Doom 4 implementerar Oculus Rift-teknologin

Robot
Doom 4 implementerar Oculus Rift-teknologin

Skräckpangare spelad med VR-hjälm... Hujedanmej!

#id-software, #doom-3-bfg-edition, #doom-4-2


Medlem
Doom 4 implementerar Oculus Rift-teknologin

Intressant


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Helt klart intressant, men jag tänker inte köpa ett par VR om inte det blir lite fler spel som stödjer detta.

Medlem
Medlem

Amagaaad Doom 4!

Medlem

Satan så mäktigt

Medlem

Spela doom 3 med VR? Hjärtinfarkt nästa.....!
Men andra spel vore rätt kul kanske.
Jag tittade på hans jätte långa prat från quakecon. Men jag förstod det som att det var rätt mycket jobb kvar för att få bra VR glasögon.

Medlem

Helt ärligt, vem vill se Doom 4?

NÄR kommer Quake 5 "eSport-edition"?

Medlem

VR är inte det en sån där hjälm man sätter på sig?

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

VR är inte det en sån där hjälm man sätter på sig?

jo

Medlem
Skrivet av BlueBlood:

Helt ärligt, vem vill se Doom 4?

NÄR kommer Quake 5 "eSport-edition"?

Jag har absolut inget emot Doom, men när en sådan här kommentar blir nerröstad känns det verkligen att det var länge sedan det här stället hette FragZone.

Medlem
Skrivet av voicu:

Helt klart intressant, men jag tänker inte köpa ett par VR om inte det blir lite fler spel som stödjer detta.

Får väl hoppas att flera personer stödjer det ! Ifall det blir till en grym pryl !

Inaktiv
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av BlueBlood:

Helt ärligt, vem vill se Doom 4?

NÄR kommer Quake 5 "eSport-edition"?

Jag har absolut inget emot Doom, men när en sådan här kommentar blir nerröstad känns det verkligen att det var länge sedan det här stället hette FragZone.

Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av BlueBlood:

Helt ärligt, vem vill se Doom 4?

NÄR kommer Quake 5 "eSport-edition"?

Jag har absolut inget emot Doom, men när en sådan här kommentar blir nerröstad känns det verkligen att det var länge sedan det här stället hette FragZone.

Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av BlueBlood:

Helt ärligt, vem vill se Doom 4?

NÄR kommer Quake 5 "eSport-edition"?

Jag har absolut inget emot Doom, men när en sådan här kommentar blir nerröstad känns det verkligen att det var länge sedan det här stället hette FragZone.

Tummen upp.

Medlem

"There's nothing to be afraid of. Virtual reality will rehabilitate your mind and eventually your body. You'll be alright I promise. Just concentrate..."


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Det här verkar inte bra för ögonen, precis som 3D på bio idag. Hjärnan kommer få spel av all information den tar in. Carmack pratade lite om detta i sitt keynot-tal nyligen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det här verkar inte bra för ögonen, precis som 3D på bio idag. Hjärnan kommer få spel av all information den tar in. Carmack pratade lite om detta i sitt keynot-tal nyligen.

Och nu ska vi vara lite positiva.. Tack.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

ELF
Medlem
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av BlueBlood:

Helt ärligt, vem vill se Doom 4?

NÄR kommer Quake 5 "eSport-edition"?

Jag har absolut inget emot Doom, men när en sådan här kommentar blir nerröstad känns det verkligen att det var länge sedan det här stället hette FragZone.

Tror inte folk har något emot ett nytt Quake med ordentligt multiplayer stöd. Utan jag tror folk har röstat ned det för att de vill se ett nytt Doom.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skrivet av chopper:
Skrivet av walter_iego:

Det här verkar inte bra för ögonen, precis som 3D på bio idag. Hjärnan kommer få spel av all information den tar in. Carmack pratade lite om detta i sitt keynot-tal nyligen.

Och nu ska vi vara lite positiva.. Tack.

För ögonen eller för spelframtiden?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag är lite lack på att id i år igen, inte visat något från Doom 4, och väldigt knapphändig information. Quakecon är ju inte riktigt över, men det känns som det inte kommer något :<


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av BlueBlood:

Helt ärligt, vem vill se Doom 4?

NÄR kommer Quake 5 "eSport-edition"?

Jag har absolut inget emot Doom, men när en sådan här kommentar blir nerröstad känns det verkligen att det var länge sedan det här stället hette FragZone.

det är ju tyvärr så att mängden som sitter här nowdays är noobs eller sopor som bara vill spela singelplayer spel, fine men rösta ner en som vill ha ett vettig esportspel äcklar mig. speciellt dessa fjånar är typiska cod spelare kan ej aima eller spela för fem öre, ge dom en ak och 1 skott i foten så fienden dör så blir dom helnöjda och spelet är skitbra, men är det ett spel som kräver lite iq och skicklighet så är det genast ett dålig spel i deras ögon istället för inse fakta dom är piss dåliga på spel och kanske ska spela lite mer och försöka bli bra innan dom dömer ut spel.

Det är som jag spelar ett singelplayer spel(vilket vi även gör) och tycker vapnet är tråkigt och lämna direkt ist för ge det lite tid och kärlek.

OT: VR i all ära najs, men bara det inte skada optimering och esportglädjen och det blir en möjlighet att göra det till ett nytt fps esportspel, för det är det som företag tjänar på i längden.

phi
Medlem
Skrivet av BlueBlood:

Helt ärligt, vem vill se Doom 4?

NÄR kommer Quake 5 "eSport-edition"?

Det kommer med största sannolikhet aldrig någonsin.

Skrivet av FuzioN:
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av BlueBlood:

Helt ärligt, vem vill se Doom 4?

NÄR kommer Quake 5 "eSport-edition"?

Jag har absolut inget emot Doom, men när en sådan här kommentar blir nerröstad känns det verkligen att det var länge sedan det här stället hette FragZone.

det är ju tyvärr så att mängden som sitter här nowdays är noobs eller sopor som bara vill spela singelplayer spel,

Nämen se där, det självutnämnda cs-proffset är i farten igen och trashar casuals. Hur går det med länkarna om dina e-sportprestationer?

Medlem

Tycker Carmack får koncentrera sig på att leverera ett bra spel i första hand


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av HoloDuke:
Skrivet av BlueBlood:

Helt ärligt, vem vill se Doom 4?

NÄR kommer Quake 5 "eSport-edition"?

Jag har absolut inget emot Doom, men när en sådan här kommentar blir nerröstad känns det verkligen att det var länge sedan det här stället hette FragZone.

det är ju tyvärr så att mängden som sitter här nowdays är noobs eller sopor som bara vill spela singelplayer spel, fine men rösta ner en som vill ha ett vettig esportspel äcklar mig. speciellt dessa fjånar är typiska cod spelare kan ej aima eller spela för fem öre, ge dom en ak och 1 skott i foten så fienden dör så blir dom helnöjda och spelet är skitbra, men är det ett spel som kräver lite iq och skicklighet så är det genast ett dålig spel i deras ögon istället för inse fakta dom är piss dåliga på spel och kanske ska spela lite mer och försöka bli bra innan dom dömer ut spel.

Det är som jag spelar ett singelplayer spel(vilket vi även gör) och tycker vapnet är tråkigt och lämna direkt ist för ge det lite tid och kärlek

Du är en noob på svenska.

Medlem

Låter som en gimmick i mina öron men fungerar det väl så varför inte.

Och fuzion du bör nog ta en ordentlig titt i spegeln.
Det är sjukt att människor inte inser att ju tidigare de slutar bry sig om CoD och de som spelar det spelet, desto tidigare upphör det att vara ett problem. Låt var man spela vad var man vill. Att förolämpningar och liknande ska följa ett intresse är absurt egentligen, men där har vi det vackra internet
Själv spelar jag HoI, EU3, CK2 och V2 men inte rackar jag ner på Civ 5 eller total war spelare och kallar dem casual och noobs

Återigen är det väl livsviktigt att nämna att två CoD-spel är på min favoritlista utav spel någonsin, den första och den andra. MW1 var väldigt bra men blev besviken över att WW2 lämnades, WaW var skoj, MW2 för kort och sista jag köpte oh och sitter fortfarande och lyssnar på CoD3s menumusik <3

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av chopper:
Skrivet av walter_iego:

Det här verkar inte bra för ögonen, precis som 3D på bio idag. Hjärnan kommer få spel av all information den tar in. Carmack pratade lite om detta i sitt keynot-tal nyligen.

Och nu ska vi vara lite positiva.. Tack.

För ögonen eller för spelframtiden?

Ögonen påverkas också dåligt på att titta på Datorskärmen, därför är det viktigt att inte fastna I virutal reality biten och ta pauser. Flera pauser = bättre och mindre påverkan, annars får vi väl se. Datorskärm och ögon går inte ihop eftersom att skärmen är platt och ögonen är vana vid att kunna se på längd...

Medlem

Helt klart mer intressantare än dagens så kallade 3D-monitorer.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av chopper:
Skrivet av walter_iego:

Det här verkar inte bra för ögonen, precis som 3D på bio idag. Hjärnan kommer få spel av all information den tar in. Carmack pratade lite om detta i sitt keynot-tal nyligen.

Och nu ska vi vara lite positiva.. Tack.

För ögonen eller för spelframtiden?

Visst frestar dator tid ögonen oavsett om man har kontor eller speltid. (Därför finns det treminal glasögon för en del) Men har man bra kvalitet på skärmen så är det bättre.
Så låt oss prata spelframtiden visst vore det trevligt om man fick se denna teknik i kommande spel och allt måste inte vara ed utan känslan att titta från platsen där du står på kartan.

Har testat spyglass glasögonen o de gav 60 tum skärm men deras teknik var inte tillräcklig för att bli riktigt bra. Men de var inte tröttande som man skulle kunna tro utan de vägde lite för mycket så detta "nya" kanske kan bli bra.
Sedan är det ju så att alla kan kanske inte använda tekniken utan att påverkas lite negativt för vi har alla olika förutsättningar och vad cormac skriver tar jag med en axelryckning då jag vet han inte vill koda 3d.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det här verkar inte bra för ögonen, precis som 3D på bio idag. Hjärnan kommer få spel av all information den tar in. Carmack pratade lite om detta i sitt keynot-tal nyligen.

Vad snackar du för gallimattias? Du lever i 3D hela tiden.

Medlem
Skrivet av Yoda:
Skrivet av walter_iego:

Det här verkar inte bra för ögonen, precis som 3D på bio idag. Hjärnan kommer få spel av all information den tar in. Carmack pratade lite om detta i sitt keynot-tal nyligen.

Vad snackar du för gallimattias? Du lever i 3D hela tiden.

Ps, rofl, har FZ något språkskydd på att citera folk? Skit = Gallimattias Funny shit.


signatur

Nämen!

Skrivet av Yoda:
Skrivet av walter_iego:

Det här verkar inte bra för ögonen, precis som 3D på bio idag. Hjärnan kommer få spel av all information den tar in. Carmack pratade lite om detta i sitt keynot-tal nyligen.

Vad snackar du för gallimattias? Du lever i 3D hela tiden.

För att ha valt ett alias som "Yoda" är du tämligen oförskämd och tillför ingenting i den här diskussionen. Nu ser jag att du ändrat ordet "skit" till "gallimattias" av någon anledning. Om du försöker diskutera metafysik med att hävda att jag lever i 3D, har du missuppfattat vad jag försöker säga överhuvudtaget. Kanske ska du ta av dig 3D-glasögonen och läsa innantill eller läsa lite artiklar om hur hjärnan behandlar 3D-information i film och spel. Långvarig utsatthet kan leda till problem.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar