland annat fått disconnected server EA (1) konstant.

Sedan är RO 2 bra mycket roligare på alla fronter.

RO2 sög, det floppade totalt och det tog med sig RO1 med sig i graven. tråkigt när sådant händer...
Förhoppningsvis kommer rising storm återuppliva RO2.

RO1 for life &lt;3

Död i graven? Vad jag vet spelar fortfarande massor med folk ro2 dagligen - inklusive jag själv

Sist jag tittade var det typ 1 server som var halvfull och det var bottar. Så det är spelare som spelar nu? Kanske ska titta tillbaks

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av krythorian:
Skrivet av qun0:

Ge hit något om Red Orchestra 2 istället. Någon söt liten expansion till det hade varit trevligare. Har gett up allt om bf3 nu då jag bland annat fått disconnected server EA (1) konstant.

Sedan är RO 2 bra mycket roligare på alla fronter.

RO2 sög, det floppade totalt och det tog med sig RO1 med sig i graven. tråkigt när sådant händer...
Förhoppningsvis kommer rising storm återuppliva RO2.

RO1 for life &lt;3

Död i graven? Vad jag vet spelar fortfarande massor med folk ro2 dagligen - inklusive jag själv

Sist jag tittade var det typ 1 server som var halvfull och det var bottar. Så det är spelare som spelar nu? Kanske ska titta tillbaks

Jadå! Det brukar vara 5-10 servrar som är fulla med 64 spelare.

Medlem

hahaha p12or / Hammer of legions som ger minus åt alla som tycker bf3 dlc är skräp?

Medlem

ni skulle uppleva mindre buggar utan pappdatorer


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av qun0:

Ge hit något om Red Orchestra 2 istället. Någon söt liten expansion till det hade varit trevligare. Har gett up allt om bf3 nu då jag bland annat fått disconnected server EA (1) konstant.

Sedan är RO 2 bra mycket roligare på alla fronter.

Har du kryssat ur UPnP i modemet/routern om du har en Thomson från Telia? MVH

Medlem
Skrivet av Intuiz:

hahaha p12or / Hammer of legions som ger minus åt alla som tycker bf3 dlc är skräp?

Folk ger minus till dem som skriver dumma kommentarer som har 0 fakta att stå på eller helt enkelt är negativa.

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av Intuiz:

hahaha p12or / Hammer of legions som ger minus åt alla som tycker bf3 dlc är skräp?

Folk ger minus till dem som skriver dumma kommentarer som har 0 fakta att stå på eller helt enkelt är negativa.

Naw, dumma kommentarer? Får man inte ha en åsikt? Måste man vara positiv om mjölkningar eller?

12
Skriv svar