Medal of honor Warfighter Singelplayer

Geeks Gaming
Medal of honor Warfighter Singelplayer

Nya trailern släpptes för någon timme sedan.

Medlem

Jag finner den att konstrast som uppstår mellan värdet på olika människors liv att vara ytterst löjlig.
Om jag har uppfattat berättelsen korrekt, så cirkulerar den runt denne "Preacher" som i ena stunden slaktar muslimer, talibaner och folk i allmänhet som inte är vita på ett löpande band. Bara för att i andra stunden vara "orolig" och "skydda" två individer som han är släkt med genom att återigen skjuta folk som på ett löpande band i mellanöstern. De inskränkta amerikanerna lär ju hylla detta spel som de imperialister de är.

Geeks Gaming
Skrivet av Hjelmern:

Jag finner den att konstrast som uppstår mellan värdet på olika människors liv att vara ytterst löjlig.
Om jag har uppfattat berättelsen korrekt, så cirkulerar den runt denne "Preacher" som i ena stunden slaktar muslimer, talibaner och folk i allmänhet som inte är vita på ett löpande band. Bara för att i andra stunden vara "orolig" och "skydda" två individer som han är släkt med genom att återigen skjuta folk som på ett löpande band i mellanöstern. De inskränkta amerikanerna lär ju hylla detta spel som de imperialister de är.

Wow då vet du ju inte storyn över huvudtaget.

http://medalofhonor.wikia.com/wiki/Medal_of_Honor_%282010%29

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Wow då vet du ju inte storyn över huvudtaget.

http://medalofhonor.wikia.com/wiki/Medal_of_Honor_%282010%29

Jag syftade på storyn i det "nya" spelet, då du länkade en trailer som behandlade detta ämne.

Skrivet av Hjelmern:

Jag finner den att konstrast som uppstår mellan värdet på olika människors liv att vara ytterst löjlig.
Om jag har uppfattat berättelsen korrekt, så cirkulerar den runt denne "Preacher" som i ena stunden slaktar muslimer, talibaner och folk i allmänhet som inte är vita på ett löpande band. Bara för att i andra stunden vara "orolig" och "skydda" två individer som han är släkt med genom att återigen skjuta folk som på ett löpande band i mellanöstern. De inskränkta amerikanerna lär ju hylla detta spel som de imperialister de är.

Det finns ingen som har tid och lust att sätta sig in i sådana triviala saker, även om man tycker att varje normal människa borde höja på ögonbrynet inför vad som erbjuds.

Om man tar en titt på alla populära deckare måste Sverige vara en av de mest morbida länderna i världen. Vem tar med sig litteratur in i sovkammaren som behandlar styckade människor?

Spelet verkar "kul", kul på det sätt att det ska bli intressant om MoH har förändrats, eller förbättrats från föregående spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det finns ingen som har tid och lust att sätta sig in i sådana triviala saker, även om man tycker att varje normal människa borde höja på ögonbrynet inför vad som erbjuds.

Må så vara, men just i detta fall så verkar ju dubbelmoralen lysa igenom. Man försöker göra den huvudperson som förmodligen slaktar en otrolig mängd människor mänsklig. Detta genom att ge denne man en familj som han ska vara orolig över och liknande humana tendenser. I just detta fall så blir det ju då dubbelmoraliskt eftersom man inte tar hänsyn till de människor han samtidigt dödar och deras eventuella familjer.
När en huvudperson framställs utan vare sig röst, känslor eller någon märkvärd bekantskapskrets så blir det ju lätt att avhumanisera denne och göra honom till någon slags mördarmaskin. Något som verkar förekomma bland majoriteten av de "förstapersons skjutare" som idag existerar på marknaden.
I de få spel där huvudpersonen, eller huvudpersonerna, är någorlunda humaniserade och visar tendenser till att ha känslor och dylikt så brukar ju inte dessa sedan döda ett löjligt stort antal människor. I detta, av annars få spel, försöker man applicera båda dessa perspektiv i ett och samma spel. Något som lätt blir dubbelmoraliskt i mina ögon. Men i dagens samhälle så förmodar jag att inte många kommer att inse den rådande dubbelmoralen.

1
Skriv svar