Ubisoft visar upp Assassin's Creed 3-motorn

Robot
Ubisoft visar upp Assassin's Creed 3-motorn

Lär känna AnvilNext-motorn i den nya filmen som fångats av internets evinnerlighet.

#assassins-creed-iii, #ubisoft


Medlem
Ubisoft visar upp Assassin's Creed 3-motorn

Ok, nu blev jag ännu mer sugen. Ser riktigt jäkla grymt ut!

Medlem

Gud vad jag längtar <3

Avstängd

Riktigt maffigt. Imponerad av delen om AI

Medlem

Motorn ser rätt gammal ut, någon som vet hur gammal?
Edit: Hittade det själv nu, 2007.

Bajonet i skrevet vid 2:22 höhö ..ouch!!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Texturerna ser inte särskilt bra ut. Men det är inte det som gör Assassin's Creed. Hoppas nu bara de gör en bra port till PC-versionen.

Medlem
Skrivet av McNord:

Motorn ser rätt gammal ut, någon som vet hur gammal?
Edit: Hittade det själv nu, 2007.

Jäkligt fräsch för att vara så gammal Fast den har nog blivit uppgraderad ett antal gånger. Versionen som de kallar Anvil next är nog rejält mycket nyare än 2007.

Medlem

Ser fram emot detta släpp i höst Men jag sitter på PC så en bra portning skulle sitta fint:) O lite kul o se sig själv som ung i Connor
... SAS trained for war... Då var man grym he he
Fast ibland är connor lite för bra..


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Ser riktigt fränt ut.

Medlem
Skrivet av McNord:

Motorn ser rätt gammal ut, någon som vet hur gammal?
Edit: Hittade det själv nu, 2007.

Detta är dock "Anvil next". Alltså en uppgraderad version av den gamla Anvil motorn. Det är som tex CryEngine 2 och CryEngine 3. Så ja, man kan säga att motorn är från 2007 men den är mkt omgjord och väldigt många nya features. En tex är att istället för 100 tals personer så kan de nu ha 1000 tals personer på skärmen samtidigt.

Medlem

över 2000 soldater på 1 skärm... damn kommer bli mycket slakta från min sida

Medlem

Ser inte så himla bra ut måste jag säga. man ser här o där sjukt dåliga texturer

Medlem

Fast hade dem haft ultra mega texturer och 3d modeller = mindre personer på skärmen och mindre städer. +att man knappt ser det heller. Eller så visades allt på Xbox...

Medlem

Ser riktigt saftigt ut! Känns som en ny AC och inte samma sak som andra. Denna har de jobbat på ser man! Men jag saknar ändå hus byggandet och borg byggande! Som de hade tidigare.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Inaktiv

ok... har inte varit så värst intresserad av AC förut, Testade alla spelen men slutade spela då grafiken främst kändes som ett ps2 spel (imo) och handlingen va väl inte så jätte mycket min stil då kors tågen och medeltiden overall inte är något för mig riktigt.

Dock efter jag tittat på d här så kommer jag LUGNT köpa d här liret, Grafiken (På havet framförallt) va ju INSANE snyggt.
Sätt en annan film från det på Y-tube där dom visade mycket mera och det såg helt underbart ut.

Hoppas dom har en egen "mode" där man bara får kriga på havet :D, isf så ses vi online (pc) alla pirater

Ialf.... grafiken såg underbar ut nu och handlingen tilltalar mig mycket mera än medeltiden, (älskade filmen patrioten).
Så det här blir ett LUUUUUGNT köp för mig helt klart

10/10


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

ok... har inte varit så värst intresserad av AC förut, Testade alla spelen men slutade spela då grafiken främst kändes som ett ps2 spel (imo) och handlingen va väll inte så jätte mycket min stil då kors tågen och medeltiden overall inte är något för mig riktigt.

Dock efter jag tittat på d här så kommer jag LUGNT köpa d här liret, Grafiken (På havet framförallt) va ju INSANE snyggt.
Sätt en annan film från det på Y-tube där dom visade mycket mera och det såg heeeeelt underbart ut.

Hoppas dom har en egen "mode" där man bara får kriga på havet :D, isf så ses vi online (pc) alla pirater

Ialf.... grafiken såg underbar ut nu och handlingen tilltalar mig mycket mera än medeltiden, (älskade filmen patrioten).
Så det här blir ett LUUUUUGNT köp för mig helt klart

10/10

Det finns en redigera-knapp av en anledning.

Medlem

Bara jag som tycker det ser ut som skit?...
Hade det varit indie så kan jag förstrå.

Men men, när dom inte kan fixa och trixa med att t.ex. minska fov ner till 50-60 och andra skräpknep konsolutvecklare brukar syssla med i FPS spel så blir det väl så här antar jag..

Nya konsoler skulle behövts vara släppta 2010 senast.

Medlem
Skrivet av Red_Eyez_Gr3mlin:

ok... har inte varit så värst intresserad av AC förut, Testade alla spelen men slutade spela då grafiken främst kändes som ett ps2 spel (imo) och handlingen va väl inte så jätte mycket min stil då kors tågen och medeltiden overall inte är något för mig riktigt.

Dock efter jag tittat på d här så kommer jag LUGNT köpa d här liret, Grafiken (På havet framförallt) va ju INSANE snyggt.
Sätt en annan film från det på Y-tube där dom visade mycket mera och det såg helt underbart ut.

Hoppas dom har en egen "mode" där man bara får kriga på havet :D, isf så ses vi online (pc) alla pirater

Ialf.... grafiken såg underbar ut nu och handlingen tilltalar mig mycket mera än medeltiden, (älskade filmen patrioten).
Så det här blir ett LUUUUUGNT köp för mig helt klart

10/10

Du vet att bara första AC var i medeltiden va?

Medlem

Såg riktigt trevligt ut trots "konsoltexturer", tänkte på "Predator" när man kan hoppa och gömma sig i träden.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Ser inte så himla bra ut måste jag säga. man ser här o där sjukt dåliga texturer

Sandbox, sjukt bra animationer, 2000!!! pers på skärmen... do i need to continue?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Ztreek:

Ser inte så himla bra ut måste jag säga. man ser här o där sjukt dåliga texturer

Sandbox, sjukt bra animationer, 2000!!! pers på skärmen... do i need to continue?

Och? Filmen var pre-rendered i motorn, inte riktig gameplay.

Du ska se när spelet kommer ut att spelet kommer se sämre ut och animationerna kommer vara sämre

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Ztreek:

Ser inte så himla bra ut måste jag säga. man ser här o där sjukt dåliga texturer

Sandbox, sjukt bra animationer, 2000!!! pers på skärmen... do i need to continue?

Och? Filmen var pre-rendered i motorn, inte riktig gameplay.

Du ska se när spelet kommer ut att spelet kommer se sämre ut och animationerna kommer vara sämre

Va? Ljuger dom i promo trailers?!

Medlem

Riktigt häftigt, det blir bra det här!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Ztreek:

Ser inte så himla bra ut måste jag säga. man ser här o där sjukt dåliga texturer

Sandbox, sjukt bra animationer, 2000!!! pers på skärmen... do i need to continue?

Och? Filmen var pre-rendered i motorn, inte riktig gameplay.

Du ska se när spelet kommer ut att spelet kommer se sämre ut och animationerna kommer vara sämre

Haha, vilken lirare. Om du vore lite mer klipsk så hade du kanske kollat in gameplay videos också, då kan du också se att allt ser exakt lika bra ut som i denna videon, eftersom den här videon är skapat på ren gameplay. Kolla på lite mer videos innan du anklagar något för att vara pre-rendered tack.

1
Skriv svar