Hen, politik och aftonbladet

Medlem
Hen, politik och aftonbladet

Eftar ha läst denna nyhet I Minecraft är alla hen och dessa reaktioner i kommentatorstråden undrar jag lite om vad för sida FZ är egentligen.

Det många påpekar i kommentarsfältet är att FZ allt mer går åt aftonbladshållet och skriver om saker som inte har med spel och göra. som när FZ skriver att Notch har bloggat att Minecraft är könlöst spel.

Det jag tycker är konstigt nu är om FZ är en sida för och om spel hur kommer det sig att FZ läsare hellre diskuterar genusfrågor och feminister än om spel.

För om man kollar igenom nyhetsflödet får de flesta nyheter i genomsnitt 3 till 30 kommentarer medan denna nyhet har fått över 100.

Finns det någon som kan förklara varför det är en större diskusion om ordet "hen":s vara eller icke var än om förhandstitten på Hitman: Absolution på en sajt som handlar om spel. Varför kan inte läsare lägga energi på skapa diskussion om spel istället för genusfrågor och poltiska agendor


signatur
Medlem

Jag har pratat med Crew och de har informerat mig om att FZ i fortsättningen kommer fokusera på könsdebatter (gärna i anknytning till spel) och lägga resten åt sidan. FZ är numera inte Fragzone utan Feminist Zone.

Eller så kan det vara för att alla har något att säga i könsdebatten medan alla inte har det om Hitman. Följaktligen ser kommentarsflödet ut som det gör. Så länge inte artiklarna håller låg nivå, och det gör de för det mesta inte, så stör det inte mig ett dugg. FZ får gärna rapportera om daggmask, så länge det är intressant att läsa. Skapar det intressanta diskussioner så är det bara ett plus. Hur ofta blir det några vettiga diskussioner om spel? Rätt sällan faktiskt. Känns som konsensus redan råder om spel. Då blir det intressantare att snacka om Hen.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Spel är inte längre bara en mysko underground förening för finniga tonårsnördar och de som växte upp med en amiga 500 eller dylikt (inge fel på dem, bara ett konstaterande). Spel blir allt mer en del av majoritetens vardagsliv / fritid. Då är det klart att det börjar dyka upp diskussioner om hur spel, spelande och spelare ska förhålla sig till samhället.

Tycker helt enkelt att det är naturligt att vi börjar få diskussioner kring genusfrågor, hbt och andra rätt svåra samhällsfrågor i ett så framstående medie som vi läser och diskuterar om här på FZ:a.

Medlem

Jag håller med ovanstående inlägg. Det sker ju helt naturligt när folk har en stark åsikt om något att det blir mer snack och då tycker jag att det är toppen att debatten kan få blossa upp utan att stävjas så länge alla håller god ton. Diskussioner om genus, sexualitet, feminism, rasism och allt möjligt hör hemma på en spelsida på precis samma sätt som liknande diskussionen har hört hemma på kultursidor som behandlar film, literatur och musik i evigheters evighet.

Medlem

Att FZ tar upp frågor som alla andra medier är vuxet. Enkelt, va? Varför ska spel som ofta innehåller påkostade världar, karaktärer och storys inte behandlas som film eller litteratur.

Varför tror trådskaparen att de här frågorna om rasism, homofobi och sexism inte intresserar gamers?

Medlem

ja absolut borde det skapas diskussioner om mer än bara spelet det tycker jag absolut men det som känns konstigt är att de som drar upp dessa diskussioner om genus- och samhällsfrågor är de som inte vill att FZ ska raportera om dessa saker utan enbart om spelen i sig.
Jag själv som gamer tycker det är tråkigt när saker som feminister som tar över jorden överskuggar andra diskussionsämnen inom spelvärden.
Det är självklart att FZ måste gå lite mer mainstream ju mer läsare de har för att vara tilll nytta och glädje för andra och ser inget fel med det.
detta var bara en liten tanke jag haft den senaste tiden


signatur
Medlem
Skrivet av Augustus:

Varför tror trådskaparen att de här frågorna om rasism, homofobi och sexism inte intresserar gamers?

Nu är det inte riktigt FZ jag tycker gör något galet utan de läsare som spyr galla över FZ när de lägger ut sådana artiklar tycker bara det är lite tråkigt att mer fokus läggs på spelen utan att oftast svävar diskussioner ut i samhället i stort

och för att svara på din fråga så tror jag absolut dessa frågor intresserar gamers. Denna artikel om minecraft visar det


signatur
Medlem
Medlem

uuh jag hade faktiskt inte sett den nyheten, men snacka om att slösa på energi i onödan när man hetsar upp sig om vilket kön spelkaraktärer har i ett spel.
Sen att det inte skulle vara en nyhet som platsar på fz tycker jag inte stämmer, den handlar ju om spelkaraktärer i ett spel som han varit med om att skapa.


signatur

thank you, come again

Medlem

Det är FragZone som bestämmer vad som ska skrivas och rapporteras.
Passar det inte för vissa besökare får de väl söka efter en annan sida som passar dem bättre men gör då gärn det utan att först möda er med ett "hej då aftonzone, nu lämnar jag er"- meddelande, vi som är kvar är inte intresserade och kommer inte sakna er.

Personligen stör jag mig inte på vad fragzone väljer stt skriva men det beror kanske på att jg gör något så konstigt sm att välja vilka artiklar jag vill läsa och ej.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skägg.
10 Chambers

Både diskussionen kring nyheten och denna är väldigt intressant för oss bakom FZ. Dels är det nästan tragikomiskt hur ordet "hen" i kombination med lite internetanonymitet kan skapa så hetsk stämning. Sedan kan det vara nyttigt att alltid granska sitt eget arbete och tänka "var det rätt att publicera?". I de flesta fall tycker jag "ja!".

Sajten Kotaku, som verkligen kör det breda racet, har löst det så att ha två olika "feeds", en Core med endast "spelnyheter" och en vanlig där kringsakerna också får plats.


signatur
Medlem

Att jag alltid läser FZ (och rekommendrar sajten) har att göra med det breda nyhetsflödet och ambitiösa artiklarna. Jag tycker också att det är viktigt att en sajt tar lite ställning. För de flesta tidningar och sajter (Level och Gamereactor inkluderat) skriver inte om det på det sättet. Efter Super plays bortgång behövs det. Det är knappast "PK" bland landets spelskribenter.

Och om spel någonsin ska bli taget på allvar fullt ut måste diskussionen som finns i övriga samhället alltid vara närvarande.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Både diskussionen kring nyheten och denna är väldigt intressant för oss bakom FZ. Dels är det nästan tragikomiskt hur ordet "hen" i kombination med lite internetanonymitet kan skapa så hetsk stämning. Sedan kan det vara nyttigt att alltid granska sitt eget arbete och tänka "var det rätt att publicera?". I de flesta fall tycker jag "ja!".

Sajten Kotaku, som verkligen kör det breda racet, har löst det så att ha två olika "feeds", en Core med endast "spelnyheter" och en vanlig där kringsakerna också får plats.

såklart ska ni publicera sådan här nyheter Notch pratar om sitt val att Mincraft ska vara könsneutralt det är absolut spelrelaterat. det jag tycker är tråkigt precis som du skriver att ordet "hen" får sådan reaktion och inte Notch anledning till varför han gjorde detta val och blogga om det.


signatur
Medlem

Folk reagerar för "hen" väcker starka, ofta arga, känslor. Jag förstår dem, jag kommer aldrig bruka ordet och kommer undra varför folk insisterar på det. Alla ett kön, oavsett vad genus och feminister säger. Om man (OHNOES, KÖN!) inte känner till någons kön, gör som man alltid gjort. Skriv "han/hon". Fan, "det" är ett bättre ord att använda än "hen". "Hen" kan PK folket, feminister och de bajsnödiga få använda. Tvingainte resten av oss på ordet bara.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Folk reagerar för "hen" väcker starka, ofta arga, känslor. Jag förstår dem, jag kommer aldrig bruka ordet och kommer undra varför folk insisterar på det. Alla ett kön, oavsett vad genus och feminister säger. Om man (OHNOES, KÖN!) inte känner till någons kön, gör som man alltid gjort. Skriv "han/hon". Fan, "det" är ett bättre ord att använda än "hen". "Hen" kan PK folket, feminister och de bajsnödiga få använda. Tvingainte resten av oss på ordet bara.

För mig var hen först och främst en språklig hjälpreda långt innan det blev en debatt om genus och feminism. Jag gillar inte att använda "det" när jag pratar om människor, och "han eller hon" är för klumpigt. "Hen" är ett bra alternativ men det är ju, precis som med allt språk, såklart upp till var och en hur de brukar det.

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av Mirage:

Folk reagerar för "hen" väcker starka, ofta arga, känslor. Jag förstår dem, jag kommer aldrig bruka ordet och kommer undra varför folk insisterar på det. Alla ett kön, oavsett vad genus och feminister säger. Om man (OHNOES, KÖN!) inte känner till någons kön, gör som man alltid gjort. Skriv "han/hon". Fan, "det" är ett bättre ord att använda än "hen". "Hen" kan PK folket, feminister och de bajsnödiga få använda. Tvingainte resten av oss på ordet bara.

För mig var hen först och främst en språklig hjälpreda långt innan det blev en debatt om genus och feminism. Jag gillar inte att använda "det" när jag pratar om människor, och "han eller hon" är för klumpigt. "Hen" är ett bra alternativ men det är ju, precis som med allt språk, såklart upp till var och en hur de brukar det.

Om folk envisas med att säga de inte har något kön och vill bli kallade "hen" så duger "det" bra, med tanke på att två kön existerar. Alla som inte har ett kön blir "det".


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av Mirage:

Folk reagerar för "hen" väcker starka, ofta arga, känslor. Jag förstår dem, jag kommer aldrig bruka ordet och kommer undra varför folk insisterar på det. Alla ett kön, oavsett vad genus och feminister säger. Om man (OHNOES, KÖN!) inte känner till någons kön, gör som man alltid gjort. Skriv "han/hon". Fan, "det" är ett bättre ord att använda än "hen". "Hen" kan PK folket, feminister och de bajsnödiga få använda. Tvingainte resten av oss på ordet bara.

För mig var hen först och främst en språklig hjälpreda långt innan det blev en debatt om genus och feminism. Jag gillar inte att använda "det" när jag pratar om människor, och "han eller hon" är för klumpigt. "Hen" är ett bra alternativ men det är ju, precis som med allt språk, såklart upp till var och en hur de brukar det.

Om folk envisas med att säga de inte har något kön och vill bli kallade "hen" så duger "det" bra, med tanke på att två kön existerar. Alla som inte har ett kön blir "det".

Vissa ser sig själva som könlösa men framförallt så används "hen" när man inte vet vad en persons kön är. Typ "jag ska till doktorn imorgon och är orolig för vad hen ska säga". Sen funkar det ju såklart också för folk som inte vill identifiera sig med ett kön.

Medlem

Mirage: Så fort man använder "PK" har man förlorat. För övrigt tror inte jag att någon maffia av vänsteranhängare och feminister tycker att idén med "hen" är bra, utan att flera andra tycker det är intressant. Det är som Docky Rennis var inne på ett språkligt hjälpmedel i första hand.

Du kan väl förklara varför du känner dig så hotad istället?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av Mirage:

Folk reagerar för "hen" väcker starka, ofta arga, känslor. Jag förstår dem, jag kommer aldrig bruka ordet och kommer undra varför folk insisterar på det. Alla ett kön, oavsett vad genus och feminister säger. Om man (OHNOES, KÖN!) inte känner till någons kön, gör som man alltid gjort. Skriv "han/hon". Fan, "det" är ett bättre ord att använda än "hen". "Hen" kan PK folket, feminister och de bajsnödiga få använda. Tvingainte resten av oss på ordet bara.

För mig var hen först och främst en språklig hjälpreda långt innan det blev en debatt om genus och feminism. Jag gillar inte att använda "det" när jag pratar om människor, och "han eller hon" är för klumpigt. "Hen" är ett bra alternativ men det är ju, precis som med allt språk, såklart upp till var och en hur de brukar det.

Om folk envisas med att säga de inte har något kön och vill bli kallade "hen" så duger "det" bra, med tanke på att två kön existerar. Alla som inte har ett kön blir "det".

i finskan finns funkar det bra med "hän" för hon och han. Jag tror inte det här är ett argument, kanske bara en reflektion.

personligen har jag väl inget emot hen, förutom att det låter lite fult, kunde man inte valt nåt vackrare när man nu ändå ska hitta på ett nytt innebörd och ord till det.

ang debatten, det här är inte spelrelaterat.. så en tråd i allmänt snack skulle vara bättre


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

För mig var hen först och främst en språklig hjälpreda långt innan det blev en debatt om genus och feminism. Jag gillar inte att använda "det" när jag pratar om människor, och "han eller hon" är för klumpigt. "Hen" är ett bra alternativ men det är ju, precis som med allt språk, såklart upp till var och en hur de brukar det.

Om man inte vet könet på personen man pratar om och inte vill säga "han eller hon" eller säga titeln på personens yrke, så har det fungerat väldigt bra (vilket jag tycker det gör fortfarande) att säga "han" eller "hon" beroende på vilket som är mest troligt för att det är.

T ex: "Gärningsmannen åkte bil söderut, varpå han sedan övergav bilen och flydde till fots." eller "En förbipasserande bilist såg på håll en ryttare falla av sin häst och vände för att kontrollera så att hon inte blev skadad, men både ryttaren och hästen hade redan försvunnit från platsen."

En sak är att ändra något så att det fungerar bättre, det har jag inget emot- Men det är bara störande och fånigt att ändra något som har fungerat länge och fortfarande fungerar bara för att någon helt plötsligt år 2010 har "kommit på" att man "inte kan säga så, man bör säga såhär istället".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Rocky Dennis:

För mig var hen först och främst en språklig hjälpreda långt innan det blev en debatt om genus och feminism. Jag gillar inte att använda "det" när jag pratar om människor, och "han eller hon" är för klumpigt. "Hen" är ett bra alternativ men det är ju, precis som med allt språk, såklart upp till var och en hur de brukar det.

Om man inte vet könet på personen man pratar om och inte vill säga "han eller hon" eller säga titeln på personens yrke, så har det fungerat väldigt bra (vilket jag tycker det gör fortfarande) att säga "han" eller "hon" beroende på vilket som är mest troligt för att det är.

T ex: "Gärningsmannen åkte bil söderut, varpå han sedan övergav bilen och flydde till fots." eller "En förbipasserande bilist såg på håll en ryttare falla av sin häst och vände för att kontrollera så att hon inte blev skadad, men både ryttaren och hästen hade redan försvunnit från platsen."

En sak är att ändra något så att det fungerar bättre, det har jag inget emot- Men det är bara störande och fånigt att ändra något som har fungerat länge och fortfarande fungerar bara för att någon helt plötsligt år 2010 har "kommit på" att man "inte kan säga så, man bör säga såhär istället".

Det ä klart att det där funkar men för min del känns det ändå rätt klumpigt att gissa sig till en persons kön när det nu ändå finns ett all purpose-uttryck som jag tycker fungerar.

Språk utvecklas alltid bäst när det är på organisk väg; ett ord eller uttryck fyller en funktion som språket inte tidigare haft ett verktyg för och så småningom blir det en naturlig del av hur vi kommunicerar.

Jag antar att "hen" för många känns som ett påtvingad PK-grepp eftersom det så kvickt blev en pjäs i en debatt om kön och feminism. Från den synvinkeln har jag heller inget problem med "hen" eftersom det faktiskt är lite drygt att folk alltid antar att en okänd person är en man. Men det gör också att folk känner att ordet blivit en del av en agenda vilket i sin tur gör att vissa anser att ordet "hen" i sig har blivit en attack på dem som personer, deras åsikter och deras könstillhörighet. Som debatten har utvecklats så är det helt förståeligt även om jag inte delar den rädslan alls.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Rocky Dennis:

För mig var hen först och främst en språklig hjälpreda långt innan det blev en debatt om genus och feminism. Jag gillar inte att använda "det" när jag pratar om människor, och "han eller hon" är för klumpigt. "Hen" är ett bra alternativ men det är ju, precis som med allt språk, såklart upp till var och en hur de brukar det.

Om man inte vet könet på personen man pratar om och inte vill säga "han eller hon" eller säga titeln på personens yrke, så har det fungerat väldigt bra (vilket jag tycker det gör fortfarande) att säga "han" eller "hon" beroende på vilket som är mest troligt för att det är.

T ex: "Gärningsmannen åkte bil söderut, varpå han sedan övergav bilen och flydde till fots." eller "En förbipasserande bilist såg på håll en ryttare falla av sin häst och vände för att kontrollera så att hon inte blev skadad, men både ryttaren och hästen hade redan försvunnit från platsen."

En sak är att ändra något så att det fungerar bättre, det har jag inget emot- Men det är bara störande och fånigt att ändra något som har fungerat länge och fortfarande fungerar bara för att någon helt plötsligt år 2010 har "kommit på" att man "inte kan säga så, man bör säga såhär istället".

Ordet "vederbörande" funkar också utmärkt, har tidigare använts i många rapporter om brott där man inte vet könet på de inblandade.

Medlem
Skrivet av john92:

Eftar ha läst denna nyhet I Minecraft är alla hen och dessa reaktioner i kommentatorstråden undrar jag lite om vad för sida FZ är egentligen.

Det många påpekar i kommentarsfältet är att FZ allt mer går åt aftonbladshållet och skriver om saker som inte har med spel och göra. som när FZ skriver att Notch har bloggat att Minecraft är könlöst spel.

Det jag tycker är konstigt nu är om FZ är en sida för och om spel hur kommer det sig att FZ läsare hellre diskuterar genusfrågor och feminister än om spel.

För om man kollar igenom nyhetsflödet får de flesta nyheter i genomsnitt 3 till 30 kommentarer medan denna nyhet har fått över 100.

Finns det någon som kan förklara varför det är en större diskusion om ordet "hen":s vara eller icke var än om förhandstitten på Hitman: Absolution på en sajt som handlar om spel. Varför kan inte läsare lägga energi på skapa diskussion om spel istället för genusfrågor och poltiska agendor

Brukar man inte säga "Lika Barn Leka Bäst"

Inte fasen går jag till fragzone enbart för att läsa om hitman eller tex supermario bros, jag vill läsa allt ifrån en dundertabbe till ett faktiskt spel. allt därimellan som har anknytning till spel eller data,tv.spel tycker jag om att läsa om. Alla är inte 100% speltokiga och måste diskutera dem minutsiöst med allt och alla. Vissa kanske faktiskt ser "hen" som mer spännande än "hitman".
Allt handlar om smak och tur är väl det att alla har olika.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av john92:

Eftar ha läst denna nyhet I Minecraft är alla hen och dessa reaktioner i kommentatorstråden undrar jag lite om vad för sida FZ är egentligen.

Det många påpekar i kommentarsfältet är att FZ allt mer går åt aftonbladshållet och skriver om saker som inte har med spel och göra. som när FZ skriver att Notch har bloggat att Minecraft är könlöst spel.

Det jag tycker är konstigt nu är om FZ är en sida för och om spel hur kommer det sig att FZ läsare hellre diskuterar genusfrågor och feminister än om spel.

För om man kollar igenom nyhetsflödet får de flesta nyheter i genomsnitt 3 till 30 kommentarer medan denna nyhet har fått över 100.

Finns det någon som kan förklara varför det är en större diskusion om ordet "hen":s vara eller icke var än om förhandstitten på Hitman: Absolution på en sajt som handlar om spel. Varför kan inte läsare lägga energi på skapa diskussion om spel istället för genusfrågor och poltiska agendor

Brukar man inte säga "Lika Barn Leka Bäst"

Inte fasen går jag till fragzone enbart för att läsa om hitman eller tex supermario bros, jag vill läsa allt ifrån en dundertabbe till ett faktiskt spel. allt därimellan som har anknytning till spel eller data,tv.spel tycker jag om att läsa om. Alla är inte 100% speltokiga och måste diskutera dem minutsiöst med allt och alla. Vissa kanske faktiskt ser "hen" som mer spännande än "hitman".
Allt handlar om smak och tur är väl det att alla har olika.

Bra sagt, en grekisk filosof sa en gång: Den som inte intresserar sig för politik riskerar själv att bli styrd av dårar.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Ordet "vederbörande" funkar också utmärkt, har tidigare använts i många rapporter om brott där man inte vet könet på de inblandade.

Precis, det finns sätt att säga det redan nu. Varför skall man skapa ett nytt, som dessutom verkar ställa till med mer debatt än vad det underlättar?..

Skrivet av Fargo:

en grekisk filosof sa en gång: Den som inte intresserar sig för politik riskerar själv att bli styrd av dårar.

Hmmm. Var har jag sett det citatet förut?....


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Fargo:

Ordet "vederbörande" funkar också utmärkt, har tidigare använts i många rapporter om brott där man inte vet könet på de inblandade.

Precis, det finns sätt att säga det redan nu. Varför skall man skapa ett nytt, som dessutom verkar ställa till med mer debatt än vad det underlättar?..

Kanske är det just så att debatten är något positivt i längden? Uppenbarligen har många såna oerhörda problem ens vid blotta tanken att det ska finnas ett könsneutral pronomen och då kan det bara vara av godo att de får lätta de känslorna.

Och klart att "vederbörande" fungerar men vafan, hur många använder det dagligdags? "Jag har ett missat samtal på mobilen men vederbörande lämnade inget meddelande", "Då får du vänta tills vederbörande ringer upp dig igen".

Vad som är intressant för mig är att så många motsätter sig "hen" samtidigt som ingen brydde sig ett skit om att "tjejsamla" och "tjejlyssna" skrevs in i SAOL.

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

Och klart att "vederbörande" fungerar men vafan, hur många använder det dagligdags? "Jag har ett missat samtal på mobilen men vederbörande lämnade inget meddelande", "Då får du vänta tills vederbörande ringer upp dig igen".

Jag tror nog inte att "vederbörande" var menat att användas i vardagligt tal, utan mer i text, främst t ex nyheter eller artiklar. Till vardags säger nog de flesta han eller hon, eller "han eller hon". Ingen har haft problem med det tidigare, så varför ha det nu?

Skrivet av Rocky Dennis:

Vad som är intressant för mig är att så många motsätter sig "hen" samtidigt som ingen brydde sig ett skit om att "tjejsamla" och "tjejlyssna" skrevs in i SAOL.

Lika intressant är det att de så kallade "jämlikhetskämparna" ville (och fick genom) att det skulle heta "tjänstekvinna" istället för "tjänsteman" men i samma veva inte anmärka på att det skall heta "sjukskötare" istället för "sjuksköterska". Så var det med den "jämlikheten"...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av Mirage:

Folk reagerar för "hen" väcker starka, ofta arga, känslor. Jag förstår dem, jag kommer aldrig bruka ordet och kommer undra varför folk insisterar på det. Alla ett kön, oavsett vad genus och feminister säger. Om man (OHNOES, KÖN!) inte känner till någons kön, gör som man alltid gjort. Skriv "han/hon". Fan, "det" är ett bättre ord att använda än "hen". "Hen" kan PK folket, feminister och de bajsnödiga få använda. Tvingainte resten av oss på ordet bara.

För mig var hen först och främst en språklig hjälpreda långt innan det blev en debatt om genus och feminism. Jag gillar inte att använda "det" när jag pratar om människor, och "han eller hon" är för klumpigt. "Hen" är ett bra alternativ men det är ju, precis som med allt språk, såklart upp till var och en hur de brukar det.

Om folk envisas med att säga de inte har något kön och vill bli kallade "hen" så duger "det" bra, med tanke på att två kön existerar. Alla som inte har ett kön blir "det".

Vissa ser sig själva som könlösa men framförallt så används "hen" när man inte vet vad en persons kön är. Typ "jag ska till doktorn imorgon och är orolig för vad hen ska säga". Sen funkar det ju såklart också för folk som inte vill identifiera sig med ett kön.

Ja, och det vore SÅ svårt att säga "jag ska till doktorn imorgon och är orolig för vad doktorn ska säga" . Att se sig själv som könlös förändrar inte faktum att du har ett kön. Att se sig själv som könlös utan att operera bort rubbet är bara korkat.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Augustus:

Mirage: Så fort man använder "PK" har man förlorat. För övrigt tror inte jag att någon maffia av vänsteranhängare och feminister tycker att idén med "hen" är bra, utan att flera andra tycker det är intressant. Det är som Docky Rennis var inne på ett språkligt hjälpmedel i första hand.

Du kan väl förklara varför du känner dig så hotad istället?

Jag känner mig inte hotad, jag bara ogillar genus, feminister och "hen". Dt sistnämnda något som de två förstnämnda försöker tvinga på Sverige, och lyckas i och med folk försöker vara så lagom, inne och PK som möjligt. Sen att du tycker "z0mg du sa PK U LOST d00d!!1!11" får stå för dig.


signatur

I drank what?

Medlem

Hen är idioti på hög nivå.

Det finns 2 kön, Man och Kvinna. Varför skall alla uttrycka sig genom sin sexuella läggning, jag skiter väll fullständigt om du är bög eller inte...

123
Skriv svar