Tio miljoner exemplar sålda av Diablo 3

Robot
Tio miljoner exemplar sålda av Diablo 3

Den imponerande siffran offentliggjordes i Activision Blizzards kvartalsrapport.

#diablo-iii, #activision-blizzard, #world-of-warcraft


Medlem
Tio miljoner exemplar sålda av Diablo 3

Undra hur många av de 10 miljonerna som spelar idag?

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Undra hur många av de 10 miljonerna som spelar idag?

-1 här.

Medlem

Ja, jag har köpt spelet och ja, jag är nöjd!

Medlem

Äger ett exemplar av dessa tio miljoner... och jag är varken nöjd eller stolt.

Medlem

Det var hyfsat. Efter en genomspelning så fanns det dock inget som lockade nåt mer.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Fick spelet i födelsedagspresent och är lite otaggad.

Är just nu på Hell och känner mig tvingad varje gång jag ska spela. Känns lite sådär faktiskt.

Undrar också hur många som spelar det fortfarande.

Medlem

-1 här också. Blizzard har till nästa patch på sig. Hittils har D3 bara varit en besvikelse imo. Om spelet INTE haft "Diablo" med i sitt namn så hade det säkert varit ett bra spel. Men med tanke på att de som gjorde D1/D2 inte är kvar längre hos Blizzard så var det inte så konstigt att D3 blev skit.

De har till 1.0.4 patchen på sig att fixa sitt spel. Lyckas de inte blir det fan en uninstall direkt.


signatur

"It's no that I'm lazy. It's just that I don't care"

Inaktiv

Ja vad ska(får?) man tycka om Diablo 3.

Hypad som tusan när de sa Diablo 3 skulle komma, fick se mer och mer saker tills man provade betan. Där man blev "lite" taggad.

Fick sen klara ut spelet med 3 andra polare och vi har ingen som helst lust att fortsätta köra, längsta vi kom var act 2 på Inferno innan vi blev helt less på hur tråkigt spelet var.

Visst var spelet kul igenom Normal-Nightmare, men jädrar vad dålig uppföljare till Diablo 2 det var, så här i efterhand skulle jag gärna tagit Diablo 2 i HD.

Men visst var Diablo 3 kul, men inte 499kr värt kul tycker jag.

Medlem

Namnet i sig gjorde att man köpte spelet även om man lirade tidigare diablo, *sigh* sjukt tråkigt atm :/

Även WoW aktigt...

Medlem

300h fördelat på 499:- hittils...bästa investeringen på länge för ett singleplayer spel.

Spelet är svårt, jobbigt, långsamt, frustrerande, givande, beroendeframkallande. Allt det som väldigt få spel kan ge mig idag.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Usch och fy, lag spelet på hyllan och kommer inte tillbaka. Efter att ha clearat Inferno bara för att man var tvungen så fanns det ingen vilja alls att fortsätta tampas med buggar och dålig spelmekanik.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Det var hyfsat. Efter en genomspelning så fanns det dock inget som lockade nåt mer.

same here ^^


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Helt ok spel inget fel på det men man undrar vad dom har gjort under dessa 12 år (exakta siffran vet jag inte) med så lite content men jag kommer nog testa pvp när o om det kommer

Medlem

Har fortfarande min collector's edition oöppnad och inplastad då jag inte är hemma förrän till hösten, men blir ju lite orolig av alla kommentarer här om att det inte ska vara så bra....

Avstängd

Jag är nöjd

Medlem

Spelet är bra på sätt o vis.

Men saknar moroten som Diablo 2 har. AH förstör rätt mycket, sen att förut iaf (har inte kollat på ett tag) att blåa vapen kunde vara så mycket bättre än unique,

Sen skill/stats systemet som gör de onödigt o spela en ny karaktär av samma klass för att försöka kämpa sig fram och testa andra builds.

Medlem

Ja det var ju iallafall bättre än Diablo 2... men jag håller mig till Minecraft istället.

Medlem
Skrivet av Malmbah:

Spelet är bra på sätt o vis.

Men saknar moroten som Diablo 2 har. AH förstör rätt mycket, sen att förut iaf (har inte kollat på ett tag) att blåa vapen kunde vara så mycket bättre än unique,

Sen skill/stats systemet som gör de onödigt o spela en ny karaktär av samma klass för att försöka kämpa sig fram och testa andra builds.

AH gör att det inte finns NÅGON utmaning i spelet. Har du bara pengar så kan du köpa det du vill ha DIREKT istället för att grinda i evigheter. Nu är ju visserligen inte det heller någon utmaning... bara extremt tidskrävande.

gnu
Medlem

jag köper inte diablo 4

Medlem

Det var kul att spela igenom ett par svårighetsgrader med 1-2 karaktärer, men sen var det helt meningslöst. Total tidsvullare för minimal spelglädje bara.. Kände nästan ingen spelkänsla alls.
Väldigt besviken.

Medlem

köpte och är verkligen inte nöjd!

Medlem

Förbeställde, spelade, slutade spela.

Sällan känner jag mig mer blåst än med Diablo 3. Visst, skitsnyggt och välpolerat, men en fullständigt själlös upplevelse på nästan alla plan.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Hade hoppats på ett riktigt bra D3 men såg under utveckling oroande tecken, som visade sig vara sanna. För mycket pay2win/poänglös grind, för mycket WoW, för mycket allt utom Diablo.
Tyvärr, mer lootbaserat actionspel än A-RPG. Nå, när en titan faller så ger det andra, mer innovativa/kvalitativa utvecklare möjligheten att visa vad D3 kunde ha varit, så mycket mer än vad det blev.

Medlem

Skulle inte säga att spelet är dåligt eller ovärt ett köp. Har själv 150 h i spelet vilket är en hel del enligt. Inget är kasst som kan hålla kvar en 150 timmar. Dock anser jag att det inte levde upp till sin hajp och det levde heller inte upp till sina föregångare.

Medlem

det är max 30% som fortfarande spelar och dom som spelar där vissa spelar inte ens utan bottar och säljer för tjäna pengar på spelet.

Medlem

Det känns jätteskumt att inte ha spelat det här spelet än. men alla verkar inte speciellt nöjda, så jag vet inte riktigt om jag vill..


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem

Så .. då är det ok att släppa fler skitspel då. Knappast utvecklarnas fel att spelen oftast är skit.

Medlem

Gått över till Path of Exile. Diablo 3 var inte så bra som jag trodde det skulle vara.

Medlem

Älskar verkligen FZ. Alla bashar D3, om någon säger att dom gillar det så blir det dislike direkt.

Ni är fan söta.

123
Skriv svar