"Nytt" grafikkort vs mitt gamla?

Medlem
"Nytt" grafikkort vs mitt gamla?

Tjena. Fick just tag på ett "Gainward GeForce GTX 260 "Golden Sample" 1792MB GDDR3 PCI-Express Graphics Card" gratis.
Det jag har nu i lådan är ett gf9600 ti.
Är det "nya" kortet mycket bättre jämfört med 9600:a kortet? Är det värt att plocka ur det gamla, kanske åka på en formatering och allt vad det innebär?!

Ska snart byta ut min gamla rigg mot en nyare, men då kanske jag inte behöver köpa ett nytt grafikkort. Vill bara kunna lira BF3 på bättre upplösning än kass.
Just nu så kan jag inte lira det alls, alldeles för klen dator.

Medlem
Skrivet av Lenkan:

.. Är det värt att plocka ur det gamla, kanske åka på en formatering och allt vad det innebär?!

Du behöver inte formatera datorn bara för att du byter grafikkort, samt att det fortfarande är ett Nvidia grafikkort så det är samma drivrutiner.
Vilken innebär att du troligen inte ens behöver installera om drivrutinerna utan det borde bara vara att byta kort och köra igång spelet.


signatur

"You know you've found somebody special, when you can just shut the fuck up for a minute and comfortably enjoy the silence"

Medlem

Drivrutiner bör du ALLTID avinstallera och sedan installera nya, oavsett om du håller dig till Nvidia när du köper nytt.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Drivrutiner bör du ALLTID avinstallera och sedan installera nya, oavsett om du håller dig till Nvidia när du köper nytt.

Håller med dig helt och hållet.

260 kortet är bättre. Såg att ingen hade svarat på det.

Medlem

Tackar för svaren.
Då blir det ett byte dårå.
Tackar!

Medlem

du kan ju dedikera 9600-kortet som physx-kort om du har plats på moderkortet


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar