Nyversion av Rise of the Triad på gång

Robot
Nyversion av Rise of the Triad på gång

Utvecklas med Unreal Engine 3 och bjuder på en fullutvecklad 3D-värld istället för föregångarens Doom-liknande korridorer.

#rise-of-the-triad, #interceptor-entertainment


Medlem
Nyversion av Rise of the Triad på gång

Ett nytt DOOM.... igen. Suck!
Lite nytt vågat vore på sin plats.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

"hela upplevelsen kommer bjuda på achievements och annat hippt som kidsen diggar idag"

episk kommentar. själv tycker jag att det ser rätt schysst ut, har dock inte spelat originalet men det ska nog gå endå!


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

Haha

ROTT, det var tider det

Medlem

Det var grymt på sin tid.

En remake är säkert rolig. I 20 minuter.

Medlem

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Åh tack som fan. Jag har undrat vad detta spel heter...jag vill minnas att jag spelade Rise of the Triad i mitten på 90-talet. Åh, tack! Nu när jag vet vad dess namn är är mitt liv fulländat.

Medlem

Tror jag har kvar mina disketter till RotT ;P

Inaktiv

Efter att ha tittat på trailern

så måste jag säga att det tyvärr ser väldigt B ut. Visst är det kul med en PC-exklusiv remake, absolut, men de behöver arbeta en hel del på fiendens animationer (och troligtvis även AI) innan release.

Medlem

Spelade det igår och det var lika kul som man körde första gången för flera år sen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Sköna minnen från detta spelet. Första FPS:et där man kunde ha dubbla vapen så vitt jag vet.

När jag först spelade det hade jag en ärvd gammal 386:a, för att den skulle orka med spelet fick man förminska spelytan så att den täckte mindre och mindre av skärmen... Drog man ned den på minsta så att den bara var en liten box i mitten så dök meddelandet : "Buy a 486" upp


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Efter att ha tittat på trailern

https://www.youtube.com/embed/xhi-7lj7osI

så måste jag säga att det tyvärr ser väldigt B ut. Visst är det kul med en PC-exklusiv remake, absolut, men de behöver arbeta en hel del på fiendens animationer (och troligtvis även AI) innan release.

Trailer säger mig precis tvärtom, det ser ju asgrymt ut och det ser ju ut som originalet i nyförpackning till skillnad från andra så kallade "remakes" som Syndicated, doom 3 m.m som inte liknade originalen alls.

Medlem

Så länge man får God mode och låter "ummmmah!" när man massakrerar så blir jag nöjd

Medlem

Fyfan vad riktigt! Vet inte hur många otaliga timmar man nötte detta under 90-talet. Hoppas verkligen de lyckas med känslan och får till det riktigt bra! Shit vad pepp jag blev nu.

Hoppas alla klassiska "powerups" och karaktärer samt fiender också blir med!

För er yngre spelare som ej spelat originalet kan jag avslöja att spelet innehåller en Boss i slutet av Episod 3 som håller måttet än idag gällande utmaning speciellt på svåraste svårigheten "The NME".
Youtuba för att kolla

Oj höll på att glömma: LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR!!!!

Medlem

Fan vad nice!

Medlem

Minns hur jag extraherade midifilerna ur gamla RoTT. Klassiker! ^^


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Episkt. Kommer köpas.

Medlem

ser ju ut att vara troget orginalet ordentligt.. det här kanske man ska hålla koll på


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem
Skrivet av Hannu:

Tror jag har kvar mina disketter till RotT ;P

Jag fick det på köpet när jag skaffade Duke Nukem 3D, tillsammans med Wacky Wheels, Wolfenstein 3D, Terminal Velocity och en hel massa annat. Shareware, det var grejer, det!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det var tider det, när man installerade RoTT första gången med en hög disketter..

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Efter att ha tittat på trailern

https://www.youtube.com/embed/xhi-7lj7osI

så måste jag säga att det tyvärr ser väldigt B ut. Visst är det kul med en PC-exklusiv remake, absolut, men de behöver arbeta en hel del på fiendens animationer (och troligtvis även AI) innan release.

Ett spel som är ett spel
Är less på alla spel som vill vara som film eller nåt annat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Ganska nyligen lyckades jag hitta namnet på detta spel då jag hade glömt av vad det hette men hade många fina minnen från det. Lustigt att det nu bara några månader senare ska komma en remake. Köpte originalet på GOG (dumt gjort, som vanligt ska man minnas sina rosaskimrande barndomsminnen just i ett rosa skimmer och inte spela det typ 18 år senare haha)

Men remaken ser lite cool ut, PC exklusiva releaser är alltid trevligt då vet man att man slipper Xbox 360 ikoner på menyerna i alla fall

Medlem

Hehehe jag har också goda minnen av originalet. Minns av någon anledning särskilt Ludicrous Gibs!-grejen som kom lite då och då och fick fienderna att explodera i ett blodhav

Aja. Får väl se om det här blir nåt att ha.

1
Skriv svar