Skyrim: Dawnguard ute nu

Medlem
Skrivet av Sandman666:

BOOM!

580 loggade timmmar blir genast fler

Tur man tajmade in en semestervecka i nästa vecka

Får man fråga vad du egentligen gör i 580timmar? Jag har 54 och jag upplever att jag har gjort allt. Alla huvudquests, alla guildquest, alla sidoquest, alla deadra-quest.

Skulle gärna få ut mer tid av spelet men när jag startar nu så springer jag bara runt i vildmarken utan att göra något

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Sandman666:

BOOM!

580 loggade timmmar blir genast fler

Tur man tajmade in en semestervecka i nästa vecka

Får man fråga vad du egentligen gör i 580timmar? Jag har 54 och jag upplever att jag har gjort allt. Alla huvudquests, alla guildquest, alla sidoquest, alla deadra-quest.

Skulle gärna få ut mer tid av spelet men när jag startar nu så springer jag bara runt i vildmarken utan att göra något

Tror han har en massa moddar till spelet som gör det lite extra kul. Btw kollade runt på nätet kan man bara köpa Dawnguard via steam? Kan man inte få tag i en fysisk kopia?

Medlem

Vill ha det, men väntar tills priset sjunker.

20 euro är lite för saftigt.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Tobblish:

Här ska det mjölkas!

Hur kan du ens säga det innan du testat det. Vill du inte betala för något nån har lagt ner en massa tid på att göra? Det är kanske värt pengarna...och de är ett företag klart de måste tjäna pengar. Inget konstigt med det.

jag tycker inte heller man kan kalla det mjölka när detta är det första dlc:et till Skyrim...

Nej det är ju klart!
Det är ju heliga Skyrim vi pratar om!

Medlem

Tror det här är mer Expansion än DLC som flera skrivet, det skulle väl ändå vara 40nya speltimmar?

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Tobblish:

Här ska det mjölkas!

Hur kan du ens säga det innan du testat det. Vill du inte betala för något nån har lagt ner en massa tid på att göra? Det är kanske värt pengarna...och de är ett företag klart de måste tjäna pengar. Inget konstigt med det.

jag tycker inte heller man kan kalla det mjölka när detta är det första dlc:et till Skyrim...

Nej det är ju klart!
Det är ju heliga Skyrim vi pratar om!

ojoj, lugn. Jag har inte sagt att det är heligt. Det är ett bra spel och jag gillar elder scrolls serien men det var inte det som det handlade om. Det är inte mjölkning om man har släppt en dlc...då kan man säga att Skyrim är att mjölka. Då kan man aldrig göra uppföljare till något...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Eh fuck it tog fram mitt bankomat kort o betalade 20euro

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Sandman666:

BOOM!

580 loggade timmmar blir genast fler

Tur man tajmade in en semestervecka i nästa vecka

Får man fråga vad du egentligen gör i 580timmar? Jag har 54 och jag upplever att jag har gjort allt. Alla huvudquests, alla guildquest, alla sidoquest, alla deadra-quest.

Skulle gärna få ut mer tid av spelet men när jag startar nu så springer jag bara runt i vildmarken utan att göra något

Tricket för mig är att inte göra allt med en karaktär utan att levla upp en krigare en magiker och en tjuv/lönnmördare, Det nästan tredubblar speltiden. Att hålla på och levla upp vissa sega skills (typ speech) kan ta dagar om man inte fuskar med trainers.

Att placera ut prydnadssaker och inreda mina hus har jag nogt lagt ned ett tiotal timmar på.

Närmar mig fyrahundra timmar nu och jag har massor kvar att göra.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

ELF
Medlem

Får väl se om en si så där två år vad priset ligger på då det börjar bli dags att besöka Skyrim igen. Finns så mycket annat jag inte har spelat klart och jag väntar dessutom tills jag har införskaffat bättre processor så jag klarar av texturpaket och annat gottigt som gör Skyrim till vad det skulle ha varit...
Och vem vet, det kanske har hunnit komma en expansion nummer två och kanske till och med en nummer tre vid den tiden.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Skjuludde1:

Får väl ta och vandra tillbaka till skyrim. Vet inte hur många timmar jag plöjt ner i Daggerfall, Morrowind, Oblivion, Fallout 3, Fallout: NV (obsidian jag vet) samt Skyrim, men fler blir det

Du gillar verkligen Bethesda Men jag håller med, har precis som du kört alla deras rpg (men jag startade vid morrowind)!

Samma. Jag backtrackade till Daggerfall efter Morrowind. Inte för att man orkade klara av spelet men det var roligt
Bethesda är det företag som i princip skänkt mig mest spelglädje folk klagar och stönar på än det ena än det andra, men vid kvällningen finns det få saker som slår att sitta och läsa böcker i Imperial City, springa runt i Balmora, höra "VENGEEEEANCE" i Daggerfall eller förtvivlat försöka rädda Pappa Liam Neeson i Fallout 3

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Sandman666:

BOOM!

580 loggade timmmar blir genast fler

Tur man tajmade in en semestervecka i nästa vecka

Får man fråga vad du egentligen gör i 580timmar? Jag har 54 och jag upplever att jag har gjort allt. Alla huvudquests, alla guildquest, alla sidoquest, alla deadra-quest.

Skulle gärna få ut mer tid av spelet men när jag startar nu så springer jag bara runt i vildmarken utan att göra något

Nu får jag ta och vända på steken, hur har du hunnit göra klart allt det på 54 timmar?
Har drygt 100 timmar hittils och har mängder av saker att göra kvar

Medlem

165:- är inte dyrt tycker jag för ett stort DLC, inte i ett spel man spenderar hundra tals timmar i och inte har sett allt eller avslutat huvudquestet, och man vill bara spela mer å mer å mer, SKA BARA är den evige frasen med detta spel :).


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=9e5D2EAGCZM

Dem borde lägga till en del saker från klippet. Fattar inte varför dem inte har gjort det än.

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av Sandman666:

BOOM!

580 loggade timmmar blir genast fler

Tur man tajmade in en semestervecka i nästa vecka

Får man fråga vad du egentligen gör i 580timmar? Jag har 54 och jag upplever att jag har gjort allt. Alla huvudquests, alla guildquest, alla sidoquest, alla deadra-quest.

Skulle gärna få ut mer tid av spelet men när jag startar nu så springer jag bara runt i vildmarken utan att göra något

Skaffa moddar, kör olika chars, öka svårighetsgraden, sluta använd fast travel, sätt alla acheivements etc.. Spelet har inget slut egentligen. Det slumpas nya misc-quester hela tiden (även om det inte är så kul).

Funkar inte för alla, men när jag är såld på ett spel så spelas det till överdrift

EDIT: Kan ju nämna att jag steamade ner dawnguard inatt och installerade och satte mig vid datorn efter slutat jobbet vid 17-tiden ikväll... jag har fortfarande inte spelat dawnguardquesten...var tvungen att avsluta lite andra quest, hittade ett par grottor jag inte sett tidigare, undersökte king of riverhelm-modden...så där gick 5-6 timmar på helt andra saker än jag planerat . Attention span of a fiveyear old...

Får försöka jaga lite vampyrer imorgon istället...

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Tricket för mig är att inte göra allt med en karaktär utan att levla upp en krigare en magiker och en tjuv/lönnmördare, Det nästan tredubblar speltiden. Att hålla på och levla upp vissa sega skills (typ speech) kan ta dagar om man inte fuskar med trainers.

Att placera ut prydnadssaker och inreda mina hus har jag nogt lagt ned ett tiotal timmar på.

Närmar mig fyrahundra timmar nu och jag har massor kvar att göra.

Jag har gjort två karaktärer, en i november och en i april. Det kändes som för kort tidsperiod för jag blev verkligen döless på att döda Draugr. Rent questmässigt kändes Skyrim som en pina att spela om tyckte jag, alldeles för lika quests (hämta något item i en grotta, döda 100draugr/töm grottan på draugr/hitta en människa i en grotta full av draugr/döda necromancers som har tämjt draugrs i en grotta).

Inreda hus har jag inte riktigt gett mig in på än, inte heller smithing. Men jag vet inte, kanske börjar bli gammal när jag har svårt att motivera mig på en helkväll att stå i skyrim och hacka iron ore.

Skrivet av Sandman666:

Skaffa moddar, kör olika chars, öka svårighetsgraden, sluta använd fast travel, sätt alla acheivements etc.. Spelet har inget slut egentligen. Det slumpas nya misc-quester hela tiden (även om det inte är så kul).

Jag har säkert 30-40 moddar men det handlar mest om grafikmoddar och så. Är lite rädd för "spelmoddarna" då jag har en känsla (kanske från gamla tiders moddar) att det är buggigt som fan och man spenderar mer tid i .ini-filer än själva spelandet. Vilka skulle du rekommendera för att ge mer "spel"?

Skrivet av Skjuludde1:

Nu får jag ta och vända på steken, hur har du hunnit göra klart allt det på 54 timmar?
Har drygt 100 timmar hittils och har mängder av saker att göra kvar

Jag fast-travlar, rider på min svarta dark brotherhood-häst när jag inte gör det och betar av questen en efter en. Lite då och då dyker det upp något på vägen, typ en bandit som vill ha mina pengar. Men då dödar jag honom inom 10-20sek och rider sedan vidare.

Kanske är det den här konsolgenerationen som håller tillbaka oss vad gäller dessa slumpmässiga events. Det känns liksom lite torrt när man möter samma bandit 4-5 gånger.

Medlem
Skrivet av spritarn:
Skrivet av SID 6.7:

Tricket för mig är att inte göra allt med en karaktär utan att levla upp en krigare en magiker och en tjuv/lönnmördare, Det nästan tredubblar speltiden. Att hålla på och levla upp vissa sega skills (typ speech) kan ta dagar om man inte fuskar med trainers.

Att placera ut prydnadssaker och inreda mina hus har jag nogt lagt ned ett tiotal timmar på.

Närmar mig fyrahundra timmar nu och jag har massor kvar att göra.

Jag har gjort två karaktärer, en i november och en i april. Det kändes som för kort tidsperiod för jag blev verkligen döless på att döda Draugr. Rent questmässigt kändes Skyrim som en pina att spela om tyckte jag, alldeles för lika quests (hämta något item i en grotta, döda 100draugr/töm grottan på draugr/hitta en människa i en grotta full av draugr/döda necromancers som har tämjt draugrs i en grotta).

Inreda hus har jag inte riktigt gett mig in på än, inte heller smithing. Men jag vet inte, kanske börjar bli gammal när jag har svårt att motivera mig på en helkväll att stå i skyrim och hacka iron ore.

Skrivet av Sandman666:

Skaffa moddar, kör olika chars, öka svårighetsgraden, sluta använd fast travel, sätt alla acheivements etc.. Spelet har inget slut egentligen. Det slumpas nya misc-quester hela tiden (även om det inte är så kul).

Jag har säkert 30-40 moddar men det handlar mest om grafikmoddar och så. Är lite rädd för "spelmoddarna" då jag har en känsla (kanske från gamla tiders moddar) att det är buggigt som fan och man spenderar mer tid i .ini-filer än själva spelandet. Vilka skulle du rekommendera för att ge mer "spel"?

Skrivet av Skjuludde1:

Nu får jag ta och vända på steken, hur har du hunnit göra klart allt det på 54 timmar?
Har drygt 100 timmar hittils och har mängder av saker att göra kvar

Jag fast-travlar, rider på min svarta dark brotherhood-häst när jag inte gör det och betar av questen en efter en. Lite då och då dyker det upp något på vägen, typ en bandit som vill ha mina pengar. Men då dödar jag honom inom 10-20sek och rider sedan vidare.

Kanske är det den här konsolgenerationen som håller tillbaka oss vad gäller dessa slumpmässiga events. Det känns liksom lite torrt när man möter samma bandit 4-5 gånger.

Aha tvärtom från hur jag spelar då. Jag springer bara ut i vildmarken och ser vad som händer. Varje gång jag tänker göra ett sidequest så blir jag sidetrackad som fan av något

Medlem

ja fick ut ca 30-40 timmar mer av skyrim av mina 100 spelade timmar så var klart värt det

12
Skriv svar