The Secret World firas med gratishelg

Inaktiv

Önskar att de hade satsat på en uppföljare till Dreamfall istället för ett MMO men men...

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:

Antar att TSW också har svårt att få ihop prenumeranter, vilket förmodligen är anledningen till detta lockerbjudande.

Undrar när utveklarna ska inse att månadsprenumeration är utagerad som betalningsmodell?

IMO är det bara en tidsfråga innan SWTOR går F2P, och jag gissar att TSW kommer bli tvungna att göra detsamma rätt snart.

Ska man kunna motivera en månadskostnad så måste man ha REJÄLT med högkvalitativt content som släpps regelbundet och ofta, något som de flesta har misslyckats med än så länge.

Det kommer dessutom för många AAA-titlar som är F2P, vilket gör det svårt att övertyga folk att betala en prenumerationskostnad för något som inte är betydligt bättre, eller kanske bara lika bra.

Sade upp min prenumeration på SWTOR, och jag kan säga att det kommer att krävas någonting EXTREMT bra och långt utöver det vanliga för att få mig att någonsin betala en månadsvis avgift för ett spel igen.

Kanske kan TSW locka några nya prenumeranter med hjälp av gratishelgen, men jag tror fortfarande att de kommer att gå F2P snarare än man kanske anar.

SE

haha rofl,handlar inte om att det är för lite spelare, funcom är säkert nöjda med sin launch hittills,, men dom försöker ju givetvis öka sin försäljning precis som alla andra mmo`s gör när dom har chansen
finns många spel som har sådana är grejjer i början, och även senare under spelets livslängd.
rift,aoc,,wow,star wars,gw1 och nu the secret world., finns säkert ngra fler spel,.
,

the secret world ser ju välbefolkat ut,, varför tsw ska följa starw wars i fotspåren mot free2play förstår jag inte anledningen till... star wars blöder ju spelare enligt dom artiklar man läst,
the secret world går åt andra hållet och växer än så länge.
vi kan ta tex age of conan som blev väldigt glest befolkat, men det tog ändå 2-3 år innan det gick free2play.,, att det skulle ske ännu snabbare med tsw ger inte jag många cent för,om det nu ens kommer att ske,har svårt för det iaf,fixar funcom att släppa nytt innehåll på månatlig basis så är större delen av spelarna nöjda med att betala sin månadsavgift. dessutom så är spelet värt pengarna.

men varför gnäller så många över att det är en månadsavgift för?,, det har ju varit månadsavgifter på massor av mmo`n i åratal,, men jag har inte sett folk klaga tidigare,, är det pga att GW2 snart finns i hyllorna, och att arenanet ska vara så innovativa nu??

Medlem

Jag förstår inte vad som är så bra med TSW. Ser mest ut som en dålig Call of Cthulu ripoff.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag förstår inte vad som är så bra med TSW. Ser mest ut som en dålig Call of Cthulu ripoff.

jag har ett förslag, gör som när du köper en bil, kör ett par mil innan du bestämmer dig för att bilen är värd pengarna eller ej

Medlem
Skrivet av deathlord:

Sluta säga att allt blir f2p, Warhammer är inte f2p.

Reggade mig och tankar nu, ska bli kul.

Inte? http://warhammeronline.com/

Medlem
Skrivet av Yabba:
Skrivet av deathlord:

Sluta säga att allt blir f2p, Warhammer är inte f2p.

Reggade mig och tankar nu, ska bli kul.

Inte? http://warhammeronline.com/

nerj,, det är inte ett riktigt f2p mmo,
kolla här
http://ageofreckoning.warhammeronline.com/Forever-Free-Trial

Medlem

Gratishelg? Kan väl bara indikera att spelet säljer dåligt?

The Secret World duger som F2P, men inte som spel med månadskostnad.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av rollarn:

Tror de firar 1.1 släppet då?

Njae det är ju att dom firar sitt 1 månaders jubileum OCH deras första content patch

Medlem
Skrivet av ibib:

Gratishelg? Kan väl bara indikera att spelet säljer dåligt?

The Secret World duger som F2P, men inte som spel med månadskostnad.

Som sagt dom firar sin första månad och deras första content patch och om spelet nu sålde så dåligt hur kommer det sig att nästan alla servrar förutom tyska,franska (och sådana) + 1 RP server nästan alltid står fulla...

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jag förstår inte vad som är så bra med TSW. Ser mest ut som en dålig Call of Cthulu ripoff.

Ehm... Cthulu ripoff? Skulle verkligen inte kalla det för något sådant det är mer en real-world setting med inslag av alla möjliga saker, llluminati, boogieman o.s.v visst har det monster som är inspirerade av Cthulu men det är dubelt så många monster som inte är inspirerade av det.

Medlem

Tjena!

Tänkte ge er min sida av TSW, då jag spelar regelbundet och håller på med endgame instanser (så kallade nightmares).

Det är ett intelligent och utmanande spel och inte alls lika gulligt och hemtrevligt som WoW var. Communityn består dock till stor del av amerikaner, i alla fall är det dem jag har haft lyckan eller olyckan att träffa på upp till skrivande stund.

Alla serverar är sammanlänkade, dvs du kan spela med dina vänner än om de lirar på en annan server än du, hela min cabal (TSW:s version av guild) lirar t.ex på en annan server än vad jag gör.

Spelet är mörkt, blodigt och fyllt med mer eller mindre sexistiska inslag. Många hänvisar till att världen är baserad på skrivelser av den välkända författaren Lovecraft, men då jag personligen inte har läst något av denne, så kan jag inte göra min röst hörd i den frågan.

Questen är snillrikt upplagda och det är väldigt mycket mindre "döda 5 av den, hitta 10 av den" uppdrag som det bara myllrade av i SW:ToR.

Ni kommer att bli förvånade över hur genomtänkta vissa uppdrag är, framförallt de "gulmarkerade". Vill inte förstöra för mycket, så lämnar den delen för nu.

Det finns inga uttalade "levels" i TSW, det vill säga, du får inte flera hitpoints och mana när du går upp en level, utan du får Anima Points (skills) Skill Points (hantering av bättre utrustning och vapen).

Dock kan man bara ha 7st aktiva och 7st passiva skills i taget, så även om du skulle lära dig allt som finns att lära, kommer du inte bli oslagbar.

Spelet är absolut värt att testa och för er svenskar som känner att ni tycker det är kul och vill spela vidare är ni välkomna att segla in på vår hemsida och droppa en applikation. Vågar inte posta URL:en här, då det antagligen strider mot FZ:s regler, men skicka gärna ett PM om det är något ni undrar

Må väl så ses vi till helgen i TSW!

Medlem

Folk gnäller om att det inte finns trials till mmo's. Och när det väl kommer en så gnälls det om att spelet antagligen inte håller måttet och ser det som ett desperat försök till att skaffa prenumeranter.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Folk gnäller om att det inte finns trials till mmo's. Och när det väl kommer en så gnälls det om att spelet antagligen inte håller måttet och ser det som ett desperat försök till att skaffa prenumeranter.

Det här är ju dock inte direkt en trial med tanke på att man inte kommer kunna göra ett nytt trial acc efter dom här dagarna, det här är ju bara ett sätt att fira att TSW har funnits i en månad och deras första content patch kommer ut.

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Spectral:

Folk gnäller om att det inte finns trials till mmo's. Och när det väl kommer en så gnälls det om att spelet antagligen inte håller måttet och ser det som ett desperat försök till att skaffa prenumeranter.

Det här är ju dock inte direkt en trial med tanke på att man inte kommer kunna göra ett nytt trial acc efter dom här dagarna, det här är ju bara ett sätt att fira att TSW har funnits i en månad och deras första content patch kommer ut.

Om det tillåter folk att spela utan att betala så är det väl en demo/trial. Hur som helst. Det var inte det som var poängen.

Medlem

Funcom firar att spelet har varit uppe en månad och folk inte har tröttnat än på den milt sagt obefintliga contenten.

Medlem
Skrivet av xenitaj:

Funcom firar att spelet har varit uppe en månad och folk inte har tröttnat än på den milt sagt obefintliga contenten.

Obefintlig content skulle jag inte vilja påstå eftersom ingen cabal som jag vet om har tagit ner alla regions bossar ännu så är ju end-game contenten som redan är ute inte avklarad och när den blir avklarad finns nog en raid som står och väntar på dom som klarar det

Medlem
Skrivet av Msiden:

Är det verkligen ett firande? Låter mer som ett desperat försök att få mer subscribers innan GW2 och MOP släpps för väldigt många kommer att spela dom spelen

mop?

gw2 kommer få många spelare, ja,, men det är ett väldigt annorlunda spel än the secret world, och jag tror det kommer tilltala helt olika spelarbaser,..
tex så länge guild wars 2 inte har ngra raider kommer jag bara spela det på casualbasis,
medans jag kommer lägga större delen av min speltid på the secret world, det kommer ju komma raider till det spelet och funcom är världsmästare på raidencounters så det vill jag verkligen inte missa

Medlem
Skrivet av ibib:

Gratishelg? Kan väl bara indikera att spelet säljer dåligt?

The Secret World duger som F2P, men inte som spel med månadskostnad.

varför inte?
vad heter din character i the secret world? vilka spelområden och instanser har du besökt,, vilken ql har du osv? skrive /played i chatten så får du fram din speltid,,vad har du kommit upp i?

det är så konstight med er som skriver såna här inlägg,, har ni verkligen spelat spelet? det låter verkligen inte som det,..

Medlem

Jag tänkte faktiskt ta och prova detta idag. Är det nån som är sugen att haka på?:)


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av Rahxephon:

Jag tänkte faktiskt ta och prova detta idag. Är det nån som är sugen att haka på?:)

Har redan spelet och det rekomenderas starkt att testa om man är osäker men spelet har en så otrolig känsla och det är ett otroligt mörkt spel, vissa missions har faktiskt gjort så jag tittat bakom mig ett antal gånger natten jag gjorde dom

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Rahxephon:

Jag tänkte faktiskt ta och prova detta idag. Är det nån som är sugen att haka på?:)

Har redan spelet och det rekomenderas starkt att testa om man är osäker men spelet har en så otrolig känsla och det är ett otroligt mörkt spel, vissa missions har faktiskt gjort så jag tittat bakom mig ett antal gånger natten jag gjorde dom

Ojdå, så pass. Nåväl, det ska bli högst intressant detta, har inte provat ett mmo sen wowtiden( slutade två år efter release) så jag är rätt taggad på detta nu.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Den vill inte låta mig logga in.,...
Kan logga in på sidan men inte i spelet.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Den vill inte låta mig logga in.,...
Kan logga in på sidan men inte i spelet.

Kan inte heller komma in. Fan lite sugen ändå

Medlem
Skrivet av Riko:
Skrivet av Cyberz:

Den vill inte låta mig logga in.,...
Kan logga in på sidan men inte i spelet.

Kan inte heller komma in. Fan lite sugen ändå

Kunde inte heller det innan men nu är det igång.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av Rahxephon:
Skrivet av Riko:
Skrivet av Cyberz:

Den vill inte låta mig logga in.,...
Kan logga in på sidan men inte i spelet.

Kan inte heller komma in. Fan lite sugen ändå

Kunde inte heller det innan men nu är det igång.

Det var inte igång förens 18 tiden tror jag....

Det är rätt snyggt och så men rätt tråkigt spela.
Skulle hellre vilja skjuta fritt...

Medlem
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av Rahxephon:
Skrivet av Riko:
Skrivet av Cyberz:

Den vill inte låta mig logga in.,...
Kan logga in på sidan men inte i spelet.

Kan inte heller komma in. Fan lite sugen ändå

Kunde inte heller det innan men nu är det igång.

Det var inte igång förens 18 tiden tror jag....

Det är rätt snyggt och så men rätt tråkigt spela.
Skulle hellre vilja skjuta fritt...

Jo jag håller med där,, det funkar inte för mig heller. Tyckte dock storymässigt att det var helt ok men stridsmomentet var inte mkt att hänga i granen.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av roftg:
Skrivet av ShavedEwok:

Antar att TSW också har svårt att få ihop prenumeranter, vilket förmodligen är anledningen till detta lockerbjudande.

Undrar när utveklarna ska inse att månadsprenumeration är utagerad som betalningsmodell?

IMO är det bara en tidsfråga innan SWTOR går F2P, och jag gissar att TSW kommer bli tvungna att göra detsamma rätt snart.

Ska man kunna motivera en månadskostnad så måste man ha REJÄLT med högkvalitativt content som släpps regelbundet och ofta, något som de flesta har misslyckats med än så länge.

Det kommer dessutom för många AAA-titlar som är F2P, vilket gör det svårt att övertyga folk att betala en prenumerationskostnad för något som inte är betydligt bättre, eller kanske bara lika bra.

Sade upp min prenumeration på SWTOR, och jag kan säga att det kommer att krävas någonting EXTREMT bra och långt utöver det vanliga för att få mig att någonsin betala en månadsvis avgift för ett spel igen.

Kanske kan TSW locka några nya prenumeranter med hjälp av gratishelgen, men jag tror fortfarande att de kommer att gå F2P snarare än man kanske anar.

SE

haha rofl,handlar inte om att det är för lite spelare, funcom är säkert nöjda med sin launch hittills,, men dom försöker ju givetvis öka sin försäljning precis som alla andra mmo`s gör när dom har chansen
finns många spel som har sådana är grejjer i början, och även senare under spelets livslängd.
rift,aoc,,wow,star wars,gw1 och nu the secret world., finns säkert ngra fler spel,.
,

the secret world ser ju välbefolkat ut,, varför tsw ska följa starw wars i fotspåren mot free2play förstår jag inte anledningen till... star wars blöder ju spelare enligt dom artiklar man läst,
the secret world går åt andra hållet och växer än så länge.
vi kan ta tex age of conan som blev väldigt glest befolkat, men det tog ändå 2-3 år innan det gick free2play.,, att det skulle ske ännu snabbare med tsw ger inte jag många cent för,om det nu ens kommer att ske,har svårt för det iaf,fixar funcom att släppa nytt innehåll på månatlig basis så är större delen av spelarna nöjda med att betala sin månadsavgift. dessutom så är spelet värt pengarna.

men varför gnäller så många över att det är en månadsavgift för?,, det har ju varit månadsavgifter på massor av mmo`n i åratal,, men jag har inte sett folk klaga tidigare,, är det pga att GW2 snart finns i hyllorna, och att arenanet ska vara så innovativa nu??

Ditt påstående om att TSW skulle "växa" är nog tyvärr helt felaktigt, det visar sig snarare vara tvärtom:

Dystra Secret World-siffror sänker Funcom-aktien

Kanske kan lära dig och de andra här som var så säkra på sin sak att vara lite försiktigare nästa gång och inte vara så snabba på att blint attackera folk när de bara uttrycker en eventuell möjlighet (som nu råkat visa sig vara sann).

Vi får väl se om detta slutar i F2P, men personligen så tror jag att dessa nya siffror kan vara en indikation på att pernumerationsmodellen inte fungerar och kanske gör en övergång till F2P för TSW mer sannolik.

Jag tror att F2P är bäst för TSW då det förmodligen kommer att få fler folk att spela det (gissar detsamma om SWTOR).

Kommer själv garanterat spela TSW om det blir F2P, eftersom det verkar var ett MMO med många intressanta element.

SE

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:
Skrivet av roftg:
Skrivet av ShavedEwok:

Antar att TSW också har svårt att få ihop prenumeranter, vilket förmodligen är anledningen till detta lockerbjudande.

Undrar när utveklarna ska inse att månadsprenumeration är utagerad som betalningsmodell?

IMO är det bara en tidsfråga innan SWTOR går F2P, och jag gissar att TSW kommer bli tvungna att göra detsamma rätt snart.

Ska man kunna motivera en månadskostnad så måste man ha REJÄLT med högkvalitativt content som släpps regelbundet och ofta, något som de flesta har misslyckats med än så länge.

Det kommer dessutom för många AAA-titlar som är F2P, vilket gör det svårt att övertyga folk att betala en prenumerationskostnad för något som inte är betydligt bättre, eller kanske bara lika bra.

Sade upp min prenumeration på SWTOR, och jag kan säga att det kommer att krävas någonting EXTREMT bra och långt utöver det vanliga för att få mig att någonsin betala en månadsvis avgift för ett spel igen.

Kanske kan TSW locka några nya prenumeranter med hjälp av gratishelgen, men jag tror fortfarande att de kommer att gå F2P snarare än man kanske anar.

SE

haha rofl,handlar inte om att det är för lite spelare, funcom är säkert nöjda med sin launch hittills,, men dom försöker ju givetvis öka sin försäljning precis som alla andra mmo`s gör när dom har chansen
finns många spel som har sådana är grejjer i början, och även senare under spelets livslängd.
rift,aoc,,wow,star wars,gw1 och nu the secret world., finns säkert ngra fler spel,.
,

the secret world ser ju välbefolkat ut,, varför tsw ska följa starw wars i fotspåren mot free2play förstår jag inte anledningen till... star wars blöder ju spelare enligt dom artiklar man läst,
the secret world går åt andra hållet och växer än så länge.
vi kan ta tex age of conan som blev väldigt glest befolkat, men det tog ändå 2-3 år innan det gick free2play.,, att det skulle ske ännu snabbare med tsw ger inte jag många cent för,om det nu ens kommer att ske,har svårt för det iaf,fixar funcom att släppa nytt innehåll på månatlig basis så är större delen av spelarna nöjda med att betala sin månadsavgift. dessutom så är spelet värt pengarna.

men varför gnäller så många över att det är en månadsavgift för?,, det har ju varit månadsavgifter på massor av mmo`n i åratal,, men jag har inte sett folk klaga tidigare,, är det pga att GW2 snart finns i hyllorna, och att arenanet ska vara så innovativa nu??

Ditt påstående om att TSW skulle "växa" är nog tyvärr helt felaktigt, det visar sig snarare vara tvärtom:

Dystra Secret World-siffror sänker Funcom-aktien

Kanske kan lära dig och de andra här som var så säkra på sin sak att vara lite försiktigare nästa gång och inte vara så snabba på att blint attackera folk när de bara uttrycker en eventuell möjlighet (som nu råkat visa sig vara sann).

Vi får väl se om detta slutar i F2P, men personligen så tror jag att dessa nya siffror kan vara en indikation på att pernumerationsmodellen inte fungerar och kanske gör en övergång till F2P för TSW mer sannolik.

Jag tror att F2P är bäst för TSW då det förmodligen kommer att få fler folk att spela det (gissar detsamma om SWTOR).

Kommer själv garanterat spela TSW om det blir F2P, eftersom det verkar var ett MMO med många intressanta element.

SE

av dömma av antalet spelare då jag skrev mitt inlägg för 2 veckor sedan så ökade det.,servrarna stod fulla, dom lade till nya tex .. så jo när jag skrev mitt inlägg så var jag helt korrekt i vad jag skrev, det fanns ingen som helst anlednig att relatera en free2play helg till att the secret world tappar spelare,, och jag kan inte se ngt om det i uttalandet heller, bara att det sålt mindre än förväntat.
men jag tror fortfarande på spelet,att det har en ljus framtid, det är ändå ett väldigt bra spel.

läser man hela uttalandet så ser funcom positivt på framtiden för spelet, det är iaf så jag uppfattar uttalandet från funcom

jag tycker du ska köpa spelet och ge det den månaden du får på köpet, det är värt pengarna..

det du säger om att vara snabb på att blint attackera folk osv, det kallar jag bara bullshit,

dom som är positiva till spelet har till största delen spelat och spelar spelet, sen när ngn som endast sett en video eller kanske spelat 30 minuter av introt som består av bla en del cutscenes och en mindre del gameplay och sen kommer med kommentarer som rör bla gameplay så får man tacka och ta emot om man får kritik från aktiva spelare som vet mångt mycket mer vad dom pratar om,..och nu menar jag kanske inte dig just där,men det finns ett antal här...,,men det är ju trots allt ändå en fördel att spela ett spel innan man uttalar sig om det allt för mycket.

12
Skriv svar