Starcraft II: Heart of the Swarm

Robot
Starcraft II: Heart of the Swarm

En feg Wings of Liberty-repris? Glöm det. Den första Starcraft II-expansionen tar den svåra vägen och skakar om oss i fundamenten när vi testar multiplayer.

#blizzard, #diablo-iii, #starcraft-ii-wings-of-liberty, #dreamhack


Medlem
Starcraft II: Heart of the Swarm

Man hinner väl bli gråhårig innan detta kommer men jävlars va hypad jag är

Medlem

Ser verkligen fram emot att se alla pros spela det här, däremot bryr jag mig inte så mycket om att spela det själv.

Medlem

Grade A Activision / Blizzard Mjölk.

Extra mycket fett.

Medlem

spelar inte sc2 men jag följer mer eller mindre alla event som går att följa så detta ser jag fram emot, kommer bli as coolt när pro:s spelar detta!


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Själv kommer jag inte köpa detta efter diablo 3, kvittar hur bra detta spel är. Men ni som kommer köra de, rock on. (som flera andra har nämnt, spec najs sen att se pros spela.

Medlem

http://us.battle.net/sc2/en/blog/6855427/The_Crowning_Event_O...

Sista riktiga OSL-finalen är imorgon, mycket sevärd om man vill se vad Blizzard har dödat i förmån för SC2.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av farfadern:

Själv kommer jag inte köpa detta efter diablo 3, kvittar hur bra detta spel är. Men ni som kommer köra de, rock on. (som flera andra har nämnt, spec najs sen att se pros spela.

Så, du ska inte spela SC2 för att du inte tyckte D3 var något bra ?

Btw är intressant med dem nya enheterna och den nya kampanjen ! Synd att ingen info om Warhound fanns tillgänglig, i artikeln.. Men men, ska bli kul att testa !

Medlem

Så fort det kommer en uppföljare så kallas det mjölkning yayayayaya

Medlem
Skrivet av PsyX:

Grade A Activision / Blizzard Mjölk.

Extra mycket fett.

Ja just det. En klassisk expansion som de sitter och filar på för att få det så balanserat som möjligt.

Jävla mjölkning, alltså!

Medlem

Jag bryr mig inte så mycket om de nya enheterna då "vanligt" multiplayer sällan lockat mig. Kull att se pro spela då, eller allra helst se Idra rage:a.
Vad jag ser fram emot är att de ska fixa till UMS/custom maps systemet likväl släppa market så de (förmodade) rejält finputtsade banorna släpps för en billig peng så man kan ödsla tid på det istället. Hur många hundratals timmar spelade man inte Hero/TD banor i WC3 lixom?

Medlem

Känns lite meningslöst då jag själv iaf bara är ute efter MP
Hoppas fan bara att dom timar in släppet till HotS så ingen turnering kommer i kläm.

Så hoppas på Januari släpp.

Skrivet av Zelaxe:

http://us.battle.net/sc2/en/blog/6855427/The_Crowning_Event_O...

Sista riktiga OSL-finalen är imorgon, mycket sevärd om man vill se vad Blizzard har dödat i förmån för SC2.

Det där sista var inte lite onödigt din tönt.

Medlem
Skrivet av Digu21:
Skrivet av farfadern:

Själv kommer jag inte köpa detta efter diablo 3, kvittar hur bra detta spel är. Men ni som kommer köra de, rock on. (som flera andra har nämnt, spec najs sen att se pros spela.

Så, du ska inte spela SC2 för att du inte tyckte D3 var något bra ?

Btw är intressant med dem nya enheterna och den nya kampanjen ! Synd att ingen info om Warhound fanns tillgänglig, i artikeln.. Men men, ska bli kul att testa !

Jag var på nordic finals och provade betan så jag kan berätta att warhounds är en anti-mech enhet skjuter missiler på mechar. Den är till för att tillåta terran att gå mech mot protoss utan att få sin armé strimlade av immortals.

Medlem

Spelet kommer släppas innan detta årets slut.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Digu21: "Sist ut i terran-arsenalen är Warhound, en designmässigt fullständigt ointressant robot vars specialitet är andra mekaniska enheter. Vid testtillfället får jag ingen som helst känsla för den här gråa, trista enheten."

Stod skrivet i slutet av artikeln

Remus: Utveckla gärna ditt resonemang. Detta vet inte ens Blizzard själva, och betafasen har inte kommit igång.

Medlem

Medam: Terran har väl aldrig haft ett behov av att gå enbart Factory-enheter; man brukar ju blanda upp med Marines för att eliminera Immortals.

Inaktiv

Spelade SC1 en massa när det begav sig men har ännu inte köpt tvåan. Hmm kanske dags nu...

Hm, det är ju bara storyn som är intressant, inte en massa mp-tjosan

Medlem
Skrivet av Medam:
Skrivet av Digu21:
Skrivet av farfadern:

Själv kommer jag inte köpa detta efter diablo 3, kvittar hur bra detta spel är. Men ni som kommer köra de, rock on. (som flera andra har nämnt, spec najs sen att se pros spela.

Så, du ska inte spela SC2 för att du inte tyckte D3 var något bra ?

Btw är intressant med dem nya enheterna och den nya kampanjen ! Synd att ingen info om Warhound fanns tillgänglig, i artikeln.. Men men, ska bli kul att testa !

Jag var på nordic finals och provade betan så jag kan berätta att warhounds är en anti-mech enhet skjuter missiler på mechar. Den är till för att tillåta terran att gå mech mot protoss utan att få sin armé strimlade av immortals.

Tack ! Låter som något i min stil tror jag och det var en fin sammanfattning precis i min smak

Skrivet av Vicachu:

Digu21: "Sist ut i terran-arsenalen är Warhound, en designmässigt fullständigt ointressant robot vars specialitet är andra mekaniska enheter. Vid testtillfället får jag ingen som helst känsla för den här gråa, trista enheten."

Stod skrivet i slutet av artikeln

Aa, missade den lilla detaljen med "vars specialitet är andra mekaniska enheter" annars var det en bra skriven artikel, man blir grymt sugen på att börja spela SC2 igen !

Medlem
Skrivet av Vicachu:

Digu21: "Sist ut i terran-arsenalen är Warhound, en designmässigt fullständigt ointressant robot vars specialitet är andra mekaniska enheter. Vid testtillfället får jag ingen som helst känsla för den här gråa, trista enheten."

Stod skrivet i slutet av artikeln

Remus: Utveckla gärna ditt resonemang. Detta vet inte ens Blizzard själva, och betafasen har inte kommit igång.

Känns som att det är dags. Vintern 2012 eller Q1 2013. Absolut inte senare. Inte en chans.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Känns lite meningslöst då jag själv iaf bara är ute efter MP
Hoppas fan bara att dom timar in släppet till HotS så ingen turnering kommer i kläm.

Så hoppas på Januari släpp.

Man kan välja att spela WoL eller HotS så det är upp till turneringarna att se till så att spelarna inte blir överraskade. Står till exempel i WCS announcement att hela ska bli spelat i WoL även ifall HotS släpps under turneringen.

Medlem

Digu21: Tack så mycket! Är nöjd om jag lyckats inspirera dig

Remus: Jag håller med om att det är dags, men det förändrar ju inte att det måste få ta sin tid att bli ordentligt slipat. Ingen njuter väl av att spela något som är orättvist och obalanserat. Dessutom: från datumet då betatestfasen går igång handlar det om minst tre månader (det har Blizzard själva sagt). För Starcraft 2 pågick testandet i fem.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PsyX:

Grade A Activision / Blizzard Mjölk.

Extra mycket fett.

Ja just det. En klassisk expansion som de sitter och filar på för att få det så balanserat som möjligt.

Jävla mjölkning, alltså!

Dom kunde ha filat på balansen på originalet istället för en expansion. Nu börjar dom om från början då nya enheter introduceras i spelet.

Det är enbart för att tjäna pengar och alla som är insatta i e-sport vet att det ligger många långa hårda månader innan spelet hittar en vettig balans, men då är det väl tiden för nästa expansion.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har ännu inte spelat kampanjen i SC2 men jag vill. Har spelat ungefär 1 timma in i den och den va skit bra.

är detta en spoiler för mig och övriga som inte lirat ettan?

" som efter terrans insatser återställts till mänsklig form men nu är ute på drift"

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av PsyX:

Grade A Activision / Blizzard Mjölk.

Extra mycket fett.

Ja just det. En klassisk expansion som de sitter och filar på för att få det så balanserat som möjligt.

Jävla mjölkning, alltså!

Dom kunde ha filat på balansen på originalet istället för en expansion. Nu börjar dom om från början då nya enheter introduceras i spelet.

Det är enbart för att tjäna pengar och alla som är insatta i e-sport vet att det ligger många långa hårda månader innan spelet hittar en vettig balans, men då är det väl tiden för nästa expansion.

Håller förvisso med dig, men jag tror att Hots fixar balansen. Fast dom hade ju kunnat nerfa tillbaka queensen, Zergs känns lite starka för tillfället

Geeks Gaming

Nä jag lär nog inte köpa de om det kommer vara full pris på de... är det typ 150-250 kronor... kanske.

six
Medlem

Av det jag sett än så länge så känns zerg helt överlägsna med toss en bit bakom medans terran inte har nånting att komma med. En riktig mardröm att balansera detta men litar på att blizzard kommer klara det riktigt bra. Givetvis kommer det bli balans problem men det lär duga för esport inom ett halvår efter release ändå.

Kommer bli ännu en fin CE i min bokhylla men är helt klart mer sugen på att få se proffsen spela än att spela själv när det gäller multiplayer.

Medlem
Skrivet av six:

Av det jag sett än så länge så känns zerg helt överlägsna med toss en bit bakom medans terran inte har nånting att komma med. En riktig mardröm att balansera detta men litar på att blizzard kommer klara det riktigt bra. Givetvis kommer det bli balans problem men det lär duga för esport inom ett halvår efter release ändå.

Kommer bli ännu en fin CE i min bokhylla men är helt klart mer sugen på att få se proffsen spela än att spela själv när det gäller multiplayer.

SC2 har inte ännu ersatt SC när det gäller e-sport av enkla anledningen att spelet inte är balanserat nog bra än. Vad får dig att tro att expansionen kommer bli balanserad om 6 månader?
Tog två och ett halv år efter brood wars innan spelet var balanserat.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

six
Medlem

Titta på pris pengar så har SC2 klart och tydligt ersatt SC.
Bara för att SC har bättre balans betyder inte att det är mer e-sport.
Finns inget som hindrar spelarna från att spela den "bästa" rasen om dom tycker att balansen är för dålig.
Tar inte lång tid att hitta dom värsta problemen, ta tex roaches som krävde 1 supply i betan, en sån sak skulle kunna förstöra en turnering men är också sånt som lär vara känt och fixat inom 6 månader.
Kommer aldrig kunna hitta 100% balans mellan alla raser så länge de är så pass olika men hellre det problemet än en ras.

Medlem

Ooooh, fan vad sugen jag blev på att installera SC2 igen! Riktigt tight fight i den där första videon. Blir till att sätta sig in på nytt efter jag tröttnat på D3

12
Skriv svar