World of Warcraft-spelarna blir färre

Medlem

Satt här och läste och tänkte på free2play och hur synd det var om Blizz...

...sen blev jag arg för vem bryr sig om där blir mindre WoW spelare? Spelet är ju typ 8 år gammalt nu.

Inaktiv

Spelade World of Warcraft under sista tiden av TBC, hela WOTLK och inte alls mycket i Cataclysm. Jag har försökt ungefär tre gånger och se ifall jag fastnar för spelet som jag gjorde innan, men aldrig blivit så.

Jag tror att det kommer fortsätta rasa, skulle de däremot börja om på ny kula i ett nytt mmo-spel, så skulle jag absolut testa det. De kan göra bra spel, men de får inte vika sig för vad varenda en tycker man behöver ändra, för det tror jag är felet i WoW just nu!

Medlem
Skrivet av uchibushi:
Skrivet av Skjuludde1:

Nåväl, Titan snart?

Titan kommer nog inte förens efter wow gått free2play.
Varför skapa en till konkurent när de endast kan invänta
tills de fått ut varenda krona från WoW och sen gå ut med
Titan, mer tid på spelet, mer pengar tjänat från Wow equals win

Frågan är när dom kommer gå ut med namnet på titan och vad det kommer vara för typ av MMO

Medlem

Gillar att de "bara" har 9,1 miljoner användare. Det är ju knappt några, hur ska man kunna få ihop en grupp på fem pers med bara 9,1 miljoner användare?

Jag har slutat sen länge men 9,1 miljoner är enligt mig ett rätt stort gäng spelare.

Inaktiv

Jag är en av många som kör en period och sen inte och tillbaks,
nu är det snart dax att lägga in tid och köra lite innan expansionen släpps,
man blir ju lite ringrostig när man håller upp några månader.

Wow är bra, men jag gillade Everquest 2 och Star wars galaxies mer,
swg när det var som bäst var överlägset mycket mer kul än vad wow nånsin varit med alla olika yrken mm.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Sjuka siffror för ett så gammalt spel. Hatten av till Blizzard. Fattar inte hur dom kunde misslyckas så djävulskt men D3 alltså..

Medlem
Skrivet av zhrooms:

lol på FZ, läs på MMO Champion istället, alla spelare WoW tappat har antingen köpt Diablo 3 eller väntar på Mists of Pandaria.. dom har inte FÖRLORAT några spelare what-so-ever.. FZ nyheten vrider och vänder på det och får det att låta som Blizzard har förlorat 2 miljoner spelare.. vilket är helt fel

WoW Loses 1.1M Subscribers, Down to 9.1M
Activision Blizzard latest earning call revealed that World of Warcraft lost another 1,100,000 subscribers last quarter, bringing us down to 9.1 million players. Some things they made note of on the call are below.

Notes

16.9 million Battle.net users logged in last month, up from 10 million just 3 months ago.
10 million D3 copies sold, with 1.2 million of those from the Annual Pass. It was the best-selling PC game for the first six months of 2012.
Most of the WoW Subscription losses were from the East.
Losses are from people playing Diablo 3 and leaving for other things to do until the new expansion.
Mists of Pandaria will utilize TV and online ads leading up to the launch.
The China launch Mists of Pandaria will launch as soon as possible, not likely in Q3.
4.7 million people watched the event at MLG for Heart of the Swarm.

Alltså, det du nämner är PR-snack från Activision, för investerare. Klart de vill poängtera att WoW-spelarna "bara tagit ett brejk". Vi vet varken bu eller bä kring hur många som återvänder när MoP kommer, ingen vet det just nu, men siffror, svart på vitt, säger att antalet som spelar aktivt nu är lägre än på många år.

Om MoP får spelarantalet att öka till tidigare nivåer så blir även det newsworthy. Jag tycker nog att rubriken och underrubriken just nu är saklig, om än att man får läsa mellan raderna att "Endast" innebär att antalet som spelar är oerhört högt fortfarande.

Intressant är dock att det är från öst flest hoppat av, vilket även innebär mindre inkomstförluster än om det vore västerlänningar som slutade, på grund av de tidigare nämnda betalningsmodellerna.

Värt att tänka är även att de säger "most", vilket kan vara en liten majoritet. Det vill säga kanske 55-45, eller 60-40. Om det vart mer än så hade de nog poängterat det ännu starkare.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

En fundering, MoP har ju ett asiatiskt tema samt panda som huvudperson. Munk som ny klass. Tror ni att de har försökt tilltala/locka Asien mest denna gång? Då den största delen av spelare fallit just därifrån eller har det inget som helst med nått sånt att göra?

Medlem

Kommer givetvis införskaffa Mists Of Pandaria och levla upp en karaktär till den nya maxleveln... men mer än så lär det väl inte bli. Har inte deltagit i "end-content" i något av de tidigare... så lär nog inte ödsla tid på det den här gången heller.

Spelar enbart för questandet/utvecklandets skull... inte evigt nötande enbart för att få bra gear.

Medlem

Sen oandra sidan så finns det många "dolda subscribers" kanske fel ordval, men jag likt många jag känner spelar inte just nu. Men ser fram emot Mists of Pandaria likt alla andra expansions.

Nackdelen med Cataclysm var att det var väldigt mycket nytt för nya spelare och många sköna nya atmosfärer när man levlar upp alts.

Men där fanns inte så mycket i endgame, vare sig det var raiding eller annat. Det var ganska blekt. Men så som jag läst på mig och provat hittils så kommer jag troligtvis vara mycket mer aktiv på nästa expansion.

Jag har aldrig varit mycket för raiding eller att bli "bäst" jag föredrar att ha roligt på mina egna nivåer. Om det nu är kanske casual play och eller annat. Framförallt spelar jag för community delen.

Tradechat är hyffsat trevlig på min server, men framförallt är det mina guildmedlemmar jag älskar. De är lojala och följer ungefär samma virtuella livsfilosifi som mig. Framförallt så har vi roligt.

Medlem

Spelet är gammalt, och det är sent i en expansion (i det gamla spelet), så givetvis finns det ett tapp, folk tröttnar ju liksom. Blir intressant att se om folk återvänder för MoP.

Medlem
Skrivet av wrajjt:

Brukar inte antalet subscriptions dala nedåt i slutet på en expansion, och explodera i början på nästa? Det är bara ~2 månader kvar tills MoP? Dessutom GW2 om mindre än en månad...

Håller med, är inte oroad alls, men lite nytänkande på Blizz HQ kanske inte skulle skada
Får se vad MoP kan ge oss


signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem

Ett bra tag kvar innan det dalar ner på f2p nivå i alla fall, inte för att mobba EA och deras senaste fail, men WoW är och förblir överlägset alla sina kloner när det gäller population, innehåll och livsläng.
Detta kommer från en gamers som inte ens orkade spela WoW då det var för tråkigt, lol. Men å andra sidan har inga andra mainstream MMO kloner varit ett dugg bättre.

Medlem

finns skit många tomma, döda realms i EU WoW, folk är desperata på wows officiella forum dom vill ha server merges! men inget händer.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Många Raid/pvp spelare lägger spelet på hyllan ett tag före en ny expansion kommer, Dom vet att det inte är någon idé att skaffa nytt gear före expansionen för allt dom skaffar måste bytas ut nästan direkt

Medlem

CCP kommer snart ta över världen ändå! Eve är det enda mmo som ökat sin spelarbas varje år, teoretiskt sett så kommer ju alla människor på jorden spela Eve i framtiden, eller?

12
Skriv svar