söker bra tv serie !!

Medlem
söker bra tv serie !!

Hej söker nån bra tv serie har redan kollat klart dom här :
spartacus
simpsons
family guy
the clevland show
sons of anarchy
weeds
the big bang thery
shit my dad says
firefly
faling skys
south park.
the walking dead
Nån som vet nån annan serie som är värd att följa ??
mvh Albin : )

Medlem

Sherlock, Garth Marenghi's Darkplace, Stewart Lee's Comedy Vehicle, Boston Legal och The IT Crowd är mina favoriter i alla fall.

Medlem

Game of Thrones. Trodde det var överhypat, men efter lite tjat från bekanta så såg jag den. Är helt såld nu.

Annars så kan du kolla på Doctor Who, det är en favorit numera, men du måste ta dig förbi första säsongen innan det blir bra på riktigt.


signatur

Videomupp

Medlem

Breaking bad för bövelen!
Kemilärare i 40årsåldern får cancer, och för att fixa pengar till behandling och sin familj ifall han dör börjar han använda sina kemikunskaper till att koka methamfetamin tillsammans med en före detta elev.
Detta resulterar i charmerande roligheter i stil med lösa-upp-kropp-med-syra-i-badkar, rullstolar apterade med sprängmedel, headshots i ansiktet, halshuggna huvuden på sköldspaddsryggar m.m
.
Trevlig familjeserie med andra ord

Inaktiv

Battlestar Galactica.

Medlem

Highlander tv-serien såg jag genom nyss med, riktig höjdare... eller ja., duger som underhållning medans man wow:ar, fast sista säsongen sög..
Alla Star Trek-serier!

Medlem

Breaking Bad, Battlestar Galactica och Game of Thrones. Bättre kommer du inte hitta.

Medlem

Workaholics är grymt bra med !

phi
Medlem

Utöver dom som redan har blivit nämnda:

Californication
Entourage
Modern Family
Rome
Sopranos

Medlem
Skrivet av WildThing:

Game of Thrones. Trodde det var överhypat, men efter lite tjat från bekanta så såg jag den. Är helt såld nu.

Annars så kan du kolla på Doctor Who, det är en favorit numera, men du måste ta dig förbi första säsongen innan det blir bra på riktigt.

haha games of throns glömde ja skriva !!

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Breaking bad för bövelen!
Kemilärare i 40årsåldern får cancer, och för att fixa pengar till behandling och sin familj ifall han dör börjar han använda sina kemikunskaper till att koka methamfetamin tillsammans med en före detta elev.
Detta resulterar i charmerande roligheter i stil med lösa-upp-kropp-med-syra-i-badkar, rullstolar apterade med sprängmedel, headshots i ansiktet, halshuggna huvuden på sköldspaddsryggar m.m
.
Trevlig familjeserie med andra ord

låter bra

Medlem

Game of Thrones
The Wire
Dexter

Good shit allihopa

Medlem

Satt själv precis och kollade på Warehouse 13. Supernatural är även den en favorit.

Två till, House och Fringe.

Medlem

Alltså, ni nämner alla väldigt bra serier men det är alldeles för lite brittiskt ju.

Boardwalk empire.

Medlem

Du får absolut inte missa Battlestar galactica, du kommer drömma om den serien i månader efter du blivit klar med den. Bästa serien jag har sett.

Medlem

Stargate (SG-1, atlantis, universe)
Star trek
The tudors
The Borgias (Med Jeremy Irons, amerikansk prod. IIRC)
Borgia (Europeisk prod. IIRC)
Rome
Spartacus
Band of brothers (och kanske the pacific?)
Archer (helt klart mer vuxet än family guy och simpsons, och IMHO mycket bättre!)

Medlem

the pacific , band of brothers boardwalk empire, breaking bad införskaffat

Skribent

Justified (Min favorit, helt såld från första avsnittet)
The Shield (Underbar serie om inte helt laglydiga poliser på en polisstation)
Friday Night Lights (Amerikansk fotboll/ungdoms drama)
Hell on Wheels (Järnvägsbyggande i USA efter Amerikanska inbördeskriget)
Fringe (har dock spårat ur nu efter 4de säsongen, men de två första är riktigt bra)
Lost
Blue Bloods (Har hört bra saker men inte börjat kolla på det än)
Arrested Development (Smaken är ju som baken, men enligt mig en av de bästa humorserierna.)

Medlem
Medlem
Skrivet av mackemong:

Scrubs!

skämtar du med mig eller ??

Medlem

Sopranos - mafiia i New Jersey, kungen av serier
The Wire - dekadent kriminaldrama i Baltimore (utsedd till världens bästa serie)
24-serien - fiktiv agentaction
Deadwood - hård western (min personliga favorit)
Boardwalk Empire - gangsters i 30-talets Atlanta
Game of Thrones - Fantasy
Battlestar Galactica - Bästa ScI-Fi

Medlem

Eureka. Hysteriskt roligt stundtals, och annorlunda.

Och vad är det för fel på Scrubs? Skitbra humor!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Game of Thrones. Trodde det var överhypat, men efter lite tjat från bekanta så såg jag den. Är helt såld nu.

Annars så kan du kolla på Doctor Who, det är en favorit numera, men du måste ta dig förbi första säsongen innan det blir bra på riktigt.

Haha, har hört att Doctor Who har en nästan oändlig mängd avsnitt, stämmer detta?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Stag:

Eureka. Hysteriskt roligt stundtals, och annorlunda.

Och vad är det för fel på Scrubs? Skitbra humor!

har aldrig vart så glad i scrubs , är bara nåt ja kollar på när det är på tv ;P

Medlem

Terra Nova, om man gillar scifi med dinosaurier.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd

Regular show är bäst

klicka här för avsnitt: http://www.youtube.com/user/regularshow952

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av WildThing:

Game of Thrones. Trodde det var överhypat, men efter lite tjat från bekanta så såg jag den. Är helt såld nu.

Annars så kan du kolla på Doctor Who, det är en favorit numera, men du måste ta dig förbi första säsongen innan det blir bra på riktigt.

Haha, har hört att Doctor Who har en nästan oändlig mängd avsnitt, stämmer detta?

Ja och nej Vill man vara riktigt hardcore så kan man se alla avsnitt som stäcker sig ända sedan 60talet om jag minns rätt. Men den nya serien, som är en direkt fortsättning på dom gamla, har körts sedan 2005. Det är där jag började typ.

Skrivet av Neatherblade:

Terra Nova, om man gillar scifi med dinosaurier.

Såg halva säsongen och sen ledsnade jag lite. Fick reda på att serien har lagts ner med riktigt låga chanser att tas upp igen, så blev inte så sugen att fortsätta då man vet att, som med alla serier, det kommer sluta med en cliffhanger.


signatur

Videomupp

Medlem

Dexter - (Seriemördare som hjälte)
Sopranos - (Kretsar kring en maffia-familj i New Jersey)

Medlem

Scrubs
2 and a half men
Burn notice
Supernatural
Fallen skies
Weeds
Modern family
Dexter


signatur

You can't win the game...

12
Skriv svar